Toon posts:

Watercooling pomp (220v) op me pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een watercooling set gekocht maar de pomp werkt op 220v nu wil ik deze aansluiten op pc zodat hij direct wanneer de pc werkt ook zal werken. Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen aangezien me voeding max 12v uitgang heeft. Enig idee hoe het moet? ik hoor het graag

Verwijderd

Je hebt een speciaal relaissetje welke je pomp laat starten wanneer er spanning op het relais komt te staan.

je plugt 1 stekkertje in een fanuitgang op je moederbord. De 220 volts stekker van je pomp komt in een contrastekker van het relaissetje. De uitgang van het relaissetje blijft fulltime in het stopcontact.

Situatie:

Als je je pc aandrukt geeft de fanaansluiting een signaal af aan het relais en vervolgens word de 220volt geactiveerd wat betekent dat je pomp gaat draaien...

Ik heb er nog wel 1 voor je liggen...

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 21:21
Denk dat je zoiets zoek: Pomp Control Unit

Specs

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 22:00
een kameraad van me heeft een stekkerdoos die regelt dat 4 stopcontacten aangaan als er bij de eerste stroom wordt afgenomen volgens mij.
ik weet niet wat voor merk of iets dergelijks maar dit zal misschien ook wat zijn voor jou pomp.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt interresant maar moet je persee zo een controller hebben kan het niet op een makkelijk emanier? Hoeveel kost zo een makkelijk controller?

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 15:49:
klinkt interresant maar moet je persee zo een controller hebben kan het niet op een makkelijk emanier? Hoeveel kost zo een makkelijk controller?
Dat staat toch gewoon op de site? 28€ kost zo'n ding. Verder kun je inderdaad zo'n stekkerdoos kopen zoals hierboven vermeld. Ik denk persoonlijk dat de controller de beste en makkelijkste oplossing is.

Verwijderd

Topicstarter
maar is er geen manier om me voeding open te doen en hem daar ergens aan te koppelen?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zou ik niet proberen, kans op problemen verhoog je op deze manier alleen maar. Ik had het als volgt opgelost, een stekkerdoos vlak bij mn pc. Stekkerdoos kon ik aan/uit zetten, probleem opgelost.

Instagram / YouTube

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb het nog makkelijker! Ik heb zo'n master-slave stekkerdoos gekocht. PC is de master dus als die aangaat gaat het waterpompje aan,beeldscherm,randapperatuur,speakers,versterker enz. Als pc uit is is de rest ook uit :)
Pagina: 1