Toon posts:

Gezocht: FlightSim voor kinderen

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kids willen graag een vliegspelletje spelen. Aangezien ze 8 & 10 jaar oud zijn zoek ik iets dat...
  • niet (te) gewelddadig is
  • niet te moeilijk is, en
  • liefst Nederlandstalig is (moet te begrijpen zijn voor kinderen die (nog) geen Engels spreken)
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
op de N64 had je zo'n spel.. Pilot Wings heette dat, lekker rustig rondvliegen met een jetpack, deltawing of autogyro.
volgens mij was er ook nog een nieuwe versie van in ontwikkeling, maar dat weet ik niet zeker.

mischien kan je het ergens op de kop tikken voor weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:11
Neem een vel A4, doe ze voor hoe je een vliegtuig vouwt en laat zien hoe lang zoiets in de lucht kan blijven. Is toch veel leuker dan je kids voor zo'n scherm te zetten? Of ben ik nou een ouwe lul?
Edit: als je bang bent dat het snel gaat vervelen dan kun je hier een hele reeks vouwmodellen vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door mekkieboek op 22-09-2006 09:08 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, welke flight simulator is er nou makkelijk?
Ik zou gewoon beginnen met Flight Simulator 2004... gewoon starten en ze komen er vanzelf wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mekkieboek schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 08:58:
Neem een vel A4, doe ze voor hoe je een vliegtuig vouwt en laat zien hoe lang zoiets in de lucht kan blijven. Is toch veel leuker dan je kids voor zo'n scherm te zetten? Of ben ik nou een ouwe lul?
Edit: als je bang bent dat het snel gaat vervelen dan kun je hier een hele reeks vouwmodellen vinden.
Ja je bent een oude lul, ik ook trouwens :+

Die jongens spelen vandaag de dag al buiten met radiografisch bestuurde vliegtuigjes. Papieren vliegtuigjes zijn alleen maar leuk als het eigenlijk niet mag (in de klas, als de juf niet kijkt).

Het gaat me erom dat veel FlightSims zo ingewikkeld zijn dat je niet eens van de grond komt. Die tip van C64 ga ik eens even nazoeken, klinkt veelbelovend.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begon inderdaad op mijn 10e met RC vliegen. Voor die tijd had ik al vele uren FS2, FS3 en FS5 erop zitten. Ik begon al als jonkie van een jaar of 5 met Flight Simulator - de engelse. Met FS2(?) bouwde ik mijn eigen vliegtuigen.

Laat ze gewoon FS2004 uitvogelen en ze komen er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je installeert een C64 emulator en je gaat op zoek naar soloflight (wel even checken of je het als abandonware mag gebruiken anders ben je illegaal bezig). Een van de oudste flightsims heel simpel. Wel engels maar goed om de basics zoals kunstmatige horizon, flaps, gear enz. onder de knie te krijgen.

Je missies bestaan voornamelijk uit leveringen van post naar specifieke vliegvelden. Lijkt me niet echt geweldadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14
Airfix Dogfighter voor de PC lijkt me inderdaad de beste keuze. Leuk spel, met miniatuur vliegtuigjes, makkelijk te spelen, niet echt geweldadig (je kan wel schieten enzo, maar je ziet geen bloed rondvliegen oid) en ziet er nog best leuk uit ook.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Miel Monteur vliegt de wereld rond.
Zelf je vliegtuig in elkaar sleutelen en simpele missies oplossen. M'n broertjes hebben zich er uren mee vermaakt :P

http://www.nl.bol.com/is-...00002225&Section=SOFTWARE

Het is alleen totaal niet realistisch, en misschien op iets jonger publiek gericht dan jouw kinderen :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 07:25

TwoR

Gekleurde stippen

ik had vroeger ( :o ) een spelletje dat volgens mij relaX heette volgens mij. Zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.

:( kan het zo niet vinden....

[ Voor 11% gewijzigd door TwoR op 22-09-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 11:36:
Miel Monteur vliegt de wereld rond.
Zelf je vliegtuig in elkaar sleutelen en simpele missies oplossen. M'n broertjes hebben zich er uren mee vermaakt :P

http://www.nl.bol.com/is-...00002225&Section=SOFTWARE

Het is alleen totaal niet realistisch, en misschien op iets jonger publiek gericht dan jouw kinderen :P
Prima spel voor kinderen, die van mij waren er inderdaad ook zeer enthousiast over, maar zijn het inmiddels een beetje ontgroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik zou gewoon flight simulator kopen, het is niet nederlands, maar wel realistisch, en er zit ook geen bloed in. Samen met een 3-assige joystick (logitech extreme 3d pro bijv) kan je daar echt uren vliegplezier aan hebben.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1