Toon posts:

Geheugen miskoop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop bij een zéér gerenomeerd computer bedrijf hier in Nederland duur nieuw geheugen van het type Corsair te weten 2048 mb TwinX 6400 CL4. Hiervoor betaal ik €287
Dit blijkt na het inbouwen DOA.
Ik neem contact op met het bedrijf in kwestie doormiddel van een RMA.
Deze word geaccepteerd en ik lever het geheugen afgelopen zaterdag af zodat het gelijk afgelopen maandag getest kon worden.
Wat schetst mijn verbazing.
Krijg ik afgelopen dag een emailtje dat ik mijn geld terug kan krijgen want 1:1 vervanging dat willen ze niet omdat inmiddels het geheugen 333 euro kost.
Ik neem hierover contact op en ga niet akkoord en uiteraard zoals ik verwacht had word er vervolgens met de leveringsvoorwaarden geschermt.
Nu is mijn vraag hoe enof ik dit dien op te lossen.
Het is uberhaupt mijn eerste keer dat ik een RMA heb en tevens is het de eerste keer dat ik zo "genaaid" meen te worden door een zéér bekende webshop die ook op tweakers.net goed aangeschreven staat.
Ik heb al gesuggereerd dat ze het geheugen dan maar bij Corsair dienen te overhandigen want die mits inderdaad blijkt dat het geheugen niet deugt vervangt het kosteloos voor gelijkwaardig product.

Mijn vraag ? Nou mensen deel jullie ervaring en evt juridische kennis want ik weet me geen raad en zit met een enorme knoop in mijn maag.
Immers ik heb voor 2000 euro onderdelen gekocht bij dit bedrijf en nu word ik zo behandeld.

Hartelijk dank alvast.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 20:07
Als hun zeggen dat ze het niet meer kunnen leveren, heb je geen poot om op te staan. Het enige alternatief is dan : Ander geheugen of geld terug, aangezien ze dat al hebben aangeboden, snap ik wel dat je je ''in t ootje'' genomen voelt, maar je kan er weinig aan doen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:48
De koopovereenkomst is gesloten.
Het bedrijf dient zorg te dragen voor een reparatie of dient het product te vervangen voor een minimaal gelijkwaardig product. Alleen als dit niet MOGELIJK is, kan het bedrijf je dwingen geld terug te accepteren.

Dit alles met zo min mogelijk problemen voor de klant.

(keep in mind I`m no licensed professional, maar ik heb hier wel eerder gezeur mee gehad)

Verwijderd

Topicstarter
Ze kunnen wel leveren echter niet voor de oorspronkelijke prijs.
Echter het product is niet goed dus dan ruilen ze dat toch in bij de fabrikant ?!
Waarom moet ik dan de dupe worden van hun waardeloze logica ?
Mwa zéér slecht hoor ..

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:01
Welke verplichtingen heeft de verkoper en welke verplichtingen heb ik bij consumentenkoop?
Bij een consumentenkoop heeft de verkoper bepaalde verplichtingen.

Burgerlijk Wetboek Boek 7
Probleem met een product of dienst

Verplichtingen verkoper

hij moet kwalitatief goede spullen leveren;
wat hij bij een product aanprijst, moet het product ook bezitten;
hij moet aangeven of het product geschikt is voor datgene waarvoor u het wilt gebruiken;
hij is gebonden aan de verwachtingen die door de fabrikant over het product zijn gewekt.
Als een verkoper niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan, een defect vertoont of niet
aan uw verwachtingen voldoet, dan kunt u als koper eisen dat:

het ontbrekende alsnog wordt geleverd;
het product wordt hersteld of vervangen;
een gedeelte van de koopprijs wordt terugbetaald of de koopovereenkomst wordt ontbonden.
U moet samen met de verkoper in onderling overleg tot een oplossing zien te komen. Meestal wordt het product gerepareerd of geruild. Wordt de koop in onderling overleg ontbonden, dan hoeft u geen genoegen te nemen met een tegoedbon.

Als de verkoper geen oplossing biedt moet u de verkoper op zijn plichten wijzen en meedelen wat u van hem eist. Een dergelijke aanmaning kan het beste per aangetekende brief worden verstuurd.

