Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win2003TsServer]Printers missen bakken op server

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:20

Phreak

KTM SuperDuke

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem op m'n terminalservers.
Het gaat om een Windows Server 2003 Enterprise Edition met SP1 waar terminalservices op draait.

Op het moment dat een client naar de terminalserver connect neemt hij automatisch z'n printers mee.
Ik kan deze printers op de terminalserver ook zien.
Het rare alleen is dat het aantal bakken niet klopt.
Op de client computer lokaal heeft de printer 4 bakken en als hij inlogt op de terminalserver heeft hij er daar maar 1.

De driver is op de terminalserver geinstalleerd en is gelijk aan de driver die op de client draait.
De client is overigens een windows xp machine.
Als ik de printer handmatig installeer via start, instellingen, printers, netwerk printer toevoegen dan klopt het aantal bakken wel.

Maar ik wil dat een client gewoon z'n lokale printers meeneemt naar server en dat alles hetzelfde is.

In de eventvwr geeft hij geen foutmeldingen bij het inloggen met betrekking tot de printerdriver oid.
Ik kan hier geen oplossing voor vinden via de search of via google.
Misschien dat hier iemand een idee heeft?

/edit
Ik heb het volgende gevonden op de website van MS.
Jammer genoeg werkt dit alleen op de computer waarvanaf je het aanpast.
Als je inlogt op de terminalserver vanaf een andere computer heb je de aangepaste instellingen niet.
Dat zou dus betekenen dat ik dat vanaf elke computer moet doen :X

[ Voor 14% gewijzigd door Phreak op 26-09-2006 12:17 ]

Noobmeter WoT: Froekie

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Wat je kunt proberen is met de user account op de console in te loggen en dan de print bakken goed te zetten.

Heb je de printers via een server op een server lopen of print je 'rechtstreeks' op IP basis?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lokale printers worden inderdaad niet goed gesnapt middels print-redirection over RDP omdat niet elke "andere machine" eventjes alle print-drivers aan boord heeft en dus misschien niet alles kan aansturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Topicstarter
De printers staan op een printserver.
De client heeft dus een netwerkprinter geinstalleerd.
Deze neemt hij mee naar de terminalserver.

Dat van de console dat ga ik nog even proberen.

/edit

Via de console had ik de printer de bakken toegevoegd, maar dat geldt niet voor alle clients.
Dus dat werkt ook niet.
Het gaan om Lexmark printers, ik heb hier meerdere machine's staan.
Lexmark S1855 en b.v een Lexmark T630. Maar nog wel een paar meer type's staan.
Ik gebruik de meest recente drivers die geschikt zijn voor windows 2000/xp/2003 server dus dat zou gewoon moeten gaan.

[ Voor 51% gewijzigd door Phreak op 26-09-2006 14:50 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Over wat voor printers hebben we het hier? Hewlet Packard heeft bijvoorbeeld Universal Print Driver package uitgebracht voor meest gangbare HP Printers.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die workaround die bij 1 vernoemd staat betekent dus vermoedelijk dat er iets in de registry wordt aangepakt. Afhankelijk van of je een test omgeving hebt en hoeveel 'lef' je hebt, zou je kunnen overwegen om te proberen uit te zoeken waar deze informatie vandaan komt (is het gewoon HKCU\DevMode2 bv?) en deze via een script te im/exporteren? :)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

elevator schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:45:
Die workaround die bij 1 vernoemd staat betekent dus vermoedelijk dat er iets in de registry wordt aangepakt. Afhankelijk van of je een test omgeving hebt en hoeveel 'lef' je hebt, zou je kunnen overwegen om te proberen uit te zoeken waar deze informatie vandaan komt (is het gewoon HKCU\DevMode2 bv?) en deze via een script te im/exporteren? :)
Of je gaat over op Citrix :P >:)
Nee serieus, heb je op de console inloggen met een 'user' account al geprobeerd?
En dan de printers even instellen?

Ok exotische printers is nooit een sterke kant geweest van Windows.
Dan ga je echt de specifieke drivers nodig hebben op de server zelf...
Neem bijv een Sharp AR-M550, die heeft allerlei leuke functie zoals sorteren, nieten etc etc, elke feature moet apart per user configged worden :/
Vandaar dat ik nu een hele dure niet unit heb :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door chromeeh op 27-09-2006 08:14 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
Je moet op de Terminal Server de Printing Defaults aanpassen, onder tabje advanced. De settings die je direct in het settings veld maakt zijn enkel voor het profiel waarmee op dat moment is ingelogd. Settings die je maakt onder Printing Default settings, zijn ook voor nieuwe gebruikers. Dat houdt in, op moment dat iemand de printer voor het eerst gemapt krijgt, neemt hij deze settings over. Gebruikers die de printer al hebben, sja, die zullen handmatig even gedaan moeten worden.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 09:32
NC_Phreak schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:28:
De printers staan op een printserver.
De client heeft dus een netwerkprinter geinstalleerd.
Deze neemt hij mee naar de terminalserver.

Dat van de console dat ga ik nog even proberen.

