Hufterproof pc's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CD's kun je er insteken zonder dat er een tray in- en uitgaat
ik voel me weer helemaal jeugdig door dit topic, zo'n geweldige slot-in is voor mij een uitdaging om uit te proberen wat er allemaal inpast, spiekbriefjes zijn dan nog braaf..... leuk wordt kauwgom, paperclips punaises en dat soort zooi.

ik zou mijn zoon/dochter niet straffen als ie dat flikt op school. eerder in een scheur liggen van het lachen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:08:
ik zou mijn zoon/dochter niet straffen als ie dat flikt op school. ik zou in een scheur liggen van het lachen.
Inderdaad, het is natuurlijk volkomen vanzelfsprekend dat kinderen vandalisme plegen! 8)7

Als ze het thuis doen? Wat zou je dan doen, en hoe zou je je voelen? Juist ja, dat is waar de school nu problemen mee heeft.

Nee, gezellig van paps leren hoe je dingen van anderen kunt mollen, en hoe leuk dat wel niet is, top! d:)b
Onno 1983 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:11:
Controle dmv webcams een idee? goedkoop en effectief :)
Lees dat topic nu eens :/

[ Voor 42% gewijzigd door TheZeroorez op 22-09-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onno 1983 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:11:
jaaaaaah en dan met een big-ass 2e scherm via een VNC-achtige constructie de misdadigers-in-spe nog beter observeren. zo'n leraar heeft wel iets beters te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik zou mn zoon/dochter ook niet straffen.
wel zal ik een loempia in zn cdromspeler stoppen

lache man

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n leraar heeft wel iets beters te doen!
zoals wat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze het thuis doen? Wat zou je dan doen, en hoe zou je je voelen? Juist ja, dat is waar de school nu problemen mee heeft.
Mijn kind krijgt een bouw-het-zelf PC en als mijn pupil mijn apparatuur misbruikt oefen ik non-verbale druk uit om dat even af te leren, als je het aan mijn vraagt moeten we weer de militaire dienstplicht invoeren om al dat ontspoorde tuig in het gereel te krijgen.
Nee, gezellig van paps leren hoe je dingen van anderen kunt mollen, en hoe leuk dat wel niet is, top!
ik zeg toch niet dat ik mijn pupil ga vertellen hoe iets te slopen? dat is de keus aan hem/haar
zoals wat.....
een krantje lezen, een appeltje eten, met collega's babbelen, in de shirtjes van bevoorrechte meisjes kijken (om maar even op te noemen wat mijn leraar ICT allemaal deed)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:19:
[...]

Mijn kind krijgt een bouw-het-zelf PC en als mijn pupil mijn apparatuur misbruikt oefen ik non-verbale druk uit om dat even af te leren, als je het aan mijn vraagt moeten we weer de militaire dienstplicht invoeren om al dat ontspoorde tuig in het gereel te krijgen.
In het leger sloopt men ook elkanders spullen? 8)7
[...]
ik zeg toch niet dat ik mijn pupil ga vertellen hoe iets te slopen? dat is de keus aan hem/haar
Nee, maar je lacht er wel om, en dan geef je alleen maar een 'voorbeeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

TheZeroorez schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:22:
[...]
In het leger sloopt men ook elkanders spullen? 8)7

[...]

Nee, maar je lacht er wel om, en dan geef je alleen maar een 'voorbeeld'.
het gaat erom dat een kind weet wanneer ie iets fouts gedaan heeft. leerlingen in bepaalde fases van zn leven hebben moeite dit in te zien.

hmm dat van dat slopen in het leger vat ik even niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, voor iedere opvoedkundige hier: ik zou mijn kind toespreken dat dat niet mag en erg stout is, maar als mijn pupil er niet is zou ik toch wel lachen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hahaha, ik moet wel laggen om jullie recties hierop.
Ik ben zelf een net afgestudeerde vmbo student en bij ons werken de computers ook bij bosjes gelsoopt.
registratie of niks, pasjes of niks, niks hielp....
Was wel handig om aan onderdelen te komen ma ok :P

Om echt iets hufterproef te maken moet je minstens een computer lokaal met camera`s en een poortje waardoor je naar binnekan en dan ook jezelf gelijk registreerd. En dat er natuurlijk een aantal leraren aanwezig zijn.

Anders zou ik het echt niet weten..

Edit: Ik zit trouwens nu op et mbo en ik heb nog altijd een usb stickie met progjes zoals fdisk en een kniptang bij me. Als ik een onderdeel nodig heb dan gaak gewoon shoppen.
Tyrappies? Zo door... Slotje? Zo kapot... Schroefje? Zo er uit... :+

Srry. slecht voorbeeld... ik ben de ideale vmbo leerling :P

[ Voor 22% gewijzigd door Joopieboy op 22-09-2006 22:42 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

Joopieboy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:32:
Srry. slecht voorbeeld... ik ben de ideale vmbo leerling :P
Blij dat je het zelf toegeeft, al gebeurt dit soort ongein op het MBO ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MUSTIS schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:35:
hmm dat van dat slopen in het leger vat ik even niet..
Met al dat wapentuig zijn ze op zijn zachtst gezegd niet echt 'constructief' bezig. :)
Met een F16 bouw je geen huizen enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-09-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

OlafvdSpek schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:07:
[...]

Met al dat wapentuig zijn ze op zijn zachtst gezegd niet echt 'constructief' bezig. :)
Nee, je sloopt ze eerder, whahaha :+

En slopen van computers en dat soort dingen gebeuren ook op t mbo nog, vooral omdat ik er nu ook op zit :P

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 22-09-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:12:
[...]

Nee, je sloopt ze eerder, whahaha :+

En idd dit soort dingen gebeuren ook op t mbo nog, vooral omdat ik er nu ook op zit :P
Zou je het erg vinden als ik bij jou thuis ook even kom shoppen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Wij hebben bij ons op school metalen kasten waarbij je alleen bij de aan uit knop usb poorten en cd spelers kan, bovendien is er altijd een medewerker bij waarbij je je moet inschrijven voordat je op PC mag :)
PC gesloopt ? nog nooit hier op school maar ik zit dan ook op een christelijke school, grappig om te zien hoe aso de rest van de wereld aan het worden is :/

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

OlafvdSpek schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:14:
[...]

