RAID0 recovery van UFS1

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 22:03

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Hoi, ik heb net een raid-0 set met dat tooltje van runtime.org gerecovered.
Nu wil ik graag wat files eraf halen, maar mijn probleem is dat het filesystem geen ntfs of fat is, maar UFS1 (FreeBSD)

Iemand enig idee hoe ik die image file kan benaderen? (kan ik hem bijv. in vmware krijgen?) thx

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

*knip* Dit kan echt wel subtieler.

[ Voor 80% gewijzigd door BalusC op 19-09-2006 22:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jrz: heb je hier iets aan? [google=UFS1 datarecovery]

Anyway, in NOS zitten wellicht meer ervaringsdeskundigen. Topicmove Opslagmedia & I/O Controllers » Non-Windows Operating Systems dus :)

[ Voor 62% gewijzigd door BalusC op 19-09-2006 22:12 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hij doelt op GetDataBack, een recoveryprogramma dat ook in de OM FAQ / Beleid staat.
Dit is echter alleen bedoeld voor FAT(32) en NTFS bestandssystemen.
edit:
Weggeknipt

Wellicht vind je iets met behulp van Google?

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 19-09-2006 22:13 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Het staat gewoon op runtime.org :O
Once you created an image you can use it for further data recovery processing with Runtime's GetDataBack. If you create the image on another physical drive, you can process it with GetDataBack too or you might even be able to directly boot from it.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Jrz schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:33:
Nu wil ik graag wat files eraf halen, maar mijn probleem is dat het filesystem geen ntfs of fat is, maar UFS1 (FreeBSD)

Iemand enig idee hoe ik die image file kan benaderen? (kan ik hem bijv. in vmware krijgen?) thx
sinds wanneer werkt GDB met raid 0 ? welke versie is dat want ik het zowel de fat als ntfs versie maar ik kan niets van mijn raid 0 (promise fasttrack) recoveren. wel van de normale sata hd's

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kunnen jullie allemaal een beetje lezen? 1) GDB kan niet met UFS overweg. 2) RAID recovery staat gewoon in de OM FAQ beschreven.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

lezen kan ik gelukkig. Maar zoals ik zeg als ik een file van mijn raid partitie simpelweg verwijder door shift plus del krijg ik hem al niet meer terug met GDB. Helaas pas achter moeten komen. Terwijl dit op de normale niet raid hd's wel gewoon werkt. Vandaar mijn vraag. Raid controller recovery / rebuild heeft hier dus niet direct mee te maken.

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01 14:38
Jrz schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:33:

Waarom niet proberen met de FreeBSD live CD freesbie? Booten van de cd en je kan je ufs partite benaderen.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
StuiTeR schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:18:
[...]

sinds wanneer werkt GDB met raid 0 ? welke versie is dat want ik het zowel de fat als ntfs versie maar ik kan niets van mijn raid 0 (promise fasttrack) recoveren. wel van de normale sata hd's
Wat is GDB :) Ik gebruikte RAID Reconstructor, en daarna heb ik R-Drive gebruikt om het te openen. Ik zie wel wat files en content staan, maar is nog niet bruikbaar. (Is meer voor undelete, en ik weet niet of hij lekker werkt als mn UFS dirty was). Ik weet niet eens of dat proggie de juiste stripe settings heeft gebruikt haha
doctormetal schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:51:
[...]

Waarom niet proberen met de FreeBSD live CD freesbie? Booten van de cd en je kan je ufs partite benaderen.
Mja, omdat de hardware waar het in zat brak was :) Dus ik heb geen highpoint controller om het te mounten. FreeBSD / FreeSBIE / Linux lopen allemaal vast (echt vast, geen panics / meldingen, maar ECHT vast). 2 coolers zijn stuk geweest, denk dat het daar mee te maken heeft gehad haha

Ik ben nu in elk geval met RAID studio een Virtual stripe set aan het maken, en het ziet er uit dat dat wel leuk werkt..

iig bedankt, ik laat het wel even weten hoe het gaat. R-Studio is in elk geval een stuk sneller dan dat spul van runtime.org

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Update: Ik heb het programmatje UFSExplorer gevonden. Dit is een goedkoop programmatje (30 euro), waarmee je veel verschillende filesystems kan lezen (ntfs, fat, ext2, ufs etc)
Hij begrijpt physical disks, images, ook vmware image!
Dat was alleen niet de oplossing voor mijn probleem, dus ik heb met de maker gemaild, en hij heeft in een paar dagen RAID support gemaakt.
Ik hoefde alleen nog maar mijn 2 disks aan te klikken en het werkte. Er zit nog geen raid-5 support in, maar als je een met hem maild, en wat schijf info geeft, heeft hij het zo gemaakt.

Echt een topgozer met een top product. Van mij mag dat programma bovenin de lijst van de FAQ, want het werkt echt een stuk beter dan al die andere meuk die ik heb geprobeerd ervan. En het is nog lekker goedkoop ook. www.ufsexplorer.com

Pagina: 1