Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BF2 blijft crashen

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• superempie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-11 23:27
Sinds enkele weken heb ik een probleem met BF2 waardoor hij constant blijft crashen. Op de site van EA en elders op internet werd als mogelijke oorzaak de video kaart drivers genoemd. Ik heb een ASUS Ati Radeon X850 Extreme en voorheen werkte deze prima. Na een herinstallatie en het gebruik van de nieuwste drivers van ATI heb ik niets anders dan problemen. Vandaag maar weer een herinstallatie gedaan en wederom ellende. Met de originele drivers (van de ASUS cd) crasht BF2 op het moment dat i connectie probeer te maken met een server. Daarvoor (zelfde installatie) heb ik de allernieuwste drivers gebruikt en daarmee kon ik een paar minuten spelen, voordat BF2 er wederom uit knalt.
Ik wordt hier helemaal gek van en hoop dat iemand van jullie me kan helpen met het oplossen van dit probleem.

Trust the force Luke, you always hit something

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit probleem ook met de laatste 1.4 patch? En kijk eens in je logboeken (eventvwr intypen bij start -> uitvoeren) als daar wat rare dingen staan vermeldt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 13:57
heb je niet toevallig Kaspersky 6.0?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• superempie
Ja, met de 1.4 patch heb ik die problemen ook. Op mijn vorige installatie had ik de 1.3 patch staan en ook ellende. Daarna 1.4 geprobeerd en niets is veranderd.
Event log heb ik al een paar keer bekeken, maar daar staat niets vreemds in.

• superempie
Ja, ik heb Kaspersky 6.0. Is dat het euvel??

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Nee kaspersky is niet het probleem want dan zou ik er ook last van hebben en dat heb ik niet.

Heb je je mobo drivers wel geinstalleerd enzo, in geval van VIA de Hyperion drivers (zie meuktracker).

• superempie
Ja, ik heb m'm mobo drivers geinstalleerd. Heb de nForce4 chipset. Mobo is een Asus A8N5X.

• superempie
Om te kijken of Kaspersky de oorzaak is, deze maar gedeinstalleerd. Rebootje en BF2 weer opgestart. Krijg nu een melding dat mijn cd-code ongeldig is, terwijl het origineel 10cm van me af ligt en ik zeker weer dat ik de goede code heb ingetoetst bij installatie.
Ga BF2 maar eens herinstalleren en kijken of dat helpt.
Zijn er meer mensen die continu problemen hebben met BF2?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:42
Ik heb alleen het probleem dat ik niet kan stoppen met spelen :)

Heb je toevallig sinds kort nieuwe hardware? Of heb je samen met het opschonen van je harddisk je pc zelf aan de binnenkant ook ontstoft?

Dan kan het namelijk zijn dat er iets te warm wordt doordat je koeling niet meer goed zit. (processor, 3d-kaart)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• superempie
Als ie het doet, zal ik hetzelfde probleem hebben :)

De kast is recentelijk niet open geweest en bij oververhitting verwacht ik eerder dat de pc zelf ook uitvalt. Hardware wat erin zit is nog steeds hetzelfde.

• JohnnyV76
Nee kaspersky is niet het probleem want dan zou ik er ook last van hebben en dat heb ik niet.
Oh dus als jij het niet hebt dan heeft niemand het... beetje rare opmerking dit.

Het probleem kan zeker wel aan Kaspersky 6.0 liggen....
Als je die hebt icm windows update KB917422 dan kun je het shaken. Ik heb deze update gede-installeerd en nu kan ik wel servers joinen.

[ Voor 35% gewijzigd door JohnnyV76 op 18-09-2006 21:07 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Het kan toch een probleem zijn dat het origineel 10cm van je af ligt, of zit je zo dicht bij je PC :P

Maar hoevaak crasht BF2 dan? 1x per ronde is vrij normaal met de 1.3 patch, met 1.4 is dat wat minder.

• superempie
pc staat idd er dichtbij :)

crashen doet ie als ik even speel. heb gisteren nog kaspersky gedeinstalleerd ter test. moet het nog proberen, want heb er nog geen tijd voor gehad om wat langer te spelen.

Zal de tip van die update ook eens bekijken.

bedankt zo ver. laat wel ff weten wat de ervaringen zijn als ik er weer aan toe kom.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je het ook met andere spellen? Anders moet je verder kijken dan alleen BF2 en zal het eerder OS of hardware gerelateerd zijn.

Instagram / YouTube

• superempie
Vandaag even geprobeerd en weer heerlijk lopen knallen. Wil die tip nog eens proberen van die update en dan Kaspersky er weer op. Jullie horen het nog.

Op de vraag of het ook bij andere spellen gebeurd: kweenie, ik speel geen andere spellen.

• digital8
Net even gezocht op het Kaspersky forum..,

http://forum.kaspersky.co...a1c&showtopic=19708&st=20

Het probleem schijnt dus te liggen aan Puntbuster in combinatie met de KB917422 Patch van Microsoft, zou je eens kunnen testen of je zonder Punkbuster aan wel BF2 online kunt spelen, als dat zo is dan weet je iig wat het probleem is.

• superempie
Lijkt me wel duidelijk als je het forum mag geloven. Update deinstallen dus en dan maar weer even proberen te knallen met BF2.

Tnx voor de link!

• JohnnyV76
LoL digital8... nu wel overtuigd dat het met kaspersky te maken heeft?

BF2 zonder Punkbuster spelen gaat niet... zonder PB wordt je gezien als cheater dus is het verplicht om dat aan te hebben voor je een server kan joinen.

Ik verwacht wel dat Kaspersky binnenkort met een update komt zodat je ook de windows update kunt hebben. Ik verwacht weinig van EA of Microsoft.

• digital8
JohnnyV27 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:08:
LoL digital8... nu wel overtuigd dat het met kaspersky te maken heeft?
Euhhmm., wat...?
volgens mij heb jij de thred op het Kaspersky forum niet goed gelezen.

Het heeft (in het geval van de TS) met Punkbuster in combinatie met die KB update te maken, niet met Kaspersky, niet dat Kaspersky perfect is ofzo maar daar heeft zijn probleem gewoon niets mee te maken.

Het probleem zit hem gewoon in die KB patch, die zorgt ervoor dat sommige software niet lekker meer draait, zoek maar eens op Google ofzo, ik vond meldingen van bv. diverse games (allemaal punkbuster games) maar ook mensen die last hadden met Nero enzo.

btw. BF2 is wel te spelen zonder Punkbuster aan, alleen zijn er dan niet veel servers meer om uit te kiezen.

Maargoed, ik heb geen zin in een wellus/nietus spelletje dus ik laat het hierbij...

Suc6 aan de TS...

[ Voor 13% gewijzigd door digital8 op 20-09-2006 19:39 ]

• superempie
Hier een praktijkervaring: nee, het is NIET Kaspersky. MS update gedeinstalleerd, Kaspersky er weer op en ... BF2 loopt als een zonnetje. Genoeg bewijs voor mij.

Iedereen die me geholpen heeft: bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Wat mij betreft is dit de oplossing en moet MS maar komen met een betere update. Kan geen toeval zijn dat BF2 en meerdere spellen/apps (zie Kaspersky forum) hier last van hebben.

• Allewiljoe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 11:19
Ik kan de Ms update niet deïnstalleren!
Cc cleaner heeft de uninstallfiles weggegooid.
Hoe los ik dit op?
Pagina: 1