Upgraden, nieuw of overclocken.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
Hoi alwetende tweakers-comunity!

Ik bezit nu een set-up die toch aan het verouderen is:
a7n8-x asus mobo
amd athlonxp 2500+ mobo
512mb+256mb ddr geheugen(timings etc zou ik niet weten, het is in elk geval xtreme-low performance oude crap)
250gb maxtor harddisk met 16mb cache
asus n6200 video kaart(oc'd naar 399 core en 501 memory)
mooie kast met onbekende 300 wat voeding

En nu weet ik echt niet wat ik zou moeten doen om een goed, snel, langdurig, kwalitatief systeem te krijgen, ik heb een paar opties bedacht:
Upgraden:
nieuwe videokaart(word dan agp dus egenlijk gewoon not done) prijs: 200 euro
nieuwe processor(niet te krijgen en anders alleen vreemde, dure sempron modellen) prijs 150 euro
nieuw mobo en processor(asrock dual-bordjes met een C2D of een andere intel) prijs: 220 euro met een C2D

Nieuw:
Bij nieuw zijn er 2 opties:
el cheapo of goed en duur
el cheapo:
c2d 6300
EPoX EP-5P945 PRO of iets dergelijks(http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=28300)
100 euro videokaartje
2x 512mb of 1x 512 mb geheugen
oude harddisk
oude voeding
prijs:390 of met 1gig geheugen:440

Goed en duur:
C2D 6300
biostar p965, dfi infinity, msi platinum, asus p5nsli achtige mobotjes.
100-200 videokaartje
1gig goed geheugen
oude harddisk
50 voor nieuwe voeding
prijs: 630 met een videokaart van 200 euro

overclocken kan ook:
dits is het goedkoopst maar ook met het minst performance winst, maar ik heb met mijn overgeclockte videokaart wel goede winsten gehaald, ik kan nu bijvoorbleed spellen spelen die ik zonder overclock niet kon spelen etc.
ik zou hierbij een
copper lite socket a cooler voor 10 euro
en 2, 5 euro 80mm fannetjes
kosten: 50 euro

Mij lijkt de el cheapo nieuwe koop erg aantrekkelijk maar ook de asrock mobo upgrade klinkt erg leuk.

Maar let wel ik wil hier wel zo een 3 jaar mee vooruit kunnen dus het moet wel lang meegan zonder al te grote upgrades( denkaan extra geheugen), alsjeblieft help mij beslissen, mijn financien zijn laag.

BUH

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je er 3 jaar mee vooruit wilt is het wel handig om te weten wat je precies voor eisen stelt. Wil je alle games minimaal op high en hoge resoluties blijven spelen? Of speel je alleen oude spellen?
Het is simpelweg je eigen keus. Ga je voor goedkoop en langzamer of duur en sneller?

• Aapiethaaap
Oh ja ik speel graag spelletjes en browse het internet met muziek op, ik speel graag spellen maar lage resolutie voldoet bij de nieuwste spellen(die ik wel wil spelen).

BUH

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een vriend van mij gamed nog steeds met zo'n zelfde systeem (a7n8x deluxe, xp2500+, 2x512MB pc3200, GF6800GS). De processor is overgeclocked naar 2300Mhz dus van traagheid is geen sprake.

Ik weet niet of jouw processor goed te overclocken is, maar het biedt zeker mogelijkheden mits de koeling in orde is.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Als je budget laag is zou ik alles overklokken indien mogelijk, en in de tussentijd flink sparen en veel overwerken als je werk hebt.
En dan kan je een redelijk systeempje kopen want als jij tevreden bent met lage instelling voor het gamen dan heb je niet zoveel nodig.

• Aapiethaaap
*kick*

Nog meer visie's over deze kwestie?
Wat zijn nou de uiteindelijke systeem performance verschillen tussen de 220 euro upgrade en de nieuw systemen?

BUH

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aapiethaaap schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:24:
*kick*

Nog meer visie's over deze kwestie?
Ja, deze:
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan ook zonder omwegen op slot, omdat ze in de strijd zijn met het doel/niveau van GoT. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Wanneer komt $apparaat op de markt? (gewoon geduld hebben)
Waar kan ik $apparaat kopen? (zie prijslijsten of bel/mail leveranciers)
Hoe lang duurt de RMA van $apparaat? (vraag het de fabrikant/leverancier)
Wie heeft ervaringen met $apparaat? (GoT is een en al ervaringen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.