Toon posts:

Lage FPS oorzaak videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier mijn verhaal:

Ik heb sinds kort een nieuw systeem:
AM2 X2 4600
asus M2N32-SLI Deluxe
2 gig corsair pc-6400
Geforce 7900GTX 512MB

Alles is in elkaar gezet. Alles loopt naar mij gevoel goed.
Drivers geinstalleerd:
Nieuwste nforce, nforceware, directx 9.0c

Maar bij spellen voelde ik van hier klopt iets niet bij NFSMW beetje schokken met alles op het hoogst. Resolutie: 1024x756

Toen probeerde ik Oblivion precies hetzelfde alles op het hoogst. Maar FPS was rond 45/70 de 100 haalde die nog geneens.
naar mij mening moet dit vele malen hoger zijn.

Ik snap echt niet waar het aan ligt weet iemand van jullie een oplossing of heeft een opmerking?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:25:
Ok hier mijn verhaal:

AM2 X2 4600
asus M2N32-SLI Deluxe
2 gig corsair pc-6400
Geforce 7900GTX 512MB

Drivers geinstalleerd:

Maar bij spellen voelde ik van hier klopt iets niet bij NFSMW beetje schokken met alles op het hoogst. Resolutie: 1024x756

Toen probeerde ik Oblivion precies hetzelfde alles op het hoogst. Maar FPS was rond 45/70 de 100 haalde die nog geneens.

Ik snap echt niet waar het aan ligt weet iemand van jullie een oplossing of heeft een opmerking?
Ga een 3DMark 05 draaien...kijk dan eens wat voor score je haalt..
Dan kunnen we beter een ID krijgen van wat er aan de hand is ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je wel de nieuwste Detonator drivers er op staan ?
Opzich zou je met die PC alles moeten kunnen spelen op de max.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:30:
[...]

Ga een 3DMark 05 draaien...kijk dan eens wat voor score je haalt..
Dan kunnen we beter een ID krijgen van wat er aan de hand is ;)
Ok dit ga ik doen

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

PilatuS schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:32:
Heb je wel de nieuwste Detonator drivers er op staan ?
Opzich zou je met die PC alles moeten kunnen spelen op de max.
Ik hoop toch wel dat hij ForceWare-drivers gebruikt :P

0.0

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Oblivion kan je wel vergeten op zijn alle hoogst 100 fps te krijgen, ik vind 45/70 fps er mooi voor 1x7800GTX. Heb je zeker ook hdr aanstaan?

Maar NFS:MW zou wel goed moeten lopen op 1024x768, en heb je fsaa en aa uitstaan in de drivers? legaal?

Kijk hier maar eens, dan zie je dat geen één videokaart(ook sli/CF niet) boven de 55 fps gemiddeld uitkomen in Oblivion. ;)

De snelste single kaart heeft 33 fps in Oblivion en dat is een 1900XTX. (1024x768, geen aa, geen fsaa)

[ Voor 80% gewijzigd door mad_max234 op 27-09-2006 19:47 ]

• PilatuS
  • Niet online
Jungian schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:35:
[...]

Ik hoop toch wel dat hij ForceWare-drivers gebruikt :P
Ja je hebt gelijk. Toen ik nog een Nvidia kaart had waren het nog Detonator drivers ipv ForceWare.

Edit: Het zou kunnen dat het probleem gewoon bij NFS zit aangezien de framerate van Oblivion wel normaal lijkt te zijn. Door idd even 3dmark te draaien zou dat te zien moeten zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 27-09-2006 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
3dmark gedraaid score: 10323

Ik weet niet of dit goed of slecht is. Maar als dit goed is vind ik de kwaliteit in games in vergelijking met me ouwe pc met radoen 9800 pro niet zoveel beter.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:00:
3dmark gedraaid score: 10323