Zou je het erg vinden als ik bij jou thuis ook even kom shoppen? :)
Je laat het >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
Joopieboy schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:32:

lang stuk tekst over hoe stoer ie wel niet is
Ontopic:
Ik hoop (maar het zal wel niet) dat het gebeuren over "az ik ff ietz moet hebbe dan ken ik ut gwoon ff gappuh" een geintje is.
Het is echt triest dat door mensen zoals jij veel mensen denken "zie je nou wel, er zitten alleen maar criminele sukkeltjes op het VMBO"

Op mijn school (voor de havo zat ik er ook) deed men wel normaal en waren al die maatregelen niet eens nodig.

Op mijn huidige school hebben wij ook een pasjessysteem en een persoon die afentoe een beetje rondloopt. Er gaat bij ons niks kapot dus lijkt mij toch echt de makkelijkste oplossing i.p.v dure investeringen in allerlei profesioneele veiligheidsvoorzieningen.

Verwijderd

gewoon 220 op die kast zetten denken ze wel 2 x na als ze het metaal aanraken ^^

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

[...]

ah zo, hehe ik zat nog aan computers te denken..

joopie, ik hoop idd voor je dat et wat slappe stoere praat is want anders voldoe je idd aan het beeld wat de mensen van vmbo'ers hebben: kleine criminelen
die schrijffouten deed je ook met zin hoop ik.

maar je heb wel gelijk, tierips en slotjes helpen niet.
tierips zijn dan ook meer omdat het wat netter staat.

net als louie zegt, toezicht en een soort pasjes systeem.
voor het betere sloop en jat werk helpt dit niet, dit gebeurd altijd buiten de les, en zelfs (vermoedelijk) na 4 a 5 uur.

Verwijderd

MUSTIS schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:08:
het zijn vooral veel havo leerlingen die thuis doorgaan met hun werk op school.
mac os is een prachtig en vooruitstrevend OS, maar het is simpelweg niet compatible met de thuis situatie.

iedereen een laptop laten kopen is op zich een goed idee...totdat de storingen en problemen komen.
2000 laptops onder beheer is softwarematig wel te doen, maar fysieke storingen...

een computerlokaal is gewoon niet hufterproof te maken tenzij je profesionele middelen inzet.

het is aan de school om er zorg voor te dragen dat er niks met HUN spullen gebeurd. dit laatste hebben niet veel mensen door, de illusie dat de hardware bij systeembeheer hoort is er zeer moeilijk uit te krijgen.
op onze school worden leerlingen (echt gebeurd) 3 dagen geschorst voor het gebruiken van keyloggers.
3 dagen? Beetje weinig. Meteen 2 weken laten thuiszitten en dan verlangen om alle stof weer in te halen. Zo krijgt de leerling geen kans om de hufterproofheid van de PC's te testen.

De webcam oplossing lag zo voor de hand, Mr Zero had wel gelijk, maar dit is ook een leuke :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 01:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:08:
[...]

ik voel me weer helemaal jeugdig door dit topic, zo'n geweldige slot-in is voor mij een uitdaging om uit te proberen wat er allemaal inpast, spiekbriefjes zijn dan nog braaf..... leuk wordt kauwgom, paperclips punaises en dat soort zooi.

ik zou mijn zoon/dochter niet straffen als ie dat flikt op school. eerder in een scheur liggen van het lachen.
Om een scheur liggen om andermans eigendommen te vernielen }:| Geloof mij maar dat als het mijn kind was alles werd vergoed van zijn/haar zakgeld en mag hij/zij het huiswerk met pen en papier maken. Als je niet met computers kunt omgaan.

Eergisteren heb ik nog een cursist de deur gewezen omdat we ineens op FAT32 zaten op een systeem. Had ik wel toestemming gegeven hiervoor? Niet dat ik weet. Jammer, ik geef les met alle liefde, maar als je niet kunt luisteren of de boel gaat verzieken lig je er bij mij uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 01:38 ]

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

het waren toch echt 3 dagen... en dat terwijl ze weet ik hoeveel wachtwoorden hadden verkregen. (werd automatisch naar hun toegemaild)

als ik dit van tevoren had geweten had ik niet komen opdagen om 1 en ander toe te lichten.

op een steenworp afstand zit een rsg waarvan ik weet dat ze leerlingen om dit soort redenen gewoon van school sturen. (we hebben vaak stagiaires van die school)
een passende straf lijkt me.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 01:27:
3 dagen? Beetje weinig. Meteen 2 weken laten thuiszitten en dan verlangen om alle stof weer in te halen. Zo krijgt de leerling geen kans om de hufterproofheid van de PC's te testen.
Aangifte bij de politie lijkt me eigenlijk ook wel een goed idee.

• master6464
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

als ik al die verhalen hoor dan valt het bij ons op school nog wel mee. we hebben gewone dell desktop behuizingen en het enige wat daar aan gemold wordt is het dell logo (die zijn nou vervangen voor groene dopjes)
en laatst zag ik een wit en zwart keyboard waarvan de toetsen verwisseld waren dus je kreeg om en om witte en zwarte toetsen :9 (hier kan ik dan wel om lachen, ze deden het nog gewoon en ze zagen er nu leuker uit)

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Terminals. Toen ik nog op de middelbare school zat (jaja, dat is ook al weer 3 jaar geleden :P) wat een gecombineerde school was tussen VMBO, HAVO en VWO hadden we in de zogenaamde studieruimte geen complete computers staan. Daar stonden terminals, alleen maar kastjes met een netwerkaansluiting en d-sub uitgang. Je kon ze openbreken maar dat ging lastig.. en we hadden het voordeel dat een leraar/systeembeheerder ook in de studieruimte zijn kantoor had. In de computerlokalen stonden overigens gewone computers want daar was toch altijd een leraar bij.

Ooit heb ik met Erik1 (zit hier ook op het forum 8)) een gamenetwerk opgezet waarbij vier computers in de aula kwamen. De computers zaten in een afgesloten ruimte dus die werden niet zozeer gemold. De toetsenborden en muizen werden echter wel elke keer gejat. En dan wordt het snoertje eraf getrokken, gesneden of geknipt.

Ik wil geen vooroordelen bevestigen of aansterken maar over het algemeen waren het wel de VMBO scholieren die zich schuldig maakten aan dit soort wangedrag/vandalisme. En mensen die "shoppen" op een school zouden het ook niet leuk vinden als dat bij hun zou gebeuren.. Wat is de lol er van? Laat die computers gewoon in hun staat zoals ze waren en vernaggel de boel niet, mensen moeten er mee werken dus denk ook eens aan een ander.

• TheZeroorez
  • Niet online
[...]

