Planet PPTP vereist vpn tunnel?

Pagina: 1
Acties:

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Wat duidelijker:
Iemand heeft een planet PPTP verbinding.
Meneer heeft achter zijn planet speedtouch modem een linksys WRT54G.
Eens in de zoveel tijd klapt meneers verbinding eruit, waarop hij zijn modem powercycled en hij weer online kan.
Nu klapt meneers verbinding er weer uit maar werkt een powercycle niet.
Meneer herhaalt dit process meerdere malen en wacht maar zijn verbinding komt niet terug.
Meneer belt planet en legt zijn verhaal uit waarop planet hem verteld als uw internet wel functioneerd wanneer u direct op de modem bent aangesloten heeft u geen modem die VPN ondersteunt, dan moet u een modem met VPN ondersteuning aanschaffen.
Maar als ik in een computerwinkel werk en iemand komt binnengelopen vragend naar een vpn-router ben ik bang dat hij meer naar huis krijgt dan hij nodig heeft.

[ Voor 69% gewijzigd door densoN op 19-09-2006 13:58 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

kan aan mij liggen, maar een PPTP verbinding IS een vpn verbinding :p

dus die router ondersteunt het VPN type PPTP.

Wat planet hem waarschijnlijk vertelt, is iets in de trant van "niet van ons, werkt het niet, schaf maar wat anders aan bij ons of bel je leverancier", wat ook logisch is. Jij schaft ergens apparatuur aan, en zij zouden dat dan maar moeten gaan supporten. Wordt moeilijk he :)

Verder geef je ook geen info over de gebruikte apparatuur etc.
Dus ook voor ons wordt het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen.

Verwijderd

met deze info kom ik nergens in elk geval. Het lijkt me stug dat je ineens vanaf elke PC apart met PPTP verbind met een DSL server, of in de laatste zes maanden moet er iets helemaal omgegooid zijn bij Planet?
Volgens mij was het altijd zo dat je modem annex router een PPPoA verbindinkje maakt met Planet DSL en dan lekker NAT voor z'n rekening neemt, dan kun je daar achter hangen wat je wilt.

• densoN
IEFtm schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:13:
kan aan mij liggen, maar een PPTP verbinding IS een vpn verbinding :p

dus die router ondersteunt het VPN type PPTP.

Wat planet hem waarschijnlijk vertelt, is iets in de trant van "niet van ons, werkt het niet, schaf maar wat anders aan bij ons of bel je leverancier", wat ook logisch is. Jij schaft ergens apparatuur aan, en zij zouden dat dan maar moeten gaan supporten. Wordt moeilijk he :)

Verder geef je ook geen info over de gebruikte apparatuur etc.
Dus ook voor ons wordt het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen.
Ik snap wat je bedoelt, maar wat ik niet begrijp is dat deze meneer altijd heeft kunnen werken.
en zodra meneer een powercycle op zijn 'planet' modem doet het apparaat weer werkt.
Maar als een leek belt naar planet en vraagt hoe kan ik met meer pc's online en ze zeggen 'Je moet een router met vpn ondersteuning aanschaffen' dan denk je toch aan een vpn-router en niet aan een router met PPTP ondersteuning.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zoiets heet een Alcatel SpeedTouch Home die via PPTP werkt wat geheel overbodig is en "sloopbaar" is .

Na je ST Home is het gewoon PPPoA zoals het altijd geweest is ;)

Persoonlijk denk ik dat je Router meer problemen geeft dan het modem waarschijnlijk, maar goed ... probeer eens wat zou ik zeggen : Dat ST Home apparaatje kan heel wat opties aan als je hem naar Pro ombouwt B)

/EDIT :
http://www.bruring.com/nuke/

;)

[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 19-09-2006 12:36 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Totaal onduidelijke startpost. Je weet blijkbaar zelf niet eens waar je het over hebt.
Waarschijnlijk gaat het over een oude speedtouch home modem + een router, daar maakte je idd met de router een pptp verbinding naar de modem.

