[Kabel] Verbinding valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb sinds twee weken kabel internet en heb een kabel modem dat aan een linksys wrt54g router hangt.
Mijn desktop is via een kabel verbonden met de router en mijn laptop is draadloos verbonden

Nou gebeurt het gemiddeld 2 keer per avond dat ik ineens de melding krijg op de pc dat bij de Lan verbinding 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten.
Vervolgens is na 2 seconden de verbinding weer terug, maar het internet werkt vervolgens niet meer.
Ook op de laptop krijg je de melding dat het draadloze netwerk niet meer beschikbaar is.
Wanneer ik de linksys router uitzet en weer aan doe, werkt het internet nog steeds niet.

Het enige dat steeds werkt is de kabelmodem uitzetten en weer aandoen, dan is na 20 seconden het internet weer in orde.

Maar wat kan dit zijn? uiteraard geeft de helpdesk van Multikabel aan dat het waarschijnlijk niet aan het modem ligt.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:17
Toch even voor de zekerheid:
Welke versie van de WRT54G heb je?
Ik heb zelf v5.1 en die valt uit als er van die custom MSN smiles worden verzonden :S Jep, heel maf.. maar het gebeurd toch :)
Misschien even wat firmware updates? Driver updates?

• Ye Greate'96
stijnos1991 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 20:36:
Toch even voor de zekerheid:
Welke versie van de WRT54G heb je?
Ik heb zelf v5.1 en die valt uit als er van die custom MSN smiles worden verzonden :S Jep, heel maf.. maar het gebeurd toch :)
Misschien even wat firmware updates? Driver updates?
Tja, ik heb firmware v 7.00.00
Onderop de router staat WRT54G v7 , maar op de website van linksys staan alleen de types v1, v3.1 en v5

Maar ik lees op google wel een groot aantal problemen met de v7 versie, zoals spontane resets e.d. :(

Ik speur wel even verder naar firmware's, maar heb weinig hoop...

• Ye Greate'96
Ik heb Linksys gesproken en zij hebben mij een firmware opgestuurd die dit probleem zou moeten verhelpen, ik kon deze firmware nergens op internet vinden!

http://www.yegreate96.nl/pub/WRT54Gv7_V7.00.0019.bin

Ik heb 'em gedraait, hoop dat het werkt!

[ Voor 132% gewijzigd door Ye Greate'96 op 31-10-2006 11:04 ]