Ik weet niet of dit goed of slecht is. Maar als dit goed is vind ik de kwaliteit in games in vergelijking met me ouwe pc met radoen 9800 pro niet zoveel beter.
Een 3dmark05 score van 10.000+ is volgens mij wel goed voor je systeem. Het lijkt mij dat die lage fps in NFS dan door iets anders komt dan je hardware, wat het dan wel precies is zou ik niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik call of duty 2 maar is installeren kijken hoe dat eruit ziet

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

IK vemoed dat je niet de games legaal heb, klopt dit? is namelijk erg belangrijk want iso met een crack gaat niet altijd even goed. :+

Maar je 3dmark score is gewoon goed, en andere game werken schijnbaar ook goed. Al cod2 ook goed draait dan ligt het echt aan NFS:MW.

En je 9800pro heeft echt geen 45/70 fps in Oblivion , denk iets van 10/15 fps.(@ max. 1024/768 no fsaa, no aa)

[ Voor 51% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2006 15:50 ]

Verwijderd

Dat maakt helemaal niks uit.

Heb je wel de DualCore Optimizer geinstaleerd? Ik had ook problemen met FPS lag en nadat ik de DualCore Optimizer van AMD had geinstaleerd draaide alles goed.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Maak heel veel uit je heb gewoon hele slecht cracks die gewoon vast lopen of slecht lopen.

Beetje dom antwoord als je het mijn vraagt. 8)7

En 45/70 fps in Oblivion op zijn max is zelfs buiten gewoon goed, dus er is iets anders aan de hand dan slecht prestatie van de videokaart, denk je ook niet? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2006 15:55 ]

Verwijderd

\[Multi-platform] Need for Speed: Most Wanted - Deel 5

Zit een tweakers bij. Bij mij heb ik dat particle gedoe uitgezet en daarna liep ie als een zonnetje.

Verwijderd

Als je een slechte crack hebt kan je het spel vaak niet eens starten of dan kan je de single player niet starten oid. En ik weet toevallig hoe goed de cracks voor NFS - MW zijn en die zijn goed (wees niet bang, ik heb het spel gekocht). Ik vermoed dat hij de dingen niet allemaal op max heeft staan bij oblivion.....of hij heeft z`n FPS niet goed gemeten.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
mad_max234 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:44:
En je 9800pro heeft echt geen 45/70 fps in Oblivion , denk iets van 10/15 fps.(@ max. 1024/768 no fsaa, no aa)
dit is niet waar hoor, mijn oude Radeon 9600 draaide alles op low met eye-candy uit en ik had nog maar heel weinig fps :P

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:59:
Als je een slechte crack hebt kan je het spel vaak niet eens starten of dan kan je de single player niet starten oid. En ik weet toevallig hoe goed de cracks voor NFS - MW zijn en die zijn goed (wees niet bang, ik heb het spel gekocht). Ik vermoed dat hij de dingen niet allemaal op max heeft staan bij oblivion.....of hij heeft z`n FPS niet goed gemeten.
Nee hij kan zekker niet alles aan/max hebben staan want dan zit je op +-20 FPS met een 7800gtx.
De 1900XTX heeft met alles aan (HDR) en op max. @ 1204/768 33FPS dat is dan gelijk de snelste single kaart. (maar dat had ik al hier boven gepost. ;) )

En weet je zeker dat je alle cracks heb geprobeerd. :+
leonpwner1 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:03:
[...]

dit is niet waar hoor, mijn oude Radeon 9600 draaide alles op low met eye-candy uit en ik had nog maar heel weinig fps :P
Het gaat om een 9800Pro die is wel iets van 2x zo snel dan een 9600NP, en het was een schatting. ;)
Maar 10fps is misschien wel teveel ja, ik kan het niet meer testen heb mijn 9800Pro laats weg gegeven.

