Op dinsdag 30 januari 2001 14:01 schreef _jero_ het volgende:
Ik gebruik nog steeds Windac en Mp3 Producer (fraunhofer codec). Met die Mp3 Producer kun je mp3's maken tot 256kbit

Maar wat voor verschil zit er precies tussen de verschillende programma's die digitaal audio van cd's halen ?
Ik weet niet het verschil tussen elk programma, maar kan je alvast het verschil vertellen tussen Exact Audio Copy (EAC) en de rest:
(heb ik reeds eerder gepost in nl.comp.cd-branden)
De volledige uitleg:
http://www.ping.be/satcp/eac00.shtml
In het kort samegevat is EAC zo superieur omdat elke audio sector 2 keer gelezen wordt in plaats van slechts enkel zoals bij de meeste programma's. Het nadeel van deze methode is dat de leessnelheid meer dan halveert voor de meeste CD-ROMs door het dubbel lezen. Voordeel is echter dat EAC nu veel accurater leesfouten kan detecteren. Als de 2 gelezen sectors niet overeenkomen is het 100% zeker dat er een leesfout is opgetreden. EAC zal dan die sector opnieuw lezen tot 82 maal toe, totdat een bevredigend resultaat is bekomen. Kan zelfs EAC de sector sample informatie niet meer redden dan wordt de exacte positie van de foute "suspicious" sector aangeduid in de log zodat je na het extractie proces gewoon de seconden rond de fout moet beluisteren om te horen of er een artifact is (wat dikwijls niet eens het geval is door de accuratie van EAC).
Bij andere extracters worden niet eens leesfouten gedetecteerd of aangeduid. Worden ze al aangeduid dan staat er meestal geen plaatsbepaling bij zodat je de hele track/CD opnieuw kan beluisteren en je mist gegarandeerd het stuk waarop de fout mogelijk zit.
Verder is er de offset correctie, ondersteuning voor talloze compressors, write module, wave editor, enz... die EAC tot de ultieme audio extractie en audio duplicatie software maken. Enkel het masteren van audio CDs is door het beperkte gebruiksgemak van de EAC write module NOG niet zo goed als bij Feurio!...