Toon posts:

OSX op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden was ik een computerzaak en de verkoper zei me dat hij een PC kon bouwen die even snel is als de Mac Pro. Volgens hem zou ik gewoon OSX 10.4 op die PC kunnen draaien.
De nieuwe Mac Pro heeft 2 x duocore 2.66 Ghz..... dus eigenlijk 4 processoren.

---------------------------------------------
Specs van Mac Pro;

Twee 2,66 GHz Intel Xeon “Woodcrest” dual-coreprocessors
4 MB gedeelde L2-cache per processor
Twee onafhankelijke 1,33 GHz “frontside”-bussen
1 GB geheugen (667 MHz DDR2 volledig gebufferd DIMM ECC)
NVIDIA GeForce 7300 GT-videokaart met 256 MB geheugen
250 GB 7200-rpm seriële ATA 3Gb/s harde schijf1
SuperDrive met 16-voudige snelheid voor het branden van dubbellaagsschijven (dvd+r dl/dvd±rw/cd-rw)
----------------------------------------------

Ik ben zelf al jaren een Mac gebruiker en heb weinig verstand van PC's

Mijn vraag; is zoiets mogelijk?

Kun je een vergelijkbare PC bouwen?

Of kom je uiteindelijk met de applicaties in de problemen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
OS X kan wel op een normale PC draaien, maar dit is niet legaal.

Verwijderd

Sinds Apple is overgestapt op Intel processoren worden Mac's helemaal gebouwd met hardware die overal te koop is, op het moederbord (wel vergelijkbare mobo's) en de kast (los alleen namaak te krijgen) na. Hij is dus wel na te bouwen.

Voor zo ver ik weet is Mac OS X echter niet los te krijgen, iig niet legaal. Daarnaast is er nog het prijsverschil. Als je het niet gelooft moet je het zelf maar narekenen maar neem van mij aan dat je goedkoper uit bent als je een Mac Pro koopt dan wanneer je zelf de onderdelen los zou kopen en 'm helemaal zelf in elkaar zou zetten.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www.insanelymac.com/ is een goede start.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

krijg je ook geen problemen met die speciale bootloader?
Waarom zou je ook zoiets doen als typische mac gebruiker? neem aan dat je ook van de mooie behuizingen houd...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kosten zouden een aspect zijn.
het apple-logo kost een bak geld ;)

maar goed, het is illegaal.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:03

Osxy

Holy crap on a cracker

Zoals je zelf zegt ben je nu mac gebruiker, om os x op die machine te laten draaien heb je erg veel kennis nodig om er nog maar te hebben over de legaliteit ervan.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:06
Bouw maar eens een pc met dezelfde specs en die op deze manier in elkaar zit. Juist je bent beter af door een mac pro te kopen heb je ook geen gekloot met hack dit hack dat ;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

OSX op een PC lijkt me leuk voor hobbyisten die OSX "voor erbij" willen. Als het je enige OS is zou ik 't niet doen. Allereerst heb je geen garanties dat 't allemaal gaat werken. En ik betwijfel of die verkoper zijn Mac-kloon-wannabe terug neemt als er nu, of in de toekomst, toch problemen ontstaan.

Daarnaast moet je er altijd rekening mee houden dat Apple vroeg of laat een patch voor OSX uitbrengt die 't onmogelijk zou maken om nog langer OSX op een PC te booten, gewoon om klanten te dwingen een "echte" Mac te kopen. Misschien vind je dan wel weer een crack om 't weer werkend te krijgen, maar dat blijft een gok. En opnieuw, neemt die verkoper die PC weer terug als er problemen ontstaan?

Verwijderd

Zoveel kennis heb je er niet voor nodig hoor, een download programma is genoeg.
Zal er verder niet in detail op in gaan om het inderdaad illegaal is maar het is mogelijk ja!
Maar om osx op een pc te draaien heb je veel betere specs nodig dan dat je bijv bij de macbook pro nodig hebt om hem op de zelfde snelheid te laten draaien.

Het kan allemaal wel maar wat is het voordeel? Veel goedkoper is het niet hoor.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

upgradeability? en meer keuze.
verder zie ik het nut ook niet echt....

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Welke computerwinkel was dat? >:) O-)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Dit gaat over software, niet over hardware, dus hoort iig niet in Processors, Mobo's & Geheugen thuis.

Zover ik weet willen we dit echter op heel GoT niet zien, zie ook OS X op x86 verbod: tijd voor een wijziging. Helaas :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.