Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fan 4 pin ---> 3 pin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de fan van mijn VGA aansluiten op een fancontroller maar het aansluitpunt van de fan heeft 4 pinnetjes en dat moeten er 3 worden.
Nu kan ik natuurlijk wel 1 van de 4 snoertjes weglaten als dat mogelijk is maar hoe weet ik welke ik moet hebben?

Het gaat om de standaard fan van de GeForce 7900 GTX (zie afbeelding)Afbeeldingslocatie: http://www.fcenter.ru/img/article/videocards/GeForce_7900_GTX/83036.jpg

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waar je de diverse pinouts kan vinden staat in de FAQ: Elektronica FAQ

De 12V en nul van beide connectors moet je hebben.

edit:
hmz, ik reageer te snel, een 4 pin fan connector is niet echt dé standaard...

[ Voor 22% gewijzigd door Voutloos op 20-09-2006 21:17 ]

{signature}

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

welke kleuren hebben de draden? zit de fan niet standaard aan je graka zelf vast, Ik heb nog nooit me gemaakt dat je die zelf moet aansluiten. (kan aan mij liggen)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Verwijderd

Waarom wil je hem op de fancontrol hebben, deze kaart regelt de fan toch zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een standaard fan en hij zat er al standaard op. Ik wil alleen de fan aansluiten op een fan controller maar omdat dit een 4 pin ding is en hij moet naar 3 pin vraag ik me af of het mogelijk is.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:25:
Het is een standaard fan en hij zat er al standaard op. Ik wil alleen de fan aansluiten op een fan controller maar omdat dit een 4 pin ding is en hij moet naar 3 pin vraag ik me af of het mogelijk is.
kan me vergissen maar 4 pins means PWM aansturing. (correct me if i'm wrong). als je die op je fancontroller wil aansluiten moet die ook pwm ondersteunen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
bartgrefte schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:31:
[...]

kan me vergissen maar 4 pins means PWM aansturing. (correct me if i'm wrong). als je die op je fancontroller wil aansluiten moet die ook pwm ondersteunen
Dat weet ik allemaal niet,
Het gaat me erom of het mogelijk is om 1 snoertje weg te halen en hem met een beetje geprutsel hem aan te kunnen sluiten op een 3 pin aansluiting.
De vraag alleen dan is: Welk snoertje?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Misschien handig om een close-up van de connector te regelen en/of de kleurtjes van de draden erbij te vermelden.

Aangezien bij een voeding de gele draad 12 volt is en zwart 0 is dus als je zwart en geel neemt, dan loopt je fan al

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:46:
Misschien handig om een close-up van de connector te regelen en/of de kleurtjes van de draden erbij te vermelden.

Aangezien bij een voeding de gele draad 12 volt is en zwart 0 is dus als je zwart en geel neemt, dan loopt je fan al
Afbeeldingslocatie: http://twojepc.pl/html/geforce_7900_gtx/08.jpg

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als t goed is past die 4 pin stekker gewioon op die 3 pin aansluiting.

nij mij wel in ieder geval :)

Verwijderd

De meeste ventilatoren hebben 2 of drie(pwm)draden, waar die vierde voor is is mij onbekend, ik raad je aan om er niet aan te sleutelen, of zorg ervoor dat je alles weer terug kunt zetten.
ik gok dat de vierde draad een beveiliging is voor de kaart, ventilator draait=>kaart kan op volle toeren beeldjes gaan produceren.
De iig voor en nadat je klaar bent een 3dmark, dan weet je zeker dat het goed is gegaan.

Verwijderd

Ik vond hier een pic van een kale NVIDIA GeForce 7900 GTX 512MB PCI-E.
Volgens mij gaat het om connector J9.

http://www.ixbt.com/video2/g71-part2.shtml

Geel & Zwart i.d.d. voor spanning.
Blauw en Groen zijn waarschijnlijk RPM en temperatuur sensoren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 22:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:28:
Ik vond hier een pic van een kale NVIDIA GeForce 7900 GTX 512MB PCI-E.
Volgens mij gaat het om connector J9.

http://www.ixbt.com/video2/g71-part2.shtml

Geel & Zwart i.d.d. voor spanning.
Blauw en Groen zijn waarschijnlijk RPM en temperatuur sensoren.
Heb geen toegang tot de images?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:32:
[...]

Heb geen toegang tot de images?
Heb de URL in mn post vermeld.
Pagina: 1