[ Voor 76% gewijzigd door mad_max234 op 28-09-2006 16:18 ]

Verwijderd

Ik kan het niet testen aangezien ik geen Oblivion heb. Ik hbe wel een 9600SE alleen de pc waar die kaart inzit is een enorme bottleneck voor de graka (AMD XP @ 1200Mhz, kon ooit 1400Mhz op een ander mobo...).

Misschien heb ik een crack gemist, dat kan, maar ik denk dat het niet een gevalletje slechte crack is (komt sowieso haast nooit voor). Zou wel grappig zijn als hij in Oblivion daadwerkelijk zo`n hoge FPS zou halen met alles op max :P . Dat zou pas een mysterieuze kaart zijn 8)7.

Maar heeft de TS nou DualCore Optimizer op z`n pc staan?

Verwijderd

Ok hier mijn verhaal:

AM2 X2 4600
asus M2N32-SLI Deluxe
2 gig corsair pc-6400
Geforce 7900GTX 512MB

Drivers geinstalleerd:

Ik kan me nog goed herinneren dat NFS MW ook bij mij niet bepaald lekker liep en dat met een X1900 XTX en daarvoor ook geprobeerd met een 7800GTX. FPS was oké maar op bepaalde momenten schokte het, en dat is megairritant vooral in een racegame. Het veranderen van de grafische settings maakte geen verschil en dat zegt meer over de game dan over je pc.
Flatout 2 loopt bv als een zonnetje hier. Ik neem aan dat je de laatste patch van het spel hebt geinstalleerd?

Verwijderd

opmerking?
Het zal me niets verbazen als zo'n videokaart pas echt gaat lopen op resoluties vanaf 1280x1024...

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 17:43:
[...]
Het zal me niets verbazen als zo'n videokaart pas echt gaat lopen op resoluties vanaf 1280x1024...
en dan dus slechter presteren op een lagere resolutie? :?

denk het niet! :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:46:
[...]

Ik kan me nog goed herinneren dat NFS MW ook bij mij niet bepaald lekker liep en dat met een X1900 XTX en daarvoor ook geprobeerd met een 7800GTX. FPS was oké maar op bepaalde momenten schokte het, en dat is megairritant vooral in een racegame. Het veranderen van de grafische settings maakte geen verschil en dat zegt meer over de game dan over je pc.
Flatout 2 loopt bv als een zonnetje hier. Ik neem aan dat je de laatste patch van het spel hebt geinstalleerd?
Dit kan ik bevestigen. Ik heb zelf een athlon 4200+ met een x1800xt en NFS:MW draait gewoon slecht. De FPS is gewoon goed (constant 60 met V-Sync) maar toch hapert het aan alle kanten. Na wat google-onderzoek ben ik op verschillende plaatsen hetzelfde tegengekomen, volgens mij is dit dus gewoon een dramatische bug die nooit is verholpen... Was NFS:MW nou toevallig van EA of heb ik het mis ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Jiggleman, heeft het niks te maken met Cool'n'Quiet? Heb je AMD's Processordriver wel geinstalleerd? en what about AMD DualCore optimizer (als je een X2 hebt dan)?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

hehe, nee ik heb het destijds geprobeerd met verschillende processordrivers, de Microsoft Dual-Core hotfix, verschillende videokaart-drivers... de hele rambam :)

Het zijn in mijn geval ook niet echt de dual-core probleem symptomen maar meer korte schokjes/haperingen tijdens het rijden. Ik heb ook andere games die in eerste instantie last hadden van de dual core, maar deze doen het wel allemaal goed nu

Ik heb NFS:MW al een paar maanden geleden opgegeven :|

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Bij mij was kreeg ik rare korte hickups nadat ik de hd-kabel er 1keer verkeerd om in probeerde te drukken. 1 pennetje was ingeduwd(los) en dit was de oorzaak van de hickups. DMA wilde ineens ook niet op enabled blijven in windows XP.

Misschien brakke HD dus?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mad_max234 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:53:
[...]