/edit

Via de console had ik de printer de bakken toegevoegd, maar dat geldt niet voor alle clients.
Dus dat werkt ook niet.
Het gaan om Lexmark printers, ik heb hier meerdere machine's staan.
Lexmark S1855 en b.v een Lexmark T630. Maar nog wel een paar meer type's staan.
Ik gebruik de meest recente drivers die geschikt zijn voor windows 2000/xp/2003 server dus dat zou gewoon moeten gaan.
Ik heb hier exact hetzelfde probleem met de Lexmark Optra S 1855 alleen dan ook i.c.m Citrix.
Printers staan goed geinstalleerd op client maar worden dan niet goed gemapt.
Ik heb diverse driver versies al geprobeerd maar niets hielp. Ben benieuwd of je een oplossing kan vinden. Als ik wat vind meld ik me direct.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

offtopic:
Misschien handig om voor je citrix probleem een nieuw topic te openen en dan met meer gegevens te komen als wat voor versie van citrix etc.

• MADG0BLIN
mutsje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:34:
offtopic:
Misschien handig om voor je citrix probleem een nieuw topic te openen en dan met meer gegevens te komen als wat voor versie van citrix etc.
offtopic:
Dat heb ik al gedaan. :)
Citrix PS 4 Printer mappings gaan niet goed
Ik wilde alleen even laten weten dat het een dus een probleem is dat vaker voorkomt. Geen bedoeling tot topickaping, al leek het misschien wel zo. ;)

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Topicstarter
Het ligt waarschijnlijk toch aan de driver.

In m'n test omgeving werkte het geheel wel met de standaard windows driver.
Toch vaag want toen wilde hij m'n printer helemaal niet redirecten naar de terminalserver.
Vanavond de driver van lexmark eraf kieperen, hij is nu in gebruik door clients.
Morgen maar weer verder stoeien. :+

/edit
Ik gebruik de nieuwste driver versie van Lexmark 7.4.1.
Deze staat op m'n printserver en clients.
Dit ivm met een applicatie pakket die alleen maar die driver kan gebruiken.
Ik ga dus nu proberen op die terminalserver de standaard windows driver te gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door Phreak op 27-09-2006 16:20 ]

• MADG0BLIN
Welke driver versie gebruik je?

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is ( als tijdens de installatie van de printer de bakken wel herkent worden ) de printer 4 keer installeren met een andere bak. En geef je namen zoals werkplaatprinter lade1 oid.

Als je geen oplossing kan vinden in ieder geval.

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Topicstarter
Nou... ik geef het op, overal bij Microsoft wordt beweerd dat wat m'n printers nu doen "standaard" gedrag is en dat windows zo geprogrammeerd is.

Ik heb het op een andere manier opgelost.
Ik laat de client geen printer meer redirecten.
Ik heb op de terminal server een lokale printer geinstalleerd met een tcp/ip poort.
Ik heb hiervoor de standaard windows driver gebruikt.
Deze heb ik helemaal ingesteld naar mijn wens met het aantal bakken en het papiersoort.
De rechten op deze printer heb ik ook aangepast, ik heb de groep "Everyone" eraf gehaald en alleen de active directory groep toegevoegd van de betreffende afdeling.
Hierdoor kan alleen deze afdeling de printer zien ipv iedereen die op de server werkt.

Dit werkt dus ik vind het mooi zo.. maandag moet de afdeling live draaien op hun nieuwe programma.
Lekker dat ze me dit probleem op tijd doorgeven maar goed :X

Bedankt iedereen voor de hulp. _/-\o_

Verwijderd

Phreak schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:22:
Ik heb een vaag probleem op m'n terminalservers.
Het gaat om een Windows Server 2003 Enterprise Edition met SP1 waar terminalservices op draait.

Op het moment dat een client naar de terminalserver connect neemt hij automatisch z'n printers mee.
Ik kan deze printers op de terminalserver ook zien.
Het rare alleen is dat het aantal bakken niet klopt.
Op de client computer lokaal heeft de printer 4 bakken en als hij inlogt op de terminalserver heeft hij er daar maar 1.

De driver is op de terminalserver geinstalleerd en is gelijk aan de driver die op de client draait.
De client is overigens een windows xp machine.
Als ik de printer handmatig installeer via start, instellingen, printers, netwerk printer toevoegen dan klopt het aantal bakken wel.

Maar ik wil dat een client gewoon z'n lokale printers meeneemt naar server en dat alles hetzelfde is.

In de eventvwr geeft hij geen foutmeldingen bij het inloggen met betrekking tot de printerdriver oid.
Ik kan hier geen oplossing voor vinden via de search of via google.
Misschien dat hier iemand een idee heeft?

/edit
Ik heb het volgende gevonden op de website van MS.
Jammer genoeg werkt dit alleen op de computer waarvanaf je het aanpast.
Als je inlogt op de terminalserver vanaf een andere computer heb je de aangepaste instellingen niet.
Dat zou dus betekenen dat ik dat vanaf elke computer moet doen :X
ik heb een ts server free jullie zijn welkom server adress *spam*

[ Voor 1% gewijzigd door Dirk op 26-02-2015 22:42 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het topic van ruim 8 jaar oud wat je onnodig omhoog schopt gaat over een Terminal Server. Geen teamspeak server 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.