Ehmm.. volgens mij werd die verglijking met het leger gemaakt omdat die een strenge 'opvoeding' hebben voor elkander. (dus ook degene die het niet snapte, nu dus wel hoop ik?) En volgens mij voedt een Nederlandse commandant in gevecht geen Afghaanse soldaat op, of wel? Nee dus, daar ging het om. Hij had het over het leger, dat ze daar streng zijn, juist ja, en ze slopen daar ook niet elkaars (die van hun maten dus) spullen ;)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 13:58
best wel een stormloop topic _/-\o_

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Zou het heel erg moeilijk zijn om een soort detectie op de muisaansluiting te maken welke een piep geeft o.i.d. zodra de kabel door is of de stekker losgehaald wordt?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

royco_100 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 15:45:
Hoezo vooroordelen over VMBO scholen? :/ (ja ik kom er zelf vanaf) Maar on-topic, hier op school hebben we Compaq desktopjes, kun je niet al te veel aan kapot maken. Maar wat de andere ook zeggen, zorg gewoon dat er toezicht is. Geen leerlingen alleen bij de pc's, computer lokalen alleen onder toezicht van een leraar.
Ook al heb je toezicht, dan nog weten leerlingen het voor elkaar te krijgen om dingen te slopen... ;)

Ik heb stage gelopen op een middelbare school... En ze werkten daar toen nog met muizen met muisballen er in... Geheid dat je dat klepje moest vast lijmen, omdat anders de balletjes gejat werden! Dat was zowel in de mediatheek als in de computerlokalen, die alleen bezocht werden als er toezicht was... :) Het beste kan je dus zoals The_Zeroorez verteld doen, pasjes systeem. Eventueel combineren met terminals... :)

Dan weet je zeker dat er niets kan gebeuren... :)

Overigens zijn er ook stalen kasten beschikbaar, die je over een desktop of tower heen kan zetten, die de PC beschermt, zowel tegen de slopers, als tegen diefstal... :)

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:45
Hmm, raar dat bij ons nog niks kapot is, de computers staan gewoon open en bloot, beveiliging van windows/netwerk zuigt (hey, iemand moet het toch checken? :P) en toch nog niks te bekennen... wat me wel opvalt is dat de systemen heel langzaam zijn (10minuten om op te starten) terwijl ze toch nog steeds 2x zoveel kracht hebben dan de mijne (2minuten om op te starten) dus ik denk dat de slechte beveiliging door de slechte kennis van computers komt (zelfs mijn IT-leraar weet er nauwelijks iets van)
je kan trouwens ook gewoon een gat in de chip van de muis boren, en daar een ijzeren ketting aan vastmaken, en wanneer men die probeert los te trekken, trekt 'ie gewoon de chip over, heeft 'ie er zelf ook niks meer aan :P
toezicht is ook redelijk belangrijk, maar wel duur natuurlijk :S

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
djluc: nee, maar wat doe je als de stroom er vanaf is?

Ik zou opteren voor een aparte computerruimte met zo'n opstelling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-----------==ingang==-----------
lege ruimte om te lopen :)
of om een balie neer te zetten
voor pasjescontrole
           *  |  |  *
           *  |  |  *
           *  |  |  *
           *  |  |  *
           *  |  |  *
-----------verhoging------------
hier zet je iemand neer die
toezicht houdt

waarvoor de |'s voor een beeldscherm staan en de *'s voor degenen die erachter zitten.

Voor dat je op een computer mag, pasje inleveren en bijhouden wanneer wie is geweest, met natuurlijk de mogelijkheid om realtime mee te kunnen kijken. Ook 'veilige' software installeren (geen IE bijvoorbeeld, want die heeft nog wel eens lekken en is vatbaarder voor leuke ActiveX/dialers dingen) en met een account werken welke zo min mogelijk rechten heeft. Voor aanpassingen en software installatie kan de leerling natuurlijk naar de systeembeheerder :)
Zo weet iedereen dat ze in de gaten worden gehouden en voor degenen die de pc vernielen op één of andere manier, schop je eruit en schors je voor een aantal dagen/weken. Deze regels hang je natuurlijk zichtbaar op de deur én in het lokaal zelf.

Gewoon een beetje contact tussen je leerlingen onderhouden :)

Verwijderd

Scherm achter plexiglas?
Toetsenbord "verzonken" in de tafel? zodat de toetsen er alleen uitsteken, of met "gevoelsensors" acher plexiglas.
En computers in stalen cases onder de tafel?
En toestemming laten vragen om CD/USB te laten gebruiken of toestemming laten vragen om weg te gaan met controle

Verwijderd

Ik zit momenteel op een catagoraal gymnasium in Amsterdam, en ik heb niets te klagen. Er staan een stuk of 30 PC's naast elkaar op één lange plank, met daarvoor een 17" TFT. In de PC's zit een E6300, 1024 MB en de videokaart weet ik niet. Niks geen gedoe met terminals of wachtwoorden, PC's staan gewoon de hele dag te loeien, en als er eentje vrij is ga je ervoor zitten en kan je alles doen. Wel zit er een beveiliging op tegen Exe's, als je er eentje download gaat die eerst naar het systeembeheer waar ze hem goed- of afkeuren. Het zijn overigens allemaal barebones. Er is nog nooit iets echt kapot gegaan, er gaat wel eens wat cola over het toetsenbord maar niks met boze opzet. Dus ja, zo kan het ook :)

Verwijderd

Wij zitten te prutsen met een 1.8GHz Intel Celeron (Willamette met halve cache ofzo).
duurt uuren voordat dat inlogshit is opgestart en daarna is het altijd gekloot met de virusscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:18:
Ik zit momenteel op een catagoraal gymnasium in Amsterdam, en ik heb niets te klagen. Er staan een stuk of 30 PC's naast elkaar op één lange plank, met daarvoor een 17" TFT. In de PC's zit een E6300, 1024 MB en de videokaart weet ik niet. Niks geen gedoe met terminals of wachtwoorden, PC's staan gewoon de hele dag te loeien, en als er eentje vrij is ga je ervoor zitten en kan je alles doen. Wel zit er een beveiliging op tegen Exe's, als je er eentje download gaat die eerst naar het systeembeheer waar ze hem goed- of afkeuren. Het zijn overigens allemaal barebones. Er is nog nooit iets echt kapot gegaan, er gaat wel eens wat cola over het toetsenbord maar niks met boze opzet. Dus ja, zo kan het ook :)
ik denk dat het anders werkt op een gymnasium, de mensen zijn wat volwassener en hebben geen tijd voor wangedrag.

een 1,8 ghz pc is voor een school bijna luxe.

nog even over toezicht: dat er een docent of personeelslid in de ruimte aanwezig is, wil niet zeggen dat er toezicht is.
ik weet dat er zelfs in de les gesloopt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op zich zijn TFT-schermen nog best wel stevig, als ik zie wat er mee gebeurde op de oude school.
Ze werden vaak omgegooid en uiteraard steeds op gedrukt. Het waren de allergoedkoopste Philips en Samsung schermen.

