Toon posts:

Uitbreiden van pc

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraag aan jullie.
Ik ben namelijk van plan om een nieuwe grafische kaart te gaan aanschaffen. Dit zodat ik weer een tijd mee zou kunnen gaan. Games zoals company of heroes en Call of Juarez en fifa 2007 zou ik toch graag op een redelijke hoog niveau willen spelen.
of dit moment heeft mijn pc. 512 mb ram geheugen de grafische kaart is een Geforce fx 5700LE.
nu ben ik van plan om er 512 mb geheugen bij te kopen. Volgens de computer zaak waar ik hem zo'n 2 jaar geleden heb gekocht is het meest haalbare grafischekaart die er nog in zou kunnen een agp 256 mb geforce 6600 zijn. Zou ik met deze aankopen weer een beetje deftig kunnen gamen. Of raden jullie mij wat anders aan.
processor is: amd athlon(tm) xp 3000+, Mxx, 3dnow, 2,1ghz.
alvast bedankt voor de reacties.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Er is meer mogelijk dan een 6600.

Kijk eens naar een:
-7600 GS
-7600 GT (alleen beschikbaar van Leadtek en van XFX op www.alternate.nl)
-7800 GS

De laatste is het duurst en eigenlijk vrijwel niet sneller dan de 7600 GT.

Een 6600 kan een prima aanschaf zijn, maar met een 7x00 serie ben je wat meer voorbereid op de toekomst. Zo kunnen die kaarten prima hd content decoderen wat je processor zwaar ontlast.

Als je maar echt zorgt dat je er minimaal die 512 MB bij zet.

Als je een 6600 serie neemt, ga dan wel voor de GT, maar dan kan je misschien net zo goed voor de 7600 GS gaan die ongeveer net zo duur is. Alles staat of valt met je budget wat je uit wilt geven. Waarschijnlijk kan je met die 6600 GT ook die games prima spelen, maar de spellen erna niet meer. De 7600 GT en 7800 GS geven je nog wat meer speling, maar daar betaal je dan ook voor.

Een laatste optie is een X850 XT, maar die zijn wat lastiger te krijgen en kosten zo ongeveer 200 euro, wat net zoveel is als een 7600 GT en 50 euro goedkoper is als een 7800 GS

[ Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 27-09-2006 18:40 ]

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Met die processor kan je een veel betere videokaart halen dan een ge-force 6600 - 256 MB ram zonder dat ie een bottleneck word. Ik denk eerder aan een ge-force 6800 GS of 7600 GS. Zo'n 6600 ptrsteert ook weinig in games....

Wazaa?

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 13:01
Met een nieuw systeem (mobo+cpu+mem+graka) boek je meer winst dan dat je alleen je grafische kaart vervangt door een nieuwer exemplaar. Je hele systeem wordt immers versneld.

Je krijgt ook veel meer mogelijkheden om in de toekomst nog upgrades te doen. Want nu zit je sowieso vast aan socket462, AGP en DDR1. Terwijl socket775/AM2, PCI-E, DDR2, nog aardig wat groeimarge hebben.

Dus overweeg zeker om je syteem te vernieuwen. Ook al impliceert dat dat je nog aardig wat moet zullen doorsparen. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Stakato
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-07 17:27
Het vloeiend kunnen spelen van spellen is niet alleen afhankelijk van je videokaart, maar ook van je processor, daar zou je misschien ook naar kunnen kijken. Als je toch geheugen er bij gaat kopen, zou ik met het oog op de toekomst voor 2 gigabyte gaan (moet je moederbord het wel aan kunnen natuurlijk).

[ontopic]Een vriend van mij is ook op zoek naar een goede AGP videokaart en ik heb tot nu toe de XFX 7600GS aangeraden, probleempuntje is de leverbaarheid van de kaart. Op zich is de 6600 geen verkeerde keus, heb zelf ook kort een 6600GT gehad, daar was ik best tevreden over.

edit: traag :)

• Hann1BaL

Hann1BaL

-Noel- schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:44:
Met een nieuw systeem (mobo+cpu+mem+graka) boek je meer winst dan dat je alleen je grafische kaart vervangt door een nieuwer exemplaar. Je hele systeem wordt immers versneld.

