Toon posts:

welke MP3 encoder?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een MP3 encoder, eentje die direct vanaf een CD een MP3 kan maken, en de CDinfo uit de CDDB ofzoiets haalt en die in de MP3's verwerkt (ID3V2)
Wie weet een goeie? Met URL graag :)

Ik wilde eerst zoeken naar wat info hierover, maar de search deed 't niet echt:
Je zoekactie naar 'mp3' leverde geen resultaten op. Resultaten 1 - geen.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:53

Opa

Nu Multifocaal!

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Kan die ook CD's rippen?? Dat wist ik niet eens, ik heb 'm er wel op staan, ff proberen meteen :P

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Hetzelfde geld voor Easy CD Creator

ff niets

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm bij Nero kan ik alsnog zelf filenames gaan typen zie ik wel, dat wil ik dus niet meer :)
Verder nog ideeen?

Verwijderd

CDex.
http://www.cdex.n3.net/
(Ik zie net dat de link niet werkt. Hoop dat 't tijdelijk is. DOe anders ff een websearch)
Werkt perfekt. Kan gewoon multitasken tijdens 't rippen. De Lame encoder is 't best imo (zit erbij).

Verwijderd

Topicstarter
Die Lame encoder schijnt idd erg goed te zijn, ik heb een tijdje die Xing encoder gebruikt, maar die maakte best lelijke MP3's soms...

edit: die site is nog steeds down en op download.com kan ik 't ook vergeten :(

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

EAC met LAME encoder... :P:9:78-)

The best there is...als je weet hoe je hem moet bedienen tenminste (als je het onderste uit de kan wil halen)

:)

edit: Namen zijn aanklikbaar...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Check mail

Nou ja als EAC niet bevalt tenminste. (Bij mij was EAC (al vanaf de eerste versie trouwens) crash-o-rama, geen idee waarom.
Misschien vindt dat ding m'n cdroms niet leuk of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Ptah!! :7 8-) (8> *D

Verwijderd

No problemo

Verwijderd

Yep EAC icm LAME is zekerweten het beste, en ik heb een plextor 40x en die ript ze gewoon op 16x, terwijl de foutcorrectie nogsteeds 100% aan het werk is! Heel soms valt hij terug naar 0.1x, als een cd echt niet te lezen is, maar daar kan de speler niets aan doen. Eerst had ik een philips speler, en die leverde veel sneller fouten op, en las audio met EAC zowieso maar op 10x.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm CDex werkt opzich wel lekker nu, maar hij maakt hele vreemde MP3's..

Als ik ze met Winamp afspeel hebben ze geen tijd, heel vreemd.
De MP3 duurt 1 sec. en dan staat 't tijdsbalkje al op 't eind.
't Nummer speelt ie verer gewoon af... en de tijd loopt ook wel gewoon door... maar er staat geen tijd in de playlist, en 't tijdsbalkje blijft helemaal op 't eind staan continu...
Waar kan dit aan liggen? :?

edit:

MPEG Info van zo'n rare MP3:
Size: 5908399 bytes
Header found at: 0 bytes
Length: 1 seconds
MPEG 1.0 layer 3
47267kbit (VBR), 539517541 frames
44100Hz Stereo
CRCs: No
Copyrighted: No
Original: No
Emphasis: None

MPEG Info van een goeie MP3:
Size: 3809408 bytes
Header found at: 0 bytes
Length: 158 seconds
MPEG 1.0 layer 3
192kbit, 12170 frames
44100Hz Stereo
CRCs: No
Copyrighted: No
Original: No
Emphasis: None

beide MP3's komen van dezelfde CD, en zijn allebei met CDex gemaakt... allebei op 192kbit, de ene MP3 wordt wel goed, de andere niet.. waarkan dit aan liggen?? :? :?

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

De een mislukte vbr en de ander cbr.

