pci vid kaart vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:48
beste mensen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een pci kaart. dus geen pci-e

wat die moet hebben.
DVI en 256 MB.
prijs maakt niet uit.

de reden dat ik deze nodig heb, is voor een mce systeem (pundit-r)
maar die heeft geen agp slot. maar wil hem wel op mijn 32'' lcd aansluiten via hdmi
gebruik nu de ati 9000 onboard. met shared mem (128mb)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09

RammY

Dát!

Tweakers.net Pricewatch

[ Voor 39% gewijzigd door RammY op 27-09-2006 10:38 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom moet de kaart 256MB hebben? PCI kaarten zijn over het algemeen uitgerust met een trage GPU aangezien PCI een zeer beperkte bandbreedte heeft. En een trage GPU heeft geen baat bij 256MB geheugen. Overigens, als er al een PCI kaart met 256MB is, zal deze uitgerust zijn met trage geheugenchips voor dezelfde reden als waarom er een trage GPU opzit.

Gamen mag je in ieder geval vergeten op een PCI videokaart. Ik denk dat je best uitkijkt naar een FX5200 of dergelijke op een PCI slot en dan gewoon rondkijken of er DVI opzit.

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 13:20
Pff daar vraag je wat, naar mijn weten heb je niet veel keus.

De enigste kaart die bij mij naar boven komt is de Matrox Parhelia deze heeft 256mb en is beschikbaar in PCI vorm echter deze is wel vrij prijzig (560 euro pricewatch)...

Misschien zijn er ook van die workstation kaarten (Quadro's?) in pci vorm maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

User Error -- Please Replace User

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:20
Surf gewoon naar je favoriete webshop en kijk daar bij de videokaarten, is toch niet zo moeilijk ? Zie hier bijvoorbeeld Alternate .

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik zie ook geen reden voor een 256 MB kaartje. Daar gaat je kaart niets mee doen. 128 MB is al overkill als je hem op televisie wilt aansluiten.

Grootste probleem waar je tegenaan zult lopen is de performance van je kaart, de GPU is te langzaam omdat PCI niet de meest denderende manier van data transporteren is. Je zult nooit een beetje moderne GPU vinden die werkt met PCI.

Je huidige onboard kaartje zal misschien zelfs beter presteren dan de kaart die je erop wilt zetten.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tja.. -> *klik*
5 hits...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens de Asus website heeft de Pundit-R standaard een Ati 9100 welke een DVI aansluiting heeft.

http://nl.asus.com/produc...2&model=85&l1=1&l2=3&l3=0

De hoeveelheid geheugen zegt totaal niets over de resoluties die de kaart aan kan of de snelheid. De RAMDAC wordt in principe gebruikt voor het 2d beeld. Die deel je ook over meerdere aansluitingen. (reden waarom je vaak niet 2 x vga op 2048 kan aansturen)

256 mb is leuk, maar zoals hierboven al vermeld is maakt dat niet uit voor de snelheid. Gamen gaat toch niet werken, of zal iig niet beter werken dan met 128 mb. De chipset/gpu van de kaart bepaald de snelheid, mede met je bus (pci in jouw geval) die gewoon rete traag is hiervoor.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De hoeveelheid geheugen heeft wel iets te maken met de maximum resolutie hoor. Echter ga je daar bij moderne videokaarten geen last van hebben aangezien je met 8MB al 1280x1024 kan weergeven. Aangezien nieuwe PCI videokaarten (bijna) allemaal minstens 64MB hebben ga je nergens in de problemen geraken :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja geinig

check nou dit eens:

http://www.tomshardware.c...s_guide_part1/page58.html

Sapphire X1300 pakt in 2D ongeveer 130 watt, in 3D 230 watt.

Volgende de Asus website zit er in de Pundit-R een 200 Watt power supply.
Ik weet dus niet of dat lang goed zal gaan.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Als je nu de onboard gebruikt via DVI dan zal een losse kaart geen tot minieme voordelen bieden. Zonde van het geld imho.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ga ajb eerst even zelf op zoek voordat je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.