We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Klacht indienen bij Prometric / VUE afhankelijk van waar je het examen hebt geboekt.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:33:
verdere klachten over schermresolutie ( ze moesten voor bepaalde vragen en schema's scrollen om er een volledig beeld van te krijgen)
Je betaalt een fors bedrag om examen af te leggen, dan mag je daarvoor ook fatsoenlijke spullen verwachten !
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
Hallo, ik ben hiervoor vorige week geslaagd. Van de klas was de helft maar geslaagd, behoorlijk pittig dus. Ik raad je aan om toch zelf een sbs2003 pc'tje (hetzij virtual pc) te draaien en daarin te klooien. En als het effe kan ook een 2003 server, waar ze toch uiteindelijk naartoe willen in het examen. Oefenmateriaal heb ik nog wel, met Transcenders kom je erg in de sfeer en heb je een idee hoe alles gevraagd wordt etc.
Message me maar.
70-219
70-220
70-221
70-226
70-297
70-298
Als ik een van deze haal dan hoef ik alleen nog de 293 & 294 voor mijn MCSE 2003 als ik het goed heb bekeken.
Viva la Netherlands!
Verwijderd
Hoi, hoi...MrJ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:48:
[...]
Als je 70-270 makkelijk gehaald hebt zal je deze ook wel halen.
Veel overlapping, hier iets meer DR dmv backups van system state en wat perforamce monitoring.
Kan iemand mij vertellen hoeveel vragen je krijgt op het examen van 70-270 en het aantal Sims?
Alvast bedankt
Ik had er 47, waarvan 1 of 2 sims.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:58:
[...]
Hoi, hoi...
Kan iemand mij vertellen hoeveel vragen je krijgt op het examen van 70-270 en het aantal Sims?
Alvast bedankt
Dat kan ik voorstellen ja.TF schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:24:
Volgende week vrijdag 70-297 Design examen dus. Ik zie er best tegenop
Ik moet dit examen ook nog doen. (ben nu nog met 294 bezig)
Lijkt me echt een zwaar examen!!
Money for nothin' and your chicks for free
Ja ik denk zelf dat het de moeilijkste is. Ik ben op zich wel redelijk bedreven in Designen daar ik ook met E-directory veel design zaken te maken heb. Ben reeds CNE6 (veel pratijk). Maar veel minder met AD. Vandaar de zorgen.DeeJee schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:28:
[...]
Dat kan ik voorstellen ja.
Ik moet dit examen ook nog doen. (ben nu nog met 294 bezig)
Lijkt me echt een zwaar examen!!
Maar aan de andere kant, functioneel , locationbased blabla dat is toch vrij standaard.....
70-290 *check
70-291 *check
70-293 *check
70-294 *check
70-270 *check
70-297 Volgende week
70-431 SQL 2005 als elective
[ Voor 10% gewijzigd door TF op 13-02-2007 14:45 ]
Verwijderd
Komt hier op neer dat MS je maar bepaalde voorwaarden geeft als je gecertificeerd bent, aldus onze verkoopdienst.TheZoo schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:47:
[...]
Die begrijp ik niet, niemand wordt door Microsoft tot iets verplicht.
Veel succes alvast.
No production networks were harmed during this posting
Jups...ik ben bv. sinds 2 weken MCSE 2003 + Security. Hierdoor (en ook door een paar collega's die ook MCSE 2003 + Security zijn) kan mijn werkgever bv. Microsoft Security partner (of zoiets) worden. Het is niet alleen afhankelijk van deze certificeringen, maar ze helpen wel mee...paella schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:08:
Dat geldt dan voor bv. een Certified Partner ofzo?
Mijn rijtje:TF schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:42:
[...]
Ja ik denk zelf dat het de moeilijkste is. Ik ben op zich wel redelijk bedreven in Designen daar ik ook met E-directory veel design zaken te maken heb. Ben reeds CNE6 (veel pratijk). Maar veel minder met AD. Vandaar de zorgen.
Maar aan de andere kant, functioneel , locationbased blabla dat is toch vrij standaard.....
70-290 *check
70-291 *check
70-293 *check
70-294 *check
70-270 *check
70-297 Volgende week
70-431 SQL 2005 als elective
70-210 *check
70-290 *check
70-291 *check
70-284 *check
70-293 *check
70-294 Volgende week
70-297 Snel na 294
Extra:
70-285 Zodat ik MCSE messaging ben.
