Toon posts:

Wegvallende verbinding WRT54g V5

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleempje. Mijn Linksys WRT54g heeft last van een wegvallende verbinding. Zo'n beetje elke 10 minuten valt de verbinding voor een paar seconden weg. DIt is vooral ergelijk omdat Msn zich metteen afmeld/vastloopt en dat mailtje dat je net aan het verzenden was nooit zijn doel bereikt. Het probleem is zowel op de laptop (draadloze verbinding) en de bekabelde desktop pc merkbaar.

Op aanraden van de Linksys helpdesk heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd (versie 9 meen ik) en de MTU aangepast naar 1300.

Weten jullie wat ik hier aan kan doen ?

Bedankt !

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 16:39

GekkeR

key = key

Ook al zonder router geprobeerd om te zien of het wel de router is ?

Als je zeker weet dat het de router is kan je erover nadenken om dd-wrt micro erop te zetten (niet makkelijk dus afhankelijk van je kennis : oppassen).

Klik voor DD-WRT micro guide voor de WRT54Gv5

[ Voor 21% gewijzigd door GekkeR op 24-09-2006 22:13 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:31
De MTU-waarde zou ik eigenlijk sowieso op AUTO laten staan, daar lijkt mij het beste dat je daar niets aan verandert.

Wel zou ik de firmware inderdaad aanpassen naar DD-WRT

Ik heb hier een aantal dagen geleden mijn router (ook een V5.1, oké, jij hebt 5, ik 5.1 maar daar zit geen (voor jou) merkbaar verschil in (zeker niet in het flashen van een andere firmware).

valt je HELE netwerk uit ? ik bedoel: kan je nog intern op je netwerk dingen doen (pingen naar een andere pc bv)

Kan je nog pingen naar je router als dit gebeurt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat het de router is, en heb de MTU veranderd. Zal het even de tijd geven, als het morgen nog niet werkt meld ik me voor meer ondersteuning. Werkt het wel, dan meld ik me voor een uitgebreid dankwoord ;-)

Verwijderd

Topicstarter
de MTU weer op auto zetten blijkt niet te helpen. Op de vraag of ik wel mn router kan bereiken tijdens een 'time out' kan ik eigenlijk geen antwoord geven omdat de verbinding maar een seconde weg valt, en ik daar dus geen tijd voor heb.

Zal ik de gesuggereerde firmware er op zetten, en gaat dit helpen ? of gewoon terug brengen naar de winkel ?

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 16:39

GekkeR

key = key

Dat is meer een keuze voor jezelf.
Je kan de firmware proberen als je zeker weet dat alle stappen geen enkel probleem voor je vormen.
En ja DD-WRT is veruit beter dan de vxworks firmware op de v5.
(Terug flashen naar linksys vxworks default kan ook zonder problemen met de wrt54g)

En anders ga je naar de winkel en ruil je hem om voor een andere router :)

[ Voor 11% gewijzigd door GekkeR op 27-09-2006 15:54 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
ander kanaal proberen

Verwijderd

kickje

Ik heb sinds een aantal dagen een wrt54G v7.0 in mijn bezit gekregen, echter deze verbinding blijft ook wegvallen. Gevolg is dat het gehele netwerk NIET meer te bereiken is. Zet ik mijn oude wl500G in het netwerk dan heb ik het probleem niet.

Iemand een oplossing?

Verwijderd

subtiel kickje?

Verwijderd

Heb inmiddels geupdate naar v7.01 de Gb versie

Vandaag met bittorrent diverse Gb's gedownload, wat iso's. Lokaal via netwerk rondgepompt etc en geen enkele keer uitval

heerlijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:57:
Heb inmiddels geupdate naar v7.01 de Gb versie

Vandaag met bittorrent diverse Gb's gedownload, wat iso's. Lokaal via netwerk rondgepompt etc en geen enkele keer uitval

heerlijk
Ik heb hetzelfde probleem, kan iemand me vertellen waar ik die v7.01 kan vinden ? Ik zoek me suf maar vind hem echt niet.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:12:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, kan iemand me vertellen waar ik die v7.01 kan vinden ? Ik zoek me suf maar vind hem echt niet.
Check de UK site van linksys, maar ik heb precies hetzelfde probleem, de 7.00.1 firmware maakt geen verschil
zie ook [Kabel] Verbinding valt regelmatig weg

• Ye Greate'96
Ik heb Linksys gesproken en zij hebben mij een firmware opgestuurd die dit probleem zou moeten verhelpen, ik kon deze firmware nergens op internet vinden!

http://www.yegreate96.nl/pub/WRT54Gv7_V7.00.0019.bin

Ik heb 'em gedraait, hoop dat het werkt!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ye Greate'96 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:04:
Ik heb Linksys gesproken en zij hebben mij een firmware opgestuurd die dit probleem zou moeten verhelpen, ik kon deze firmware nergens op internet vinden!

http://www.yegreate96.nl/pub/WRT54Gv7_V7.00.0019.bin

Ik heb 'em gedraait, hoop dat het werkt!
Hee bedankt, ik heb hem even van je gedownload.
Ik heb ook de v7, hoewel ik tot nu toe nog geen problemen met dat ding heb, is het wellicht handig
om deze even achter de hand te houden.

Post je bevindingen nog even als je wilt

• Ye Greate'96
Dionysos schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:10:
[...]

Hee bedankt, ik heb hem even van je gedownload.
Ik heb ook de v7, hoewel ik tot nu toe nog geen problemen met dat ding heb, is het wellicht handig
om deze even achter de hand te houden.

Post je bevindingen nog even als je wilt
Nou wonderbaarlijk.
Ik kreeg precies hetzelfde probleem, ik stuurde iemand een custom smilie in msn en toen kreeg ik weer de melding dat de netwerkkabel niet aangesloten zat.

Dit verscheen zo'n 6 keer achter elkaar, maar het verschil is nu dat ik nog steeds kan browsen!

Messenger logde overigens wel uit, maar die werkt nu ook weer meteen zonder dat ik de kabelmodem /router uit en aan moet zetten

Maar ik meld dit morgen wel meteen weer aan Linksys, laat ze 't maar oplossen denk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ye Greate'96 op 31-10-2006 19:56 ]

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04-2025

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ye Greate'96 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 19:51:
[...]

Nou wonderbaarlijk.
Ik kreeg precies hetzelfde probleem, ik stuurde iemand een custom smilie in msn en toen kreeg ik weer de melding dat de netwerkkabel niet aangesloten zat.

Dit verscheen zo'n 6 keer achter elkaar, maar het verschil is nu dat ik nog steeds kan browsen!

Messenger logde overigens wel uit, maar die werkt nu ook weer meteen zonder dat ik de kabelmodem /router uit en aan moet zetten

Maar ik meld dit morgen wel meteen weer aan Linksys, laat ze 't maar oplossen denk ;)
hmm vreemd probleem.

Ik lees op meerdere fora ook nog problemen met Bittorent e.d.

Nu gebruik ik geen bittorrent en msn amper, wellicht dat ik daarom geen problemen heb tot nu toe.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 15:00

Edgarz

Tweako-active since1986

Router RMA sturen. Lijkt erg op een componentje wat kaduuk is.
Pagina: 1