Wat kan ik doen als het product dat ik heb aangeschaft defect is?
Als u ontdekt dat het product dat u heeft aangeschaft defect is, moet u binnen twee maanden de verkoper van uw klacht op de hoogte brengen. Wacht u langer dan twee maanden, dan verspeelt u uw rechten. Als een product na aanschaf kapot gaat, kunt u in sommige gevallen de verkoper aanspreken op het defect. Het moet wel gaan om een defect dat op het moment van aflevering aanwezig was, ook al is het defect pas later zichtbaar. De wet zegt dat een gebrek dat zich binnen zes maanden voordoet, er al was toen u het product kocht.

Aansprakelijkheid verkoper
Ook is de verkoper aansprakelijk als hij gegarandeerd heeft dat het defect zal uitblijven. Zonder een dergelijke garantie gaat het om de vraag of u als koper mocht verwachten dat het defect zich in deze periode zou kunnen openbaren. Het is dus zeker niet zo dat de verkoper voor elk defect kan worden aangesproken. Dit is afhankelijk van bijvoorbeeld de aard van het product. Van een goedkoop horloge mag bijvoorbeeld niet dezelfde levensduur worden verwacht als van een kostbaar horloge. Bovendien kan het defect veroorzaakt zijn door een verkeerd gebruik van het product door de koper.

Welke garanties heb ik op een product?
Op bijna alle producten krijgt u garantie. Vaak biedt een verkoper u tegen een extra bedrag boven op de koopsom een aanvullende garantie aan. Dit is vaak in de vorm van een serviceverzekering. U doet er als koper verstandig aan goed te overwegen wat u hierdoor extra krijgt boven op de wettelijke rechten die u al heeft. De serviceverzekering biedt mischien niet veel meer dan u als koper al aan wettelijke rechten heeft. De garantie is namelijk niet afgelopen op het moment dat de garantieperiode verstreken is.

Garantieperiode
De garantieperiode hangt samen met de levensduur die u redelijkerwijs van een product mag verwachten. Verder is het belangrijk dat de garantie op duidelijke en begrijpelijke wijze uw rechten of vorderingen beschrijft. Ook moet de garantie de naam en het adres van de verkoper of de producent vermelden en de duur en het gebied waarvoor de garantie geldt.

Fabrieksgarantie
U kunt garantie krijgen van de fabriek of van de verkoper. Omdat u met de fabrikant geen overeenkomst hebt gesloten, is deze vrij om aan de garantie allerlei beperkingen te verbinden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u wel arbeidsloon moet betalen als een product met garantie moet worden gerepareerd.

Met andere woorden. Het aan u geleverde goed vertoont een defect. Daar deze aankoop dus
niet gerepareerd kan worden, en ook niet deels te gebruiken is, biedt de verkoper u aan
de verkoopprijs aan u terug te betalen. Hij kan het product ook omruilen echter is hij dat
niet verplicht. Zijn keuze is dus om de aankoop te ontbinden en u een 100% geldelijk terugbetaling van het aankoopbedrag aan te bieden. Hiermee voldoet de verkoper dus volledig aan de wettelijk eis. Dat hij dit doet ivm. een prijsverhoging is niet geheel sportief. Ik denk dat deze verkoper dit beleid voert en beschouwd als soort extra winst (na de verkoop) want hij claimt natuurlijk wel een RMA op de huidige dure inkoopsprijsstelling. In dat opzicht zou het dus mooi meegenomen zijn voor de consument als dit ook in omgekeerde vorm mogelijk zou zijn. Maar jammer genoeg gaat deze vlieger niet op. Je kunt niet bij een garantie aanvraag na een prijsdaling claimen dat je naast een nieuw product ook het geldelijke verschil wilt ontvangen wat zit tussen uw aankoopprijs en de huidige intussen goedkopere aankoopprijs.

