Toon posts:

PC valt onverwachts uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lieden,

Ik heb een probleem. Het probleem is dat de pc onverwachts uitvalt. Soms snel na het opstarten, soms na enkele uren draaien. Hij herstart dan, of soms valt alleen de monitor uit en blijft ie draaien. Soms krijg ik dan geen beeld via de monitor maar wel op de televisie. Ik heb het geheugen al getest met memtest. Die gaf geen fouten aan. Laatst heb ik ook al het moederbord verwisseld, dit hielp ook niet.

AMD Sempron 2400
512 MB DDR 333 Mhz
Asus A7V400-MX
PEAK Radeon 9550 256DDR

:'( Kunnen jullie mij helpen? Bij voorbaat dank.

Verwijderd

en wat voor voeding heb je? wie weet is deze wel aan vervanging toe

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad. Check eens voltages oid. Mocht je een B merk hebben dan is het uberhaubt wel het overwegen waard een andere voeding te kopen.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43
Kijk eens in het eventlog.... Draaien je fans wel?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Met ^^
De voeding zou een probleem kunnen vormen. Ga hier nog geen geld aan uitgeven (regelmatig mensen met problemen -> 'koop een nieuwe voeding, deze is brak!' -> nieuwe dure voeding gekocht, geen verschil...), maar probeer het eens met een voeding uit een werkend systeem.
Heb je verder de tip(s) uit je vorige topic (met dezelfde titel als deze) doorgenomen en geprobeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die heb ik al geprobeerd. Bios instellingen zijn goed, zover ik weet. IHeb die dingen uit vorige topics gecontroleerd. Ik zal een andere voeding proberen. voltages kloppen op zich, maar kan niet zien vlak voor hij uitgaat, aangezien dit zo onverwacht gebeurt. Als ikeventlogs zou willen controleren, welke moet ik dan hebben?? Bij voorbaat dank en nog bendankt voor de vorige reacties.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

zelfde soort probleem heb ik ook gehad.. bleek de drivers van mijn Audigy kaart te zijn..

Verwijderd

Inderdaad zou het ook een driver probleem kunnen zijn. Heb je windows wel opnieuw geïnstalleerd, ook na het vervangen van je moederbord?
En, de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

wordt de proc niet te warm, kun je in je bios bekijken

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

Een bekend probleem bij diverse merken moederborden (o.a. Dell en Asus). Er is een slechte partij condensatoren op de markt gekomen die door diverse fabrikanten toegepast zijn. Je kunt het zelf eenvoudig controleren. Kijk op het moederbord of er condensatoren op zitten waarvan het dakje bol staat. Bij de slechte serie zit er een kruis in. Is dit het geval, vervang ze en de storing is opgelost.

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Je kan proberen voltage aan te passen voor geheugen. Misschien helpt dat.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Geheel wel netjes geaard aangesloten mag ik hopen? Ook al prime95 gedraaid om proc te testen? Meest recente BIOS geflashed of alles behalve HD en graka/mobo/mem losgekoppeld?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels prime95 geprobeerd. Deze gaf geen errors aan. Verder geeft hij het probleem ook met de kale opstelling (dus alleen video, geheugen, hd, mobo en proc). Voltages en temperaturen kloppen, tenminste als ik weer opnieuw opstart na de crash. Er zitten inderdaad kruisjes op de condensatoren. Maar het type staat niet in de lijst met lekkende condensatoren bij de hangen & opstarten problemen. Ik heb geen geluidskaart in dit systeem. En de drivers zijn allemaal up-to-date. Hij valt trouwens structureel uit als limewire aangezet wordt. Ik ga er dus niet vanuit dat het de voeding is, hoewel ik dit wel even ga proberen de komende dagen. Zo als mijn vorige topics aangaven heb ik op een andere pc in dit pand wel eens vergelijkbare problemen. Kan het misschien liggen aan fluctuaties in het electriciteitsnet van het huis?? Ik hoor het graag als iemand nog iets weet.

m. vr. gr.

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 09:41

kolderindekop

yeaahhhh

Fluctuatie? Hoe oud is het huis dan (lees de electra leiding).
Had precies het zelfde elco kapot niet bol maar wel aan het lekken.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Heb je hem op een geaard stopcontact aangesloten ofniet?
Geloof het of niet maar als de boel niet geaard is kunnen er rare dingen gebeuren.
Heb je de nieuwste biosversie erop ofniet?

Misschien kun je een complete format doen. Als dit het probleem niet op zou lossen is het waarschijnlijk een hardwarematig probleem.

• KOICE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 10:23
Misschien heb je hier iets aan

http://gathering.tweakers...st//pc%2Ccrash%2Climewire

het lijkt namelijk meer een probleem met limewire als met de hardware.

[ Voor 22% gewijzigd door KOICE op 30-09-2006 20:52 ]

Pagina: 1