Verder werden er lompe metalen toetsenborden gebruikt. Niet duur en zo nu en dan ging er één stuk, die werd vervangen. De computers zelf:
Geen cd-rom spelers erin en lompe kasten gebruiken.

Als er trouwens wat gesloopt werd, dan was het op het VMBO (hoe verrassend?) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Bij mij op school moest je eerst je naam opgeven en klas en dan kon je achter een computer maar tegenwoordig moet je jezelf aanmelden met je leerlingnummer en wachtwoord, dan pas kan je op de computer werd echt handig ( kan je zien wie er met de pc aan het kloten is, porno kijkt ofzo) En bij ons hebben zo ook gelijk een Sharepoint en webmail voor leerlingen aangemaakt werkt allemaal goed, mijn school is dan wel Havo/Vwo/Gym maar bij ons word op het pleintje ook wel eens wat gesloopt

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:39:
Wij zitten te prutsen met een 1.8GHz Intel Celeron (Willamette met halve cache ofzo).
duurt uuren voordat dat inlogshit is opgestart en daarna is het altijd gekloot met de virusscanner.
Als je pech had om me vorige school (1jaar geleden) zat je achter een Celeron 500Mhz :/
Had je gelukt zat je achter een 3,2Ghz P4 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die jack-pc's vinden we een goed idee :) We gaan het uitproberen. Via een terminal dus. Bedankt voor alle tips!

Jack PC:
http://www.chippc.com/products/jackpc/

• Man on Fiya
  • Laatst online: 02-01-2018
Even voor de weet, we hebben het nu over VMBO scholen computers, maar je zou eens moeten zien wat voor vandalistische dingen er op onze school worden aangericht, en wij zijn een Christelijk (nou ja, theoretisch gezien) Gymnasium. O-)

Bij ons worden vooral veel muizen en USB poorten gemold.
Muizen: zoals eerder gezegd, geen trackball muizen, die hebben bij ons ook al redelijk wat kauwgom en andere zut mogen slikken.
USB poorten: zo'n klepje ervoor werkt niet, maar wat wij nu hebben is een soort poortje dat omhoog moet en dat zich in het geheel vast zet en daarmee vrij onverwoestbaar is

Sowieso zoals de andere zeiden gewoon goeie software, want laatst hadden we het voor elkaar gekregen om met de tv kaart van de mediatecaris met te kunnen kijken.

Later was de switch aan het roken :P

@MrNGm :w

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
Streng toezich duidelijke regels. Zit zelf op het hbo in den bosch. Heb een keer gezien dat net send toegepast werd. Binnen de minuut systeembeheerder in het lokaal. Gelukkig waren ze toen pas net op school. Maar normaal gesproken is het schoolpas inleveren en ophalen bij de academiedirecteur :) Zelfde met geklooi met kabels oid.

Natuurlijk word je op het hbo ook geacht je verstand te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Laatst online: 01-09 13:45
Tja, er gebeurt een heleboel buiten de ogen van de mediathecaris/systeembeheerder etc. om. Zeker bij ons op school. Toch jammer dat er steeds weer spyware op die computers komt. :+ Maar ja, koppige systeembeheerders vind je nou overal ;)

@ Man on Fiya :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik denk niet dat het de opleidingsnivo's van de leerlingen is, maar eerder de leeftijd en de trend die heerst binnen de jeugd.
Volgens mij werd er vroeger veel minder gesloopt door de jeugd dan tegenwoordig.
Tegenwoordig moeten computers op school het ontgelden, bushokjes, parkbankjes, beeldhouwwerken, etc etc.

De jeugd ken weinig fatsoen meer volgens mij, vooral binnen een bepaalde leeftijdsgroep.
Als ze wat ouder worden zien ze waarschijnlijk in dat het niet klopt.

Zelf ben ik nooit zo'n vandaal geweest iig. (en ik heb op het VBO gezeten). Bij mij op het MBO was het nog wel eens zo dat de DVD/CD spelers het moesten ontgelden. Deze hadden vaak een aandrijfriempje voorin, achter het klepje. Open, riempje er uit en dan dicht duwen, en die drive ging dus never meer open. :/

Ondertussen ben ik beland op het HBO, en daar zijn de computers eindelijk netjes... weinig vandalisme daar iig (kan er ook mee te maken hebben dat het een ICT opleiding is. realisatie van de gebruikers dat ze die machines nodig hebben, en dus niet moeten slopen?)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jep ik zie hetzelfde als mcKaamos.
heeft met leeftijd te maken, en het opzoeken van de grenzen (bezopen dat je dat doet door andermans spullen te mollen).

Zelfs op een cat. gym. ken ik wel mensen die complete pc's vern**kt hebben (okay het was in 2003 oid en daar stonden nog pentium1's).... en die mensen zijn dan een jaar of 17 en er trots op.

erg triest.

HBO (fontys eindhoven, informatica) is vrij netjes, maar alles zit wel met 3 sloten vast.
zonde dat dat moet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

Boudewijn schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 07:35:
jep ik zie hetzelfde als mcKaamos.
heeft met leeftijd te maken, en het opzoeken van de grenzen (bezopen dat je dat doet door andermans spullen te mollen).

Zelfs op een cat. gym. ken ik wel mensen die complete pc's vern**kt hebben (okay het was in 2003 oid en daar stonden nog pentium1's).... en die mensen zijn dan een jaar of 17 en er trots op.

erg triest.

HBO (fontys eindhoven, informatica) is vrij netjes, maar alles zit wel met 3 sloten vast.
zonde dat dat moet.
hoezo dat kan toch ook zijn voor dieven van buitenaf (die speciaal inbreken voor die computers)?

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jep ik ben professioneel dief en wat ga ik jatten? Balmuizen ja! wooooooooooooot
Ook usb-verlengkabels is dikke business ...

nee dus .
dan neem ik wel die leuke beamers\tft's mee. net zo makkelijk te lenen en leveren 100x zoveel op.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Laatst online: 08:41
Haha bij ons vroeger, toen vmbo/havo er nog zat zijn er zelfs complete PC's opengesloopt en CPU's eruit gehaald.. Nu hebben we allemaal dezelfde HP's in goed overzichtelijke ruimtes (1,6GHz; 512 ram). Stuk of 60/70. Waarvan 40/50 TFT.