70-089 SMS omdat mijn baas dat graag wil
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:45:
Komt hier op neer dat MS je maar bepaalde voorwaarden geeft als je gecertificeerd bent, aldus onze verkoopdienst.
paella schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:08:
Dat geldt dan voor bv. een Certified Partner ofzo?
Dus je baas wil MS certificering en het is dus je baas die je verplicht dan, toch?TheVMaster schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:03:
Jups...ik ben bv. sinds 2 weken MCSE 2003 + Security. Hierdoor (en ook door een paar collega's die ook MCSE 2003 + Security zijn) kan mijn werkgever bv. Microsoft Security partner (of zoiets) worden. Het is niet alleen afhankelijk van deze certificeringen, maar ze helpen wel mee...
Verplicht..verplicht...niet echt. Ze pushen misschien wat, maar goed...als je in de ict werk (en vooral als je bij een detacheringsbedrijf ofzo werkt) dan weet je dat je altijd zult blijven studerenTheZoo schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:39:
[...]
[...]
[...]
Dus je baas wil MS certificering en het is dus je baas die je verplicht dan, toch?
Anders moet je dus gewoon niet bij zo'n club gaan werken...
Het was ook niet naar jou toe bedoeld maar naar FlunkInc die zegt:TheVMaster schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:10:
[...]
Verplicht..verplicht...niet echt. Ze pushen misschien wat, maar goed...als je in de ict werk (en vooral als je bij een detacheringsbedrijf ofzo werkt) dan weet je dat je altijd zult blijven studeren
Anders moet je dus gewoon niet bij zo'n club gaan werken...
Ik verdien m'n geld met Microsoft, ben niet echt voor of tegen ze, maar zeggen dat je door MS bijna verplicht wordt om een opleiding te volgen, vind ik niet terecht.Zoals jullie zelf wel weten word er nu door MS bijna verplicht om een opleiding te volgen.
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
Daar zou ik maar wel wat meer voor gaan leren. Sterkte...jeroendevries schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:09:
.... Op naar 70-291.
Verwijderd
http://www.microsoft.com/learning/mcpexams/faq/benefits.mspxVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:12:
Hallo, ene vraag. Sinds kort MCP-er, hoelang duurt het voordat je je welcome kit en certificaat van MS ontvangt?
Q. Why can it take up to six weeks to deliver my Certificate or Welcome Kit?
A. Although it can take four to six weeks for delivery after requesting your Kit from the MCP site, most customers receive their materials well in advance of that estimate. The shipment of MCP materials involves collaboration between numerous groups, including your test center, Microsoft, our distribution centers, the shipping provider, and in some cases—most commonly in China and India—there are customs or government stakeholders also. To coordinate more than 1,000 shipments per day between these different touchpoints, we allow for a worst-case scenario of six weeks for delivery that includes 9-15 business days of actual transit time for the package. If you are concerned about your materials, please contact your Regional Service Center and confirm the status of your shipment.
no animals were harmed during the production of this message
Maar dat geldt alleen maar als je hem ook daadwerkelijk aanvraagt. Als je dat niet doet, kun je wachten tot je ons weegt
Heb je die al via de MCP-pagina aangevraagd?Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:12:
Hallo, ene vraag. Sinds kort MCP-er, hoelang duurt het voordat je je welcome kit en certificaat van MS ontvangt?
Dan duurt het nog wel een week of 4.
Bij MCSA, MCSA: Messaging en MCSE had ik de welkomstkit binnen een week binnen. Op MCSE: Messaging zit ik nu 2 weken te wachten.MarcoZ20 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:35:
Ik had de welcome kit binnen 2 weken al binnen
Het kan dus wel snel, maar het hoeft niet
[ Voor 99% gewijzigd door TheZoo op 15-02-2007 09:24 . Reden: Dubbelpost ]
nu ga ik navraag doen bij de bekende opleidingsinstituten zoals Computrain/Enterit e.d maar ook via New Horizons.
Aangezien mijn baas lastig 10+ man op klassikale cursus kan sturen lijkt het ''New Horizons Walk In'' wel een goed alternatief alleen kan niet echt recente ervaringen vinden hiervan.
Zijn er hier mensen welke ervaringen hebben met deze manier van studeren/examens?
