Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Citrix PS 4 Printer mappings gaan niet goed

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 09:32
Ik heb hier een aantal Windows 2003 servers staan met daarop Citrix PS4.
Ik heb daar een aantal published apps op staan waarbij automagisch printers gemapt moeten worden.
Dit gebeurt ook wel, en bij de meeste gebruikers gaan het goed.
Ik heb alleen 1 vestiging waarbij het niet goed gaat.
Het probleem is daar dat de printer goed gemapt wordt, maar niet alle lades meegenomen worden zoals hij op de client staat. Er zitten namelijk twee extra bakken onder die wel benodigd zijn.
Het gaat hier om een Lexmark Optra S 1855. De drivers zijn op de server hetzelfde als op de pc.

Nu heb ik al geprobeerd om de extra lades er als administrator handmatig op de server bij te zetten omdat ze er zelf door de published app niet bijkunnen. Dat gaat opzich wel, maar zodra ze uitloggen is hij weer weg. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Misschien dat ik iets over het hoofd zie.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Hoe heb jij printing ingesteld op je citrix omgeving. Gebruik je de universal printer driver of heb je de driver van de printer in kwestie op de citrix server(s) geinstalleerd? Dit wel erg relevante informatie die ik niet terug vind in je starters topic :)

UPD kan namelijk de meest gangbare printers compleet mappen inclusief bakken al blijven sommige printers natuurlijk altijd zorge kindjes.

• MADG0BLIN
Heb diverse opties getest. Voor de meeste printers gebruiken we de drivers van de printer in kwestie, maar voor een aantal ook UPD. Ik heb bij deze beide geprobeerd. Maakt niets uit.
Had ik inderdaad even moeten vermelden.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

had je deze al bekeken http://thin.msterminalser...mentals_WTSuprn_Files.txt
je kan je inf file aanpassen hiermee en de namen naar de juiste driver mappen.

• MADG0BLIN
Ik heb nu de Lexmark Optra S 1855(MS) driver geprobeert. Die mapt prima, maar hij blijft uit de verkeerde lade komen. :?

• MADG0BLIN
Nog een aantal zaken geprobeerd.
O.a de link die je gaf. Maar als ik dit gebruik en de Lexmark Optra S 1855 driver pak, dan verdwijnt de printer zodra ik iets ook maar wil aanpassen. Dat is het dus ook niet.
De meest stabiel driver is de Lexmark Optra S 155(MS), maar daar komt het papier uit de verkeerde lade. Iemand nog ideeen? Ik ga binnenkort anders proberen om een andere printer neer te zetten en kijken wat hij dan doet.... Snap er niets meer van. 40 andere printers werken feilloos. :?
Pagina: 1