Toon posts:

Beste videokaart voor 1024 * 768 AGP

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een grafische kaart (AGP) die het best past bij een tft schermpje (15 inch) op 1024 * 768.

Ik ben inmiddels al weer een paar maandjes op zoek, maar ik kom er niet echt uit...
Welk merk geeft nu de beste prestaties? (budget ca. 150 euro)
Ik heb onder meer gekeken naar een Geforce 7600 GS.
Wie kan mij vertellen/advies geven/ervaringen delen?

Alvast bedankt!!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ongeveer alle AGP-kaarten ondersteunen 1024x768, dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Verder: Hier al gekeken? **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Reviews lezen, in de pricewatch van tweakers.net vergelijken en eventueel de search van GoT bekijken .
Wikken en wegen, en zelf rondkijken. Dan kom je er wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 24-09-2006 22:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zelfde vraag, al wordt het binnenkort 1600*1200 op 21", maar aangezien ik een athlon 1800+ heb lijkt me die heel gauw de bottleneck, 1GB ram trouwens

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 24-09-2006 22:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bartgrefte schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:17:
zelfde vraag, al wordt het binnenkort 1600*1200 op 21"
Zelfde antwoord als ik gaf ;)

edit:
Ook met een CPU-bottleneck, er zijn een hoop tests te vinden waar bekeken wordt bij welke gpu-snelheid de cpu de bottleneck vormt :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 24-09-2006 22:19 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

de 7600gs lijkt me een leuke kaart , je zou ook eens naar deze kaarten kunnen kijken :

X1600pro (256mb/512mb) rond de 130 euro in pricewatch . review :
http://enthusiast.hardocp...zMiwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

6600gt ( 128mb) ook rond de 130 euro in pricewatch. review :
http://www.bit-tech.net/h.../nvidia_6600gt_agp/1.html

vergelijking tussen 6600gt en de 7600gs
http://www.gamersnet.nl/reviews/sparkle_geforce_7600gs/

ik weet niet wat je huidige kaart is dus ook niet hoeveel het in prestaties scheelt ;) . de 7600gs lijkt me een goede keuzen omdat hij meestal sneller is dan de oudere 6600gt.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anandus schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:18:
[...]

Zelfde antwoord als ik gaf ;)

edit:
Ook met een CPU-bottleneck, er zijn een hoop tests te vinden waar bekeken wordt bij welke gpu-snelheid de cpu de bottleneck vormt :)
zal daar morgen eens naar kijken , maar een 7800gs is al te veel van het goeje voor m'n pctje??
Huidige is trouwens een GF4 MX440

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bartgrefte schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:29:
[...]

zal daar morgen eens naar kijken , maar een 7800gs is al te veel van het goeje voor m'n pctje??
Huidige is trouwens een GF4 MX440
Reviews lezen, zoals al gezegd is? :? Er staat vaak in de specs van de videokaart zelfs welke resoluties op welke frequenties gedraaid kunnen worden. Even zelf wat moeite doen dus.
Om je toch maar even te helpen... als het alleen gaat om die resolutie te draaien is dat uberzware overkill ja.

Verwijderd

waarschijnlijk gaat je cpu de bottleneck vormen als je er een 7800gs inhangt . je kunt ook proberen het uiterste uit je Athlon xp 1800 te halen door hem eens flink over te klokken, mocht dit geen optie zijn is de 7600gs een goede keuze.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 22:38 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:32:
waarschijnlijk gaat een 7800gs de bottleneck vormen voor je pc. je kunt ook proberen het uiterste uit je Athlon xp 1800 te halen door hem eens flink over te klokken, mocht dit geen optie zijn is de 7600gs een goede keuze.
Beetje vaag. Je bedoeld dus eigenlijk dat zijn processor de bottleneck zal zijn?
Edit: Ok, dan heb je gelijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 24-09-2006 22:34 ]

Verwijderd

idd ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Je geeft aan dat je al een paar maanden op zoek bent, maar je vermeld helaas niet wat je dan allemaal uitgevreten hebt. Zoektochten moeten toch resultaat opleveren namelijk. Helaas staat die informatie niet in je startpost. Ook ontbreekt informatie over je systeem.
In jouw geval zul je kaarten moeten selecteren die voldoen aan je budget en die vervolgens door middel van reviews gaan vergelijken. Zet van kaarten voor en nadelen op een rijtje, kijk naar de prestaties, en vergelijk ze met jouw eisen. Dan moet je een winnaar uit kunnen kiezen.
Het merk kaart maakt meestal niet zoveel uit voor de performence. Verschil tussen de merken zit hem soms in betere/stillere koeling, bijgeleverde accessoires & software, garantie. En soms is er geeneens verschil. Informatie over fabrikant specifieke dingen kun je op sites van fabrikanten vinden en beoordelingen van gebruikers.
Voor BartGrefte geldt bijna hetzelfde, alleen vrees ik wel dat je met een 1800+ echt te kort gaat schieten. Mijn 2400+ trekt het wat nieuwere game-geweld nog maar net heb ik het idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 24-09-2006 22:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.