Toon posts:

Videokaart met grafische adapter - ATI Radeon X1950 XTX

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hik tegen het volgende aan. Binnenkort ben ik van plan om een videokaart te kopen en wel met de grafische adapter - ATI Radeon X1950 XTX .

Ik zou echter graag wat meer duidelijkheid hebben over de verschillende uitvoeringen, te weten;

Asus VGA Radeon EAX1950XTX/HTVDP 512mb
Club3D Radeon X1950XTX 512mb
Sapphire Radeon X1950XTX 512mb

Wat is nu het verschil tussen bovenstaande kaarten? Ik neem aan dat ze alle drie zijn uitgevoerd met de grafische adapter van ATI, dus in prestaties zullen ze elkaar niet ontlopen, ook gezien de specificaties op de verschillende sites.
Maar waar zit hem nu het verschil. Is dit in de bij geleverde software of kabels?
Kan iemand mij hier iets meer duidelijkheid over geven?

Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet,
Peter

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Een videokaart is een grafische adapter 8)7
Ja je moet wel wat voorwerk doen, dat is wel makkelijk te vinden. Maar om kort te zijn ja, meestal software, merknaam en soms ander geheugen(iets sneller dan standaard reference model) maar dat is alleen voor overclocken van belang, het sneller geheugen loopt niet sneller, maar KAN sneller.

[ Voor 76% gewijzigd door ToFast op 20-09-2006 16:44 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Er is vrijwel geen verschil, alleen het merk, en misschien de kloksnelheid. Tsja, en wat het merk erbij levert weet ik niet ;)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Somebody please change topic title.

Wat heb jezelf al gezocht?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
heb je al een bij de product informatie van de fabrikanten gekeken??

gang is alles

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 13:34

Krizzie

Progressive Music \o/

Alle kaarten komen uit dezelfde fabriek, alleen komen er andere stikkers op en de extra's kunnen verschillen, de kaarten zelf zijn allemaal identiek. :)

Geluidswolk

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

Ik heb ook alle merken vergeleken maar ze ontlopen elkaar maybe alleen in geleverde software. Ik heb zelfde Sapphire gekocht en daarbij zat als extra the davinci code spel bij. Verder zit er alles netjes bij zoals kabels en software.

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval bedankt voor jullie reacties...
Ik ben al enkele weken aan het speuren op het internet. Heb de sites van de fabrikanten bekeken, de specificaties van de kaarten bij de beschrijvingen van verschillende online shops gelezen, heb verschillende forums doorgespit, hardwaretests doorgenomen, meerdere computerbladen doorgespit....dus ben er aardig mee bezig geweest.Daarom vond ik het nu wel tijd om mijn vraag hier eens te lanceren. Het is dus geen luiheid.....Ik was gewoon nieuwsgierig of iemand me hier duidelijke uitleg kon geven.
Aan de reacties merk ik echter, dat he bij meerdere mensen soms nog een raadsel is waar het verschil ligt. Geen van de kaarten zal naar mijn idee echter een miskoop zijn.

Met vriendelijke groet...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Het zijn drie vrijwel identieke kaarten van drie verschillende fabrikanten. Enig verschil zit in toeters en bellen. Als je bovenstaande link goed door had gelezen had je geweten dat dat zo was en dat je gewoon je eisen aan mag scherpen totdat je een stel toeters en bellen overhoudt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.