ATI Radeon 9800 PRO stuk in Dell PC. Welke nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 12:12
Hoi Medestrijders!

Ik heb een Dell Dimension 8300 (P4/3Gb 800 Mhz /1024 Mb) van 3 jaar oud en nu lijkt mijn videoplank het begeven te hebben (rare strepen in beeld). Het betreft een ATI RADEON 9800 PRO / AGP 8x.

Ik denk nu aan een nieuwe (AGP), maar de voeding in mijn Dell is vrij licht (250W :-? ). Nu heb ik even rondgekeken voor een nieuwe, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil het liefst een gelijkwaardige of een iets betere aanschaffen en heb max. zo'n 125 euro over.
Bij Gistron zie ik b.v. de volgende kaart voor 102 euro:
HIS ATI Radeon X1300 ICE Q Turbo 2 / AGP

Is dat een gelijkwaardige of betere vervanger en zou mijn voeding dat trekken :? Misschien is een goede 2e handse beter?

Graag uw tips!!!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-07 08:33
ergens een 2de hands gerforce 6800 op de kop tikken zou ik zeggen
lukt zeker voor 125 euro

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
http://tweakers.net/aanbod/

voor een gelijkwaardige vervangende kaart.

Een X1300 is nou niet bepaald een kaart om spellen mee te spelen, maar voor de rest zal hij zeker voldoen. Je voeding zou de X1300 ook zeker trekken.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
Je kan voor dat geld ook wel een nieuwe 7600 GS kopen. Als die voeding een 9800 PRO trekt zal hij met de meeste andere kaarten geen probleem hebben.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 10:11
Als iets gelijkwaardigs ook goed is: Bel(l) naar Dell. :P

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad, er staat nog een topic van hier op GoT.

In mijn 8300 werd het probleem waarschijnlijk veroorzaakt door de Audigy2 die ze gewoon tegen de koeler van de 9800 Pro gezet hadden, zodra ze door hadden dat ik boven gemiddeld verstand van pc's heb vroegen ze ook aan me of ik de videokaart zelf kon vervangen en of ik dan ook de Audigy2 een paar PCI sloten naar beneden zou willen verplaatsen.

Een dag later kwam UPS een nieuwe 9800Pro bezorgen, en nog een dag later kwamen ze van UPS weer aan de deur om de oude kaart op te halen.

\[9800Pro]Vreemde strepen, kaart stuk?

[ Voor 4% gewijzigd door XyritZz op 27-09-2006 21:54 . Reden: URL naar 'mijn' topic toegevoegd. ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• defrag
XyritZz schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:47:
Als iets gelijkwaardigs ook goed is: Bel(l) naar Dell. :P

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem gehad, er staat nog een topic van hier op GoT.

In mijn 8300 werd het probleem waarschijnlijk veroorzaakt door de Audigy2 die ze gewoon tegen de koeler van de 9800 Pro gezet hadden, zodra ze door hadden dat ik boven gemiddeld verstand van pc's heb vroegen ze ook aan me of ik de videokaart zelf kon vervangen en of ik dan ook de Audigy2 een paar PCI sloten naar beneden zou willen verplaatsen.

Een dag later kwam UPS een nieuwe 9800Pro bezorgen, en nog een dag later kwamen ze van UPS weer aan de deur om de oude kaart op te halen.
Tja, maar ik heb geen garantie meer he.. :+
Ik denk dat de GPU te heet is geworden door een brakke ventilator. De is een beetje luidruchtig geworden. De Audigy2 zit in de onderste PCI slot dus da's het probleem niet. >:)

• defrag
BTW, zal ik maar gelijk maar een kaart met 256 Mb nemen? Nu heb ik 128 Mb.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 22:09

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Als je een vast budget hebt zou ik zeggen dat je voor de snelst verkrijgbare kaart binnen dat budget gaat. De kans dat daar 256MB geheugen op zit is vrij groot.

specs

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
De x1300 is niets...

Probeer een x1600 Pro te kopen (zit rond je budget).
Deze is sneller dan je 9800 Pro.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je door de bomen het bos niet meer ziet, zit je te breed te zoeken. Gewoon je eisen wat beter definieren en er rolt vanzelf iets uit :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.