Deze werken met een active directory en windows 2000. Alles is gelockt, je kunt nieteens meer rechtermuisknop doen. Wel kun je je USB-stick met programma's erop meenemen.. Mag alleen niet.. :P

Internet gebeurt overigens via IAS dus anders dan poort 80 en 443 werkt niets.. Helaas.. En elke zoveel tijd gooien ze over de PC's een ghost image heen..

Overigens, nu we alleen nog VWO hebben is er nooit iets mis met de computers. En de muizen zijn dichtgeplakt :P

[ Voor 8% gewijzigd door FlorisB op 29-09-2006 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 10:39
Kijk dan! Wat een maatschappelijk probleem dit is! |:( ...
Reply`s stromen binnen. Dit land zit vol met vandalisten en gasten die zich vervelen en dus dingen gaan afbreken. Beste is toch om de kast achter iets te plaatsen waar ze niet bij kunnen, usb hubje, muis/keyboard eventueel memorystick en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Wij hebben op school Dells staan. P4 3.0GHz'en met 128MB ram :+

>Staan gewoon op tafel, CD & Diskette-drive zijn eruit gehaald, en zit nu zo'n plaatje in.
Klepjes die voor de frontUSB zaten zijn weg, maar dat kunnen ze ook mooi zo laten, die zijn niet essentieel.
>De pc's verbinden allemaal met een server, en daar staat je opslafgruimte dan.
>Zodra je uitlogt wordt alles wat je veranderd hebt teruggezet, en alles in windows is zo'n beetje beglokkeerd, ACP, properties van de desktop, alles.
>Je kan alleen pre-installed programma's gebruiken, op het bios zit een wachtwoord, taskmanager kun je niet berijken (geblokkeerd :() en er zit een programmatje op waarmee de dames achter de balie kunnen zien wat jij op je scherm hebt.
>De (verhoogde) balie is constant bewaakt, je moet je pasje inleveren op het moment dat je achter een pc wilt..

Je kan in principe weinig slopen, en het is al tijden niet meer gelukt om de boel te hacken, het enige wat ik zou weten dat nog niet geprobeerd is is het booten vanaf een stuk USB flashgeheugen.

Je kan wel het contrast enzo bijdraaien op de crt's, maar dat is nou niet echt interessant, Magneten zijn ook leuk, maar dat doet niemand.

Misschien dat het op het VMBO erger is, daar ben ik nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

je hebt speciale kaartjes die na een reboot het OS in orginele staat herstellen (handig voor software slopers) PCI kaartjes zijn het
of smartcards gebruiken op school (ook toepasbaar op kopieer en scan appartuur) zonder kaart geen toegang.

Je bouwt de pc in de tafel (en monitor) dit zijn units
Moet wel makkelijk verplaatsbaar zijn maar te zwaar om even op te tillen, karretjes gebruiken om te verplastsen.
En met 1 of meerdere sloten kan je die kast afsluiten .. sleutels bewaren in de werkplaats . ook geen last van bedrading. Als ze de kast stelen tja .. helaas

extern laat je de netwerk aansluiting en 1 power aansluiting.

voor de leerlingen
USB poorten in de tafel voor
alle externe appartuur is te lenen via smartcard bij ??? zodat de registratie ook geregeld is, stuk of missend = accept giro naar huis v.d gebruiker (indien noodzakelijk)

leerlingen moeten dan zelf aanschaffen:
- externe HD
- externe CD/DVD met of zonder rw functionaliteit
- usb stick
- muis (met of zonder kabel)
- toetsen bord (foldable's ?)

misschien gaat een toetsenbord tever .. maar ach je kan altijd "reserve" of leen toetsenborden beschikbaar stellen

De usb-portjes zijn gewoon USB verlengkabels die in de tafel zijn gebouwd die op hun beurt weer door de Beheerder aan de pc zijn gekoppeld .. op deze manier is een kapotte USB poort makkelijk te vervangen en vrij goedkoop

met wake on lan en een Soft service Installer (www.softservice.de) of RIS kan je elke nacht opnieuw de machines uitrollen (indien gewenst) en de updates en software kan je in je windows image verwerken www.nliteos.com en het msnf-forum (bij support te vinden bij nlite) staan veel tips en trucs

Wat je ook doet ik zou wel zorgen dat je de "desktops" die je van de leverancier haalt op slot zet met een seperaat slot ook al zet je ze in een kast. missend geheugen + cpu en andere componenten is toch wel naar

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk,
Hebben ze bij ons op school nieuwe pcs gekocht. Heel netjes etc etc. Ook redelijk hufterproof. Van hp weinig dingen om aftebreken.
Maar serieus ZO duur. Er zit een p4 in :S een DVD BRANDER (nu komt het) met LIGHTSCRIBE :S En een in hoogte verstelbaar 17 inch scherm van hp van meer dan 300 euro.
Heel mooi maar in het lokaal daarnaast moeten we vaak stoelen wisselen omdat ze zo gaar zijn dat ze piepen:P
Sorry moest dit even kwijt en omdaar nou een nieuw topic over te openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus vergeef me als de oplossing al een keer langs gekomen is.

Op mijn oude MBO school stonden in het tekenlokaal (CAD) alle computers bij elkaar in een grote kast, elke pc zijn eigen vak. Op de werkplek stond een monitor, toetsenbord en muis en verder alles met kabels naar de pc toe. Enige nadeel is dat je enorm veel kabels hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Hey cool dit draatje loopt aardig door _/-\o_ :*) , ga ik cker volgen!

Tja bij mijn school hebben ze tot nu toe allemaal een open leer centrum gehad waar (vrijwilligers) altijd aanwezig waren om de boel te bewaken en tevens de orde te houden. Werkt denk ik toch het best en effectief. Ook voor ongewenst gedrag kan worden gewaakt op deze manier, maar ja de technische oplossing vind ik wel intressanter en leuker om te zien ;) . Tenzij de vrijwilligster natuurlijk een lekker ding is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

over die kaartjes/software die de boel terug zetten: het moet wel zo zijn dat je een progje kan installeren zonder dat het na reboot weer weg is.
met illusion kon je geloof ik dirs uitsluiten, maar als je de windows dir al uitsluit dan kunnen ze alsnog dingen veranderen.
zowiezo moet natuurlijk system.dat en user.dat uitgesloten zijn dus dit gaat niet werken.

de leerlingen alles zelf laten kopen: muis, toetsenbord, usb etc. is op zich een goed idee, maar daar hangt wel veel werk aan. vergeten, defect, etc.

