Ik heb een vaag probleem op m'n terminalservers.
Het gaat om een Windows Server 2003 Enterprise Edition met SP1 waar terminalservices op draait.
Op het moment dat een client naar de terminalserver connect neemt hij automatisch z'n printers mee.
Ik kan deze printers op de terminalserver ook zien.
Het rare alleen is dat het aantal bakken niet klopt.
Op de client computer lokaal heeft de printer 4 bakken en als hij inlogt op de terminalserver heeft hij er daar maar 1.
De driver is op de terminalserver geinstalleerd en is gelijk aan de driver die op de client draait.
De client is overigens een windows xp machine.
Als ik de printer handmatig installeer via start, instellingen, printers, netwerk printer toevoegen dan klopt het aantal bakken wel.
Maar ik wil dat een client gewoon z'n lokale printers meeneemt naar server en dat alles hetzelfde is.
In de eventvwr geeft hij geen foutmeldingen bij het inloggen met betrekking tot de printerdriver oid.
Ik kan hier geen oplossing voor vinden via de search of via google.
Misschien dat hier iemand een idee heeft?
/edit
Ik heb het volgende gevonden op de website van MS.
Jammer genoeg werkt dit alleen op de computer waarvanaf je het aanpast.
Als je inlogt op de terminalserver vanaf een andere computer heb je de aangepaste instellingen niet.
Dat zou dus betekenen dat ik dat vanaf elke computer moet doen
Het gaat om een Windows Server 2003 Enterprise Edition met SP1 waar terminalservices op draait.
Op het moment dat een client naar de terminalserver connect neemt hij automatisch z'n printers mee.
Ik kan deze printers op de terminalserver ook zien.
Het rare alleen is dat het aantal bakken niet klopt.
Op de client computer lokaal heeft de printer 4 bakken en als hij inlogt op de terminalserver heeft hij er daar maar 1.
De driver is op de terminalserver geinstalleerd en is gelijk aan de driver die op de client draait.
De client is overigens een windows xp machine.
Als ik de printer handmatig installeer via start, instellingen, printers, netwerk printer toevoegen dan klopt het aantal bakken wel.
Maar ik wil dat een client gewoon z'n lokale printers meeneemt naar server en dat alles hetzelfde is.
In de eventvwr geeft hij geen foutmeldingen bij het inloggen met betrekking tot de printerdriver oid.
Ik kan hier geen oplossing voor vinden via de search of via google.
Misschien dat hier iemand een idee heeft?
/edit
Ik heb het volgende gevonden op de website van MS.
Jammer genoeg werkt dit alleen op de computer waarvanaf je het aanpast.
Als je inlogt op de terminalserver vanaf een andere computer heb je de aangepaste instellingen niet.
Dat zou dus betekenen dat ik dat vanaf elke computer moet doen
[ Voor 14% gewijzigd door Phreak op 26-09-2006 12:17 ]
Noobmeter WoT: Froekie