Al met al in uw geval geen leuke ervaring maar wettelijk gezien kunt u hier niets tegen inbrengen
.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
kan je niet me je geheugenlatjes bij de fabrikant aankloppen? Hier is aankoopbon, ding is dus nog niet oud (max paar weken ondertussen) en wil graag nieuw van jullie :). Of denk ik nu te simpel? Garantieclaimen bij levenrancier zou ik ook als eerste doen, maar als die het zo speelt (en imo ook terecht, maar dat staat daarbuiten) zou ik aankloppen bij de fabrikant

Verwijderd

We Are Borg schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 03:05:
kan je niet me je geheugenlatjes bij de fabrikant aankloppen? Hier is aankoopbon, ding is dus nog niet oud (max paar weken ondertussen) en wil graag nieuw van jullie :). Of denk ik nu te simpel? Garantieclaimen bij levenrancier zou ik ook als eerste doen, maar als die het zo speelt (en imo ook terecht, maar dat staat daarbuiten) zou ik aankloppen bij de fabrikant
Normaal gesproken zal de fabrikant adviseren het goedje terug te brengen naar de verkoper en deze te laten omruilen. Het is voor een fabrikant in deze tijd onbegonnen werk om van iedere particulier een stukje hardware terug te nemen, dit gebeurt meestal via de groothandel, welke vaak grotere partijen in 1 keer retourneren.

Voor zover ik mag aannemen gaat het hier om Informatique. Mijn ervaring is dat hun goederen verzending ronduit slecht is. Heb onlangs ook voor bijna 3000 euro aan hardware besteld en was zeker niet te spreken over de mate van verpakking. Diverse hardware werd in 1 grote doos gestopt waarin nog ruimte over was. Bij transport kon dus alles lekker door elkaar gerammeld worden, aangezien er geen gebruik werd gemaakt van de zogenaamde "chips" als opvuling.

Als klant mag je verwachten dat je spullen degelijk afgestuurd worden, aangezien hardware nu eenmaal gevoelig is. Postdiensten gaan vaak nogal ruw overweg met pakketjes. Hun prijzen liggen ruim boven het gemiddelde dus mag je toch wel iets van service verwachten. In de transport verpakking vind je dat dus totaal niet terug. Zo ook werd een laptop afgestuurd in de originele verpakking en was niet extra beschermd. Hou hier in gedachten dat de fabrikanten hun spellen wel degelijk verpakken, vaak op grote pallets met seal er om heen.

De onlineshop, ik meen Informatique, dient jouw geheugen repen gewoon om te ruilen. Dat de prijs onderwijl omhoog is gegaan is buiten jouw macht en mag niet doorgerekend worden aan de klant. Voor hetzelfde geld leveren ze jou reepjes nu RMA in tegen de nieuwe prijs en maken zo meer winst over jouw hoofd.

Persoonlijk zou ik een brief sturen en hun sommeren om binnen 48 uur alsnog nieuwe geheugen repen af te sturen. Zo niet dan zal je een advocaat raadplegen en eventueel misgelopen inkomsten op hun verhalen. Helaas is de website nu offline en kan hun policy niet bekijken maar heb nog nooit ervan gehoord, zoals ze het nu willen oplossen.

Voor mij is het de druppel die de emmer doet overstromen, mede naar aanleiding van jouw ervaring en zal op zoek gaan naar een een andere leverancier. Als ze niet meer in staat zijn om service te verlenen dan kan ik ze op een briefje geven dat het snel achteruit zal gaan met ze, er zijn er meer en die wel bereid zijn om service te verlenen.

Lees even de policy door van corsair en leg je verhaal even uit en vul een RMA formulier in. In het ergste geval mag de webshop geen Corsair meer verkopen, wat ik overigens terecht zou vinden :

http://www.corsairmemory.com/corsair/warranty.html

Binnen 24 uur word krijg je antwoord van ze, dit kun je dan tevens aan de webshop voor leggen.

Succes

Edit = toevoeging

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 03:51 ]

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:01
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:47:
Ze kunnen wel leveren echter niet voor de oorspronkelijke prijs.
Echter het product is niet goed dus dan ruilen ze dat toch in bij de fabrikant ?!
Parabellum was effe sneller.

Ik heb nog even verder voor je gekeken en dit staat b.v. op www.crosair.com
En bij deze firma kun je dus gelukkig wel terecht met RMA verzoeken, en handelen
dit zelf ook af. E.e.a. is terug te lezen onder het kopje:
http://www.corsair.com/corsair/warranty.html
En bij jou is de paragraaf - als je er niet uit komt met een reseller van toepassing.