minstens de helft kan worden opgelost door goed toezicht. dat houd ook in dat deuren op slot moeten, geen leerlingen alleen laten in een lokaal, aangeven dat er iets stuk is/mist, gepaste straffen, lekkere dingen als vrijwilligsters, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:02
Tijd voor een reactie uit 2012, om deze thread weer up-to-date te krijgen ;)

Ik werk op een gymnasium en ik herken zo'n beetje alle verhalen in deze thread:
  1. Gesloopte muizen (balletje eruit en bij de optische muizen de drukknoppen er af);
  2. Gesloopte toetsenborden (toetsen zijn verwisseld of ontbreken);
  3. Gesloopte voorzijden van pc's (eerst de klepjes eruit en dan de kabels kapot rukken);
  4. Gesloopte laptop schermen (leerlingen die die dingen als boksbal gebruiken, omdat ze licht terug veren);
  5. Gesloopte laptop harde schijven (huppelend ermee door de klas lopen terwijl ze aan staan);
  6. Gesloopte beeldschermen (powerknop verwijderd in de meest kwetsbare behuizingen);
  7. Gesloopte monitor aansluitingen (door TFT's op te pakken en te draaien alsof het niks is);
  8. Gesloopte koptelefoontjes (volledig uit elkaar gesloopt).
Dat is dus geen typisch VMBO gedrag.

Dan nu de kansloos gebleken maatregelen bij ons op school:
  1. Camera bewakingssysteem met harde schijf opnamen: directie: "Oh nee, veel te duur!"
  2. Camera bewakingssysteem met harde schijf opnamen: directie: "Controle door docenten werkt beter."
  3. Registratie wie-gebruikt-wat door de docenten: docenten: "Mijn collega's houden zich niet aan deze afspraak, dus dan heeft het voor mij toch ook geen zin me er nog mee bezig houden?"
  4. Speciale kasten om de pc's heen bouwen: dat bleek qua tijdinvestering een te grote opgave voor onze ICT sectie.
  5. Goedkopere muizen en toetsenborden: helaas zijn die over het algemeen veel minder ergonomisch dan bijvoorbeeld Logitech spul en worden om die reden sneller gesloopt. Dus wat is uiteindelijk goedkoper?
  6. Technisch assistent spreekt leerlingen streng aan op hun gedrag: krijgt naar eigen zeggen op z'n donder van de docent omdat die vindt dat die assistent geen recht van spreken heeft en alleen vragen mag beantwoorden.
  7. Praktische klachten die bij de schooldirectie worden neergelegd: wordt niets mee gedaan, waarschijnlijk omdat de schooldirectie het ook niet meer weet.
  8. Reborn kaarten / Skanix Illusion: heb ik er inmiddels zelf uitgeknikkerd omdat dat spul weleens conflicten geeft met allerhande belangrijke software en hardware, o.a. spontane reboot van de pc's.
  9. Skanix Illusion directory exception voor het Windows Bureaublad ooit een keertje geprobeerd als test: vervolgens was binnen de kortste keren de hele pc geïnfecteerd met een virus.
  10. Monitoren vastschroeven aan de tafels: directie: "Nee niet doen, dat is zonde van de tafels!"
En alsof dat allemaal nog niet erg genoeg is: het is geen strenge school.
Even wat voorbeelden hiervan:
  1. Ik heb zelf tot begin jaren negentig op een Mavo/Havo/VWO school gezeten en daar zei elke docent tegen alle leerlingen: "Eten en drinken doe je maar in de pauze, niet tijdens de les." Dat is blijkbaar iets van een ver, grijs verleden, want op dat Gymnasium mag eten en drinken in de les van de meeste docenten gewoon wel ;( En dat is bij ons al zeker 10 jaar zo.
  2. Idem voor de ICT gerelateerde toestanden: als een docent er niet uit komt met een pc in het lokaal, laat hij / zij daar een leerling mee prutsen, alsof het heel normaal is dat die leerling dat mag doen 8)7
  3. Wat we dan ook nog zien is een halve klas leerlingen onbeheerd in een computerlokaal laten, opdat de docenten daar dan even geen kind(eren) meer aan heeft... :(
  4. Pogingen om ons werk efficiënter uit te kunnen voeren om meer aandacht aan dit soort onzin te besteden zijn op niets uitgelopen. De schooldirectie is daar meestal de oorzaak van (maar dat weten de leerlingen en ouders niet, dus die leggen de schuld dan bij ons ICT'ers). Reden voor de directie: ICT wordt vermoedelijk door hen gezien als een kostenpost, niet als een investering. Als de ICT voorzieningen er maar zijn, dan is het wat onze schooldirectie betreft al goed |:(
  5. Er zijn wel ICT kwesties bij ons op school waar grof geld aan besteed wordt, maar dat zijn de voor iedereen goed zichtbare visitekaartjes van de school, zoals de digitale schoolborden, de website e.d. Hoewel ook daar zoveel mogelijk op bezuinigd wordt. Er wordt zo lang mogelijk gewacht met veel geld er tegen aan smijten om zoiets (weer) goed voor elkaar te krijgen |:(
Kortom: als je als ICT'er controle wilt houden en eer van je werk, kun je al gauw beter ergens anders gaan werken. Het is denk ik, ook als ik deze thread zo door lees, vechten tegen de bierkaai.

Het maakt niet uit wat je als ICT'er weet, hoe goed je opleiding is of hoe creatief je bent. Als de mede verantwoordelijke mensen uit de andere geledingen van de schoolorganisatie niet serieus mee willen denken en werken, gaat hufterproof maken van computers e.d. je gewoon niet lukken.

Dat is dan ook meteen de verklaring voor het feit dat sommige scholen hun zaakjes wel goed voor elkaar hebben: daar denkt en werkt de schoolleiding serieus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Het grootste probleem is gewoon dat het management actief moet zijn op dit gebied. Een strak beleid. En de controle moet ook wel degelijk aanwezig zijn. Wij hadden een OLC beheerder (totdat OLC's opgedoekt werden) welke erg vriendelijk en behulpzaam was, maar zeker wel streng kon optreden. Bij hem is er echt nog nooit wat gesloopt door studenten.

