Toon posts:

Zalman 7700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond iedereen ,

ik kocht gisteren op de Computerbeurs een Zalman 7700-cu,
nu blijkt na ik hem heb geinstaleerd draait mijn computer maar 5 sec en valt uit ,
wat kan het probleem zijn ,
het is wel zeer krap met die koeler erin want hij past net boven chipset fan en hangt net tegen men voeding , kan dat het probleem zijn ?

Raiden

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
dan wordt je cpu denk ik te warm... wel koelpasta erop gedaan? niet teveel? niet te weinig?
fan wel aangesloten?

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 18-09-2006 18:22 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zit de koeler wel helemaal correct? Is het contact tussen je CPU en de koeler bijvoorbeeld wel in orde?
Over wat voor een systeem praten we trouwens? :?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Pentium 4 D 930 + Abit AL8-v
ja er ligt voldoende pasta op, ja en men fan is ook aangesloten
ja dat weet ik nie og contact goed is ik kan het niet zien ik denk dat het geen goed contact is omdat voeding denk ik in de weg zit :s

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Misschien zou je gebruik kunnen maken van de quote knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif, zo is het in ieder geval duidelijk welke vraag je beantwoord. En ten tweede zou ik je willen vragen iets correcter nederlands te willen typen inclusief hoofdletters en leestekens, want ik kan er niet veel van maken.

Misschien is het verstandig de koeler er nog eens af te halen en opnieuw te monteren, misschien kun je hieruit een fout ontdekken die je gemaakt hebt.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Topicstarter
Goesiman schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:59:
Misschien zou je gebruik kunnen maken van de quote knop: [afbeelding], zo is het in ieder geval duidelijk welke vraag je beantwoord. En ten tweede zou ik je willen vragen iets correcter nederlands te willen typen inclusief hoofdletters en leestekens, want ik kan er niet veel van maken.

Misschien is het verstandig de koeler er nog eens af te halen en opnieuw te monteren, misschien kun je hieruit een fout ontdekken die je gemaakt hebt.
Ja dat zou ik wel kunnen doen maar het probleem ik zit momenteel op die pc,
en ik moet steeds men moederbord eruit halen .

Alvast bedankt,

Christophe

Verwijderd

dan start je toch even op buiten de kast kan je ook gelijk zien als je voeding het probleem is (dat je voeding er dus voor zorg dat je zalman scheef zit)

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:54
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:26:
[...]

Ja dat zou ik wel kunnen doen maar het probleem ik zit momenteel op die pc,
en ik moet steeds men moederbord eruit halen .

Alvast bedankt,

Christophe
dan draait hij dus al langer als 5 seconden als ik het goed begrijp. ja probeer het even uit de kast of ie dan werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat nog nooit gedaan :s .
Waar moet ik op letten mag dat gewoon op de vloer liggen ?
Het is een soort rubber vloer op mijn kamer.

Christophe

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:54
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:34:
Ik heb dat nog nooit gedaan :s .
Waar moet ik op letten mag dat gewoon op de vloer liggen ?
Het is een soort rubber vloer op mijn kamer.

Christophe
gewoon zorgen dat er niks op valt, en dat je niks aan raakt. Verder niet op vloerbedekiing leggen, of andere dingen die statisch kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik dan onder men moederbord leggen ?

• cygnus_6
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 11:45
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:39:
Wat moet ik dan onder men moederbord leggen ?
een stuk karton bijvoorbeeld

Verwijderd

Topicstarter
cygnus_6 schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:11:
[...]

een stuk karton bijvoorbeeld
Dit deed ik dus en men computer gaf direct 100 graden aan in de bios(met nieuwe koeling op ) , ik deed direct men computer uit en stak er direct 1ste koeling op blijkt dat hij nu op 80-100 graden blijft draaien :s ,
wilt dit zeggen dat me processor verbrand is ?

Christophe

Verwijderd

Als hij verbrand is start hij helemaal niet meer op, en geeft vaak piepjes. Die staan dan weer voor een errorcode. Maar als je die temps via de bios zag, dan is je proc meestal nog in orde. Maar het lijkt erop dat je koeler slecht contact maakt met je CPU.

You lucky bastard.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:20:
Als hij verbrand is start hij helemaal niet meer op, en geeft vaak piepjes. Die staan dan weer voor een errorcode. Maar als je die temps via de bios zag, dan is je proc meestal nog in orde. Maar het lijkt erop dat je koeler slecht contact maakt met je CPU.

You lucky bastard.
Grapjes
:s You lucky bastard :s
Soms maakt ie een raar geluid :'(

Wat moet ik nu doen om mijn computer te herstellen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 19:47 ]

Verwijderd

Heb je je oude koeler nog? Want ik neem aan dat je de Zalman als upgrade gekocht hebt. Dan even die jongen terug plaatsen en kijken of je een beter resultaat krijgt. Voor de rest kan je nog even je bios induiken en kijken of je hem kan underclocken. (Vcore omlaag (indien mogelijk) en de frequentie terugschakelen. Als hij het dan langer uithoud of als de temperaturen lager worden zit je in ieder geval weer een eind in de goede richting.

En raar geluid, wat maakt een raar geluid? Je fan, biepjes of iets anders?

edit***
Even nog gezocht, en ik kwam wat tegen van iemand wiens 930 continu 82 graden aangaf, dat zegt niet veel over 100 zoals je zelf zei, maar blijkbaar kan hij er dus wel tegen. Maar die temp moet hoe dan ook omlaag.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 20:14 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:35
Misschien maakt de koeler te weinig toeren waardoor het BIOS je computer steeds uitschakeld?

