Toon posts:

Veel problemen met netwerk (WAG54G v1.2)

Pagina: 1
Acties:
  • 964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier thuis ook een draadloos netwerk die aangesloten is op een Linksys WAG54G v1.2 router/gateway ding. Nou word ik echt schijt ziek van dit netwerk, normaal zou een huis toch gewoon overal tenminste een beetje intenernet moeten hebben? Nou ik zat een verdieping hoger dan de router en toen had ik dus geen verbinding. Toen dacht ik gewoon dat er teveel spullen en muren tussen de computer in de router in zaten, en ben dus toen vlak naast de router gaan zitten (hier heb ik een paar maanden gezeten), en hij doet het dan wel prima. Maar ik wil gewoon weer mijnn eigen pc op mijn eigen kamer hebben. Nu hebben we een paar dagen een nieuwe pc (er stond eerst alleen nog een laptop naast de router, maar nu dus ipv die laptop deze) en vanaf dat die computer er is, hebben we veel problemen. Ten eerste moe(s)ten we ontzettend veel resetten (even nog voor de duidelijkheid hier bedoel ik in dit hele verhaal mee, de router uit en daar weer aan te zetten en niet de instellingen helemaal resetten), ook als ik gewoon naast de router zat en ik gewoon altijd een 54 mbps en uitstekende verbinding had. Nu staat er ook nog een laptop beneden, en deze kreeg ook met problemen te kampen. Behalve al het probleem dat we echt heel vaak moesten resetten, kon de laptop bepaalde sites gewoon niet meer bezoeken, zoals bijvoorbeeld haar mail niet maar ook soms een site wel, maar het forum daarvan dan niet. Dan krijg je een foutmelding die je krijgt als je bijvoorbeeld geen verbinding hebt, gewoon zo'n standaard error site. Nou weet ik niet precies of dit met het netwerk te maken heeft, maar het is wel raar en ik heb echt lang lopen zoeken maar er is echt niets waarom de laptop het niet zou moeten doen (sommige sites dan) want hij is ook net nieuw, en er staat niets op en ik heb alle instellingen gereset. Ook raar is, dat geen andere browser dan de al geïnstalleerde browser het doet, dus geen firefox, opera of zelfs de nieuwe internet exlporer 7 doet het.

Nu was ik ook maar eens weer voor de grap niet helemaal naar mijn eigen kamer gegaan maar naar 2 kamers verderop op dezelfde verdieping, en met deur open heb ik dan gewoon geen internet! Alleen heel soms een kwartiertje redelijk goed.

Wij dachten toen, hé laten we maar eens proberen alles te resetten (de router instellingen, nu dus wel de instellingen :P). Gedaan, en nu hebben we dus helemaal geen internet meer! Ik weet niet precies welke instellingen ik precies moet veranderen in mijn router instellingen maar ik snap gewoon niet waarom hij het niet doet. De kabel van de modem zit gewoon goed in de router en er zit ook één zo'n kabel uit de router die aangesloten is op één computer deze computer is dus direct verbonden met de router en het internet, maar deze doet het ook niet! De modem is ook goed verbonden met alles etc. en alle stekkers zitten er goed in en alles staan aan, maar het werkt gewoon niet! Nu heb ik dus maar gewoon de modem direct aangesloten op één computer, dus nu hebben we wel internet, helemaal perfect. Alleen dus geen draadloos netwerk.

Wat een lang verhaal... en een gezeik, ik word er gewoon gek van. Ik wil gewoon een goed werkend draadloos netwerk, dat zou toch niet zo'n heel groot probleem moeten zijn? Gewoon overal internet, en 2 keer per dag resetten is geen probleem, maar niet om de 10 minuten en slecht internet.

Dus hebben jullie misschien een oplossing voor bovenstaande proble(em)en? In elk geval zou ik graag willen weten wat ik allemaal zou moeten instellrn in mijn router (192.168.1.1 of zoiets) om het internet gewoon te laten werken op één computer en die er naast... dan kan ik daarna naar de andere problemen kijken.

Maar als jullie dit allemaal zo horen, denken jullie dat dit dan normaal is? En dat als ik gewoon wat instellingen verrander het net zo is als bij elk ander draadloos netwerk of vinden jullie dat er gewoon wat mis is met mijn router en dat ik gewoon beter een nieuwe kan kopen. Zoja, welke? Ik wil gewoon echt zo'n goed mogelijke router, dus hoeft niet veel functies, maar gewoon een goed werkende router met een sterk signaal, zonder te veel moeilijke problemen etc.

Hoop dat jullie de tijd kunnen nemen om dit allemaal te lezen en mij te helpen. Als je iets niet snapt vraag je het maar, alle hulp is heel erg gewaardeerd.