Docenten zijn gewoon veel te laks. Staan nergens voor open omdat ze al zoveel moeten doen (naar eigen zeggen). etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Laatst online: 11-04 12:53
Waarom zou je als school nog computers aanbieden aan je leerlingen? Over een tijdje vermoed ik dat de meeste scholen op de boekenlijst een netbook oid (of tablets) gaan zetten.
Belangrijke reden waarom dat nu nog niet is, is dat de meeste scholen nog onvoldoende 'hard' kunnen maken dat het apparaat ook echt gebruikt gaat worden voor school, bijvoorbeeld doordat er nog geen ELO is, of nog het lesmateriaal allemaal zit verstopt in boeken en schriften.
Zodra scholen het gevoel hebben dat het hard is te maken dat leerlingen beter zelf hun netbook / tablet kunnen aanschaffen (bring your own), zijn de problemen in dit topic verleden tijd. Of in ieder geval, het probleem van de leerlingen / ouders zelf.

Ik voorzie overigens niet dat netbooks / tablets aleen maar in de klas worden gebruikt, er zal altijd behoefte blijven aan enige vorm van instructie door een docent. En is je netbook / tablet stuk? Jammer, dan moet je toch even een blaadje pakken totdat je een nieuwe hebt gekocht.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

pkopf schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:16:
Waarom zou je als school nog computers aanbieden aan je leerlingen? Over een tijdje vermoed ik dat de meeste scholen op de boekenlijst een netbook oid (of tablets) gaan zetten.
Belangrijke reden waarom dat nu nog niet is, is dat de meeste scholen nog onvoldoende 'hard' kunnen maken dat het apparaat ook echt gebruikt gaat worden voor school, bijvoorbeeld doordat er nog geen ELO is, of nog het lesmateriaal allemaal zit verstopt in boeken en schriften.
Zodra scholen het gevoel hebben dat het hard is te maken dat leerlingen beter zelf hun netbook / tablet kunnen aanschaffen (bring your own), zijn de problemen in dit topic verleden tijd. Of in ieder geval, het probleem van de leerlingen / ouders zelf.

Ik voorzie overigens niet dat netbooks / tablets aleen maar in de klas worden gebruikt, er zal altijd behoefte blijven aan enige vorm van instructie door een docent. En is je netbook / tablet stuk? Jammer, dan moet je toch even een blaadje pakken totdat je een nieuwe hebt gekocht.
Nog even geduld tot de volgende keynote van Apple.

Dan hoeven ze alleen maar een goeie draadloze infrastructuur te verzorgen binnen een school. Klaar.
Beheer kost meer dan de eenmalige investering voor een iPad die door leerlingen meerdere jaren gebruikt kunnen worden.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
De meeste elo's zijn niet te gebruiken op een tablet/pad. Alhoewel met een firefox versie voor Android doet die van ons het wel zonder problemen.

Bij ons zijn ze wel met Netbooks aan de slag. Het enige probleem is eigenlijk de resolutie van die dingen.

Ik zeg dit hier al jaren, maar goed. Wie ben ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik denk dat de grootste elo-leveranciers ook niet stil zitten. Een IT's Learning - app is toch niet geheel ondenkbaar? Of misschien gewoon IT's learning in html5?

Verdere wensenlijstje is nog een goeie app voor het digibord en de mogelijkheid voor de docent om alle schermen van de leerlingen 'over te nemen'.

Zou het resolutieprobleem niet ook een kwestie van (een paar) jaren zijn?
Om het weer wat on-topic te brengen, ik ben het met Flappiewappie eens, dat het voor scholen op de lange termijn verstandig is om te investeren in goeie randvoorwaarden (draadloos internet, goeie educatieve apps of apps die het onderwijslogistiekeproces ondersteunen) en de "hufterproof pc's" vooral door de leerlingen zelf te laten aanschaffen.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:28
Arunia schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:40:
De meeste elo's zijn niet te gebruiken op een tablet/pad. Alhoewel met een firefox versie voor Android doet die van ons het wel zonder problemen.

Bij ons zijn ze wel met Netbooks aan de slag. Het enige probleem is eigenlijk de resolutie van die dingen.

Ik zeg dit hier al jaren, maar goed. Wie ben ik. :P
Op de MBO school van mijn broertje werd een bepaald type netbook met een Atom N270 en een resolutie van 1024x600 zelfs gepromoot, terwijl ze ondertussen wel met Autocad en Solidworks moeten werken. :X

Ik heb toen dus een Sony Vaio E met Full HD scherm geregeld voor hem, wat reacties oplevert als: "Hoe krijg jij zoveel op je scherm :o " van leerlingen én docenten.. :+

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacoka
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-07 09:52
Ik weet dat deze discussie al een tijd geleden actief was, maar er zijn nog veel scholen op zoek naar een hufter-proof computer. Kijk eens op www.schoolpc.eu. Zij leveren sinds 2008 'student-proof' computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weet iemand een bedrijf waar je onbreekbare hard kunststoffen muismatten kunt krijgen?
Normale matten leven misschien een week op school; metalen matten worden te gevaarlijk geacht.
Ik heb een keer een hard kunststoffen muismat gehad; echter deze stond wat bol (slecht productieproces).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom überhaupt een muismat gebruiken? Er zit geen wieltje meer in de muizen die je hebt, neem ik aan.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Maak ze zelf van Polycarbonaat/Lexaan?
Plaat met afgeronde hoeken, eventueel rubber pads er onder lijmen oid tegen het glijden.
Bovenkant opschuren met P600 oid zodat de optische sensor niet in de war raakt?

Edit:
Of een plaat wit PTFE (teflon) kunststof. Ook lekker slijtvast en moeilijk breekbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 18-03-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
EWK schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:12:
Waarom überhaupt een muismat gebruiken? Er zit geen wieltje meer in de muizen die je hebt, neem ik aan.
Omdat er een aantal computertafels/bureaubladen in school zijn die te veel glimmen / niet dof genoeg zijn voor de muizen die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
McKaamos schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:58:
Maak ze zelf van Polycarbonaat/Lexaan?
Plaat met afgeronde hoeken, eventueel rubber pads er onder lijmen oid tegen het glijden.
Bovenkant opschuren met P600 oid zodat de optische sensor niet in de war raakt?

Edit:
Of een plaat wit PTFE (teflon) kunststof. Ook lekker slijtvast en moeilijk breekbaar.
Weet je toevallig een geschikte leverancier?
Bij voorkeur dat je de gewenste vorm (rond danwel rechthoekig met afgeronde hoeken) al kunt bestellen :).
Om hier nu zelf tientallen muismatten om maat te gaan zagen... Ik heb trouwens twee linkerhanden.

[ Voor 7% gewijzigd door kimborntobewild op 18-03-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kimborntobewild schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:38:
[...]

