USB 2.0 doet vreemd @Medion pc

Pagina: 1
Acties:

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
Dag mede-Tweakers,

Na het zoeken, vond ik dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/941809
Daar staat niet echt een oplossing. Het beschrijft ook niet mijn probleem exact.
Ik heb een wat oudere Medion PC. USB-hub in pc is (volgens het boekje) 2.0.

Ik had eens een USB Medion stickje van 265 Mb USB 2.0 gekocht. Ik kreeg toen de melding dat het apparaat sneller kon werken op een USB-2.0-poort. Daar kwam een lijstje met poorten, maar in 1 van deze zat mijn stick. Nu doet deze het wel weer goed. Vaagheid.

Nja, toen had ik een medion externe hardeschijf 250 gb gekocht, die deed het perfect. 2.0 doet het ook, die melding blijft achterwege.
Nu heb ik een Western Digital 250 Gb (USB 2.0) gekocht, en nu krijg ik de melding weer van dat het apparaat sneller kan werken.
Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/4756/usbsnellerlr3.jpg

Wanneer ik bijvoorbeeld wat muziek ernaar wil kopieren, gaat het echt poepsloom. Met HDtune is er een overdracht van 1.0 Mb/sec. Niet echt veel dus...Het is dus eigenlijk USB 1.0 geworden.

Ik heb net alle drivers van de medion site gehaald en geinstalleerd, niets werkt. Ook de drivers voor de WD schijf (voor 98SE bestemd) geinstalleerd. Werkt niet.

Ook heb ik alle USB-connecties eruit gehaald en opnieuw geprobeerd, niets werkt.
Het vreemde is dus dat hij bij de medion HDD wel werkt, maar bij de WD HDD niet.
De WD HDD op een andere USB poort aansluiten heeft geen effect.
Wie weet wat hoe ik dit kan oplossen, want ik word er echt gek van :@

Bijvoorbaat dank

//edit
Ik heb alle Work Arounds op de site van USB-man geprobeerd. Niets werkt.
Bios geupdated, werkt ook niet.
Drivers van de SiS site gehaald, werkt niet.

Merk van de USB interface is SiS 7100 Enhanced PCI naar USB-hostcontroller...

[ Voor 14% gewijzigd door Inuyasha op 23-09-2006 12:28 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
PC uitschakelen, stroom kabel eruit en dan powerknopje van voeding wel op aan laten staan, en dan powerknop aan de voorkant paar keer indrukken, dat helpt nog wel eens bij vage probleempjes. ;)

• Inuyasha
ThinkPadd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:30:
PC uitschakelen, stroom kabel eruit en dan powerknopje van voeding wel op aan laten staan, en dan powerknop aan de voorkant paar keer indrukken, dat helpt nog wel eens bij vage probleempjes. ;)
Srry, maar dat werkt niet. Ik heb het geprobeerd, met 0 effect :'(

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
welke windhoos draai je?
onder windhoos 98(se) werkt usb2.0 niet of op 1.1snelheid
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Inuyasha
wooley schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:10:
welke windhoos draai je?
onder windhoos 98(se) werkt usb2.0 niet of op 1.1snelheid
succes
Windows XP, maar ik had omdat het allemaal niet werkte zoals het moet werken, de drivers voor 98SE geinstalleerd. Werkt ook niet.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
http://www.usbman.com/ daar staat wel een oplossing bij
en anders met de usb2.0 drivers van orangeware
succes

[ Voor 8% gewijzigd door wooley op 21-09-2006 22:29 ]

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Inuyasha
wooley schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:28:
http://www.usbman.com/ daar staat wel een oplossing bij
en anders met de usb2.0 drivers van orangeware
succes
Ah ja, thx, ik heb het bekeken, en juist die usb controller die ik heb, is blijkbaar nogal probleemgevoelig, zoals daar vermeld staat :')
Nja, opgelost is het probleem nog niet. Ik ga zometeen mijn bios maar eens updaten naar de nieuwste versie.

Inmiddels heb ik de bios geupdated, met 0 effect. Ik heb extra in de bios gekeken of usb 2.0 aanstond en dat is het geval. Help :P

[ Voor 12% gewijzigd door Inuyasha op 22-09-2006 08:22 ]

• Inuyasha
Ik heb de startpost ff aangepast. Nu is ie up-to-date :)

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoe oud is 'ie? Anders gelijk opbellen, als 'ie minder dan 3 jaar oud is. Komen ze hem gewoon veranderen, mobo, voeding, het maakt ze niet uit, probeer er wat meer onderdelen uit te trekken, voor de zekerheid, doen ze totaal niet moeilijk over :P .

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Inuyasha
the_joen schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:35:
Hoe oud is 'ie? Anders gelijk opbellen, als 'ie minder dan 3 jaar oud is. Komen ze hem gewoon veranderen, mobo, voeding, het maakt ze niet uit, probeer er wat meer onderdelen uit te trekken, voor de zekerheid, doen ze totaal niet moeilijk over :P .
Hij is 4,5 jaar oud :P
Beetje oud, ik weet, maar ik hoop dat ik binnenkort een andere krijg.
Ik had op google gezocht en er zijn wel meer problemen met dit merk en type USB-PCI-card.
Ik ga maar eens op zoek naar een andere hDD. -.-'
Pagina: 1