Voor de beste resultaten kijk is op r3mix.net.
Staat uitgebreid beschreven hoe je cd's op de goeie manier moet rippen, zou iedereen is moeten bekijken, heb je tenminste niet meer van die bagger kwaliteit mp3's zoals er veel te veel zijn....

Verwijderd

Topicstarter
EAC en RazorLame dus?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 29 januari 2001 16:50 schreef -SpikE- het volgende:
beide MP3's komen van dezelfde CD, en zijn allebei met CDex gemaakt... allebei op 192kbit, de ene MP3 wordt wel goed, de andere niet.. waarkan dit aan liggen?? :? :?
Geen Xing VBR header gebruikt. Zet die aan in Cdex. Als dat niet met cdex kan download EAC dan even. :) www.exactaudiocopy.de

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 januari 2001 18:33 schreef sampoo het volgende:

[..]
Geen Xing VBR header gebruikt. Zet die aan in Cdex. Als dat niet met cdex kan download EAC dan even. :) www.exactaudiocopy.de
ik had een CD in één keer helemaal geript met CDex, en de ene MP3 was wel goed, en de andere niet, met dezelfde instellingen dus... heel vaag :?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:58
In de C'T van vorige maand staat een interessante vergelijking. De Lame encoder is goed, maar ook de Frauenhofer (zit in musicmatch)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik heb nu EAC en Razorlame.exe... maar ik snap d'r niet veel van... in EAC stel ik 't zo in dat ie meteen MP3's ervan maakt met Razorlame.exe... maar dat doet ie niet echt... kan iemand een kleine uitleg geven hoe ik dit goed aanpak? ik wil MP3's van 192kbit...

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

eac met lame

mollie

• skagar
  • Laatst online: 18-01 08:48
Als je RazorLame hebt, dan moet je ook LAME.EXE hebben (anders werkt het sowieso niet). Daar kun je EAC onder 'Compression Options' > 'External Compression' direct naar laten verwijzen (LAME MP3 Encoder). Opties even instellen en klaar...

Voor de 'Additional command line options'ff kijken op http://www.sulaco.org/mp3/USAGE

Invincibility is in oneself, vulnerability is in the opponent.

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op maandag 29 januari 2001 18:54 schreef -SpikE- het volgende:
hmmm ik heb nu EAC en Razorlame.exe... maar ik snap d'r niet veel van... in EAC stel ik 't zo in dat ie meteen MP3's ervan maakt met Razorlame.exe... maar dat doet ie niet echt... kan iemand een kleine uitleg geven hoe ik dit goed aanpak? ik wil MP3's van 192kbit...
Hij moet ook niet verwijzen naar razorlame.exe maar naar lame.exe

Verwijderd

Topicstarter
Uhh... nu snap ik d'r nog minder van...

Ik heb dat EAC... en ik wil dat die er meteen MP3's van maakt op 192kbit ofzo... iig iets goeds... daarvoor verwijs ik 'm door naar razorlame.exe, waarom is dat fout? moet ik razorlame.exe soms renamen naar lame.exe ofzo? of praat ik nu poep :? :?

• skagar
RazorLame is alleen een frontend voor LAME. LAME doet het echte encodeerwerk. FF downloaden op http://www.sulaco.org

Dat is de LAME.EXE waar naar verwezen wordt...

edit:

Betere link (niet alleen source-code :) )

http://www.chat.ru/~dkutsanov/~index.htm

Verwijderd

Topicstarter
juist ja... dus dat razorlame heb ik niet eens nodig als ik LAME.exe gebruik?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
winDAC in combinatie met SCMPX! werkt lekker snel!!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• skagar
Nee, RazorLame heb je alleen nodig als je ze eerst als WAV opslaat (maar dan moet je nog alle titels zelf intikken ;) ) LAME werkt rechtstreeks met EAC...

