Bios HDD detectie heel traag

Pagina: 1
Acties:

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 10:51
Door dat mijn oude kast een beetje te klein werd heb ik een nieuwe kast gekocht.
Echter heb ik hierna een heel vreemd probleem.
De detectie van mijn harde schijven duurt langer dan normaal. (lees bij 30 seconde).
Hier duurt het start de bootloader (grub of die van windows) nog eens een minuut.
Ik zit gewoon naar een knipperend streepje te kijken.
Dacht dat mijn hd gewoon defect was en de smart tool gaf inderdaad aan dat er iets niet goed was, dus een nieuwe gekocht maar nog steeds problemen.
Heb mijn pc nu al twee keer op nieuw geïnstalleerd en de irritatie van het lang wacht na een reboot komen me nu mijn strot uit.

Het vreemde is dat als ik mijn oude hd als slave aan sluit bij min nieuwe hd dat alles sneller start. Maar mijn oude hd heeft nu een nieuw onder komen (lees prullenbak).

Google heeft mij nog niet gehlopen :?
Spec:
Mobo: P4c800 deluxe
Cpu: p4 3.0 HT
Mem: 2gb

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Nieuwe HD als Slave geprobeerd?

Heb hetzelfde gehad namelijk ;)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19

silitek

Tubes Only

Probeer BOOTVIS eens!!!...boot-tijd "oude"kast was wel sneller??
Check je aansluitingen eens goed...

Tubes....It's what make music music!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je soms een andere kabel gebruikt? Als je een 40 aderige kabel gebruikt dan kan het detecteren van harde schijven nogal lang duren. Ook valt de harde schijf dan terug op UDMA66.

Wat zei die SMART tool overigens? En wat zegt hij nu?

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-09-2006 18:18 ]

• TUX2K
Extra info,

Ik had eerste mijn dvd-speler op de zelfde ide aansluiting aan gesloten. Maar dat reden mijn ide kabel niet in mijn nieuwe kast.
De harde schijf gebruikt de 80 aderige kabel en smart meldt dat de raw read van mijn oude hd niet meer goed is. En hij gaf ook zo af en toe problemmen.
Las op een ander form iemand met bijna het zelfde probleem, zijn oplossing was een dvd als slave :S

Dit blijkt dus wel de oplossing, ik ga in ieder geval mijn hd nog even op slave zetten en kijken wat hij dan doet.

• TUX2K
ThinkPadd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:15:
Nieuwe HD als Slave geprobeerd?

Heb hetzelfde gehad namelijk ;)
Wel heb ik ooit, hd als slave en probleem op gelost :D

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
TUX2K schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:56:
[...]

Wel heb ik ooit, hd als slave en probleem op gelost :D
Ik zei het toch :+

• TUX2K
Erg nog mijn hd is een WesternDigital en deze moet als hij single wordt gebruikt ontdaan worden van alle jumpers.
Dat stond niet op het pampiertje bij de hardeschijf maar wel ergens heel diep in FAQ op de WD site.(en in FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers)
Pagina: 1