Ik heb nu in mijn pc 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (Corsair VS1GBKIT400) in dual mode zitten. Nu wil ik er nog 1 gig bij hebben. Is het dan het beste om nog zo'n setje Corsair te kopen? of maakt het niet uit of ik er een (iets goedkoper) Twinmos setje ofzo in doe?
dit moet geen probleem zijn zolang je maar 4 geheugen slots hebt
Coding 4 Fun!
Dit ligt vooral aan je moederbord.
Met bijvoorbeeld een bepaald Asus bord kan dit een groot probleem worden.
Wanneer je dan een ander soort geheugen erbij zet, resulteert dit in blauwe schermen etc.
Wanneer je dan een ander soort geheugen erbij zet, resulteert dit in blauwe schermen etc.
Als je een AMD-bordje hebt, kan het wel zijn dat de snelheid van het geheugen wordt teruggeschroefd naar 333MHz ipv 400MHz, omdat alle vier de geheugensloten bezet zijn.
Daarnaast maakt het niet uit welk geheugen je ernaast zet (kijk wel even de QVL na), zolang de paren gelijk zijn kun je dual channel blijven draaien.
Daarnaast maakt het niet uit welk geheugen je ernaast zet (kijk wel even de QVL na), zolang de paren gelijk zijn kun je dual channel blijven draaien.
🚗 Ioniq 6 LR Lounge 20" 🔌⚡ Elli Pro gestuurd door evcc
🔋 Victron 6k5 + 16kWh | ☀️ 2700Wp SSW 30° @ SE2200 | ☀️ 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
📷 Canon 6D | 🔭 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 💥 2x 430EX II | 🎛️ Sirui T005 + C10
Hmm.. okee, ik heb een Asus A8N-E moederbord... miss toch maar zekere voor onzekere en de corsair bestellen
Zelfs dat kan problemen opleveren omdat er verschillen bestaan.
Zo had ik een keer hetzelfde idee als wat jij nu hebt en dus Corsair gekocht.
Was het nieuwe reepje versie 1.5 (stond op het stickertje). De 2 oude reepjes waren versie 1.2.
Het werkte absoluut niet samen.
Zo had ik een keer hetzelfde idee als wat jij nu hebt en dus Corsair gekocht.
Was het nieuwe reepje versie 1.5 (stond op het stickertje). De 2 oude reepjes waren versie 1.2.
Het werkte absoluut niet samen.
Als ik me niet vergis zit de geheugencontroller bij een socket 939 in de CPU, en ligt het dus niet aan het moederbord...Fraggar schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:44:
Dit ligt vooral aan je moederbord.
Volgens mij (niet 100%) zeker gaat de fsb van 400 naar 333mhz als je er 4 slotjes ram van vult, ik zou het dus niet doen!
PMG FAQ
Wat dacht je van het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon op de website van je fabrikant de QVL erop naslaan?
Wat dacht je van het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon op de website van je fabrikant de QVL erop naslaan?
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()