Ben heel benieuwd
Ben zelf van plan over 1-2weken op te gaan voor 1e examen (de 70-290) gedaan middels zelfstudie..en tot doel MCSE
I don't drive fast, I only fly low!
Dat werkt echt prettig. Je bepaalt je eigen tempo.
Sinds kort maken ze gebruik van nieuwe filmpjes die het boek (MOC) goed volgens.
Wat mij betreft een aanrader dus.
zelf ga ik het MCSE (A) traject even uitschrijven zodat mijn baas mooi de trajecten kan invullen (bv 2mensen Echange en 2andere SQL ofzo terwijl ze dan toch allemaal MCSA doen)
Walk in traject lijkt een mooie flexibele zelfstudie manier maar toch met een stok achter de deur als ik het zo zie (in zin van meetpunten/rapportage/afspraken met manager)
En ondertussen probeer ik mooi voordat dit traject gestart word op mn werk zelf alvast de 70-270 en 70-290 in de zak te hebben!
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
het is toch een soort zelfstudie waarbij er begeleiding is voor geval je ergens meer duidelijkheid over wil hebben? (tenminste als ik het probeer goed samen te vatten)
DNS IPSEC RASS enz.... (270 en 290 ook in éénmaal gedaan, dat was goed te doen) Maar het is wel erg veel en ik ben bang voor het detail niveau wat je waarschijnlijk moet kennen.... Vanaf volgende week wil ik pas wat vragen en proefexamens gaan oefenen maar heb de afgelopen tijd vooral de beiden boeken (sybex) doorgenomen.....
Echt veel ervaring op server niveau heb ik niet maar ik vind het allemaal wel heel boeiend dus we zullen zien. Ik leer de stof via sybex boeken (bevalt me beter dan de mspress boeken) en daarnaast heb ik wat materiaal van Testout ... de combinatie is wel prettig. De Testout is een mooie ondersteuning en, hoewel vaak niet volledig, biedt het wel af en toe verheldering... Ik heb ook wat CBT nuggets gezien maar tjonge die gozer drinkt of te veel koffie of gebruikt te veel speed want ik heb serieus moeite om het tempo te volgen....
Tot zover mijn relaas mbt de volgende hindernis op weg naar mijn certificering... To all my fellow students .... GOODLUCK !
Oooh ja tips of whatever zijn altijd welkom......iemand onlangs nog examens gedaan ?
[ Voor 3% gewijzigd door Rotty op 15-02-2007 22:53 ]
**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress
Ik ging misschien vaak: gemiddeld 1 dag in de week zat ik daar.yonexfreak schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 21:55:
hoe bedoel je dat het lang is?
het is toch een soort zelfstudie waarbij er begeleiding is voor geval je ergens meer duidelijkheid over wil hebben? (tenminste als ik het probeer goed samen te vatten)
Die vragen waren zo onduidelijk dat ik ze soms wel 3x moest lezen.
Mooi dat ik het niet opnieuw ga proberen. Testkings gaan erg goed.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Die discussie heb ik ook gehad. Volgens de docent zijn ze dar ook niet voor. Ze zijn er om je kennis te testen.@r!k schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:53:
Measure-ups vind ik echt klote examens. Geven mijn insziens helemaal niet goed weer waar het op het echte examen echt om draait.
Ik doe ze iig niet meer. De vraag stelling is zo slecht dat het heen toegevoegde waarde voor mij heeft.
Ik beheer alhier een 30tal SQL servers dei binnenkort, voor zover mogelijk, overgaan naar 2005. Nu zat ik in de lijsten van MS te kijken voor die cursussen...maar een echte 'system administrator' cursus is hier niet van.....tenminste dat lijkt zo.
Ik hoef niet zovee lvan query's te weten, in ieder geval niet meer dan dat ik al doe. Maar wel over de installatie backup/restore e.d.
Hier is wel een cursus van, maar die gaat ook erg inhoudelijk in op SQL. Ik hoor graag ervaringen...
2779 Implementing a Microsoft SQL Server 2005 DatabaseTF schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:45:
Zijn er hier al mensen die SQL2005 cursus/examen hebben gedaan?
Ik beheer alhier een 30tal SQL servers dei binnenkort, voor zover mogelijk, overgaan naar 2005. Nu zat ik in de lijsten van MS te kijken voor die cursussen...maar een echte 'system administrator' cursus is hier niet van.....tenminste dat lijkt zo.
