Toon posts:

[MacBook] WiFi Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om vooraf reacties te voorkomen als 'gebruik de zoekfunctie' wil ik zeggen dat ik dit a) al heb gedaan en b) problemen mbt draadloos internet vaak zo specifiek zijn en per situatie verschillen, dat er urenlang gezocht kan worden voordat er een (mogelijke) oplossing wordt gevonden.

Mocht er toch al een topic over zijn, bij voorbaat mijn excuses en mag bovenstaande tekst als ongeschreven beschouwd worden O-)

Mijn probleem(pje):

Ik heb sinds kort een draadloze router aangeschaft (Linksys WRT54G) om online te kunnen met mn Nokia N80 en nu dus ook met mn MacBook. Met mn telefoon was het geen probleem mn thuisnetwerk in te stellen als toegangspunt en internetten ging vlekkeloos. Met mn MacBook is het een ander verhaal, bij het instellen van een draadloos netwerk tijdens de installatie gaf mn MacBook enkele malen een melding niet te kunnen connecten met mn netwerk waarna ie na 3 keer proberen eindelijk toegaf.

Na enkele uurtjes online te zijn geweest via mn router krijg ik de melding geen verbinding te hebben met het internet. Verbinden met mn thuisnetwerk is ook niet meer mogelijk en ook op mn Windows desktop pc (die direct verbonden is met de router, geen wireless) kon ik niet meer internetten. Pas na het resetten van mn router kon ik weer online maar sindsdien moet ik dit ongeveer elke paar uur doen omdat de verbinding verbroken wordt.

Wie kent dit probleem of heeft enig idee waar het aan kan liggen? Ik ben zelf niet echt een expert op het gebied van routers en bijbehorende instellingen, dus alle hulp is welkom.

Verder is het netwerk WPA beveiligd en staat verder op DHCP.

-------------

Om dit topic verder bruikbaar te houden kunnen ook andere WiFi problemen gepost worden

Verwijderd

is de router dan geheel niet meer te bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:25:
is de router dan geheel niet meer te bereiken?
Hij is wel te bereiken alleen Airport kan er geen verbinding meer mee maken --> foutmelding. Op andere computer lukt internetten ook niet meer, probleem is verholpen wanneer ik mn router reset.

Verwijderd

Door het vermogen wat zo'n app. ontwikkeld, kan warmte ontwikkeling er wellicht de oorzaak van zijn dat hij crashed? Heb het wel eens aan de orde gehad - print uit de kast halen biedt zekerheid, dan heeft de print meer koeling.

Denk wel om de garantie... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg je niet :/

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee? Verder moet ik er nog bijvertellen dat mn Xbox360 een prima verbinding heeft (met wireless adapter) met mn router en daardoor geen enkele vorm van uitval veroorzaakt werd. Op het eerste gezicht denk ik dus dat het aan mn MacBook ligt.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Riesenmiek bedoelt dat routers nog wel eens te warm willen worden en dan de verbinding eruit gooien. Door hem te openen en dus meer koeling te krijgen kan je dat verifiëren, maar ben je wel je eventuele garantie op het apparaat kwijt.

Het klinkt trouwens wel als je router die aan het stuk gaan is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:31:
[...]

Riesenmiek bedoelt dat routers nog wel eens te warm willen worden en dan de verbinding eruit gooien. Door hem te openen en dus meer koeling te krijgen kan je dat verifiëren, maar ben je wel je eventuele garantie op het apparaat kwijt.

Het klinkt trouwens wel als je router die aan het stuk gaan is.
Kan je je laatste zin nader toelichten? Verder lijkt me het warm worden verhaal erg sterk, waarom zou ie het dan wel blijven doen als ik op Xbox Live aan het gamen ben en tegelijkertijd iemand gebruik maakt van het internet, maar bij internetten op mn MacBook uitvallen?

• breinonline
  • Laatst online: 21:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:28:
[...]

Kan je je laatste zin nader toelichten? Verder lijkt me het warm worden verhaal erg sterk, waarom zou ie het dan wel blijven doen als ik op Xbox Live aan het gamen ben en tegelijkertijd iemand gebruik maakt van het internet, maar bij internetten op mn MacBook uitvallen?
Dat had ik even gemist... ik weet echter geen andere oorzaken te verzinnen, maar ik ben ook geen wifi-expert :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je geeft aan dat bij een 'uitval' zowel je MacBook als de PC's geen verbinding meer kunnen maken met het internet. Ik begrijp uit je verdere posts dat je XBox360 op dat moment echter nog WEL verbinding heeft.

Dan is mijn eerste vraag: hoe test jij of je verbinding hebt?

Als het namelijk aan de router ligt, zou je Xbox ook zijn verbinding moeten verliezen bij een uitval. Ik denk echter dat je, voor je hardware dood gaat verklaren, eerst eens pebkac uit moet sluiten en eens moet nagaan of je zelf niet iets verkeerd doet.

Launching containers into space

Verwijderd

Welke versie van de WRT54G heb je en welke firmware draait erop?

Het modelnummer kun je onderop vinden en de firmware uiteraard in de webinterface

Het is beslist een werkende combi aangezien ik dit op een MacBook type die verbonden is met een WRT54Gv2

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:04:
Je geeft aan dat bij een 'uitval' zowel je MacBook als de PC's geen verbinding meer kunnen maken met het internet. Ik begrijp uit je verdere posts dat je XBox360 op dat moment echter nog WEL verbinding heeft.
Dan begrijp je me verkeerd, ik probeer te zeggen dat de combi 'pc gebruik'/'xbox live' voor geen enkel probleem zorgt, waardoor het me sterk lijkt dat het probleem aan een te grote hoeveelheid dataverkeer oid zou liggen. Het probleem ontstaat alleen wanneer ik gebruik maak van het internet via mn MacBook (afzonderlijk gebruik op mac en gebruik icm gebruik van internet op windows pc maakt niet uit).

Ik ben dus bij mezelf nagegaan of ik zelf niet iets fout doe maar ik krijg prima verbinding met alle apparaten totdat de verbinding wordt verbroken en pas nadat de router gereset is kan ik weer verbinding maken. Ik hoop dat ik nu iets duidelijker ben.

Firmware Version: v1.00.6
Nr: 6002-81414253R (als dit het nr is wat je zoekt ten minste)

• JaQ
  • Laatst online: 18:15

JaQ

ik heb zelf slechte ervaringen met mijn powerbook, een linksys wireless en dhcp. Mijn verbinding viel ook om de X tijd om onverklaarbare reden weg. Door mijn IP hard in te stellen ging dit over. Misschien het proberen waard?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:09

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik had hetzelfde probleem met mijn Powerbook met een usrobotics router vervangen door een of andere vaag chinees merk. Werkt nu prima :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:34:
Firmware Version: v1.00.6
Nr: 6002-81414253R (als dit het nr is wat je zoekt ten minste)
Jammer, dat is een v5 en ie staan niet al te best bekend. Je hebt de laatste firmware, maar de truc met de vaste ip-adressen hierboven kan een oplossing brengen. Hier staat meer over deze router: Linksys router wrt54g
Pagina: 1