Weet je toevallig een geschikte leverancier?
Bij voorkeur dat je de gewenste vorm (rond danwel rechthoekig met afgeronde hoeken) al kunt bestellen :).
Om hier nu zelf tientallen muismatten om maat te gaan zagen... Ik heb trouwens twee linkerhanden.
Probeer het eens bij Bouwplastics.nl
Daar hebben ze t ook nog pre-frosted en in funky kleurtjes, transparant en solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:51
Ik zou de pc's waar ik nu op werkt aanraden. de hp desktops zijn aardig goed op scholen. in de voorkant kun je ook geen pennen steken behalve in de IO. alleen wel 1 nadeel. er zit een dvd speler in die over het algameen vaak kapot gemaakt worden. dus ik raad het aan die lus te koppelen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
kimborntobewild schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:37:
[...]

Omdat er een aantal computertafels/bureaubladen in school zijn die te veel glimmen / niet dof genoeg zijn voor de muizen die we hebben.
dan zou ik niet moeilijk gaan doen met een mat maar gewoon op de bureaus een stuk plastic gaan plakken. de muismatten ben je toch binnen de korste keren kwijt. en folie doe je na een jaar gewoon weer vervangen als ze er teveel aan pulken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
Lednov schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:16:
[...]

dan zou ik niet moeilijk gaan doen met een mat maar gewoon op de bureaus een stuk plastic gaan plakken. de muismatten ben je toch binnen de korste keren kwijt. en folie doe je na een jaar gewoon weer vervangen als ze er teveel aan pulken.
Na een jaar? :P
Als het los te pulken valt, dan zal het worden losgepulkt. Eerder binnen 1 week dan binnen 1 jaar.
Nee, als je de bureau's zelf wilt aanpakken dan kan je ze beter verven (of... opschuren? Maar zie dat maar eens netjes te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
peize9 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:09:
Ik zou de pc's waar ik nu op werkt aanraden. de hp desktops zijn aardig goed op scholen. in de voorkant kun je ook geen pennen steken behalve in de IO. alleen wel 1 nadeel. er zit een dvd speler in die over het algameen vaak kapot gemaakt worden. dus ik raad het aan die lus te koppelen.
Bij ons mollen ze de I/O-poorten dus ook.
Penvullingen (of papier) in de audio-gaatjes en dan afbreken, en dat krijg je er nooit meer uit.
USB-poorten die ze afbreken en ombuigen. Front-panelen letterlijk kapotbreken en (daarbij) de bekabeling naar de front-USB vernielen. En hoe vaak de betreffende criminelen wel niet de muisknoppen omhoog trekken totdat ze kapot zijn... E.e.a. vernielen met aanstekers. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:51
kimborntobewild schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:51:
[...]

Bij ons mollen ze de I/O-poorten dus ook.
Penvullingen (of papier) in de audio-gaatjes en dan afbreken, en dat krijg je er nooit meer uit.
USB-poorten die ze afbreken en ombuigen. Front-panelen letterlijk kapotbreken en (daarbij) de bekabeling naar de front-USB vernielen. En hoe vaak de betreffende criminelen wel niet de muisknoppen omhoog trekken totdat ze kapot zijn... E.e.a. vernielen met aanstekers. Etc.
Dat is erg... ik ben blij dat wij het hier in haren wat minder hebben met vernieling. (Met 1 uitzondering in 2012). Je zou de pc's kunnen proberen te bouwen in een kast met alleen een aan en een reset knop... en bijhouden wie op welke pc zit... maar dit is zo erg dat ik me afvraag of het slim is om nieuwe pc's te kopen

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:43

StrongArmLance

Endless flow

peize9 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:31:
[...]

Dat is erg... ik ben blij dat wij het hier in haren wat minder hebben met vernieling. (Met 1 uitzondering in 2012). Je zou de pc's kunnen proberen te bouwen in een kast met alleen een aan en een reset knop... en bijhouden wie op welke pc zit... maar dit is zo erg dat ik me afvraag of het slim is om nieuwe pc's te kopen
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peize9 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:31:
[...]

Dat is erg... ik ben blij dat wij het hier in haren wat minder hebben met vernieling. (Met 1 uitzondering in 2012).
Comment of the year! _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:31:
[...]

Probeer het eens bij Bouwplastics.nl
Daar hebben ze t ook nog pre-frosted en in funky kleurtjes, transparant en solid.
Een week geleden een mail gestuurd, maar nog geen antwoord... Misschien dat ze niks aan zo'n kleine klant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:38
O ja, bij mij op school (vwo, havo en wat vroeger mavo was) zitten echt bijna nooit die twee pootjes onder het toetsenbord (Microsoft toetsenborden). Resultaat: die dingen typen echt supervern**kt.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
ColonelPhantom schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:07:
O ja, bij mij op school (vwo, havo en wat vroeger mavo was) zitten echt bijna nooit die twee pootjes onder het toetsenbord (Microsoft toetsenborden). Resultaat: die dingen typen echt supervern**kt.
Ja, die worden hier ook wel eens vernield/verwijderd. Maar daar doen we niet moeilijk over; dan maar 't toetsenbord plat leggen. Volgens sommige ergomie-richtlijnen kan dat wellicht zelfs als ergonomischer worden aangeduid. Ik heb mijn eigen toetsenbord (wel mechanisch) ook plat.

En natuurlijk altijd toetsen omwisselen of loshalen. De meeste toetsen kunnen daar tegen, maar als ze de spatiebalk loshalen, gaat die bijna altijd stuk. (En bij laptops gaan de toetsenborden bijna altijd stuk, als de leerlingen daar toetsen willen wisselen voor de 'gein'. Kostenpost van over de 100 euro, als je die moet laten vervangen door de leverancier.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimborntobewild
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:39:
goed, voor iedere opvoedkundige hier: ik zou mijn kind toespreken dat dat niet mag en erg stout is, maar als mijn pupil er niet is zou ik toch wel lachen.
Als je om vandalisme moet lachen, knip

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 20-02-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* weg

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 14-02-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kan het ook

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/rus2g2.jpg

Grapje. Hardware gewoon goed inbouwen in het meubilair.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ag6uc8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Denk dat Tweakers ook een OMA(Ouwe Meuk Alert) kan gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/25641/4c4f1332a3b9dbf1b45d4e95eb58adea/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pay
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07-2020

Pay

Hoewel het idd 10 jaar oud is kan het mogelijk nog interessant zijn, al dan niet voor de OP. Er staat 8 pagina's aan informatie/discussie in en dat kan altijd handig zijn. ;) Het is niet bepaald een onderwerp dat tegenwoordig niet meer relevant is (helaas :/).
Pagina: 1 2 Laatste