Ik hoef niet zovee lvan query's te weten, in ieder geval niet meer dan dat ik al doe. Maar wel over de installatie backup/restore e.d.
Hier is wel een cursus van, maar die gaat ook erg inhoudelijk in op SQL. Ik hoor graag ervaringen...
2780 Maintaining a Microsoft SQL Server 2005 Database
En hierna zou je examen 70-431 moeten kunnen doen, ik ben er (nog) niet aan begonnen!
Verwijderd
Voor de geïnteresseerden:
Heb het Sybex boek doorgenomen en alle opgaven gemaakt voor de kennis.
Hierna in anderhalf week de 450 Testking vragen doorgenomen (een hele klus, als je ook nog fulltime werkt!!) Ook nog even snel Pass4sure bekeken.
Tip: Neem vooral de laatste circa 100 vragen van Tesking door (recovery & backup). komen veel vragen over...
Heb een 6 tal simulaties gehad. (zie http://www.latestdumps.com/forums/index.php).
Ik heb simulatie 1,2,3,5 en 7 gehad en nog 1 die nog niet bekend was. Hier moest je bij de users in AD instellen dat zij hun desktop instellingen op verschillende computers moesten behouden...
De vragen die vandaag zijn voorgekomen heb ik op bovenstaande adres toegevoegd. Let wel: leer deze niet domweg uit je kop voor het papiertje! Lees/leer het boek, anders kom je jezelf in de praktijk weer tegen.
Verder heb ik nog een n00b vraag *shame* als je een vraag krijgt waar je 2 antwoorden op moet/kan geven en je hebt er 1 vd 2 fout, heb je dan de hele vraag fout of krijg je punten voor die ene goede? en werkt het zo ook met de simulaties?
fat to da bone
(choose all that apply ... haha, dat zijn de leukste!)
gewoon meteen op 'next' klikken. Het examen geeft dan aan dat je bijv. 4 dingen had moeten aanklikken, of 3 of 5.... Dan klik je op cancel en kun je de vraag beantwoorden met de wetenschap hoeveel 'all that apply is'Yanze schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:33:
Volgens mij heb je dan de hele vraag fout ...
(choose all that apply ... haha, dat zijn de leukste!)
LMAO idd dat meen je niet?TF schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:24:
[...]
gewoon meteen op 'next' klikken. Het examen geeft dan aan dat je bijv. 4 dingen had moeten aanklikken, of 3 of 5.... Dan klik je op cancel en kun je de vraag beantwoorden met de wetenschap hoeveel 'all that apply is'
Vergeis je misschien niet per ongeluk met test examens die je gemaakt hebt?
fat to da bone
Hehe eerst zien dan gelovenTF schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:24:
[...]
gewoon meteen op 'next' klikken. Het examen geeft dan aan dat je bijv. 4 dingen had moeten aanklikken, of 3 of 5.... Dan klik je op cancel en kun je de vraag beantwoorden met de wetenschap hoeveel 'all that apply is'
Vrijdag moet ik aan de bak. Ik heb er alle vertrouwen in hoor.
De testkings die ik nu maak gaan erg goed.
[ Voor 32% gewijzigd door DeeJee op 20-02-2007 08:17 ]
En ik ben nog niet klaar met mijn mcse maar voor zover mij bekend is een member server een server in een netwerk die een andere rol heeft dan een DC (domain controler) Dus kan bijvoorbeeld een applicatieserver zijn of whatever maar heeft dus geen Active Directory om clients toegang te verschaffen tot het netwerk (dit doet een DC)....
En ja dat kan elk type server zijn (enterprise, datacenter enz.) het gaat erom welke rol je de server geeft DC of member server...
Succes
[ Voor 15% gewijzigd door Rotty op 20-02-2007 10:48 ]
Mijn probleem is dat ik vaak in tijd nood kom. De vragen bevatten vaak zoveel informatie dat ik halverwege de draad alweer volledig kwijt ben en dus weer opnieuw begin met lezen van de vraag... Vervolgens wordt ik geïrriteerd en dan schiet helemaal niet op.... Veel info in de vraag is vaak erg overbodig dus helemaal niet nodig om de vraag te kunnen beantwoorden. Zijn er mensen die wat tips hebben om zo`n vraag sneller te lezen.
