Het is weer tijd voor een nieuw systeem, mijn huidige systeem voldoet niet meer aan mijn eisen.
Hij werkt voor mijn gevoel te traag (Of ik wil te veel tegelijk doen) dus wil ik graag een ander systeem.
Het probleem is, en dat zullen veel mensen hebben: Wat moet ik kopen.
Er is zo ontzetten veel op de markt, en het één is nog mooier dan het ander, ik kom er niet meer uit en wil graag hulp bij het uitzoeken van een systeem dat aan mijn eisen voldoet.
En AMD of Intel?
Ik ben snel geneigd naar de nieuwste, de snelste en de meest uigebreide producten te kijken om er vervolgens achter te komen dat ik 9 v/d 10 functies niet gebruik.
Dit zijn de voornaamste dingen die ik Wil gaan doen met mijn volgende systeem:
Internet
Office
Multitasking
Games (Het is voor mij belangrijk dat ik recente games probleemloos op High Detail kan spelen)
Muziek luisteren, Divx kijken via TV-out
Dvdtjes branden
Eigenlijk van alles dus.
Wat ik van mijn huidige systeem ga gebruiken is niet veel, namelijk:
DVD-Brander
Kaart lezer
Behuizing (Antec sonata II) incl. 450watt voeding
Ik ben geen Overclocker en ben ook niet van plan dit te gaan doen.
Mijn budget is ongeveer 1200 Euro, iets meer mag minder ook!!
Dit heb ik voorlopig zelf samen gesteld, de meeste producten heb ik “gewoon” uitgezocht zonder bijzondere rede:
Intel Core 2 Duo E6600
Volgens mij een prima CPU voor mijn eisen.
Asus P5W DH Deluxe of voldoet een Asus P5B prima?
Ik weet het, het zijn twee totaal verschillende moederborden maar een moederboard uitzoeken vind ik erg lastig.
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4PRO)
Lijkt me voldoende, en toekomst gericht.
Asus Radeon X1900 XT 512MB of Asus Geforce 7950 GT 512MB
Ook weer een lasting verhaal. Ik heb nu een Ati 9200SE kaart, en die beviel mij prima. Dat zou eigenlijk de enige rede zijn om voor de Ati te gaan.
Western Digital Caviar RE 250GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Lijkt me voldoende, ik heb nu 120GB die redelijk vol zit, dit is meer dan het dubbele.
Samsung SyncMaster 940BF
Mijn moeder krijgt mijn huidige systeem, dus heb ik een nieuwe monitor nodig Over deze lees ik een hoop goede dingen. Er zijn daar in tegen ook een hoop 19” TFT’s die een stukje goedkoper zijn en misschien net zo goed voldoen aan mijn eisen?
Ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven, ik heb de afgelopen dagen heel wat digitale winkelmandjes gevuld. Ik kom er even niet meer uit.
Alvast bedankt!
Hij werkt voor mijn gevoel te traag (Of ik wil te veel tegelijk doen) dus wil ik graag een ander systeem.
Het probleem is, en dat zullen veel mensen hebben: Wat moet ik kopen.
Er is zo ontzetten veel op de markt, en het één is nog mooier dan het ander, ik kom er niet meer uit en wil graag hulp bij het uitzoeken van een systeem dat aan mijn eisen voldoet.
En AMD of Intel?
Ik ben snel geneigd naar de nieuwste, de snelste en de meest uigebreide producten te kijken om er vervolgens achter te komen dat ik 9 v/d 10 functies niet gebruik.
Dit zijn de voornaamste dingen die ik Wil gaan doen met mijn volgende systeem:
Internet
Office
Multitasking
Games (Het is voor mij belangrijk dat ik recente games probleemloos op High Detail kan spelen)
Muziek luisteren, Divx kijken via TV-out
Dvdtjes branden
Eigenlijk van alles dus.
Wat ik van mijn huidige systeem ga gebruiken is niet veel, namelijk:
DVD-Brander
Kaart lezer
Behuizing (Antec sonata II) incl. 450watt voeding
Ik ben geen Overclocker en ben ook niet van plan dit te gaan doen.
Mijn budget is ongeveer 1200 Euro, iets meer mag minder ook!!
Dit heb ik voorlopig zelf samen gesteld, de meeste producten heb ik “gewoon” uitgezocht zonder bijzondere rede:
Intel Core 2 Duo E6600
Volgens mij een prima CPU voor mijn eisen.
Asus P5W DH Deluxe of voldoet een Asus P5B prima?
Ik weet het, het zijn twee totaal verschillende moederborden maar een moederboard uitzoeken vind ik erg lastig.
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4PRO)
Lijkt me voldoende, en toekomst gericht.
Asus Radeon X1900 XT 512MB of Asus Geforce 7950 GT 512MB
Ook weer een lasting verhaal. Ik heb nu een Ati 9200SE kaart, en die beviel mij prima. Dat zou eigenlijk de enige rede zijn om voor de Ati te gaan.
Western Digital Caviar RE 250GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Lijkt me voldoende, ik heb nu 120GB die redelijk vol zit, dit is meer dan het dubbele.
Samsung SyncMaster 940BF
Mijn moeder krijgt mijn huidige systeem, dus heb ik een nieuwe monitor nodig Over deze lees ik een hoop goede dingen. Er zijn daar in tegen ook een hoop 19” TFT’s die een stukje goedkoper zijn en misschien net zo goed voldoen aan mijn eisen?
Ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven, ik heb de afgelopen dagen heel wat digitale winkelmandjes gevuld. Ik kom er even niet meer uit.
Alvast bedankt!