Access database omzetten naar MySQL

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet dat het al vrij vaak gevraagd is, heb het ook even doorgezocht, maar kan het niet voor elkaar krijgen:

Hoe converteer ik een access database naar een mysql database? Is daar een programma voor, of heeft Access 2000 zoiets ingebouwd? Het gaat om zo'n 550 records, dus een beetje veel om over te tikken.
Wie helpt??

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58

Yucon

*broem*

Schrijf een asp scriptje. (half uurtje werk bij een gemiddelde db)

<edit>
Toch wat vaag omschreven. Zorg ervoor dat je een myodbc driver voor de mysql db krijgt. Maakt vervolgens op je pc een dsn naar de access db en eentje naar de mysql db. Als je dat gedaan hebt maak je de database in mysql aan en koppel je in een asp script aan beide dbs. Vervolgens kun je veld voor veld in een lusje alles overzetten.

Volgens mij zijn er geen kant en klare programma's voor.
</edit>

• koelkast
  • Niet online
Ik kan geen asp. Zijn hier geen kant-en-klare scripts voor?

• Yucon

Yucon

*broem*

Wel een andere programmeertaal?

Verwijderd

Kan je in Access niet gewoon exporteren naar pure SQL statements? Als ie dat eruit kan poepen kan je de dump daarna gelijk in mysql mikken...

• koelkast
  • Niet online
Tja, beetje php. Maar ook niet zo dat ik daar even een script voor ga schrijven ofzo, dat lukt me niet... is er niet zoiets in php ofzo???

• Yucon

Yucon

*broem*

sql server kan het volgens mij niet... dus ik denk access ook niet. Als je kiest voor de optie 'generate sql scripts' krijg je alleen de scripts die de tabelstructuur genereert.

• koelkast
  • Niet online
Heb de laatste links eens uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Het lukt me gewoonweg niet. Zijn er nog andere oplossingen??

• koelkast
  • Niet online
Ik heb de access database nu geëxporteerd naar een tekstdocument met scheidingstekens:

Johan|Dijkema|Groteweg|29|8392 RJ|Den Haag

Zoiets dus..

Kan ik hier wat mee in mysql??

Verwijderd

Wat je wel kan doen is je database openenen in Access en dan de upsize wizard runnen deze kan je access database converteren naar sql probeer dat eens.

Verwijderd

als je 't in een text file hebt kun je er wel
wat mee. Als je dan de tabel in mysql aanmaakt kun je met de load functie van mysql zo de data uit de text file in de tabel proppen.

• koelkast
  • Niet online
Op dinsdag 30 januari 2001 13:24 schreef ShroumE het volgende:
als je 't in een text file hebt kun je er wel
wat mee. Als je dan de tabel in mysql aanmaakt kun je met de load functie van mysql zo de data uit de text file in de tabel proppen.
En waar vind ik die load functie? Dat wil toch niet met mysqladmin? Die pakt alleen sql files...

Verwijderd

Je kan als je de myODBC hebt geinstalleerd van mySQL een ODBC koppeling maken naar mySQL. Dan in Access2000 naar Exporten gaan en Naar ODBC() en dan ff de ODBC koppeling selecteren. Exporteert ie alles naar MySQL

• Tom
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 30 januari 2001 13:40 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]
En waar vind ik die load functie? Dat wil toch niet met mysqladmin? Die pakt alleen sql files...
Je hebt die tekstfile, bouw een PHP met een loopje die elke regel split op | en maak van elke regel een nette query. Dat ding laat je even bezig en hij pompt netjes alles, regel voor regel, over.

Wat je nodig hebt:
- http://www.php.net/manual
- logisch nadenken
- doorzettingsvermogen

Het is echt heeeel simpel dit...