+/- 60 vragen. Soms zijn er er 40. Of juist andersom. Je krijgt standaard 2uur maar omdat je een foreign language spreekt krijg je er mijn inziens 30 minuten bij.Rotty schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:40:
Heb ik ook meteen een vraag... Ik ben voor 291 en 293 aan het leren. Ik ben benieuwd hoeveel vragen je ongeveer krijgt op het examen en vooral hoeveel tijd je ervoor hebt...
Mijn probleem is dat ik vaak in tijd nood kom. De vragen bevatten vaak zoveel informatie dat ik halverwege de draad alweer volledig kwijt ben en dus weer opnieuw begin met lezen van de vraag... Vervolgens wordt ik geïrriteerd en dan schiet helemaal niet op.... Veel info in de vraag is vaak erg overbodig dus helemaal niet nodig om de vraag te kunnen beantwoorden. Zijn er mensen die wat tips hebben om zo`n vraag sneller te lezen.
sneller lezen niet mogelijk, zorg dat je uitgerust kunt gaan lezen en probeer die irritatie te onderdrukken. Alhoewel ik hem ken.
Ik ga vrijdag op voor de 70-297, maar heb toch wat moeite met leren. Een designexamen is totaal anders als elk ander examen dat ik tot nu toe gedaan heb.
Ik ben op cursus geweest en ben aan het lezen in het boek. Als ik vervolgens wat oefenvragen bekijk wijken deze behoorlijk af van het door het boek opgegeven info.....
Succes met je examen !
Hou ons even op de hoogte. Vrijdag ga ik voor 70-294. Daarna moet ik ook voor 297 gaan leren.TF schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:50:
[...]
Ik ga vrijdag op voor de 70-297, maar heb toch wat moeite met leren. Een designexamen is totaal anders als elk ander examen dat ik tot nu toe gedaan heb.
Ik ben op cursus geweest en ben aan het lezen in het boek. Als ik vervolgens wat oefenvragen bekijk wijken deze behoorlijk af van het door het boek opgegeven info.....
Ik heb geen idee hoe dat examen is.
Succes.
Hoelang zijn jullie gemiddeld bezig geweest met dit examen?
Daar heb je idd wel recht op, maar ik dacht dat je dat dan wel moet aangeven bij de examinator. Dus voordat je aan het examen begint zodat zij de tijd kunnen aanpassen. Correct me if I'm wrong.TF schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:50:
Je krijgt standaard 2uur maar omdat je een foreign language spreekt krijg je er mijn inziens 30 minuten bij.
nog al veel voor 45 vragen.
Was trouwens een 70-290 examen.
en heb daar 971 op 1000 gehaald
voorbereiding was door het learn key boek te lezen in plus minus 2 maanden (beetje lang, maar ja had niet veel tijd/zin naast mijn full time job)
daarna een week af en toe een test king proef examen gedaan. (stuk of 6 totaal)
nu op naar 291...
On a midnight patrol through the kingdom of the wicked
Ik verwacht nodige security (chap, l2tp e.d.) vragen maar als iemand nog tips heeft waar zeker even extra op te moeten letten...Ik hoor ze graag!
En neem die tijd dus ook
Ik heb pas 293 gedaan en dacht ook dat het een grote herhaling was!ivodl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:44:
Aankomende vrijdag ga ik voor de 70-293...van wat ik nu heb gelezen en heb geoefend is het een grote herhaling van 290 & 291 (gelukkig).
Ik verwacht nodige security (chap, l2tp e.d.) vragen maar als iemand nog tips heeft waar zeker even extra op te moeten letten...Ik hoor ze graag!
Maar ik kreeg heeeeel veel vragen over clustering! echt 80% van de vragen ging over clustering en het troubleshooten daarvan.
Dat heb ik in 290 en 291 niet gezien hoor
Volgende week woensdag ga ik mn 70-294 doen btw en daarna nog exchange en dan is mn MCSE rond
Als een DNS1 is geconfigureerd met een forwarder (DNS2) en DNS1 kan www.kutdns.nl niet vinden maar DNS2 weet het wel (heeft namelijk een zone voor dat domein) van wie krijgt de client dan antwoord van DNS1 of DNS2.
