Toon posts:

Compatibiliteitsprobleem Asus M2N-E & Maxtor Diamondmax

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

De configuratie:
Asus M2N-E moederbord
Maxtor Diamondmax 320 GB S-ATA
Maxtor Diamondmax 120 GB IDE (hier staat het OS op, primairy slave)

Probleem:
Instabiel systeem. Als het eenmaal loopt, loopt het, maar vaak wordt bij het opstarten 1 van de 2 harde schijven niet herkent. Als ik dan wat klooi in mijn bios (Zet RAID aan en uit, SMART aan en uit, enz enz) en na een paar keer opstarten doet ie het ineens weer. Nu hoorde ik dat er een hardeware conflict is tussen de Nvidea chipset op mijn moederbord en de Maxtors, en dat het daaraan misschien zou kunnen liggen? Is dit conflict ook werkelijk aangetoond of is het wat anders? Als ik meer info/specs moet verschaffen hoor ik het wel. Iig alvast hartelijk dank voor de reactie(s).

MVG

Thomas

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je goed zoek op dit forum zal je een topic vinden die dit probleem behandeld en ook de oplossing aanbied.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:X Oplossing....

OM FAQ / Beleid Een stukje over een brakke configuratie.

ARME AOW’er

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Er zijn inderdaad enige compatibiliteits problemen tussen de Nforce4 en de Maxtor Diamondmax 10 serie. Volgens mij gebruikt jouw moederbord geen Nforce4 meer en ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik dit probleem bij een nieuwere chipset zie. (tenminste als dit inderdaad het probleem is)

Het zou ook erg fout zijn van met name Nvidia, want dat zou betekenen dat ze bepaalde S-ATA II features nog niet goed hebben weten toe te passen. In eerste instantie waren beide partijen schuldig aan het probleem zover ik gelezen heb in diverse topics. Maxtor heeft meerdere malen firmware update's uitgebracht wat in sommige situaties een oplossing bood. Ook hebben sommige moederbord fabrikanten aangepaste BIOSen uitgebracht. Alleen van de kant van Nvidia is het altijd stil gebleven.

Lees even het FAQ door van dit subforum er zou hierover genoeg in moeten staan.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 25-09-2006 00:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Zie Guardian Angel's reactie.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.