• densoN
KillerAce_NL schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:50:
Totaal onduidelijke startpost. Je weet blijkbaar zelf niet eens waar je het over hebt.
Waarschijnlijk gaat het over een oude speedtouch home modem + een router, daar maakte je idd met de router een pptp verbinding naar de modem.
volgende keer de rest ook lezen

• densoN
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:15:
met deze info kom ik nergens in elk geval. Het lijkt me stug dat je ineens vanaf elke PC apart met PPTP verbind met een DSL server, of in de laatste zes maanden moet er iets helemaal omgegooid zijn bij Planet?
Volgens mij was het altijd zo dat je modem annex router een PPPoA verbindinkje maakt met Planet DSL en dan lekker NAT voor z'n rekening neemt, dan kun je daar achter hangen wat je wilt.
wat ik bedoel is als een leek naar een helpdesk belt en zegt dat ie niet meer online kan komen zodra hij achter zijn router zit (maar wel direct op de modem) dat zij dan zeggen meneer u moet een router aanschaffen die VPN ondersteunt. Dan gaat deze leek naar de winkel en zegt Meneer ik zoek een router met VPN ondersteuning. Dan krijgen ze toch heel iets anders mee of niet.
Ze kunnen dan toch gewoon zeggen meneer controleer uw PPTP instellingen in uw router of neem contact op met uw router fabrikant.

Verwijderd

densoN schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:54:
[...]

wat ik bedoel is als een leek naar een helpdesk belt en zegt dat ie niet meer online kan komen zodra hij achter zijn router zit (maar wel direct op de modem) dat zij dan zeggen meneer u moet een router aanschaffen die VPN ondersteunt. Dan gaat deze leek naar de winkel en zegt Meneer ik zoek een router met VPN ondersteuning. Dan krijgen ze toch heel iets anders mee of niet.
Ze kunnen dan toch gewoon zeggen meneer controleer uw PPTP instellingen in uw router of neem contact op met uw router fabrikant.
Inderdaad een kwestie van slechte support en een brakke internet oplossing waardoor die klant ook een beetje met een kluitje het riet in gestuurd wordt, in mijn ogen in ieder geval... De helpdeskmedewerker had moeten begrijpen dat als de klant aangeeft dat het gewerkt heeft, dat de klant al over de juiste hardware beschikt. Nu moet je overigens er wel rekening mee houden dat de helpdeskmedewerkers van Planet Internet nou niet bepaald de meest slimme zijn. Ik heb zelf op de support desk daar gewerkt en ze nemen daar echt iedere huismoeder aan die wat tijd over heeft heb ik het idee hehe... Internet verbindingen waarbij je nog steeds via een pptp verbinding een dial-up moet maken voordat je het net op kan zijn echt irritant. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat planet dit nog gebruikte, ik dacht dat zei net zoals de andere kpn providers gewoon direct dsl over atm leverde maar ik kan er langs zitten.

Wanneer een klant naar de winkel gaat en hier vraagt om een router met pptp functionaliteit, dan is het aan de verkoper om door te vragen zodat deze zeker weet dat de klant krijgt wat hij wil hebben. Er zijn inderdaad verschillende manieren waarin een router met pptp kan werken. Zo kan een router als pptp server ingesteld worden, of een pptp tunnel opzetten met een andere router. Of zoals in dit geval, een pptp dial-up verbinding maken met de isp. Helaas is de leverancier vaak ook niet genoeg op de hoogte van de technieken om klanten goed te informeren, waardoor een klant nog wel eens dingen koopt die hij niet nodig heeft :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 19:19 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

densoN schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:48:
[...]

volgende keer de rest ook lezen
Hoezo de rest lezen? je hebt na mijn reply ge-edit..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
btw, dat je een vpn verbinding moet aanmaken is alleen nog bij die irritante st-home modems
Als meneer nou gewoon zijn linksys terug brengt en een modem/router koopt van linksys, dan ben je in elk geval van die gekke speedtouch af.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1