Ik neem aan van DNS 1 omdat mijn querie toch recursive is ???
eeeh de primary dns server ingesteld op je client? Of is primary DNS1 en secondary DNS2?Rotty schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:51:
wie helpt me even bij de volgende vraag....:
Als een DNS1 is geconfigureerd met een forwarder (DNS2) en DNS1 kan www.kutdns.nl niet vinden maar DNS2 weet het wel (heeft namelijk een zone voor dat domein) van wie krijgt de client dan antwoord van DNS1 of DNS2.
Voor dit voorbeeld allleen DNS 1 ingeschakeld..TF schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:54:
[...]
eeeh de primary dns server ingesteld op je client? Of is primary DNS1 en secondary DNS2?
Helemaal goed.Rotty schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:51:
wie helpt me even bij de volgende vraag....:
DNS 2 zal in dat geval alleen gecontacteerd worden, als DNS1 niet bereikbaar is.TF schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:54:
[...]
eeeh de primary dns server ingesteld op je client? Of is primary DNS1 en secondary DNS2?
Ik deed over dat examen iets minder dan een uur (iets van 55 minuten ofzo).MarcoZ20 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:25:
Ga binnenkort 290 doen, zag dat ik 240 minuten de tijd heb (+30 vanwege de taal)............damn 4uur de tijd voor stuk of 40 vragen???
Hoelang zijn jullie gemiddeld bezig geweest met dit examen?
Echt vaag... 4 uur voor dit examen...
Verwijderd
Zeker Testking gebruikt??Cafun schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 07:15:
[...]
Ik deed over dat examen iets minder dan een uur (iets van 55 minuten ofzo).
Echt vaag... 4 uur voor dit examen...
goed lezen is indd belangrijk jah, dus ik ga zeker de tijd nemen.ivodl schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:47:
@MarcoZ20: Je bent echt wel even bezig...zoals je zelf misschien al wel weet zitten de instinkers verstopt (zoals ik net een heel lang verhaal las en vervolgens een fout antwoord gaf omdat ik de drive letter niet goed had gezien in het juiste antwoord)...goed lezen is dus een vereiste en dan kunnen 40 vragen wel even wat tijd kosten...
En neem die tijd dus ook
heb jij 297 al gedaan en zo ja, hoe was die?D3NN1S schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:06:
[...]
Ik heb pas 293 gedaan en dacht ook dat het een grote herhaling was!
Maar ik kreeg heeeeel veel vragen over clustering! echt 80% van de vragen ging over clustering en het troubleshooten daarvan.
Dat heb ik in 290 en 291 niet gezien hoor
Volgende week woensdag ga ik mn 70-294 doen btw en daarna nog exchange en dan is mn MCSE rond
welke testking versie heb je gebruikt? v53?Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:49:
Heb vanmorgen de 70-290 gehaald met 842 puntjes.
Voor de geïnteresseerden:
Heb het Sybex boek doorgenomen en alle opgaven gemaakt voor de kennis.
Hierna in anderhalf week de 450 Testking vragen doorgenomen (een hele klus, als je ook nog fulltime werkt!!) Ook nog even snel Pass4sure bekeken.
Tip: Neem vooral de laatste circa 100 vragen van Tesking door (recovery & backup). komen veel vragen over...
Heb een 6 tal simulaties gehad. (zie http://www.latestdumps.com/forums/index.php).
Ik heb simulatie 1,2,3,5 en 7 gehad en nog 1 die nog niet bekend was. Hier moest je bij de users in AD instellen dat zij hun desktop instellingen op verschillende computers moesten behouden...
De vragen die vandaag zijn voorgekomen heb ik op bovenstaande adres toegevoegd. Let wel: leer deze niet domweg uit je kop voor het papiertje! Lees/leer het boek, anders kom je jezelf in de praktijk weer tegen.
Verwijderd
Klopt, gewoon de Microsoft.TestKing.70-290.v.53.0.by.eXecallibur. Veel, maar tis te doen.MarcoZ20 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:44:
[...]
welke testking versie heb je gebruikt? v53?
Inderdaad veel, maar wat wel handig is is de indeling per "hoofdstuk". Zo kan je beetje gericht vragen oefenen
Verwijderd
Een dag van te voren nog ff de vagen doorgenomen van de latestdump.com site.
Tot mijn stomste verbazing kreeg ik op mijn examen precies dezelfde vragen.