Alvast heel erg bedankt

Ps: de modem is een speedtouch adsl modem die we van xs4all hebben gekregen

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Om het verhaal kort te houden, de WAG54G v1.2 is gewoon een ***-apparaat waarvan Linksys ook gewoon weet dat het niet werkt. Stuur em op naar hun en je krijgt kosteloos een v2.0 terug, welke iets beter werkt. :)

Daarnaast, om je router te laten werken samen met je Speedtouch modem moet je hem in Bridge modus instellen. Je kunt de WAG54G echter ook als modem gebruiken (en de Speedtouch achterwege laten) maar dat zou ik vanwege de problemen niet doen. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:00:
Om het verhaal kort te houden, de WAG54G v1.2 is gewoon een ***-apparaat waarvan Linksys ook gewoon weet dat het niet werkt. Stuur em op naar hun en je krijgt kosteloos een v2.0 terug, welke iets beter werkt. :)

Daarnaast, om je router te laten werken samen met je Speedtouch modem moet je hem in Bridge modus instellen. Je kunt de WAG54G echter ook als modem gebruiken (en de Speedtouch achterwege laten) maar dat zou ik vanwege de problemen niet doen. ;)
Ohk, dit verklaard een hoop :'(

Maar is het slim om v.2 te kopen of gewoon een nieuwe? Zoja, wat is dan echt gewoon (om het zo te zeggen) een hele goede router (hoeft niet pesé van linksys want best veel mensen hebben hier volgens mij roblemen mee) die het gewoon erg goed doet, en eigenlijk geen problemen heeft voor basic gebruik?

Alvast erg bedankt, ik dacht al telkens dat het aan mij lag! :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb zelf even gekeken, en ik wil het nu wel in één keer goed doen dus ik dacht aan deze:

-http://www.kieskeurig.nl/product/ACDC71C3D3D6F647C1256FEF00427BD5.htm

Belkin Draadloze Pre-N router

Is dit een goede router? En zal dit problemen opleveren met mijn alcatel speedtouch usb modem of zit er in deze router al een modem?

Nomaals, ik zoek gewoon een goede router dus als jullie een andere weten prima, maar het grote bereik en snelheid trekt mij wel!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:55:
Ok, ik heb zelf even gekeken, en ik wil het nu wel in één keer goed doen dus ik dacht aan deze:

-http://www.kieskeurig.nl/product/ACDC71C3D3D6F647C1256FEF00427BD5.htm

Belkin Draadloze Pre-N router

Is dit een goede router? En zal dit problemen opleveren met mijn alcatel speedtouch usb modem of zit er in deze router al een modem?

Nomaals, ik zoek gewoon een goede router dus als jullie een andere weten prima, maar het grote bereik en snelheid trekt mij wel!
Als je een goede router wilt kun je kijken naar de WRT54G serie. Die dingen zijn er al weer een paar jaar en zijn bewezen goed.
Al die Pre-N routers die je nu ziet lopen vooruit op een nieuwe WiFi standaard die nog niet duidelijk is.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:56:
[...]

Als je een goede router wilt kun je kijken naar de WRT54G serie. Die dingen zijn er al weer een paar jaar en zijn bewezen goed.
Al die Pre-N routers die je nu ziet lopen vooruit op een nieuwe WiFi standaard die nog niet duidelijk is.
Hmm, lijkt me wel een aardige maar geen super router toch? Waarom is de pre-N niet goed dan? Kan ik die niet gebruiken? is dat wat je probeert te zeggen?

Ik zoek toch wel een iets betere router, en wil misschien nu wat anders dan linksys.. en wat ik ervan lees is die WRT54G wel aardig maar niet top ofzo.

Toch erg bedankt! :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WRT54G _/-\o_

WAG54G :N :r

WAG354G :/

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok, maar nogmaals ik vind het op dit punt ERG belangrijk dit ik een verdieping hoger gewoon 54mbps heb en dat ik ook in de tuin bereik heb dus gewoon hoog bereik en snelheid. Als de WRT een goede keuze is zal ik erover na denken, maar ik zoek dus gewoon een router die erg snel is en ook ver kan reiken!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Me ouders hebben een WRT54G staan, weliswaar een oud model. Volgens mij zij de oudere modellen (voro versie 3) beter dan de nieuwere zelfs.

er zijn veel firmwares beschikbaar, waaronder een aantal waar het vermogen van de router enorm versterkt is.

http://www.linksysinfo.org

Ik durf je niet te zeggen welke versie je nu krijgt als je er één aanschaft.

Het model wat ik ken werkt iig super en is goed in te stellen en heeft goeie ontvangst.

Jammer alleen dat ik steeds meer de indruk krijg bij Linksys dat dit ook echt het enige model is wat een beetje goed werkt en dat de rest van de series een beetje tegenvalt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ASUS WL-500g _O_ :P

Is serieus de enige router die ik iemand durf aan te bevelen !! Er is nu een nieuwer model van zelfs en die heeft nog meer opties dan de oude !!