Verwijderd

effies in de MySQL Manual kijken :

Pathname components in Win95 are separated by `\' characters, which is also the escape character in MySQL.
If you are using LOAD DATA INFILE or SELECT ... INTO OUTFILE, you must double the `\' character or use Unix style filenames `/' characters:

LOAD DATA INFILE "C:\\tmp\\skr.txt" INTO TABLE skr;

• koelkast
  • Niet online
Op dinsdag 30 januari 2001 16:32 schreef Tom het volgende:

[..]
Je hebt die tekstfile, bouw een PHP met een loopje die elke regel split op | en maak van elke regel een nette query. Dat ding laat je even bezig en hij pompt netjes alles, regel voor regel, over.

Wat je nodig hebt:
- http://www.php.net/manual
- logisch nadenken
- doorzettingsvermogen

Het is echt heeeel simpel dit...
Tja, voor jou misschien, maar niet voor mij. Kun je me ff een voorbeeldje geven, Tom??

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 23:51
Op dinsdag 30 januari 2001 12:01 schreef LL Koelkast het volgende:
Ik heb de access database nu geëxporteerd naar een tekstdocument met scheidingstekens:

Johan|Dijkema|Groteweg|29|8392 RJ|Den Haag

Zoiets dus..

Kan ik hier wat mee in mysql??
Als je het op je eigen server hebt staan, gebruik dan mysqlimport.exe, of gaat dat tegen de regels van het forum webscripting in :?

• koelkast
  • Niet online
Op woensdag 31 januari 2001 05:15 schreef freak007 het volgende:

[..]
Als je het op je eigen server hebt staan, gebruik dan mysqlimport.exe, of gaat dat tegen de regels van het forum webscripting in :?
Ja, ik heb het op m'n eigen server staan. Maar als ik het volgens de instructies van mysqlimport doe:

mysqlimport --fields-terminated-by=| leden.txt, dan geeft 'ie een error dat leden.txt geen commando is. Grrrr, dat is het ook niet nee!
Hoe werkt dat mysqlimport ooit??

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:29

MaxxMark

HT is Tof!

Ik heb het gedaan tussen access en mysql (draaiende op een linux bak)

ik heb gewoon mn tabellen geexporteerd als txt file met als scheidingsteken , (wel zorgen dat er geen , is strings staan ofzo anders ga je weer vage problemen krijgen zoals ik :) dus kijk daar eerst naar! scheeld je VEEL tijd!!! Dan pak je gewoon notepad en heb je waarschijnlijk iets als:

'blaat',35,104,'string',4

Dat zou je dan makkelijk om kunnen zetten naar iets als:

INSERT INTO databasenaam VALUES('blaat',35,104,'string',4);

(je kan bv voor et gemak 2 teken voor elke regel en na elke regel zetten bv QB aan et begin en QE aan et eind
en alles QE's laten vervangen door:
"INSERT INTO databasenaam VALUES("
en QB door ");" (zonder quotes)

Dan kan is je txt klaar voor import en doe je simpel mysql -u Username -p < exportfilennaam

daarna zet je die gewoon in een dir waar je je mysql kan runnen en dan heb je bv export.txt

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 30 januari 2001 10:58 schreef Yucon het volgende:
sql server kan het volgens mij niet... dus ik denk access ook niet. Als je kiest voor de optie 'generate sql scripts' krijg je alleen de scripts die de tabelstructuur genereert.
SQLserver 7 kan wel naar text (is sql) exporteren... Maar nadat ik die "code" bekeek, heb ik het handmatig nog een beetje bijgewerkt (alle create statements :( ) voor ik het Oracle injoeg (had toen nog geen Oracle DSN, niet dat het daar zo goed gaat... stomme MSSQL spreekt nauwelijks SQL lijkt het wel)

Maar ik heb de optie niet in access gevonden om naar sql te exporteren.
En toen ik data uit een Access DB in Oracle moest zetten, heb ik dat maar via een MSSQL server gedaan...
Access kan niet zo goed met niet-MS producten spreken (access2000)...
Pagina: 1