Toon posts:

PC of Xbox als server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken een goedkope liefst kleine barebone achtige pc te kope om 24/7 te laten draaien als ftp server en wil dr ook wel een torrentclient op kunne draaien.
Het moet een beetje energie zuinig zijn en geen herrie maken zoals mijn stofzuiger pc fan :P en vooral stabiel :O

En dr is nog een keus, ik zou mn xbox ook kunne gebruiken, weet alleen niet of daar een torrent client op kan en of de xbox zolang aan kan blijven staan, zonder in de fik te vliegen. Fan speed kan je instelle heb die nu op 30%, heeft iemand ervaring met xbox servers?

Hier zijn wat dingetje die ik gevonden heb, laat me weten of die echt slecht zijn of raad me iets anders aan :)

U-Buddie EM25+ complete mini PC 23,2*7,5*24,4 cm + LINUX 6.0 NIEUW v.a. € 129!
http://www.computerstunt.....0-nieuw-v.a-eur-129.html
Lekker klein, maar lijkt alsof die specs van een vorige generatie zijn ofzo? zal die 700mhz genoeg zijn om windows xp te draaie en dan maybe de 512 mb upgread erbij. Als het allemaal geen probleem moet zijn dan is die wel de goedkoopste, alleen zie ik dat ie usb1 heeft en ik weet nie tof je makkelijk usb 2 eraan kan hangen? want ik wil hem op mn extere hd aansluite.

of de ASUS Pundit P1-PH1, Skt 775 die ik bij mycom zag. http://mycom.nl/Products/View/109250.aspx
aanvulle met een celeron 2,8 en 512mb ram kom je uit op ongeveer 275 euro, moet er dan nog wel een hd in doen maar die heb ik nog wel. Als cpu kan ik trouwens kiezen van goedkoop naar duur tusse celeron, p4 of dualcore, wat is nou beste en blijf het koelste voor zo'n server pc? ik weet daar niks vanaf eigenlijk en twijfel tusse de celeron of p4.

Ik hoop dat m'n vraag ene beetje duidelijk is en alvast bedankt.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Als die Xbox een modchip of schrijfbare TSOP (< v1.6) heeft kan je daar het Cromwell bios op zetten en er een native Linux installatie op doen, dat is imho de enige realistische benadering om een torrent-client erop te draaien. Nadeel is wel dat de GPU constant stroom staat te vreten en warmte staat te genereren, terwijl je die eigenlijk niet gebruikt. Ook zal de Xbox het ooit op gaan geven omdat de hardware gewoon niet bedoeld is voor 24/7 gebruik, de vraag is alleen of je tegen die tijd al een nieuwe server hebt :)

Persoonlijk zou ik gewoon zelf iets in elkaar zetten met een voeding met een beetje goed rendement (Seasonic oid), Sempron > 3000+ (verbruikt erg weinig met CnQ), wat oude hardware en iets als een Asus K8U-X of MSI K8MM3-V (< € 40, m-ATX, onboard video). Dat kost niks, blijft koel, je kan er SATA, IDE en USB2.0 aanhangen en het heeft nog redelijk wat rekenkracht ook.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
btw welke sempron bedoel je http://mycom.nl/SearchResults.aspx?q=sempron+3000 zijn aardig wat verschille, welke is CnQ ah ikz ie dat dat voor cool n quiet staat, moet je dat dan in bios activere ofzo? en bij die Seasonic voeding, hoeveel watt is aan te raden?