Maar als je toch al richting de 100 € gaat koop gewoon een nieuwe SpeedTouch met alles erop en eraan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:25:
Me ouders hebben een WRT54G staan, weliswaar een oud model. Volgens mij zij de oudere modellen (voro versie 3) beter dan de nieuwere zelfs.

er zijn veel firmwares beschikbaar, waaronder een aantal waar het vermogen van de router enorm versterkt is.

http://www.linksysinfo.org

Ik durf je niet te zeggen welke versie je nu krijgt als je er één aanschaft.

Het model wat ik ken werkt iig super en is goed in te stellen en heeft goeie ontvangst.

Jammer alleen dat ik steeds meer de indruk krijg bij Linksys dat dit ook echt het enige model is wat een beetje goed werkt en dat de rest van de series een beetje tegenvalt.
nero355 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:36:
[...]

ASUS WL-500g _O_ :P

Is serieus de enige router die ik iemand durf aan te bevelen !! Er is nu een nieuwer model van zelfs en die heeft nog meer opties dan de oude !!

Maar als je toch al richting de 100 € gaat koop gewoon een nieuwe SpeedTouch met alles erop en eraan :)
Ok dus in plaats van de belkin een van deze:

WRT54G
of
ASUS WL-500g

Maar welke van deze dan?

En over dat ik gewoon een nieuwe Speedtouch met alles erop en eraan kan kopen.. tja, maar ik heb geen idee waar ik dat moet kopen en welke ik dan nodig heb, en welke goed is.. maar de WRT kost volgens mij 70 euro, en dan is die modem ook nog?

Dus wat is volgens jullie de beste combo: alleen WRT of alleen ASUS, of WRT met modem (welke dan?) of asus met modem...?

Alvast heel erg bedankt! 8)

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
schrap die WRT54G maar en maak er een WRT54GL van (L staat voor Linux), de "nieuwe" WRT54G gebruikt een andere OS als de oude (v1, v2, v3 en v4) WRT's. ook is in de v5 (deze die nu nog verkocht worden) heel wat minder geheugen aanwezig.

Ik heb ondertussen al een ADSL2MUE, een WAG54GS en een WRT54G van linksys versleten (lees: onbruikbare producten) en gebruik nu de WRT54GL met thibor hyperWRT erop, dit werkt al enkel maanden zonder problemen.

Mijn ervaringen met Linksys tot nu toe zijn rampzalig, het enige wat voor mij goed werkte is deze WRT54GL

btw, die asus schijnt ook behoorlijk goed te zijn, het is maar wat je het liefst wil ;)

edit: een eerder topic van mij met behoorlijk wat info en problemen die kunnen opduiken bij gebruik van linkys producten Linksys WAG54GS vol kinderziektes?!

[ Voor 12% gewijzigd door jan_va op 20-09-2006 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké dus een WRT54GL is de beste keus?

En dan naar de modem, ideeën?

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ik ga nu een D-Link DSL-320T modem gebruiken (vervanger van mijn waardeloze Linksys ADSL2MUE)
Hopelijk doet die zijn taak naar behoren.
andere modems zijn er zeker ook, Draytek is een uitstekend merk, maar die kost wat meer, hangt er van af hoeveel je ervoor wil geven.
Alcatel, Netgear, Belkin,...en zo zijn er nog wat, best opzoeken wat je zelf wil qua functies en dan eens kijken of er al dan niet problemen zijn te vinden op internet over de desbetreffende modem.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat ik gewoon zelf moet kiezen, maar er is zoveel keus en bij zoveel mensen werkt het wel of juist niet. Dus ik zoek gewoon een goede router, ga denk ik dan voor de WRT54GL, maar had ook deze gevonden is dit wat?:
http://www.kieskeurig.nl/...D9977C12570D700376D28.htm

• nero355

nero355

Om je vraag over de SpeedTouch modellen te beantwoorden :

http://speedtouch.com/prod716.htm
http://speedtouch.com/prod780.htm

^^ Een van bovenstaande moet voldoen denk ik :)

Verder kan je ook inderdaad een Draytek nemen alleen zijn die meestal 200€ of meer als je het echt goed wil doen !!

