HP iPAQ rx1950 ViaMichelin NavPack, werkt ook met TomTom?

Pagina: 1
Acties:

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 08:34
Ik heb een HP Rx 1950. Voor 50 euro kun je een GPS autocradle kopen, incl ViaMichelin:
http://www.pdashop.nl/pro...helin-navigator-pack.html

TomTom schijnt alleen veel beter te zijn. Zou dat ook werken icm met deze cradle? Heeft iemand hier ervaring mee?

De cradle heeft een SiRFstarIII-GPS-ontvanger, net zoals de wired GPS ontvanger van TomTom.

[ Voor 4% gewijzigd door buddow op 23-09-2006 15:21 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:54
Ik heb de voorganger van de rx1950 namelijk de rz1710.
Deze heeft echter ook zo'n GPS cradle + Viamichelin software.

Ik heb er ook TomTom opgezet en dat werkt prima.
De instellingen moet je even aanpassen omdat de houder/GPS gezien wordt als externe ontvanger.

Er is echter één nadeel als je TomTom (of een ander pakket) gaat gebruiken, de luidspreker die in de houder zit werkt dan niet meer. Dit komt omdat Viamichelin dit middels een speciale driver aanstuurt. Dit werkt niet met TomTom omdat deze die driver niet heeft.
Het geluid werkt uiteraard wel maar komt dan direct uit de iPaq en niet uit de luidspreker van de houder.

• buddow
Van die luidspreker is wel jammer, maar verder lijkt mij dit de ideale oplossing. Anders moet je een losse cradle aanschaffen, wired gps en zit je al gauw met allerlei kabels. Bedankt voor je reactie!

P.S. zou je de instellingen nog even kunnen vermelden, of wijst dat zichzelf?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:54
buddow schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:08:
Van die luidspreker is wel jammer, maar verder lijkt mij dit de ideale oplossing. Anders moet je een losse cradle aanschaffen, wired gps en zit je al gauw met allerlei kabels. Bedankt voor je reactie!

P.S. zou je de instellingen nog even kunnen vermelden, of wijst dat zichzelf?
Het is zeker een prima oplossing, de GPS ontvanger is gevoelig en pikt het signaal prima op.
Bovendien heb je inderdaad geen losse kabeltjes e.d. Behalve dan de 12V aansluiting.
Omdat de houder met een zuignap aan je ruit geplakt zit kun je hem ook gemakkelijk verplaatsen of in je tas meenemen.

De instellingen:
Start Tom Tom op, ga naar Wijzig voorkeuren, zoek het icoon Toon GPS status, Stel in, kies Andere NMEA GPS-ontvanger, GPS baudsnelheid op 19200 zetten, connectie, S2410 COM1 selecteren, daarna OK klikken.
Dat is alles.

Oja, het werkt met Tom Tom 5.x of de nieuwste versie 6.010.
Als je zin hebt kun je ook i-GO proberen, een nieuw navigatie programma wat ook werkt met deze GPS ontvanger en iPaq.
Nog iets: het blauwe lampje op de GPS houder gaat niet branden als je Tom Tom gebruikt dat werkt alleen bij Viamichelin. De GPS werkt uiteraard wel ook als het lampje uit is.

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 23-09-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Het werkt allemaal prima, TomTom 6.0.10 is een duidelijke verbetering t.o.v. ViaMichelin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week bij een vriend van mij, IGO 2006 geinstalleerd op zijn rx 1950 met zo´n cradle, heb daar de volgende instelling gedaan: NMEA, COM1, 19200 baud.
-edit-
Het werkt nu wel, maar schijnt dat het beeld niet vloeiend meegaat....

Iemand tips?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is meer IGO gerelateerd welke je dus beter in het volgende topic kunt stellen: Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTom 6 geinstalleerd op deze pda.
Maar dit werkt niet goed, tomtom gaat heel langzaam net als iGO2006 erg langzaam werkte.
Ik snap niet wat het probleem is.
Heb de software geinstalleerd op een kingston 2gb sd kaart.

iemand een idee waarom de software langzaam loopt, en dan echt zo traag dat het beeld van de navigatie om de 10 a 20 seconden pas refreshed.
En je dan je nieuwe positie ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb ook een rx1950 met tomtom6. Dit werkt echt ideaal. Veel beter dan viamichelin.

Alleen het geluid is wel een beetje jammer. Zou het niet mogelijk om een stekkertje aan de gps-houder te maken, en deze in de koptelefoonaansluiting van de ipaq te steken? Op deze manier zou je dan de luidspreker van de gps-houder kunnen gebruiken voor tomtom.
Weet iemand hoe ik bijvoorbeeld aan een datasheet van de gps-houder zou kunnen komen?

[ Voor 11% gewijzigd door killerbee17 op 29-11-2006 21:04 ]

wwweet ik veel...

Pagina: 1