Nieuwe pc samenstelling controleren aub

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Compugreen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-12-2020
Goeiemiddag

We hadden er aan gedacht een nieuwe pc te kopen, een matig systeem dat zeker niet zeer goed moet zijn. Ik dacht aan het volgende, wat denken jullie. Ik ga hem ook zelf eens samensteken, voor de eerste keer.

Ik twijfel vooral nog aan het moederbord en processor. De geluidschip op het moederbord zal worden gebruikt.

- (€ 77.9)MSI K9N NEO F Socket AM2
-(€ 81.9) ASUS M2NPV-VM Socket M2
(welkeen van de 2 moederborden?)
-(€ 169.9) amd 3800+ x2 64 bit

Ofwel

-(€ 105.9) MSI P965 NEO-f Intel P965 Socket 775
-(184.9) INTEL Core 2 DUO E6300 1.86 Socket 775

Normaal gebruik ik een oude hardeschijf:

(€ 0) Maxtor 6e040l0, 40 gig 7200

(€ 42.5) LS GSA-H10B Black 16x internal super multi dvd rewriter
(€ 164.9) Corsair twinx ddr2 1024mb pc6400 (2x512mb)
(€ 55) Aopen QF50C Silver Case airguide 1.1
(€ 129) Sapphire x1650pro 256 mb ddr3 pci express
(€ 32.5) logitech lx7 cordless optical mouse
(€ 169.9) amd 3800+ x2 64 bit
(€ 367.9) acer am 1951cs inch lcd

Toetsenbord en diskettestation hebben we nog.

Nu vroeg ik me dus af welk moederbord/processor jullie me aanraden. Vroeg ik me af of die hardeschijf die ik vermelde compatible is met mijn moederbord, en vroeg ik mij af of ik nog iets nodig heb - op bovenstaande na - om die pc in elkaar te kunnen steken? Kritiek op de configuratie mag ook.

Groeten

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
ik zou voor de AMD gaan aangezien die een stuk goedkoper is, en je toch niets hebt aan al die overkill snelheid van die core 2 troep. :P
Modbreak:Graag onderbouwing....?

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 20-09-2006 19:32 ]

• Compugreen
Het komt niet op 60 €, als het een meerwaarde biedt. Ik dacht ook eerst aan AMD, maar nu aan intel, mij baserende op onderstaande testen (zie link)

http://www.xbitlabs.com/a...ay/core2duo-e6300_10.html

• diac21
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik zou voor de intel gaan, maar dan kan je nog flink besparen op je geheugen.. Je hebt niet veel aan die pc6400. Ik dacht dat pc4200 al genoeg was en anders pc5300. Ik heb niet heel veel verstand van DVD-branders maar de NEC 4571 is goedkoper en zeer goed en heeft maandenlang in de BBG van tweakers gestaan. En als je dus die NEC koopt en goedkoper geheugen dan valt de meerprijs wel mee als je een intel koopt. En volgens mij scheelt het wel in performance!

Verwijderd

Ik zou toch echt het tweede systeem nemen, zo veel scheelt het idd niet in prijs. Socket 939 is tegenwoordig niet echt futureproof meer, en mocht je ooit willen uitbreiden heb je dan al een snellere processor. Ik neem aan dat je de bijgeleverde voeding wilt gebruiken? Aopen heeft degelijke voedingen maar ik zou het toch niet te krap nemen (een 300W zat er dacht ik in?).

• Compugreen
Hoi

-Wat die dvd-rw betreft; in de winkel waar ik van plan ben te kopen hebben ze ook een nec, namelijk de 7173A. Die kost 39.9 euro. Als ik die neem kan ik 2.5 euro besparen :p.

-Die A-open kast heeft volgende onduidelijke voeding. Ik dacht dat dat genoeg was omdat het toch maar om een gewoon systeem gaat, zonder zware grafische kaart.... klopt dat niet?

Voeding: 300/350W ATX(Ball bearing fan), UL/CSA/CE/VDE/S/D/N/ FI/FCC /DoC certified
zie: http://www.aopen.nl/products/Housing/QF50series.htm

De mogelijk behuizingen waaruit ik kan kiezen vindt u hier:
http://users.telenet.be/ijwebsite/Computersamenstelling/

- Wat dat geheugen betreft, ik zal het nogmaals bekijken, ...

Hou er rekening mee dat ik Belg ben en dus de prijzen misschien gemiddeld iets hoger zijn dan in nederland.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik zie dat je een zwarte DVD brander hebt dus misschien zo'n zwarte Aopen kast met 350W? Als ik in dat lijstje kijk zit in die van jou een 300W. Die 50W is denk ik net wat je nodig hebt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Het is niet de bedoeling dat wij op GoT gaan zoeken naar de juiste onderdelen voor jouw systeem. Een linkje naar een webserver met daarin afbeeldingen van een productenlijst waar wij uit mogen kiezen is dus een goed voorbeeld van hoe wij het niet willen ;)

Wat betreft die voedingen: Bekijk de waardes en lees ervaringen. Denk je dat je een zwaarder model nodig hebt dan kun je prima zelf even zoeken naar een betere voeding. Daar zijn uiteraard reviews en ervaringen over te lezen. Interessant is ook het volgende topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

Wat betreft de prestaties van andere onderdelen: Reviews zullen het antwoord hebben :)

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Het voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.