Mocht je voor een router gaan zet dan alsjeblieft je SpeedTouch die je al hebt lekker in DHCP_Spoof/SIP_Spoof mode, omdat je anders NAT over NAT gezeik krijgt en dat is niet leuk B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Belkin :r

Linksys, AG241, WRT54GL, WAP54G _O_

Sweex, Sitecom, Trust :r

Asus _O_

Ik heb zelf een combi van AG241 en WAP54G draaien (er tussen zit een D-Link DES1024R+ switch, 24 poorts).
Router hangt achter de pc beneden, AP mooi hoog in het huis.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ga zelf nu echt voor de WRT54GL, maar nu heb ik ook een nieuwe modem nodig, heb nu de alcatel speedtouch usb modem maar deze kan niet mijn maximale internetsnelheid aan en hij is gewoon oud. Nu weet ik helemaal niet welke modem wel goed is, en welke ik kan gebruiken en hoe duur dat is.. De link die in deze thread staat, dat zijn toch geen modems maar routers? Daarom vraag ik het maar, het liefst the best bang for the buck :P

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:19:
Ok, ga zelf nu echt voor de WRT54GL, maar nu heb ik ook een nieuwe modem nodig, heb nu de alcatel speedtouch usb modem maar deze kan niet mijn maximale internetsnelheid aan en hij is gewoon oud. Nu weet ik helemaal niet welke modem wel goed is, en welke ik kan gebruiken en hoe duur dat is.. De link die in deze thread staat, dat zijn toch geen modems maar routers? Daarom vraag ik het maar, het liefst the best bang for the buck :P
Woow : Lees je Überhaupt alle posts ?? Ik heb namelijk maar liefst 2 Alcatel/Thomson SpeedTouch modellen gepost die 100% aan je wensen voldoen B)

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:02:
[...]

Woow : Lees je Überhaupt alle posts ?? Ik heb namelijk maar liefst 2 Alcatel/Thomson SpeedTouch modellen gepost die 100% aan je wensen voldoen B)
Ja, maar dit zijn toch ook routers en modems in een? Dan kan ik net zo goed gewoon een andere router met ingebouwde modem kopen. Ik zoek toch gewoon een modem, anders moet ik dus een WRT54GL van 70 euro EN nog een modem van alcatel speedtouch kopen (met router) van 70 euro... dat is best duur... Ik zoek dus gewoon een modem en niet een modem en router in één want ik koop al zelf een WRT54GL.Dus ik lees wel degelijk de posts...

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:04:
Ja, maar dit zijn toch ook routers en modems in een? Dan kan ik net zo goed gewoon een andere router met ingebouwde modem kopen. Ik zoek toch gewoon een modem, anders moet ik dus een WRT54GL van 70 euro EN nog een modem van alcatel speedtouch kopen (met router) van 70 euro... dat is best duur... Ik zoek dus gewoon een modem en niet een modem en router in één want ik koop al zelf een WRT54GL.Dus ik lees wel degelijk de posts...
Mja laten we het op een misverstandje houden dan ...

Wat ik me nu afvraag : Waarom zou je beide apparaten apart willen kopen ??
Het kan wel, maar een ADSL Modem zonder Router functie is erg zeldzaam tenzij je zin hebt om een Cisco te kopen a 500 € ongeveer :X

Mijn tip : Koop gewoon zo'n SpeedTouch en dan heb je nog support ook van KPN mocht het misgaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Laten we het inderdaad op een mistverstand houden :>

Maar dat is toch niet zo'n goede router? of wel, in elk geval toch slechter dan die WRT54GL?

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:32:
Laten we het inderdaad op een mistverstand houden :>
:>
Maar dat is toch niet zo'n goede router? of wel, in elk geval toch slechter dan die WRT54GL?
Mja ga bij jezelf even na of je ooit met je 510 problemen hebt gehad : Ik gok van niet (Ik heb er zelf ook een namelijk en daarvoor een Home@Pro gehad.) :)

Bij de SpeedTouch modellen kan je alleen geen alternative firmware erop gooien voor zover ik weet, maar ach als het al goed werkt waarom zou je het veranderen ?!

* nero355 serieus at the moment niks beters kan verzinnen dan SpeedTouch als all-in-one oplossing en ASUS als Router only en dan eventueel die WRT54GL als 2de keus als Router only :X

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mee eens!

Hier een gratis 0800 nummer van de helpdesk van linksys!
0800 020 0101 _/-\o_ _/-\o_
Bellen!

Altijd vriendelijke mensen aan de lijn gehad en ze hebben er verstand van!
Is bij @home niet te zeggen

Ik gebruik nu de WAG54GV2 en werkt perfect. Ik woon in een nieuwbouwhuis, hij staat in de logeerkamer aan de voorkant van het huis. In de achtertuin heb ik gewoon nog signaal. Wel laag misschien, maar wél 54mb/s! En verder op zolder enzo "uitstekend" bereik!

Het is helemaal niet nodig om een nieuwe router en modem te kopen, als je zegt dat je klachten hebt sturen ze je msischien wel een WAG54Gv2 op! En dan kost het je niets... Waarom 100 euro uitgeven? Gewoon vriendelijk blijven bij de helpdesk! :*) :*)

[ Voor 45% gewijzigd door EWK op 22-09-2006 15:03 ]

Hoi!

Pagina: 1