No Shame, only Fame!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:02:
Heb je je oude koeler nog? Want ik neem aan dat je de Zalman als upgrade gekocht hebt. Dan even die jongen terug plaatsen en kijken of je een beter resultaat krijgt. Voor de rest kan je nog even je bios induiken en kijken of je hem kan underclocken. (Vcore omlaag (indien mogelijk) en de frequentie terugschakelen. Als hij het dan langer uithoud of als de temperaturen lager worden zit je in ieder geval weer een eind in de goede richting.

En raar geluid, wat maakt een raar geluid? Je fan, biepjes of iets anders?

edit***
Even nog gezocht, en ik kwam wat tegen van iemand wiens 930 continu 82 graden aangaf, dat zegt niet veel over 100 zoals je zelf zei, maar blijkbaar kan hij er dus wel tegen. Maar die temp moet hoe dan ook omlaag.
Ja met oude koeler heeft hij ook 80 - 100 graden en voor ik zalman opstak had hij steed 50°
en ik denk toch dat het men processor is die een geluid maak :s

kzal em moeten binnendoen zeker ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Je processor kan geen geluid maken, omdat het niet uit losse onderdelen of wat dan ook bestaat.

The devil is in the details.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:29:
Je processor kan geen geluid maken, omdat het niet uit losse onderdelen of wat dan ook bestaat.
offtopic:
Volgens mij kon je de schakellingen horen die ie maakt, of is dan toch de HD die ik hoor :o

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:29:
ik weet het niet meer :s wat is het beste wat ik kan doen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:31:
[...]

ik weet het niet meer :s wat is het beste wat ik kan doen ?
Proc + koelblok goed schoonmaken met terpentine., afdoen met een doek. Een rijstkorreltje Pasta ertussen en alles goed aandraaien!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je processor wordt volgens het BIOS zo'n 80-100 graden. Dan zou je koelblok ook echt ontzettend heet moeten zijn. Ga dat eens een beetje nalopen. Raak bijvoorbeeld het koelblok wat je er op hebt zitten aan. Wordt dat wel warm?

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 19-09-2006 20:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 02:56

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Sorry maar wat bedoel je hier mee?

Wat je kunt doen is de Zalman cooler verwijderen en kijken of de processor een nette afdruk heeft achtergelaten in de coolpaste op de koeler. Wanneer dit niet het geval is dan zal de koeler er dus waarschijnlijk niet goed op gezetten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:36:
[...]

Proc + koelblok goed schoonmaken met terpentine., afdoen met een doek. Een rijstkorreltje Pasta ertussen en alles goed aandraaien!
ik heb dat niet terpentine, is dit ook goed voorzichtig met een vod ?

Verwijderd

Als je maar goed zorgt dat het schoon is

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:04

DataGhost

iPL dev

eh, liefst met een lensdoekje ofzo, zodat je geen rommel van je vod op je koeler/cpu blijft houden :+

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:43:
eh, liefst met een lensdoekje ofzo, zodat je geen rommel van je vod op je koeler/cpu blijft houden :+
ik deed het nu met een lensdoekje en hij heeft nu 50° ,
dit is al beter maar ik durf nu die Zalman 7700 erniet meer opzetten :s

Christophe

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Ik kuis koelpasta af met ether.

Mooi onderkant 7700 ermee afkuisen en en bovenkant processor met stofvrije doek.
drupje koelpasta (beste is Artic Silver 5) op cpu (grote van kleine rijstkorrel)
en mooi uitspreiden op heatspreader van cpu.

Laagje moet dun zijn dat je bijna erdoor kan kijken.
En mooi egaal.

Zalman 7700 zonder fanmate2 op moederbord koppelen.
Voor jouw processor is de 7700CU de beste (volledige koperen versie) , koelt +/- 5° beter dan de 7700AlCu

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Verwijderd

je klinkt als een beginner, nou vooruit dan.
pak een wattenstaafje met alchol, ik gebruik altijd spiritus. ( ze kosten niks dus gebruik er een paar )
Wattenstaafje mag je ook vervangen door keukenrol, maar let goed op dat er geen papier vezels achterblijven. Maat de CPU schoon, en leg er een rijstkorrel pasta op, dan moet je wel met een draaiende beweging de koeler plaatsen.
Of spreid met een credit kaart formaat plastic de pasta goedverdeeld uit. Dunne egale laag.

daarne CPU Koeler plaatsen en draaien.

TIP voor de volgende keer.
Bouw eerst je hele systeem op buiten de kast. Test dan alles, scheelt een hoop. Ik doe dat ook altijd en als er na installatie en 1 week draaien zich geen problemen voor doen met hardware gaat hij in de kast.

PS: het woord TOT wil ik alleen horen als ik in de garage bezig ben mijn motor te repareren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 14:32 ]

Verwijderd

Zelf smeer ik die koelpasta nooit uit. drupje en dan de koeler er op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het dat men chipset kooler in de weg zit voor men processor kooling,
op site van zalman staat er dat ik een zalman nothbridge moet kopen maar op de 8erkant van verpakking van de kooler staat er dat de kooler ook de northbridge ook kan coolen, wat moet ik nu doen ?

Christophe
Pagina: 1