Nogmaals de link:
http://www.chat.ru/~dkutsanov/~index.htm

• waslijn
  • Laatst online: 09:53
I haal met mijn plextor 12/10/32A met EAC in burst mode 28x DAE, zonder een enkele fout :)

Verwijderd

Topicstarter
wat moet er in de commandline staan van Lame? Ik wil 192kbit MP3's... en moet ik joint stereo hebben of gewoon stereo? ik weet 't verschil namelijk niet...

• skagar
De belangrijkste opties zijn in EAC in te stellen, ook 192kbps en hi-quality (zie paar posts eerder). Verder is joint-stereo beter, maar dat is standaard bij LAME...

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

misschien zou je is op webhome.idirect.com/~nuzhathl/mp3-faq.html kunnen kijken en voor de rest staat alles wat je wil weten bij de eerdere link die ik je al gaf (r3mix.net)....

• sampoo
  • Niet online
Download de lame.dll http://www.jthz.com/~lame/dll_387.zip

en stop die in de eac directory je kunt dan in eac voor de Lame MPEG3 DLL in de compression opties. Je kan daarna kiezen voor 192kbps. Eventueel kan je ook VBR gebruiken.

• sampoo
  • Niet online
Op maandag 29 januari 2001 20:00 schreef skagar het volgende:
De belangrijkste opties zijn in EAC in te stellen, ook 192kbps en hi-quality (zie paar posts eerder). Verder is joint-stereo beter, maar dat is standaard bij LAME...
Vanaf 3.80 is stereo beter dan joint-stereo. Zeker bij 192+ encodings.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 29 januari 2001 19:55 schreef -SpikE- het volgende:
wat moet er in de commandline staan van Lame? Ik wil 192kbit MP3's... en moet ik joint stereo hebben of gewoon stereo? ik weet 't verschil namelijk niet...
Het liefst gewoon Stereo. JS gebruikt nog een extra algoritme dat details weglaat die uit beide kanalen gelijk zijn.
Als ik in Razorlame 192 CBR Stereo, Quality Optimization instel, staat er
-b 192 -m s -h --resample 44.1
in het venster "Show LAME commands".
Je kan ook op de command prompt in de lame folder het aloude Lame -? doen.

Verwijderd

VBR is shit

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik gebruik zelf Audiocatalyst. Maar je kan ook Audiograbber gebruiken. Prima proggies... :)

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 16:50 schreef -SpikE- het volgende:
Hmmm CDex werkt opzich wel lekker nu, maar hij maakt hele vreemde MP3's..

't Nummer speelt ie verer gewoon af... en de tijd loopt ook wel gewoon door... maar er staat geen tijd in de playlist, en 't tijdsbalkje blijft helemaal op 't eind staan continu...
Waar kan dit aan liggen? :?
Had ik ook met de Lame encoder onder winamp 2.71. Ik heb net winamp 2.72 geinstalleerd en daar geeft ie de lengte wel goed aan. Zal wel een bugje geweest zijn.

Btw. ik gebruik cd'n'go om te rippen. Prima programmatje, kan met een hele berg encoders overweg, waaronder Lame dus (die zit ook standaard bij cd'n'go). En hij ript foutloos op m'n writer van Plextor(PXW 1210A).

En om op het topic terug te komen. Ik zou zeggen cd'n'go met de lame encoder.

edit:

cd'n'go maakt trouwens ook een map aan met artiest en album naam en heeft ook veel filenaming opties.

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 23:07 schreef victorvo het volgende:

[..]
Het liefst gewoon Stereo. JS gebruikt nog een extra algoritme dat details weglaat die uit beide kanalen gelijk zijn.
In principe is Stereo wel beter ja. Maar JS zorgt er voor dat wanneer in beide kanaal een identiek geluid zit ie deze maar in 1 kanaal opslaat en alleen de verschillen tussen de kanalen opslaat. Een goeie encoder kan er dan voor zorgen dat JS een hogere kwaliteit heeft dan Stereo. Bij stereo worden de kanalen apart gecomprimeerd, ook waneer het geluid in de kanalen vrijwel identiek is, als je dan JS gebruikt blijft er ruimte over waardoor de kwaliteit van de compressie weer omhoog kan.