Ik had dus ook maar 1 vraag fout. Vind het persoonlijk nog al vreemd dat dergelijke vragen/antwoorden gewoon vrij op het internet staan.
Gebruik trouwens Microsoft.ActualTests.70-270.v01.01.06.by.Manfish en niet de testking versie, staan een aantal fouten in.
Maarja met alleen dit leren ga je het niet redden, je haalt je certificaat misschien maar in de toekomst zul je veel problemen ondervinden omdat je niks meer weet....
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 16:25 ]
Soms zijn er van die vreemde vragen, of ben ik gewoon raar.... nou ja we zien we.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Ehu.. in totaal 1 examentje van 30 vragen... Kan nou niet zeggen dat ik daar echt van heb geleerd en zo het examen heb gehaald.
Op naar de laatste 70-297!
Moet wel eerlijk toegeven dat ik toch nog maar eens een keer het e.e.a. met CA's moet gaan doen want dit was helemaal nieuw voor me en viel me behoorlijk tegen.
goed begin van het weekend zo
2 studys waren zeer gelijkend aan de voorbeelden die in het officiele lesmateriaal werden gegeven!! Deze zijn in mijn cursus ook klasikaal behandeld dus dat gaf me al een streep voor op 2 study's.
De andere 2 waren vrij eenvoudig. Je moet goed weten waar je je GC's plaatst met inachtneming van zaken als 'lijnsnelheid', dns inrichting RAS en bijv. nt4 clients (plaats je PDC-rol dichtbij de NT4 clients).
ik had 862 punten en dat maakt het mijn beste examen ooit. Stond met 3 kwartier weer buiten omdat ik veel van de verhalen dus al had gezien in het boek,. Met als enig verschil: Bedrijfsnaam, en een paar kleine onderdelen.
Goed! ik heb dus nu ALLE core's voor mijn MCSE af en dat is dus in volgorde:
70-290 *check cursus gehad in Utrecht
70-270 *check zelfstudie
70-291 *check zelfstudie
70-293 *check cursus gehad in Utrecht
70-294 *check cursus gehad in Utrecht
70-297 *check cursus gehad in Utrecht
Nu dus op voor mijn 'elective' nog steeds geen echte keuze gemaakt. Denk aan SQL2005 maar hier zit ook megaveel query werk in .... iemand tips?
@DeeJee en ivodl : Gefeliciteerd!
[ Voor 5% gewijzigd door TF op 23-02-2007 13:32 ]
Deejee, heb je toevallig examen in Nieuwegein gedaan?
Ik zit er aan te denken om 294 zonder cursus te doen, heb nu voor 291 & 293 nou beide keren niet het idee gehad dat de cursus ook maar enige toegevoegde waarde heeft...
Jij ook gefeliciteerd. Ik hoop dat 297 voor mij ook zo eenvoudig gaat.TF schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:27:
70-297 heb ik vanochtend gehaald. Mijn angst bleek ongegrond. De vragen en case-study vond ik eenvouding en recht-toe recht-aan.
2 studys waren zeer gelijkend aan de voorbeelden die in het officiele lesmateriaal werden gegeven!! Deze zijn in mijn cursus ook klasikaal behandeld dus dat gaf me al een streep voor op 2 study's.
De andere 2 waren vrij eenvoudig. Je moet goed weten waar je je GC's plaatst met inachtneming van zaken als 'lijnsnelheid', dns inrichting RAS en bijv. nt4 clients (plaats je PDC-rol dichtbij de NT4 clients).
ik had 862 punten en dat maakt het mijn beste examen ooit. Stond met 3 kwartier weer buiten omdat ik veel van de verhalen dus al had gezien in het boek,. Met als enig verschil: Bedrijfsnaam, en een paar kleine onderdelen.
Goed! ik heb dus nu ALLE core's voor mijn MCSE af en dat is dus in volgorde:
70-290 *check cursus gehad in Utrecht
70-270 *check zelfstudie
70-291 *check zelfstudie
70-293 *check cursus gehad in Utrecht
70-294 *check cursus gehad in Utrecht
70-297 *check cursus gehad in Utrecht
Nu dus op voor mijn 'elective' nog steeds geen echte keuze gemaakt. Denk aan SQL2005 maar hier zit ook megaveel query werk in .... iemand tips?
@DeeJee en ivodl : Gefeliciteerd!
Waarom neem je niet 70-284 als elective? Dan ben je MCSE messaging toch?