WHAT HAPPENS IF I RETURN A PART UNDER THIS WARRANTY?

The part you return will be tested upon receipt at Corsair. If the part is a good part according to Corsair’s test, it may be shipped back to you, or it may be replaced with an equivalent part. If the part fails Corsair’s test, it will be replaced by an equivalent (or better) part that passes the test.

I THINK I HAVE A BAD PART. WHAT DO I DO?

First check below to make sure your part is under warranty. Then contact Corsair Technical Support for advice on resolving the problem. Often the problem ends up being a BIOS setting, or another component in the system, rather than a defective part. The best way to get technical support is from the RAM Guy on our Support Forum. There is a whole community there to help solve your problem, as well as FAQs on issues and questions that commonly occur.

TECH SUPPORT COULD NOT SOLVE MY PROBLEM.
NOW WHAT DO I DO?

Contact the reseller/retailer where you purchased the product. They can handle such returns most efficiently, particularly if the product was just purchased recently.

I’M NOT HAVING GOOD LUCK WITH THE RETAILER/RESELLER.
WHAT DO I DO NOW?

You need to request an RMA from Corsair. This request needs to have evidence of your contact with technical support, in the form of a postID number from the Ram Guy boards (which will appear on the left side of your post). This number will allow us to quickly identify and analyze the problem you are having with the part.

Complete the online RMA Form, and submit it to Corsair. You will receive a response within 24 hours, usually sooner.

Or you can print the printable form PDF version and fax it to Corsair. You will receive a response within 24 hours, usually sooner.

OK, I'VE SUBMITTED THE RMA FORM AND RECEIVED AN RMA
NUMBER. WHERE DO I SEND THE PART?

Make sure the RMA number is clearly marked on the outside of the package and send it to the following address:

Corsair Memory
Attn: Returns
46221 Landing Parkway
Fremont, CA 94538

ONCE I HAVE SENT THE PART, WHEN SHOULD I RECEIVE IT
(OR THE REPLACEMENT PART) BACK?

Replacement will be sent via 3-day shipping method. It will be processed by Corsair within 72 hours of when we receive it (usually sooner), or you will be contacted.

Dus als extra oplossing kun je je bankies terug vragen aan je verkoper.
Al met al kost dit je natuurlijk wel de verzendkosten naar Crosair toe.
Ook kun je aan een andere reseller in Nederland vragen of zij dit misschien
voor jouw willen verzorgen. Je moet dan wel even langer op je spullen wachten, maar
je hebt dan wel de geheugen die je wilt hebben voor de reeds betaalde prijs.

Of... en dat is natuurlijk niet zo'n mooie oplossing, en die zal ik je dus nooit aanraden of zelf doen ;)
Maar je zou eventueel ook Via een kennis nogmaals de zelfde bankies bij het zelfde bedrijf kunnen bestellen, en dan de defecte bankies retour zenden en je dan beroepen op de online aankoop bedenkings/afkoelings periode.

[ Voor 7% gewijzigd door Marinus-Roro op 26-09-2006 04:11 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:48
[b]Marinus-Roro schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 03:58:
Of... en dat is natuurlijk niet zo'n mooie oplossing, en die zal ik je dus nooit aanraden of zelf doen ;)
Maar je zou eventueel ook Via een kennis nogmaals de zelfde bankies bij het zelfde bedrijf kunnen bestellen, en dan de defecte bankies retour zenden en je dan beroepen op de online aankoop bedenkings/afkoelings periode.
Een ander persoon / bedrijf dus opzadelen met jouw probleem? :X

Verwijderd

Topicstarter
Uh het bedrijf betreft 4Launch en niet Informatique even voor de duidelijkheid.
En gelet op hun (leverings)voorwaarden zijn het gewoon een stelletje gehaaide boeven !
Ik zal er teminste werk van maken als ik deze ochtend geen beschaafde medewerkings email in mijn mailbox ontvang !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit probleem heeft in essentie niks met hardware te maken en hoort derhalve in Stuffis Generalis. Echter daar heb je op het moment nog geen toegang toe, dit topic gaat dan ook dicht. Zie verder ook PMG FAQ » Welkom in PMG!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.