umm opzich klinkt dat wel mooi.. plus dna kan er win xp op wat makkelijker voor mij is heh :P
Alleen moet ik dan een beetje kleine barebone case zien te vinden, en liefst niet zon vierkant maar vertikaal ding ;>
Die xbox valt af, had ook ne top irc gehoord dat ie echt stuk gaat dan. Die goedkope mini pc umm twijfel ik nog, wel goedkoop maar dunno of het genoeg is voor een server.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer effe zitte denken en denk dat de sempron oplossing toch beste is... al ben ik dna meer geld kwijt :/
Als je 2 grote hd's erin wil doen wat is de beste manier om ze aantesluiten, ide of sata of raid? ik heb tot nu toe alles met ide gedaan ;o en heb nu een hd in mn xbox die ik dan in die server zal doen, en volgensmij is dat ide only. Oh ik heb nog een probleem die hd ha dik in mn xbox gequickformat en ik had bestanden groter dan 4 gig erop gedaan en als je ze er dna afhaalt zijn ze corrupted :/ lijkt bijna alsof het fat32 is ofzo?
Is het trouwens geen probleem om winxp te gebruiken voor de server of valt er echt wat anders aan te raden?, het gebruik zal toch niet echt enorm hoog zijn..

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
SATA is de aansluitingsmanier met het beste toekomstperspectief, aangezien dat de nieuwe standaard is.
RAID is een vorm van opslag die je kan maken met bijv. sata, je sluit een aantal harde schijven op een bepaalde manier aan om bijv een snellere of een veiligere opslag te creeeren

Voor de server, ligt het er net maar aan wat je er mee wil doen, als je maar een aantal gebruikers hebt voor bijv. een klein webservertje. dan zou ik lekker bij windows blijven aangezien je dat al kent en neem dan bijv een apache-distributie als xampp klik

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
het is nieteens voor webserver, eigenlijk aleen ftp draaien met bulletproof en torrent met utorrent ;O
maar eigenlijk vind ik het een beetje dure oplossing, maybe moet ik opzoek naar iets 2ehands :o

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 11:05 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hmmmm bedankt voor de tip eigenlijk deze is prima te gebruiken als mini server :D Ik zou voor een systeempje gaan zoals de minipc aangezien je uiteindelijk daar meer mee kan dan een omngebouwde xbox ( ofcourse persoonlijke mening )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Mycom is wel erg duur hoor, uit de pricewatch:

AMD Sempron 64 3000+ (S754, 1,8 GHz, 128KB, Boxed) € 46,44
AOpen H340A (ATX, 200W, Wit) € 41,73
MSI K8MM3-V, K8M800 (m-ATX, AGP, Sound, LAN, SATA, RAID, VGA) € 37,80

Geheugen € 20, 256mb lijkt zat voor wat je wil.
HDD heb je nog liggen (die uit die Xbox moet je overigens ff helemaal opnieuw indelen met fdisk).

Dan ben je dus voor € 150 klaar.

Die U-Buddie EM25+ ging twee jaar geleden voor € 99,- over de toonbank, en heeft de prestaties van een P-III 400mhz ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Erik Jan op 24-09-2006 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
wow Erik Jan vet bedankt, dat maakt me al een stuk blijer :P moet alleen nog (liefst een kleine) case zoeken, bij pclcomputers hadden ze een micro atx case voor 40 euro.. dunno of er voeding inzit ik ga vandeweek maar eens langs.
btw is dat m-ATX een onboard vid?
oh en die sempron is er nou veel verschil tussen die am2 en 754 socket? die AM2 is toch geen dualcore?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 11:32 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Intressant topic dit :) ik ben ook op zoek naar een mini-servertje.

Opzich lijkt de EM25-pc me wel wat, de prijs is zo laag dat de prestaties niet meer het belangrijkste punt zijn ;)
Helaas kan ik maar weinig informatie vinden over dit systeempje, Erik Jan, weet je er misschien meer over?

Voorheen zat ik te denken aan een systeempje op basis van de nieuwste Epia (EN15000), die is heel stil en toch redelijk snel. Met kast, 1GB geheugen en een 200GB-schijf zou hij helaas toch nog op ruim 450 euro uitkomen, wat toch wel duur is...

