Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Iets in de ventilator
van je, northbridge, cpu, voeding? Houd hem tegen met je vinger. Of resoneert de kast, mee met de fan?
Ik heb de Koeling van de Celeron erafgegooid, en deze tikte niet, verder kan ik me geen tikkende onderdelen en de fan in de voeding kan ik niet tegenhouden want dit is een dicht systeem
Steek gewoon iets in die gaatjes waar de ventilator van de voeding lucht uitblaast, voor je de pc opstart. Zo voorkom je dat de fan gaat draaien, met een simpele tandenstoker kan dit makkelijk. Wel niet te lang tegenhouden natuurlijk.JunkieXP schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:34:
Ik heb de Koeling van de Celeron erafgegooid, en deze tikte niet, verder kan ik me geen tikkende onderdelen en de fan in de voeding kan ik niet tegenhouden want dit is een dicht systeem
[ Voor 3% gewijzigd door Attixx op 21-09-2006 21:42 ]
Ze hebben hem laten nakijken bij een speciale computerzaak en deze vertelde dat het aan het moederbord of de processor lag maar gezien het niet de koeling van de proc is en er verder geen draaiende onderdelen in de buurt van het mobo zelf liggen betwijfel ik dit.
Zal dat van die tandenstoker is proberen, maar hij draait wel ed en maakt de CD rom drives wakker dus wat kan er dan mis zijn aan de voeding
Zal dat van die tandenstoker is proberen, maar hij draait wel ed en maakt de CD rom drives wakker dus wat kan er dan mis zijn aan de voeding
Hoe kunnen je cd roms wakker worden, als je in de start post zegt dat ze geen spanning hebben. Ik heb trouwens ook een cdrom speler die tikt als hij opspint. Teken dat hij binnenkort dood gaat.
Verwijderd
ik heb het zelfde probleem het getik komt van mijn hdd af of van dat speakertje in mijn pc.. kom er niet achter maar dan loopt mijn pc fftjes vast... en als ik aan het game ben en hij tikt loopt pc helemaal vast. dit heeft mij de pc 4 keer opnieuw laten isntalleren toen gaf hij een system error ... daarom installeer ik hem opnieuw. dit getik komt van dat speakertje vandaan. ik heb geen idee wat aan de hand is mijn cpu is 40 graden, alleen mijn video kaart is wel heet, maar hij tikt echt om de 10 seconden lijkt het wel. het is geen systematische tik hij tikt en dan tikt hij 4 x achter elkaar.. is dat een soort code of zo ?.. omdat mijn geluids kaart driver nog neit is geinstalleerd, ik begrijp er niks van dit laat mijn pc telkens opnieuw opstarten en dan geeft hij error en moet ik hem opnieuw isntalleren, ik heb al verschillende versies van windows geprobeerd, recovery, virus scan, ik weet het helemaal niet meer...
Ik zit hier ook met een tikkende computer, en het geluid komt duidelijk uit de pc speaker. Ik heb voor zover mogelijk dingen uitgesloten, cpu gewisseld, ram gewisseld, mobo gewisseld, vidkaart gewisseld, alle andere componenten verwijderd en buiten de kast getest.
Sluit ik net een andere voeding aan, probleem weg!
Ik zou dus als eerste de voeding checken.
Sluit ik net een andere voeding aan, probleem weg!
Ik zou dus als eerste de voeding checken.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Pagina: 1