Toon posts:

divx streamen via netwerk op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NAS met uPnP ondersteuning, ik heb een draadloosnetwerk.
Naar het schijnt bestaan er kastjes die ik kan aansluiten op mn tv en waarmee ik de videobestanden op mn NAS kan streamen naar de tv. Iemand een idee hoe, wat, waar?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hauppauge MVP. Streamt MPEG en AVI vanaf een pc naar het kastje en via scart naar je TV. Heb ik hier in gebruik als PC-videorecorder. Werkt echt prima.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
K, om dit apparaat draadloos te maken moet ik een Linksys gameadapter erbij kopen en dan nog kan ie alleen vanaf een pc de films streamen omdat er onder windows 2000/xp een klein programmatje moet draaien dat de content aanbied.

Dit is voor mij geen optie, ik heb een NAS (Synology 106e) waar al mn films op staan. Dit mooie speelgoed is tevens mn download server. Er draait een afgeschermde linux distro op waar je als gebruiker niet bij kunt. Ik heb dus zoiets als de Hauppauge MVP nodig maar dan eentje die zowieso al draadloze netwerk ondersteuning biedt en daarnaast met uPnP overweg kan om de content op te halen. Help!?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 18:51 ]

Verwijderd

De TwonkyVision MediaServer ondersteunt zo te zien ook jouw Synology, misschien is dat wat?

Edit: sorry verkeerd gelezen, je zoekt de client-kant niet de server.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 03:05 ]

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Een omgebouwde xbox met XBMC. Klinkt misschien raar maar XBMC is echt 1 van de beste HT programma's die ik ben tegen gekomen. En met de xbox fan op 10% is het ook nog eens geruisloos, enige nadeel is dat de xbox zelfs nogal wat groot en lomp is.

Kan eventueel ook nog MCX draaien zodat je TV kan kijken en live pauzeren, opnemen, guide etc.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Een modded xbox does the trick.

xbox + xbox media center + draadloze wifi adapter voor je xbox. (of een kabel ofcourse ;) )
Runt 99,999999999999% van alle xvid / divx / quicktime / vob / etc met ondertiteling

oude xbox: 199 € (?)
modden: gratis via softmod of anders 50 € ofzo ?
xbox adapter - geen idee

Wat Keldon zegt... :+

[ Voor 3% gewijzigd door megamuch op 27-09-2006 03:42 ]

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt geen andere oplossing?

Ik heb al een gemodde xbox, echter met de software op dat spul heb ik geen ervaring, geen idee hoe ik die meuk erop krijg en instel. Mijn prive tijd is ernstig beperkt en mijn behoefte om te gaan tweaken is zeer gering. Ik gooi liever 300 eruo tegen een kant en klaar uit de doos oplossing aan.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:55

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:31:
Mijn prive tijd is ernstig beperkt en mijn behoefte om te gaan tweaken is zeer gering. Ik gooi liever 300 eruo tegen een kant en klaar uit de doos oplossing aan.
Dan zul je waarschijnlijk naar een volle Mediacenter PC toe moeten, en dan ben je niet voor 300 euro klaar... Denk eerder aan 1000 euro.

Je moet er wat voor over hebben....

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:55

qless

...vraag maar...

Ik heb pas een freecom kastje gezien die het zou moeten kunnen. Zijn 2 versies van, 1 met eigen HD en eentje zonder HD, echter niet draadloos.

(Mijn ervaring met streamen van video over wifi is ook niet erg positief, te veel AP's in de buurt hier)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Draadloze Media Centers

Voor 300 euro kun je echt wel klaar zijn hoor. Voorbeeldje is de Philips SLM5500 die ook HD content kan uitspugen via een component uitgang (is voor 200 euro ofzo wel te vinden).

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 27-09-2006 09:39 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Ik heb al een gemodde xbox, echter met de software op dat spul heb ik geen ervaring, geen idee hoe ik die meuk erop krijg en instel. Mijn prive tijd is ernstig beperkt en mijn behoefte om te gaan tweaken is zeer gering. Ik gooi liever 300 eruo tegen een kant en klaar uit de doos oplossing aan.
Als je er al 1 hebt, ben je eigenlijk al klaar.
XBMC installeren is echt een eitje.

xbmc downloaden, uitpakken, bestanden op je xbox zetten via ftp, xml file klein beetje aanpassen, klaar.

Zelfs de 1e keer lukte me dat in minder dan een uur om alle te krijgen zoals ik wil. Een uurtje heb je toch wel?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:38
megamuch schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:01:
[...]

Als je er al 1 hebt, ben je eigenlijk al klaar.
XBMC installeren is echt een eitje.

xbmc downloaden, uitpakken, bestanden op je xbox zetten via ftp, xml file klein beetje aanpassen, klaar.

Zelfs de 1e keer lukte me dat in minder dan een uur om alle te krijgen zoals ik wil. Een uurtje heb je toch wel?
toen ik die van mij liet ombouwen (softmod) stond xbmc er al op
overigens was xbmc de belangrijkste reden voor mij om een xbox te kopen!

werkt echt super en als je er al 1 hebt kost het 40 euro en ben je klaar kant en klare oplossing uit de doos ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Voor 300 euro kom ik graag XBMC bij je installeren op je kant en klare reeds gemodde xbox :P

Aangezien dat 5 minuten werk is, zeker wanneer je alles default laat staan. Zoals iemand anders al zei, downloaden, uitpakken, uploaden via ftp en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat meer info over de Philips SLM5500 opgezocht en dit lijkt precies wat ik nodig heb.
Bedankt voor al het advies mensen.

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:48:
Ik heb wat meer info over de Philips SLM5500 opgezocht en dit lijkt precies wat ik nodig heb.
Bedankt voor al het advies mensen.
Vooral ook niet luisteren naar ons advies (meerdere mensen raden XBMC aan en een Xbox heb je al) maar gewoon een kastje kopen van Phillips voor 200+ euro :?

Terwijl je vanavond XBMC al up & running zou kunnen hebben, ook al heb je het zo druk je hebt nog steeds tijd om divx films/series te kijken. En in de tijd van 1 film of serie krijg je heus wel XBMC ge-installeerd.

Vraag het dan niet!!!!11oneone

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Doe ff rustig zeg. Hij zegt duidelijk dat het makkelijk moet zijn en dat ie al een UPnP server heeft staan. Ik ken genoeg mensen die een X-Box hebben staan voor dit soort doeleinden maar niet iedereen vindt het even ideaal, en helemaal geruisloos is zo'n ding ook niet. Als hij 200 euro voor een stil kastje over heeft dat out-of-the-box werkt, dan is dat toch prima?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

weet er iemand hoe ik met de philips slm5500 ondertiteling kan krijgen bij mijn avi's
Pagina: 1