Ik ga dit topic zeker bijhouden, ben benieuwd wat er nog langskomt :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Die AOpen is inclusief voeding en redelijk klein hoor (kunnen zelfs alleen low-profile kaarten in, wie weet past de AMD boxed koeler er niet eens in). En dat mobo'tje heeft inderdaad video onboard, en nog een AGP slot voor eventuele latere uitbreiding.

De verschillen tussen AM2 en 754 kan je terugvinden in de PMG FAQ.

Ik heb verder geen ervaring met de hardware, maar jullie kunnen zelf even goed naar reviews zoeken als ik :P _Persoonlijk_ zou ik nooit € 130 investeren in een verouderd ding, maar ik ben dan ook op zoek naar iets energiezuinigs om wat HDD's in te hangen en niet naar iets wat ook echt klein moet zijn. En van wat ik gelezen heb, lijkt die socket 754 Sempron gewoon redelijk te presteren voor weinig watts en euros.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik eruit ben.. heb even gekeken hoeveel het me zou schelen als ik online zou bestelle plus verzendkoste en dat verschil is nihiel, ik denk dat ik naarcomputerland ga, is toch dichtbij :). Kwam uit op een totaal van 131 euro voor die mobo die hierboven werdvoorgesteld en cpu en 256mb erbij. en ik ga nog effe kijke naar een kastje van 40 euro dus voor 171 denk ik dat ik toch iets beter heb dan die minipc en is maar een paar euro duurder.

Nog ene paar laatste vragen, die sempron is 64 bit, moet je dan je windows updaten naar dat en alle normale software werkt er toch wel op? En mocht ik ooit een game wille draaien kan sempron dit aan? denk aan quake3 niks heavys ofzo :P ik zou er dan wel een gf4 die ik heb ligge indoen en vraga me af of die onboard dan niet lastig gaat doen?

Kan win xp beetje omgaan met 256 mb?

En wat zou een goede koeler zijn voor deze server? of koeler opstelling.. ik vind die koelingsmethodes die dell gebruikt wel geniaal :D

[edit] heb deze case gevonden http://vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=114737 lijkt me wel aardig, nu staat er 2xusb ik neem aan dat er geen mobo inzit maar dat een mobo met die uitgangen erop past? Gaat de levensduur van HD's nou echt erg achteruit in zo'n micro kast?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 13:10 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
xp64 kun je draaien, maar het hoeft niet
btw, ik heb zelf een p!!! 866 met 512 mb ram geheugen, die doet het prima
en dat spul kost bijna niks tweedehands
zoek daar dan naar

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:34:

[edit] heb deze case gevonden http://vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=114737 lijkt me wel aardig, nu staat er 2xusb ik neem aan dat er geen mobo inzit maar dat een mobo met die uitgangen erop past? Gaat de levensduur van HD's nou echt erg achteruit in zo'n micro kast?
Zit geen mobo in nee,
maar heb even een vraag, dit topic is al van een paar weken geleden, en ik vroeg me af of je die behuizing hebt gekocht.

Zo ja, kan je mij dan wat details geven over of de voeding stil is e.d.?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:43

Thandor

SilverStreak

Titelfix: Help, server systeem of xbox? --> PC of Xbox als server?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 21:45

DaRoot

Some say...

Ik zou zelf eens kijken naar een 2e hands barebone systeem uit het PIII tijdperk. Daar kan je dan een energiezuinige Celeron of PIII indoen, de Socket370 modellen dan. Daar heb je hele zuinige CPU's tussen zitten. Draai er evt. linux op, kan je ook prima voor FTP enzo gebruiken en ook bittorrent (torrentflux = bittorrent-client met webbased interface, heb ik hier ook, helemaal super!).
Linux stelt stuk minder eisen dan XP, als je de grafische omgeving uitzet.

Edit:
heb zelf namelijk een MSI barebone gekregen, met een Celeron 600 CPU erin, lekker zuinig. Harde schijf eruit, CF --> IDE converter erin, op de CF-card draait nu IPCop, als router en firewall.

[ Voor 17% gewijzigd door DaRoot op 12-10-2006 23:14 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1