Maak heel veel uit je heb gewoon hele slecht cracks die gewoon vast lopen of slecht lopen.

Beetje dom antwoord als je het mijn vraagt. 8)7
Ben je vernaabt ofzo? :? Een crack laat je game heus niet schokken ofzo hoor.

En trouwens; een game kopen of gedownload hebben, dat maakt ook niks uit qua performance want het is gewoon dezelfde software. (Kan alleen US versie zijn en er kan een geldig serie nummer ontbreken)

/me MensionXL heeft alle games die hij speelt netjes gekocht en op een plank naast hem staan... O-)

[ Voor 30% gewijzigd door MensionXL op 29-09-2006 14:19 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 12:47

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ik heb ook een x2 4600+ en ik heb in Mohaa (veel ouder spel, I know, maar toch) eenzelfde probleem, waarbij het spel af en toe stottert. De framedrops verdwijnen echter als sneeuw voor de zon zodra ik het spel op 1 core laat lopen in plaats van 2. Je krijgt dat voor elkaar door het spel te starten, dan je Task Manager te openen en rechts te klikken op de gestarte applicatie (in jouw geval nfswm.exe of zo). Dan krijg je een optie "affinity" en daaronder kan je aanvinken welke cores de applicatie moet gebruiken.

Test het ff uit. Als blijkt dat daar het probleem zit kan je met de tool imagecfg.exe (stond ooit op de MS Win2K resource kit supplement, maar je kan het ook downloaden) de specifieke nfsmw.exe aanpassen zodattie altijd maar 1 core gebruikt. Maak wel ff een backup van je ouwe .exe, want sommige anti-cheat software wordt er niet al te blij van als je je .exe aanpast, en patches doen ook nog wel eens een checksum van de ouwe files.

@mad_max234 hieronder:
denk je dat die hackers dan ook even de grafische engine herschrijven? Die zou ik persoonlijk lekker zo laten :)

[ Voor 29% gewijzigd door _fool op 29-09-2006 16:09 ]

specs

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

MensionXL schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:17:
[...]

Ben je vernaabt ofzo? :? Een crack laat je game heus niet schokken ofzo hoor.

En trouwens; een game kopen of gedownload hebben, dat maakt ook niks uit qua performance want het is gewoon dezelfde software. (Kan alleen US versie zijn en er kan een geldig serie nummer ontbreken)

/me MensionXL heeft alle games die hij speelt netjes gekocht en op een plank naast hem staan... O-)
Vernaabt? :? LOL WTF is dat.

Juist cracks zorgen vaak voor een prestatie drops tov orginale games. dat is toch algemeen bekent. Vaak zijn de eerste cracks erg bagger.

En of crack games soms schokken of gewoon bagger prestatie leveren dmv cracks. Als je dat niet geloof houd het op. En nee het is niet de zelfde software want je veranderd de .EXE door een .EXE die door een of ander cracker is verbouwd.(en dat pakt niet altijd even goed uit. :+ ) vastloper, niet willen opstarten, slechte prestatie, schokken, enz... allemaal door cracks mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 29-09-2006 16:08 ]

Verwijderd

_fool schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:28:
Ik heb ook een x2 4600+ en ik heb in Mohaa (veel ouder spel, I know, maar toch) eenzelfde probleem, waarbij het spel af en toe stottert. De framedrops verdwijnen echter als sneeuw voor de zon zodra ik het spel op 1 core laat lopen in plaats van 2. Je krijgt dat voor elkaar door het spel te starten, dan je Task Manager te openen en rechts te klikken op de gestarte applicatie (in jouw geval nfswm.exe of zo). Dan krijg je een optie "affinity" en daaronder kan je aanvinken welke cores de applicatie moet gebruiken.