Je krijgt ook veel meer mogelijkheden om in de toekomst nog upgrades te doen. Want nu zit je sowieso vast aan socket462, AGP en DDR1. Terwijl socket775/AM2, PCI-E, DDR2, nog aardig wat groeimarge hebben.

Dus overweeg zeker om je syteem te vernieuwen. Ook al impliceert dat dat je nog aardig wat moet zullen doorsparen. :)
Ik zou dan zeker voor een C2D E6700 gaan met 4x 1 GB DDR2 6400
6 750 GB schijven in RAID 5
Dan zou ik er ook nog eens 2 X1900XTX kaarten in CF inprikken, oftewel, tuurlijk krijg je een sneller systeem als je het hele systeemupgrade, dat is een mooie open deur intrappen, maar daar vraagt de TS niet om. Dat gaat hem waarschijnlijk te veel geld kosten.

Door het geheugen bij te prikken en een nieuwe videokaart te kopen, bereikt hij toch een redelijk boost van zijn systeem. Zijn processor is zomaar geen bottleneck. Staat nog een verhaal over op tweakers.

over leverbaarheid. De 7600 GT AGP is bij alternate.nl in 3 dagen leverbaar. De 7600 GS duurt wel eens wat langer, maar wat is het probleem van 10 dagen wachten bij een upgrade?

Ik zou zeker minimaal een 7600 GS nemen, maar het is maar net wat je wilt, want voor 200 euro heb je een 7600 GT in huis en dan heb je toch wel redelijk de top op AGP gebied. Al blijft het afhankelijk van je budget

[ Voor 12% gewijzigd door Hann1BaL op 27-09-2006 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor de reacties. Ik ben eens gaan kijken op internet toen kwam ik deze tegen bij dynabyte: XFX GeForce 6800XT 256 MB AGP. deze kost daar 152 euro. Is dit een goede kaart of kan ik toch beter naar een 7600 kijken. mijn budget ligt toch wel rond de 150 euro. En nog een vraagje hoe kan ik eigenlijk zien wat voor merk werkgeheugen er in mijn pc kan. De winkel waar ik de pc gekocht heb kan ik een 512 geheugen kopen voor 45 euro is dit duur of is dit een redelijke prijs.
hier de specificaties van de kaart.
Merk XFX
Soort Videokaart
Compressie DirectX 9.0 en OpenGL 2.0
Video uitgang Dual DVI Out
Geheugen 256 MB DDR3
Chipset nVidia GeForce 6800 XT
Bustype AGP
Maximale resolutie 2048 x 1536
Maximale refreshrate 85 Hz
Garantie 12 Maanden garantie

• Hann1BaL

Hann1BaL

Opzich wel een prima kaart. op tomshardware.com kan je benchmarks vinden met snelheden van de kaarten. Al is het al wat moeilijker om goede benchmarks van AGP kaarten te vinden.

Over het algemeen geldt dat elk merk geheugen wel moet werken, maar je kan beter even op de site van je moederbordfabrikant kijken welke merken er officieel allemaal ondersteund worden. Scheelt je een hoop gezeur achteraf.

De 6800XT is een low budget 6800 en net iets sneller dan de 6600 GT. Een 7600 GS kost minder en heeft meer features. Ik weet alleen niet hoe de kaart zich exact verhoudt qua prestaties tot de 6800XT, maar volgens mij zijn die vergelijkbaar. Een miskoop is het vergeleken je 5700LE niet. De prestaties zullen fors vooruit gaan, maar de vraag is, of het de beste koop voor je is.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 28-09-2006 00:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is zo als ik gezegt heb rond de 150 euro voor de videokaart. Daar kan ik dus beter besteden aan een MSI GeForce 7600 GS dan aan een GeForce 6800XT.
Of zijn er nog beter kaarten voor rond de 150 euro.
En kunnen jullie mij misschien vertellen waar je het gemakkelijkst en betrouwbaarst een videokaart kan kopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Kom op, er is nog erg veel dat je zelf kunt doen. GoT is er niet voor simpele vraagjes, maar voor vragen waar je er met gedegen zoekwerk niet zelf uit kunt komen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.