Nee ik deed examen bij New Horizons @ Amsterdam.ivodl schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:28:
Dankje!
Deejee, heb je toevallig examen in Nieuwegein gedaan?
Ik zit er aan te denken om 294 zonder cursus te doen, heb nu voor 291 & 293 nou beide keren niet het idee gehad dat de cursus ook maar enige toegevoegde waarde heeft...
Gefeliciteerd trouwens
Nope, wel MCSA Messaging. Voor MCSE Messaging heb je ook de 285 nodig.DeeJee schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:49:
[...]
Jij ook gefeliciteerd. Ik hoop dat 297 voor mij ook zo eenvoudig gaat.
Oja das waar. Maar dat is toch ook lekker dan? En niet zo'n moeilijk examen iig.TheZoo schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:52:
[...]
Nope, wel MCSA Messaging. Voor MCSE Messaging heb je ook de 285 nodig.
binnen de organisatie waar ik werk word geen gebruik gemaakt van exchange, maar van GroupWise. Dus op dat front zitten we al goed!DeeJee schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:49:
[...]
Jij ook gefeliciteerd. Ik hoop dat 297 voor mij ook zo eenvoudig gaat.
Allicht een security training als elective....
Dan heeft 284 inderdaad geen zin.TF schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:31:
[...]
binnen de organisatie waar ik werk word geen gebruik gemaakt van exchange, maar van GroupWise. Dus op dat front zitten we al goed!
Allicht een security training als elective....
Vandaag de upgrade mcsa 2000 naar 2003 gedaan (70-292) en in 1 keer gehaald met... 700 punten
Niet overdreven veel, maar ik heb hem.
Is de 70-296 een beetje te doen ?
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Examen 70-299 Implementing and Administering Security in a Microsoft Windows Server 2003 Network
cursus 2823
Vooral het EFS en dieper ingaan op CA vind ik leuk
Op dit moment heb ik al 6 examens gehaald en ben reeds MCSA2003 +Messaging.
Nou heb ik vrij veel werkervaring in grotere omgevingen, en heb tot dusver alles in zelfstudie gedaan en de eerste keer gehaald.
Vanwege tijdsgebrek wel over een langere periode, ook omdat er vanuit mijn werkgever geen druk achter zit.
Maar alle kosten worden betaald en ze stellen het wel op prijs, dus de periodes dat ik wat prive tijd over heb doe ik de examens.
Normaliter ben ik met 1 a 2 weken wel klaar voor een examen.
Naar 70-297 ben ik wel benieuwd gezien de andere wijze van vraagstelling, ik verwacht geen grote problemen maar ben toch wel wat zenuwachtiger dan voor m'n andere examens...
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
over 1 1/2 week ga ik voor mijn tweede MCSA examen (de 70-270), heb eerst de 290 gedaan. Hier had ik best hard voor geleerd, alle vragen die ik kreeg kwamen ook voor in de proefexamen Lehnon versie welke te vinden is op examcollection.com. Op zich wel handig natuurlijk......de vraag blijft echter of dit met alle examens zo gaat?
Nu ook weer boek doorgenomen en learnkey geluisterd, nu bezig met proefexamens te doen, ik denk zelf dat de Karthik (versie 37) de beste is om te leren, iemand hier ervaringen mee?
[ Voor 45% gewijzigd door almeerder op 25-02-2007 18:09 ]
de vraagstelling is inderdaad anders. Ik heb hiervoor de cursus klasikaal gevolgd. Hierin word ook alles besproken aan de hand van 'bedrijfsvoorbeelden'. 2 daarvan heb ik teruggezien op het examen.Asteroid9 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:50:
Naar 70-297 ben ik wel benieuwd gezien de andere wijze van vraagstelling, ik verwacht geen grote problemen maar ben toch wel wat zenuwachtiger dan voor m'n andere examens...
Mijn tip: lees eerst in hoofdlijnen het verhaal door. niet gedetailleerd. Lees vervolgens de vraag en zoek in het verhaal naar relevantie informatie. Geef vervolgens antwoord.
Eng is trouwens wel het 'choose all that apply' dat brengt mij geregeld aan het twijvelen. Vooral omdat ik soms maar 1 antwoord gaf....en dat verwacht je niet bij 8 opties en dan 'choose all that apply'
Dit topic is gesloten.