Test het ff uit. Als blijkt dat daar het probleem zit kan je met de tool imagecfg.exe (stond ooit op de MS Win2K resource kit supplement, maar je kan het ook downloaden) de specifieke nfsmw.exe aanpassen zodattie altijd maar 1 core gebruikt. Maak wel ff een backup van je ouwe .exe, want sommige anti-cheat software wordt er niet al te blij van als je je .exe aanpast, en patches doen ook nog wel eens een checksum van de ouwe files.

@mad_max234 hieronder:
denk je dat die hackers dan ook even de grafische engine herschrijven? Die zou ik persoonlijk lekker zo laten :)
Je hebt hier ook makkelijke programma's voor hé. Ik gebruik zelf Launch n Set en WinlauncherXP
Let op! Als je het wilt gebruiken voor 'Regcleaner' moet je niet WinlauncherXP pakken. Deze twee progjes gaan namelijk niet goed samen... Voor de rest werken WinlauncherXP en Launch n Set beiden erg goed :)

Verwijderd

Het enige wat cracks kan veroorzaken is dat het spel onspeelbaar wordt. Niet dat het gaat schokken etc. Die .exe is alleen ervoor om ervoor te zorgen dat er bepaalde security checks worden gedaan en alle bestanden in de juiste volgorde worden gestart en nog een paar dingen. En als je een .exe gaat cracken worden alleen de security checks gewijzigd. Verder wordt er niks gewijzigd. Vandaar dat de bestanden in bestandsgrootte heel vaak maar een beetje verschillen.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 13:56
ik heb ook nog nooit gehad dat een spel ging schokken door een crack wel had ik eerst dezelfde problemen bij half life 2 met een x850xt, nadat ik een core 2 duo E6600 heb gekocht heb ik dit niet meer en speel ik oblivion op zijn hoogst met 20fps (1280*1024) en mijn kaart is al vrij oud aan het worden _/-\o_

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:15:
Het enige wat cracks kan veroorzaken is dat het spel onspeelbaar wordt. Niet dat het gaat schokken etc. Die .exe is alleen ervoor om ervoor te zorgen dat er bepaalde security checks worden gedaan en alle bestanden in de juiste volgorde worden gestart en nog een paar dingen. En als je een .exe gaat cracken worden alleen de security checks gewijzigd. Verder wordt er niks gewijzigd. Vandaar dat de bestanden in bestandsgrootte heel vaak maar een beetje verschillen.
En
danielkraak schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:04:
ik heb ook nog nooit gehad dat een spel ging schokken door een crack wel had ik eerst dezelfde problemen bij half life 2 met een x850xt, nadat ik een core 2 duo E6600 heb gekocht heb ik dit niet meer en speel ik oblivion op zijn hoogst met 20fps (1280*1024) en mijn kaart is al vrij oud aan het worden _/-\o_
Zij zijn het met mij eens mad_max234 :P Of geloof je het nog steeds niet? Ik heb iig nog nooit een game gehad dat door een crack ging schokken :P
Vernaabt? :? LOL WTF is dat.
Waar lijkt het op? :X

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 30-09-2006 22:35 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 13:56
Als in het exe bestand belangrijke informatie staat die niet in de crack staat zou het misschien kunnen gaan schokken, maar cracks werken meestal dus dit is het gewoon niet |:(

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

@MensionXL

Omdat jij het nooit heb gehad, betekent niet dat het niet voorkomt. 8)7 Ik heb het zelf gehad dus waar gaat het over. ;) GTA3 goed voorbeeld lag met crack en zonder had ik nergens last van. IK weet niet hoe de cracks nu zijn maar paar jaar geleden ging het niet altijd even soepel.

Waar lijkt het op? :?

[ Voor 43% gewijzigd door mad_max234 op 01-10-2006 22:54 ]

Verwijderd

Leuk en aardig maar we zijn nu wel een beetje offtopic gegaan.
Als ik het goed heb heeft de TS eigenlijk dus geen problemen en had hij de power van een dual 7900GTX verwacht of heb ik het nu fout?
Pagina: 1