Verwijderd

Maar CDex kan meteen een dir maken met /%artist - %album/ en er een playlist bij zetten :)

Vind het een hadige prog en werkt met Lame, maar ik merkte dat een rip van een oude cd laatst veel tikken liet horen.
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe het met de setting zit van CDex mbt tot snelheid enzo.
Misschien kan ik de maker over halen om er een sfv en nfo generator in te bouwen >:)

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 07:49 schreef LL Koelkast het volgende:
Ik gebruik zelf Audiocatalyst. Maar je kan ook Audiograbber gebruiken. Prima proggies... :)
mwuahahaha
check http://www.r3mix.net

en dan piep je wel anderz ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Audiocatalyst is officieel dood verklaard op GoT geloof ik......TERECHT!! ;)

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Ach, Audio Catalyst is helemaal zo slecht nog niet, hoor. Als je het ripper gedeelte vervangt door Eac en het encodergedeelte door lame, valt het best wel mee. >:)

• GmR
  • Nu online

GmR

Waar kan dit aan liggen?
Dit ligt waarschijnlijk aan winamp, ik heb sinds kort winamp 2.69, en die heeft dat idd bij een hoop mp3s
Oudere versies hebben dit (voor zover ik na kan gaan, op de andere pc draait 2.59 nogsteeds) niet.

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op woensdag 31 januari 2001 05:16 schreef Ptah het volgende:
VBR is shit
:?

• sampoo
  • Niet online
Op woensdag 31 januari 2001 05:16 schreef Ptah het volgende:
VBR is shit
Ptah jij ook hier? :)
Maar inderdaad ook van mij een :?

• Witte
  • Laatst online: 17:13
EAC + Lame

Snel en handig (CDDB ondersteuning)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roelg/eac.gif

Houdoe

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 22:20 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ptah jij ook hier? :)
Maar inderdaad ook van mij een :?
Hoi Sampoo long time no see

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:58
http://www.musicmatch.com/home/

werkt nog steeds.
Cd erin. 2 buttons indrukken en klaar, hij ript meteen op je standaard instellingen.
Nog steeds ERG makkelijk

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

ik stem voor audio catalyst... valt er verder dan nog iets te zeggen met cddb erbij en alles is klaar... hoppa...
:)

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 22:12

RealBase

Just laughin'

Op woensdag 31 januari 2001 10:58 schreef Vlarp het volgende:

[..]

In principe is Stereo wel beter ja. Maar JS zorgt er voor dat wanneer in beide kanaal een identiek geluid zit ie deze maar in 1 kanaal opslaat en alleen de verschillen tussen de kanalen opslaat. Een goeie encoder kan er dan voor zorgen dat JS een hogere kwaliteit heeft dan Stereo. Bij stereo worden de kanalen apart gecomprimeerd, ook waneer het geluid in de kanalen vrijwel identiek is, als je dan JS gebruikt blijft er ruimte over waardoor de kwaliteit van de compressie weer omhoog kan.
wat gebruik jij dan voor encoder? B-)

gr:+z

Real}:OBase

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

Verwijderd

wat gebruik jij dan voor encoder? B-)
Ik gebruik Lame (versie 3.87).
En om te rippen gebruik ik of cd'n'go of EAC.

edit:

Ik encode meestal op 160kbit CBR.
Als ik VBR gebruik dan 128kbit als ondergrens en 320kbit als bovengrens, met kwaliteitsnivo 2... dan krijg je mp3's die gemiddeld 170kbit zijn.

[edit2]
Vergelijk ik de mp3's die ik met Lame op 160kbit heb gemaakt met mp3's die op 192kbit met Xing:r zijn gemaakt, dan hoor je bij die van Xing:r duidelijk vervorming en storing. Bij Lame moet de muziek wel heeeeeel complex worden wil je vervorming gaan horen. :)
[/edit2]
Pagina: 1