[MOHAA:S] Game crashed tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Beste GoT'ers;

Ik heb het probleem dat als ik MOHAA:Spearhead wil starten, ik deze melding krijg:

Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/2333/shjj3.jpg

Bij logboeken staat dat de fout is veroorzaakt in Spearhead.exe maar het is de orginele exe waarmee ik het heb (icm de orginele cd en een fixed image) en met een no-cd crack.

Ik heb hem gepatched naar 2.15 (Is de laatste patch)

Met mijn vorige videokaart (een Radeon X1600Pro) heb ik dit ook gehad en dacht dat het aan de drivers lag maar nu heb ik het weer met een Nvidia kaart.

Dit is een clean install van mn XP waarop geen oude drivers oid meer rondslingeren.

Specs:
Intel P4 3 Ghz
1Gb ram
7600GS
250GB
160GB
Tijdelijk: Terratec Aureon 5.1 Fun!, het probleem is ook bij onboard geluid.
Dit allemaal op een Gigabyte mobo'tje.

Wie weet wat het is? :)

(edit) OS is XP Pro SP2

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 25-09-2006 19:03 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Anoniem: 123662

Ik neem aan dat je Spearhead ook al zonder no-cd patch gerund hebt (het is niet helemaal duidelijk). Ik denk dat de inhoud van het report nog wel handig zou zijn om hier weer te geven (ik kijk er nooit naar).

Natuurlijk de standaard zaken controleren:
- temperaturen
- overclocking
- heb je het in andere games (MOHAA gebruikt DirectX, dus andere DirectX games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/2858/shmm3.jpg

Temps tijdens het starten van Spearhead:
CPU: 37
Mobo: 24
Graka: 47
HD0: 38
HD1: 42

Dus daar kan het niet aan liggen.

M'n overklok heb ik ff afgezet, dus draai nu weer op stock speeds.

En met andere games heb ik het nog nooit meegemaakt, ik speel games zoals Battlefield 2 en soms NFS: MW.

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Niemand?

Goedkoop bellen via VoIP

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03
heb wel vaker gezien dat het patchen fout is gegaan, herinstalleer je mohaa en patch opnieuw. Probeer het eerst zonder je no cd crack.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
mhoogendam schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:38:
heb wel vaker gezien dat het patchen fout is gegaan, herinstalleer je mohaa en patch opnieuw. Probeer het eerst zonder je no cd crack.
Al 3x gedaan, met de orginele cd erin etc... Niks wil werken, als ik mijn game files naar een andere pc hier in huis kopier dan werkt het wel dus het moet wel een driver probleem zijn... :|

Goedkoop bellen via VoIP

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Welke driver versie gebruik je voor je video kaart? in het verleden was er een versie (of meerdere) die MoHaa lieten crashen. Met Catalyst 6.8 is het probleem verholpen.

Living the American Dream

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Wat voor mij en een hoop anderen dit probleem verhielp was het instaleren van Nhancer en vervolgens Nhancer je SLI profiles laten verwijderen.

Ik vond het ook maar een rare fix toen ik het las, zeker omdat ik geeneens SLI heb maar het probleem was wel opgelost.

http://www.nhancer.com/index.php

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 15:42
Lees even dit topic door., het zou zomaar kunnen dat jij hier ook last van hebt....

BF2 blijft crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
digital8 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:18:
Lees even dit topic door., het zou zomaar kunnen dat jij hier ook last van hebt....

BF2 blijft crashen
Nope, ik draai geen Kasperski en windows is helemaal geupdate.
Ik heb geen sli, het is een agp kaart.
Ik maak gebruik van Forceware 91.47

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82855

Heb je ook MOHAA (Medal Of Honor Allied Assault) gepatched naar de nieuwste versie (waarschijnlijk v1.11)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij mij gebeurt hetzelde. Ik heb een heel ander systeem: een core 2 duo met een 6600GT. Ik krijg precies dezelfde foutmelding, direct bij het opstarten. Ik denk dat het aan de driver van Nvidia ligt. Probeer eens die eerdere. Ik heb ook forceware 91.47 en alle patches van Mohaa + Spearhead.

[ Voor 12% gewijzigd door tdn135 op 29-09-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Anoniem: 82855 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:16:
Heb je ook MOHAA (Medal Of Honor Allied Assault) gepatched naar de nieuwste versie (waarschijnlijk v1.11)?
Jah dat moet anders kan je Spearhead niet installeren. :)

@ hierboven

Maar hoe kon het dan dat ik hetzelfde probleem had met een totaal andere kaart: De X1600Pro?
Ik heb altijd Ati kaarten gehad dus Nvidia drivers konden niet rondslingeren.

[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 29-09-2006 15:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:21:
[...]

Jah dat moet anders kan je Spearhead niet installeren. :)

@ hierboven

Maar hoe kon het dan dat ik hetzelfde probleem had met een totaal andere kaart: De X1600Pro?
Ik heb altijd Ati kaarten gehad dus Nvidia drivers konden niet rondslingeren.
Is dat ook een intel (pentium) systeem?

edit: Waarom zou ik op intel flamen? Ik heb toch zelf ook een intel. Ik had die anders echt niet gekocht.
Het zou ook nog kunnen dat het aan de updates ligt van microsoft?

[ Voor 17% gewijzigd door tdn135 op 29-09-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
nljagfan schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:30:
[...]

