Toon posts:

Overclock Amd athlon 64 3500+ Venice?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMd 3500+ (2200 mhz) Venice en die wil ik graag overclocken naar een 2600 - 2800 mhz.

Ik heb een Asrock VSTA DUEL moederbord, mijn cpu word nou een 41 graden na volle tijd gamen (3-4 uur gamen). Er zit een Zalman cooler op > CNPS8000 <

Nou is mijn vraag of iemand voor mij een programmatje heeft om via windows mijn cpu over te clocken, want ik heb me helemaal scheel gezocht en geprobeert maar vindt niks.

Ik hoop iets te horen van jullie ;)

Vriendelijke groeten :)

Verwijderd

Probeer clockgen.
Al kun je beter overclocken in de bios.

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
clockgen miss iets

edit: net te laat :P

[ Voor 40% gewijzigd door krijgnuwat op 20-09-2006 18:04 ]

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Kijk hier eens even naar. Als je een beetje gezocht had was dit makkelijk te vinden geweest.

Daarnaast zit je bij DOC in het verkeerde subforum, je moet bij T&C zijn. En daar vind je het grote AMD & Opteron overclock topic ;)

Edit:
Welkom op GoT Paulus, zag net dat je nieuw was. Misschien is het handig om de Algemene Gedragsregels eens te lezen.

[ Voor 24% gewijzigd door SnelheidsDuivel op 20-09-2006 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
AAH ok bedankt en ik zal de regels nog een keer lezen alleen nou goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok nou heb ik een aantal progies al geprobeert alleen het lukt mij niet om die multiplier handmatig omhoog te gooien, en het lukt me ook niet om die MHZ stand omhoog te zetten. In mijn bios krijg ik de cpu snelheid ook niet omhoog, Ik wil mijn cpu het liefst op een 2800 MHZ hebben draaien. Dus aub heeft iemand een andere goede tip of wat anders voor mij? Nogmaals ik heb een Asrock 939 VSTA DUEL.

Alvast bedankt ;)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:36:
Ok nou heb ik een aantal progies al geprobeert alleen het lukt mij niet om die multiplier handmatig omhoog te gooien, en het lukt me ook niet om die MHZ stand omhoog te zetten. In mijn bios krijg ik de cpu snelheid ook niet omhoog, Ik wil mijn cpu het liefst op een 2800 MHZ hebben draaien. Dus aub heeft iemand een andere goede tip of wat anders voor mij? Nogmaals ik heb een Asrock 939 VSTA DUEL.

Alvast bedankt ;)
er is geen garantie dat je CPU ook 2800Mhz haalt het advies is dan ook altijd in kleine stappen je fsb te verhogen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
als je nou gewoon direct dat topic door had gelezen waarvan je zo vriendelijk de link kreeg, dan had je geweten dat jij je MP niet naar boven KUNT gooien :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoals ik al zei ik heb genoeg gezocht en gedaan en het moet idd mogelijk zijn om mijn processor zo beetje op een 2600 MHZ te laten draaien op een 939 VSTA DUEL. Alleen het kan niet via mijn bios zie ik want die is gewoon vergrendelt, maar het is wel mogelijk via windows.
Maar ja iedergeval bedankt voor e reacties ik zal idd eens voorzichtig de FSB proberen .

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:04:
Ja zoals ik al zei ik heb genoeg gezocht en gedaan en het moet idd mogelijk zijn om mijn processor zo beetje op een 2600 MHZ te laten draaien op een 939 VSTA DUEL. Alleen het kan niet via mijn bios zie ik want die is gewoon vergrendelt, maar het is wel mogelijk via windows.
Maar ja iedergeval bedankt voor e reacties ik zal idd eens voorzichtig de FSB proberen .
Hoezo is je BIOS vergrendelt daar moet je gewoon bij kunnen komen.
en dat anderen 2600Mhz halen is geen garantie dat jij dat ook haalt je bent ook afhankelijk van je geheugen.
en je moet denk ik nog je pci/agp lock aanzetten in je BIOS

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zoals hier al een aantal malen is aangegeven kent overclocken geen garanties. Dat veel anderen de 2600 MHz halen wil helemaal niks zeggen. Gewoon een kwestie van proberen inderdaad.

Verder heb je inderdaad al de link gehad naar [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 28 en in dat topic kun je (na het gelezen te hebben) je vragen kwijt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.