Toon posts:

wat zijn nu goede videokaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik wil graag een laptop met een goede video kaart, om af en toe goed een game te spelen. Ik heb gehoord dat die van Nvidia wel goed zijn. de Nvidia 7600 bv maar dan staat er soms ook een geheugen bij. bij 512, 256, 218 MB. Wat wil dit precies zeggen? Wil dit betekenen dat Nvidia 7600 218 MB niet geschikt is voor gamen? of wil het laatste getal zeggen dat hij tot 218 MB van je geheugen pikt? Er zijn zoveel verschillende videokaarten en ik zie door de bomen het bos niet meer.

groetjes!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 23:12 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem om te beginnen eens een kijkje in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Verdiep je wat meer in de materie, bekijk reviews, stel een aantal eisen op waar de kaart volgens jou aan moet voldoen en maak je keuze :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Je moet letten of het geheugen dat erbij zit ge-shared is met het fysiekgeheugen van je PC, of dat het daadwerkelijk bij de videokaart zit. Verder is hier hoe duurder hoe beter van toepassing.

Verwijderd

Wil je games spelen, koop dan liefst geen WideScreen laptop.
Ik heb hierslechte ervaringen mee.
De Laptops met redelijke videokaarten zijn nogal duur, XVGA max res 1600X 1200 ( of in die trand) hier heb ik nu een laptop met een radeon xpress 200 maar die is echt slecht in games als BF2 en America's Army.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probeer zelf eens wat meer op zoek te gaan. :)
Deze vraag kun je namelijk keurig zelf beantwoorden met wat zoekwerk. Zie ook deze sticky in VB, **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?. Eigenlijk zit je hier voor een videokaart vraag dan ook verkeerd, dat zou eigenlijk in Videoplanken & Beeldkanonnen moeten.
Ook hoef je ons niet de groetjes te doen in je posts. Hier op GoT doen wij elkaar automatisch al de groeten door te posten ;)

Wat een goede kaart is hangt af van jou eisen. Als jij graag wilt gamen wil je uiteraart een goede videokaart hebben, dat geef je zelf al aan. Wat je kunt doen is reviews opzoeken van grafische chips/kaarten die in je eisenpakket vallen en op die manier uitzoeken of ze daadwerkelijk goed zijn.
Wat betreft het geheugen, je wilt het liefst dedicated geheugen. Waarmee ik bedoel dat je het best kunt gaan voor videokaarten met eigen geheugen. Sommige grafische oplossingen maken gebruik van het normale systeemgeheugen in plaats van geheugen wat voor hun alleen bedoelt is. Als een kaart gebruik maakt van het systeemgeheugen moet dat ineens veel meer verkeer verwerken en dat vertraagt nogal. Denk aan een snelweg waar ineens 2x zoveel auto's op komen -> file.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 19-09-2006 23:20 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.