Medion 8008 XL USB werkt niet als 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 1.310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EarthStone
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

EarthStone

I love my son more than my Sun

Topicstarter
Als ik bij apparaatbeheer kijk zie ik één USB 2.0 Root Hub waar via eigenschappen (tabblad energie) geen apparaten aanhangen (wel 6 poorten beschikbaar)
Verder zijn er 3 USB-Hoofdhub apparaten met elk 2 poorten waar ik ook e.e.a. aan aangeloten apparatuur zie staan.
Heeft deze PC dan in totaal 12 USB poorten waarvan er 6 (2.0) niet zijn aangesloten? Of ziet XP-Pro die dingen niet goed zitten?
Ik heb al in de kast gekeken maar daar zie ik ook geen vrije connector zitten die aan USB 2.0 doet denken.
Als ik nu een cardreader aansluit op één van de USB aansluitingen dan krijg ik de melding "Snel USB apparaat aangesloten op trage USB-Hub" met de suggestie de snelle 2.0 Hub te gebruiken (6 poorten vrij) Alleen zou ik niet weten hoe ik dat aan de praat krijg, is het een software of hardware probleem (als het software is zit ik in het verkeerde topic ;) )
Er zijn toch wel meer mensen met zo'n PC, weet iemand méér?

Is de vraag te moeilijk of het antwoord?

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
Als aanvulling: ik heb al BIOS versie 214 en de Medion USB drivers etc.
Ook al een keer alle USB devices verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Niets lijkt te helpen. |:(

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Je hebt ws 6 USB2 poorten :) De Root hub is de controller, dan heb je drie hubs met elk 2 poorten. Als je ergens een muis op aansluit of een keyboard, dan schakeld die controller over naar USB 1.1. Als je dus een USB2.0 apparaat wilt aansluiten, dan moet je ervoor zorgen dat je geen USB1.1 apparaten op dezelfde hub aansluit.

Als in windows, de root hub aangegeven word als een enhanced controller, dan werkt ie als USB2.0. Kijk in je bios of je de settings van je USB goed hebt staan, je zal als het goed is kunnen kiezen uit, USB1.1 en USB1.1+USB2.0
Je moet dus de tweede hebben.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
tsja, hoeveel usb-aansluitingen heb je? Die moet je ff tellen aan de voor en achterkant van je kast. Dit is uit je stukje namelijk helemaal niet duidelijk.

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
Aan de buitenkant van de kast heb ik 5 poorten, 2 achter en 3 vóór. Aangezien er ook een ingebouwde Card-reader in zit is die natuurlijk 'binnendoor' aangesloten. Kom ik totaal op 6.
Het verhaal met reeds aangeloten apparaten werkt niet, ik heb alles al een keer losgekoppeld en alleen dat apparaat aangesloten en nog steeds die (fout) melding.
Het vreemde vind ik dat er onder die USB 2.0 Root hub nooit apparaten worden weergegeven, wat ik ook aan één van die poorten hang. Hij geeft ook aan dat alle energie (500mA) beschikbaar is.

<edit>
Dat ik alle apparaten heb losgekoppeld is niet helemaal waar, de interne Card-reader is blijven zitten. Zou het kunnen dat die de hele zaak op 1.0 houd?
Ik ga die ook nog wel ff loskoppelen, maar eerst wil moeder de vrouw ff boodschappen gaan doen O-)

[ Voor 21% gewijzigd door EarthStone op 06-08-2004 09:50 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je kan ook niks aan de root hub hangen, die heeft namelijk geen poorten :) De 6 poorten (5 + de cardreader) hangen via drie controllers/hubs aan de root hub.

Heb je al in je bios gekeken?

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
In de BIOS staat nergens iets over USB 2.0
Wel staat er Support USB keyboard, die staat op disabled.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je hebt het over het aansluiten van een cardreader, die is zeker te weten USB 2.0? En waarom eigenlijk een tweede cardreader?

Heb je geprobeerd om die cardreader op andere poorten aan te sluiten. In theorie zou het zo moeten zijn dat de controller waar een USb 1.1 apparaat op aangesloten word, overgaat naar USB 1.1. De andere twee zouden dan dus gewoon op USB 2.0 moeten blijven. Het kan natuurlijk wel zijn dat alles overgaat naar 1.1 maar dat zou niet mogen, en ik denk dat het ook niet zo is.

Verwijderd

XP ziet een Cardreader inderdaad als 6 USB-poorten, dus er is niks aan de hand. Om de USB2.0 te activeren, kan het zijn dat je een jumper om moet zetten op het mobo. Verwijder voor de zekerheid eens alle PCI-kaarten uit je systeem. Heb het hier gehad dat USB2.0 blauwe schermen gaf. Toen ik m'n Audigy2 verwijderde, was het probleem opgelost. Er bleek een conflict te zijn wat XP niet op kon lossen. Door XP opnieuw te installeren, was het probleem opgelost.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 10:42:
XP ziet een Cardreader inderdaad als 6 USB-poorten, dus er is niks aan de hand.
Als jouw XP je cardreader ziet als zijnde 6 USB poorten is er wel degelijk wat aan de hand :P :o

Als je bedoeld dat XP je cardreader ziet als 4 removable drives dan geef ik je gelijk. Anders sla je de plank best mis :)

Verwijderd

obsidian schreef op 06 augustus 2004 @ 10:45:
[...]