Is dat ook een intel (pentium) systeem?
Ja lees de TS, maar Intels flamen mag niet :P (Indien je dit van plan was) En het heeft altijd (2 jaar) goed gedraait met mijn oude 9600NP op 1x na, toen had ik hetzelfde probleem en toen had ik de drivers van een vorige versie gepakt en die deden het wel goed. (Later had ik toch de nieuwste gepakt en toen deden ze het wel goed omdat die wéér nieuwer waren dan de drivers waar ik problemen mee had)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 15:42
MensionXL schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:12:
[...]

Nope, ik draai geen Kasperski en windows is helemaal geupdate.
Ik heb geen sli, het is een agp kaart.
Ik maak gebruik van Forceware 91.47
Zucht.., lezen blijft schijnbaar moeilijk......... :X

Het ligt niet aan Kaspersky maar aan aan deze MS update "KB917422" en als jij een volledig gepatchte windows hebt heb je dus ook die patch....

Probeer het spel eens te spelen zonder dat punkbuster aanstaat., werkt het dan wel dan ligt het dus aan die MS patch...

Maargoed dat heb je allemaal kunnen lezen in de link die ik je gaf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
@hierboven.
In spearhead zit helemaal geen punkbuster.

Anoniem: 156051

Probeer het eens met de oudste drivers die je kunt vinden voor je grafische kaart.
Bij mij werkte de oude Mohaa serie en Call of Duty serie ook niet meer met de laatste drivers.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een Nvidia systeem heb, maar je weet maar nooit ! 8)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
digital8 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:13:
[...]

Zucht.., lezen blijft schijnbaar moeilijk......... :X

Het ligt niet aan Kaspersky maar aan aan deze MS update "KB917422" en als jij een volledig gepatchte windows hebt heb je dus ook die patch....

Probeer het spel eens te spelen zonder dat punkbuster aanstaat., werkt het dan wel dan ligt het dus aan die MS patch...

Maargoed dat heb je allemaal kunnen lezen in de link die ik je gaf....
Ook voor jou is lezen moeilijk, er is nergens verteld dat er Punkbuster zit in SH.
Anoniem: 156051 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:07:
Probeer het eens met de oudste drivers die je kunt vinden voor je grafische kaart.
Bij mij werkte de oude Mohaa serie en Call of Duty serie ook niet meer met de laatste drivers.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een Nvidia systeem heb, maar je weet maar nooit ! 8)
Heb ik dan geen Nvidia systeem?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156051

MensionXL schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:33:

[...]

Heb ik dan geen Nvidia systeem?
Sorry niet goed gelezen, je vorige kaart was een ATI.
Dan weet ik zeker dat het een driver probleem is, ik gebruik force ware versie 81.95 en alles werkt weer perfect.

SUC6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194287

he mension ik heb precies ehtzelfde probleem probleem lijkt me een windows probleem want met windows x64 heb ik eht probleem helemaal niet:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 08:03
Ik had hetzelfde probleem & dat heb ik opgelost door de Driver Extension Limit aan te passen (Dec -> Hex)

Hoe? Installeer (idd) nHancer & selecteer tijdens de installatie voor het inladen van alle SLI-profielen.

Scroll daarna in de profielen naar MOH:AA & check even wat daar aan het eind van de regel bij ExtLimit: xxxx staat. Wanneer daar bv 4520 staat moet je dit veranderen in 11A8.

Dus click MOH:AA even aan/maak hem blauw > ga naar "Options" & activeer "Allow override of predefined settings" > ga dan naar "Settings" (rechter kant schermpje) > selecteer "Compatibility" > activeer "Override" bij "Driver extension limit" & enter 11A8 > ALT-F4/Exit > klaar.

>>> In-game beelden van MOH: Airborne (PC) + interview met de Exec. Producer van EA <<<
(HD - 177MB)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Het werkt!!! Heel erg bedankt! :) Hier had ik echt nooit opgekomen! :*) :*)

[ Voor 112% gewijzigd door MensionXL op 02-11-2006 18:41 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 08:03
np..

[ Voor 86% gewijzigd door rabor op 30-05-2007 10:37 ]

Kepi_nl

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 20:43
rabor schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:37:
Ik had hetzelfde probleem & dat heb ik opgelost door de Driver Extension Limit aan te passen (Dec -> Hex)

Hoe? Installeer (idd) nHancer & selecteer tijdens de installatie voor het inladen van alle SLI-profielen.

Scroll daarna in de profielen naar MOH:AA & check even wat daar aan het eind van de regel bij ExtLimit: xxxx staat. Wanneer daar bv 4520 staat moet je dit veranderen in 11A8.

Dus click MOH:AA even aan/maak hem blauw > ga naar "Options" & activeer "Allow override of predefined settings" > ga dan naar "Settings" (rechter kant schermpje) > selecteer "Compatibility" > activeer "Override" bij "Driver extension limit" & enter 11A8 > ALT-F4/Exit > klaar.

>>> In-game beelden van MOH: Airborne (PC) + interview met de Exec. Producer van EA <<<
(HD - 177MB)
Dit werkt ;)

De nieuwste versie van nhancer doet dit automatisch voor je. Je kan dus meteen Spearhead gaan spelen nadat je nhancer 1 maal gestart hebt! :)

Nog bedankt voor je bijdrag (al ben ik 1 jaar later) :P
Pagina: 1