Beste Tweakers
ik zit al een tijdje te kijken voor een Externe Harddisk
Dit vanwege backups van mijn muziek dat nogal enorm veel ruimte in beslag nemen
Op dit moment heb ik dus mijn interne 80 Gb western digital gesplitst in 2 partities (40/40)
op de ene partitie staat mijn windows
en op de andere mijn muziek
nu weet ik dat hierdoor de interne enorm traag word ( door het splitsen )
Nu wou ik dan ook een Externe Harddisk aanschaffen van 160 Gb of Groter
nu had ik een Externe HD van Toshiba op het oog met een capaciteit van 320 GB
Echter laat mijn pc wensen te over
en draait deze computer op een oude ami bios uit 2002
De Systeem Specificaties
Amd Athlon XP 2000+ [ Socket A ]
MSI KT3 ULTRA mainboard ( MS-6380-E Volgens everest )
512 mb Werkgeheugen
Helaas ben ik niet Zeker of mijn Bios schijven ondersteunt die Groter zijn dan 128/137 GB
Nu weet ik Zeker dat dit zeker geld als ik een interne schijf eraan hang van Bijvoorbeeld 250 GB
ik weet dat ik dan maar 137 Gb kan zien ( en dat mijn bios dit ook maximaal zal detecteren )
Nu was mijn vraag eigenlijk simpel
Geld dit ook voor kant en klare externe Harddisks via USB
of zit er in de behuizing iets wat ervoor zorgt dat deze limiet niet van toepassing is
Het gaat er dus om of ik zonder moeite een Externe Harddisk kan aansluiten op deze pc van laten we zeggen 250 GB zodat ik mijn muziek kan backuppen , zonder dat mijn bios moelijk gaat doen over de grootte van de Harddisk
want ik heb echter geen idee of een usb harddisk via de Bios word gechecked ofdat Windows dit alleen doen
ook is deze Harddisk usb 2.0 -> maar dat is gewoon 1.1 compatible zover als dat ik weet
dus dat moet geen problemen veroorzaken
Kunnen julllie dit ophelderen
Alvast bedankt
ik zit al een tijdje te kijken voor een Externe Harddisk
Dit vanwege backups van mijn muziek dat nogal enorm veel ruimte in beslag nemen
Op dit moment heb ik dus mijn interne 80 Gb western digital gesplitst in 2 partities (40/40)
op de ene partitie staat mijn windows
en op de andere mijn muziek
nu weet ik dat hierdoor de interne enorm traag word ( door het splitsen )
Nu wou ik dan ook een Externe Harddisk aanschaffen van 160 Gb of Groter
nu had ik een Externe HD van Toshiba op het oog met een capaciteit van 320 GB
Echter laat mijn pc wensen te over
en draait deze computer op een oude ami bios uit 2002
De Systeem Specificaties
Amd Athlon XP 2000+ [ Socket A ]
MSI KT3 ULTRA mainboard ( MS-6380-E Volgens everest )
512 mb Werkgeheugen
Helaas ben ik niet Zeker of mijn Bios schijven ondersteunt die Groter zijn dan 128/137 GB
Nu weet ik Zeker dat dit zeker geld als ik een interne schijf eraan hang van Bijvoorbeeld 250 GB
ik weet dat ik dan maar 137 Gb kan zien ( en dat mijn bios dit ook maximaal zal detecteren )
Nu was mijn vraag eigenlijk simpel
Geld dit ook voor kant en klare externe Harddisks via USB
of zit er in de behuizing iets wat ervoor zorgt dat deze limiet niet van toepassing is
Het gaat er dus om of ik zonder moeite een Externe Harddisk kan aansluiten op deze pc van laten we zeggen 250 GB zodat ik mijn muziek kan backuppen , zonder dat mijn bios moelijk gaat doen over de grootte van de Harddisk
want ik heb echter geen idee of een usb harddisk via de Bios word gechecked ofdat Windows dit alleen doen
ook is deze Harddisk usb 2.0 -> maar dat is gewoon 1.1 compatible zover als dat ik weet
dus dat moet geen problemen veroorzaken
Kunnen julllie dit ophelderen
Alvast bedankt