Als jouw XP je cardreader ziet als zijnde 6 USB poorten is er wel degelijk wat aan de hand :P :o

Als je bedoeld dat XP je cardreader ziet als 4 removable drives dan geef ik je gelijk. Anders sla je de plank best mis :)
Tja, de plank mis slaan? Kom hier vaker tegen dat een cardreader als 6 USB-poorten wordt gezien. TS heeft in XP meer USB-poorten dan in de PC zichtbaar zijn. XP kan geen hardware maken, dus dan zal er wel een 'hub' in de PC aanwezig zijn. Zoeken naar de 'hub' levert al snel een cardreader op. Bij mijn PC wordt mijn digitale camera ook als removable drive gezien, maar die hangt wel aan een USB-poort. Bij 4 remoable drives, dus 4 USB-poorten in gebruik. "Maar ik heb maar 1 USB-poort in gebruik".... Toch een hub in je cardreader?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In je BIOS kun je aangeven hoeveel USB2.0 poorten het ding moet ondersteunen. Ik heb zelf een P4P800 mobo...zitten er standaard geloof ik 8 op, waarvan er 6 zijn aangesloten. Dus als ik in het BIOS aangeef dat ze alle 8 moeten werken, zal windows dat ook zien...alleeen komen die laatste twee connectoren nergens op uit.
Moraal: check je mobo eens (boekje is wel handig) hoeveel USB aansluitingen je daadwerkelijk hebt. Die ene extra van je cardreader mag je dan buiten beschouwing laten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 11:03:
[...]

Tja, de plank mis slaan? Kom hier vaker tegen dat een cardreader als 6 USB-poorten wordt gezien. TS heeft in XP meer USB-poorten dan in de PC zichtbaar zijn. XP kan geen hardware maken, dus dan zal er wel een 'hub' in de PC aanwezig zijn. Zoeken naar de 'hub' levert al snel een cardreader op. Bij mijn PC wordt mijn digitale camera ook als removable drive gezien, maar die hangt wel aan een USB-poort. Bij 4 remoable drives, dus 4 USB-poorten in gebruik. "Maar ik heb maar 1 USB-poort in gebruik".... Toch een hub in je cardreader?
Het is imho onmogelijk dat een cardreader gezien word als USB hub. Maar ok :)

En de TS ziet 6 poorten, en hij heeft er ook 6 :) Dus het klopt gewoon hoor. En een root hub of een hub is geen poort, die moet je dus ook niet meetellen.

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
In het boekje staat geen specifieke moederboard informatie. Wel dat er buitenop 5 USB aansluitingen zitten. Ik heb zelf op het MOBO geen ongebruikte connectoren aangetroffen.
Waarom een extra cardreader? Da's een mobiele (Sitecom) voor gebruik bij de laptop, daar draait 'ie op USB 1.0 maar het apparaat moet op 2.0 kunnen volgens de doos, dus ik d8 ik sluit hem eens op de PC aan om te kijken of het in snelheid nogal wat scheelt... krijg ik dus die melding :?
Het vreemde blijft dat die USB 2.0 root hub in alle gevallen aangeeft dat er niets aan hangt. Als dat de hoofhub is voor alle poorten dan moet je toch ook de onderliggende aangesloten apparaten er op zien?

Voor de grap heb ik hem ook eens aan mijn W2K3 server (P-IV-2.6GHz Asus Rambus) gehangen, zelfde foutmelding!? Zou het een probleem van dat Sitecom apparaat zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door EarthStone op 08-08-2004 11:04 ]

Verwijderd

Hallo EarthStone,

Ik heb exact het zelfde probleem met mijn Medion 8008.
Hoe is het nou afgelopen met de USB 2.0 poorten?
Ik ben al dagenlang aan het "vogelen" maar ik krijg het helaas niet gefixt.
Antwoord Medion helpdesk was: Terug brengen naar de orginele aankoop.
Hier heb ik geen trek in.
Ik hoop dat jij een beter alt. hebt.

Groeten
Richard
8)7

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
Ik heb een aantal dingen gedaan, maar ik weet niet wat daarvan uiteindelijk heeft geholpen.
- BIOS versie bijgewerkt naar de hoogst beschikbare
- SIS PCI (AGP) drivers bijgewerkt.
- Cardreader software bijgewerkt.

Op de één of andere manier krijg ik nu een USB 2.0 memorystick gewoon te zien onder de USB 2.0 root Hub. (Via eigenschappen / energie)
Je kan e.e.a. waarschijnlijk zelf wel downloaden bij Medion, zo heb ik het ook gedaan.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoe zit het met je Xp? Minimaal SP1 geïnstalleerd veronderstel ik? Anders heb je geen USB 2.0 hoor.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Ik heb alle laatste updates van XP en Medion geinstaleerd. (Had ik al voor de topic).
Ik krijg het voorlopig nog niet voor elkaar.
Ik ben nou bezig met Sandra Sofware.
Voorlopig heb ik dit als info.:
SiSoftware Sandra

Voorlopig heb ik dus Tune werkzaamheden genoeg.

Groeten,
Richard 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 14:22 ]

Verwijderd

Voor elkaar.

Vermogen v.d. voeding blijkt wat aan de lage kant te zijn.
Bij fouten in apparaat beheer ff uit -en aanschakelen.

Groeten,
Richard _/-\o_

Verwijderd

Beste Richardows,

Zelf heb ik ook een MD 8008 én met hetzelfde probleem, kan je even gedetailleerd beschrijven welke stappen ik moet ondernemen om dit probleem opgelost te krijgen. Welke updates vanop de Medion website zijn cruciaal?

Ter info, als ik bij mijn apparatenbeheer kijk blijken alle apparaten correct te werken.

Alvast bedankt,
Biki Burger
Pagina: 1