Hallo allemaal,
Paar korte vraagjes waarop ik het antwoord niet weet
feedback en info is altijd welkom !!!
Mijn neef zijn huidig systeem is een:
P4P800 ASUS MOBO (socket 478)
2,4 GHZ Celeron D <-- ze zeiden dat hij even goed was als een pentium tegen me neef....
(dikke bullsh1t dus want volgens mij is dat de grote bottleneck)
2x512 DDR PC3200 Corsair value ram
7800 GS Extreme Edition XFX (beste agp kaart die me neef kon kopen vorige maand)
2x 200gb Western digital 7200RPM Hd's (helaas wel 2mb cache maar ipv de 8 mb)
en een dvd rom en dvd brandertje van asus
Dit alles in een coolermaster centurion met 380Watt (coolermaster voeding)
Nu willen we ghost recon advanced warfighter spelen en dat gaat bij me neef niet naar behoren...
Dikke framerape helaas... Bij mij valt het wel mee af en toe framerape maar niet non-stop zoals bij me neef.
Zelf heb ik een 3200+ 1024DDR pc3200 x1600pro (512mb versie) 2x250gb hd met een a7n8x...
Nu willen we dus upgraden om tjah de nieuwe generatie pc games toch soepel te spelen maar omdat me neef onlangs en ik ook die videokaart hebben gekocht is een nieuwe pc beetje zonde...
Op mijn pc draaien de games opzich wel soepel mits ik de settings/graphics een beetje tweak zodat het soepel draait...
Ik wil dus mijn neef zijn pc zo upgraden dat het minimaal even snel of sneller is dan de mijne... zelf dacht ik aan een 3.2 GHZ EE p4 maar die krengen.... zijn gewoon 200+ euro nog steeds...
Voor dat geld koop je tegenwoordig een dualcore
en me neef heeft echt vorige maand die 7800 GS xfx videokaart gekocht voor 300+ euro dus hij is ook niet vrolijk evenals ik.
VRAAGSTUK:
Hoe kunnen we zijn pc upgraden voor een schappelijke prijs of is de oplossing overstappen naar nieuw mobo en nieuwe videokaart ectect (waar hij geen zin in heeft)
Zelf vroeg ik me af of die socket 478 Dualcores:
http://tweakers.net/price...word=478&x=0&y=0&catID=46
werkte op zijn p4 mobo... (wellicht een optie ipv de p4 3.2 ghz EE die duur is en niet eens meer verkrijgbaar is)
Sorry vooraf voor de slordige post (structuur en taalgebruik)...
Maar het gaat om het globale idee ! dus Help iemand briljante ideetjes ? of een socket 478 processortje in de aanbieding ???
Alvast bedankt,
Ikaruga + Spiro !!!
Paar korte vraagjes waarop ik het antwoord niet weet
feedback en info is altijd welkom !!!
Mijn neef zijn huidig systeem is een:
P4P800 ASUS MOBO (socket 478)
2,4 GHZ Celeron D <-- ze zeiden dat hij even goed was als een pentium tegen me neef....
(dikke bullsh1t dus want volgens mij is dat de grote bottleneck)
2x512 DDR PC3200 Corsair value ram
7800 GS Extreme Edition XFX (beste agp kaart die me neef kon kopen vorige maand)
2x 200gb Western digital 7200RPM Hd's (helaas wel 2mb cache maar ipv de 8 mb)
en een dvd rom en dvd brandertje van asus
Dit alles in een coolermaster centurion met 380Watt (coolermaster voeding)
Nu willen we ghost recon advanced warfighter spelen en dat gaat bij me neef niet naar behoren...
Dikke framerape helaas... Bij mij valt het wel mee af en toe framerape maar niet non-stop zoals bij me neef.
Zelf heb ik een 3200+ 1024DDR pc3200 x1600pro (512mb versie) 2x250gb hd met een a7n8x...
Nu willen we dus upgraden om tjah de nieuwe generatie pc games toch soepel te spelen maar omdat me neef onlangs en ik ook die videokaart hebben gekocht is een nieuwe pc beetje zonde...
Op mijn pc draaien de games opzich wel soepel mits ik de settings/graphics een beetje tweak zodat het soepel draait...
Ik wil dus mijn neef zijn pc zo upgraden dat het minimaal even snel of sneller is dan de mijne... zelf dacht ik aan een 3.2 GHZ EE p4 maar die krengen.... zijn gewoon 200+ euro nog steeds...
Voor dat geld koop je tegenwoordig een dualcore
VRAAGSTUK:
Hoe kunnen we zijn pc upgraden voor een schappelijke prijs of is de oplossing overstappen naar nieuw mobo en nieuwe videokaart ectect (waar hij geen zin in heeft)
Zelf vroeg ik me af of die socket 478 Dualcores:
http://tweakers.net/price...word=478&x=0&y=0&catID=46
werkte op zijn p4 mobo... (wellicht een optie ipv de p4 3.2 ghz EE die duur is en niet eens meer verkrijgbaar is)
Sorry vooraf voor de slordige post (structuur en taalgebruik)...
Maar het gaat om het globale idee ! dus Help iemand briljante ideetjes ? of een socket 478 processortje in de aanbieding ???
Alvast bedankt,
Ikaruga + Spiro !!!