[PC] 2200 euro voor (stil) high-end gamesysteem. Suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beunhaas1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik wil dus een systeem samenstellen van rond de 2200 euro waar je gewoon goed op kan gamen.
Ik voel me de laatste tijd ook steeds meer geroepen tot de wereld van het OC'en,
dus op dit gebied moet er ook het een en ander mogelijk zijn.
En als laatste vereiste moet hij ook vrij stil zijn tijdens normaal gebruik.
Ik heb al het een en ander uitgezocht op basis van suggesties, forums, reviews etc:

Processor

Intel Core 2 Duo E6600 (€ 302,-)

Omdat ik hier al erg veel positief nieuws over gelezen heb. Het schijnt dat je deze processor (gewoon de retail versie) erg goed kunt OC'en?

Asus P5W DH de luxe + Core 2 duo E6600 ES 400 plus fsb

Moederbord

Asus P5W DH Deluxe (€ 197,70)

Ook erg veel positieve dingen over gehoord, en zeker in combinatie met de e6600 schijn je er erg leuke resultaten mee te kunnen bereiken qua OC'en. Ook vanwege het feit dat het bord twee IDE aansluitingen heeft, en ik nog twee IDE 250 GB Maxtors heb liggen.

Koeler

Thermalright Ultra-120 Heatsink (€ 52,90)

Het schijnt de beste te zijn qua koelmogelijkheden. Maar ik had nog wel een vraag over het formaat, aangezien het een erg hoge koeler is. Krijgt je moederbord/processor geen problemen door het gewicht wat er aan "hangt"? Iemand hier (slechte) ervaringen mee?
En ik moet er ook nog een 120 mm fan in doen, nog suggesties?

Ik heb gekozen voor de Thermaltake Thunderblade A1926 (€ 8,-) als ventilator, aangezien deze op 2000 rpm maar 21dBA produceert. Geen ventilatoren gevonden die beter waren...

http://www.silentpcreview.com/article646-page1.html
http://www.hartware.de/review_604_7.html

Geheugen

2x 1 GB DDR G.Skill CL5 PC6400 (€ 287,-)

Voor het OC'en schijnt dit geheugen erg goed te zijn. Ik weet niet of dit geheugen een beetje overkill is, aangezien ik eerst nog niet mijn bordje ga volt-modden. Ik wil eerst wat meer ervaring opdoen op het gebied van OC'en.

\[OC-DDR]Het G.skill Overklok Geheugen #2

Videokaart

EVGA GeForce 7950 GX2 (€ 529,90)

Omdat het de beste kaart is die nu is te verkrijgen. Zelfs de nieuwe Ati 1950 schijnt niet opgewassen te zijn tegen deze kaart. Behalve natuurlijk in de bekende quad-sli opstelling, kwam de 1950 zelfs zonder crossfire (dacht ik) hoger uit. Maar dit is natuurlijk te verwijten aan de onvolwassen drivers!
Verder het merk EVGA gekozen, omdat mij ooit eens is verteld dat je de koeler van je EVGA kan vervangen zonder dat de garantie vervalt. Gaat dit ook op voor de EVGA 7950 gx2? Anders neem ik denk ik Club3d, aangezien deze simpelweg goedkoper is. Ook al wordt het niet erg duidelijk aangegeven, ondersteunt het moederbord (P5W DH Deluxe) toch wel deze kaart?
De garantie vervalt niet als je de koeler vervangt, daarom gekozen voor de EVGA.

http://xbitlabs.com/artic...play/ati-x1950xtx_22.html

Geluidskaart

Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1 (€ 189,73)

Met deze kaart schijn je frames te winnen in games, doordat de onboard processor de "geluid berekeningen" doet? Gewoon een uitstekend kaartje. Vriend van me heeft hem ook, en klinkt echt heel erg mooi (zeker i.v.m. mijn huidige onboard geluid). Alleen kan iemand mij vertellen of het waar is dat je voor gamen analoge kanalen moet gebruiken en bij films een optische kabel? Ik meende dit ergens gelezen te hebben, maar geen flauw idee waar :D.

Hardeschijven

2x 250 GB (7.200 rpm) ATA Maxtor DiamondMax 10, 8 mb cache
73 GB (10.000 rpm) SATA Western Digital Raptor, 16 mb cache (€ 148,60)

Die twee Maxtor's heb ik nog liggen. Die Raptor kies ik omdat ik zo mijn systeem sneller kan laten opstarten, en programma's sneller te laten werken vanwege de 10.000 rpm.

Brander

BenQ DW1655 16x (€ 34,72)

Ik kon er maar niet uit komen welke brander ik in vredesnaam moest kiezen. Had goede ervaring met NEC, maar veel mensen raadde ook Plextor en BenQ aan. Werd er al met al niet veel wijzer van, en ben maar afgegaan op het advies van de "Best Buy Guide: september 2006". Kwam zo op deze BenQ. Iemand ervaring met deze brander?

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2006

Behuizing

Antec Performance One P180B (€ 123,80)

Ik heb de grijze variant bij iemand staan en ik was gelijk verkocht. Eindelijk een mooi en strak uiterlijk. Ook nog mooi meegenomen dat deze kast best goed aanbevolen wordt hier en daar, vanwege zijn goede airflow. Wel jammer dat het deurtje een beetje gammel is, maar daar kan ik mee leven :). (Past de Thermalright Ultra-120 wel in deze kast?)

nieuws: Bye-bye beige; acht moderne miditowers vergeleken

(Hoewel de ThermalRock Eclipse uit die review er wel heel mooi uit ziet, komt hij jammer genoeg niet in de pricewatch voor. Heb hem verder ook op geen andere Nederlandse site kunnen vinden, en ik heb geen zin om nog langer te wachten.)

Voeding

Antec TruePower 2.0 TP-II 550 Watt (€ 98,14)

Ik gebruik bij deze opstelling nog geen 550 Watt, maar met het oog op de toekomst lijkt me het niet verkeerd om 550 Watt te nemen. Voor eventuele SLI/Crossfire opstellingen.

Seasonic S12-500 Watt (€ 94,09)

Gekozen voor deze voeding omdat mijn vorige keus, Antec Truepower, kennelijk bij een aantal winkels niet meer leverbaar is. Bij andere winkels een erg lange levertijd, en heb geen zin om als laatste onderdeel mijn voeding te ontvangen :P. Gelezen dat deze voeding erg stil en stabiel is, wat wil je nog meer?

http://www.silentpcreview.com/article247-page1.html

Muis & toetsenbord

Logitech G5 Laser Mouse (€ 52,-)
Logitech G15 Gaming Keyboard (€ 62,-)

Voor zover ik mij kan heugen de beste muis op de markt? en het toetsenbord is natuurlijk naar eigen smaak, maar ik vind een dergelijk LCD schermpje wel wat mogelijkheden bieden.

Overig

Akasa Card Reader; 21 in 1 (€ 37,-)
ALPS Diskette Drive 1,44MB (€ 4,88)
NEC 16x48x (€ 16,54)

Een Card Reader bevalt me altijd wel in een pc, aangezien ik veel gebruik maak van flashkaartjes (camera, telefoon, pda etc). Deze, net zoals de Diskette Drive voor eventuele RAID configuraties, gewoon op aanraden van de "Best Buy Guide: september 2006". De DVD speler heb ik op basis van de "Pricewatch", en dan maar gewoon kijken welke het meest populair is bij de DVD spelers :P.

Ik heb zelf de Logitech Z-5500 5.1 speakerset al en heb een 19" inch crt.

Al met al kom ik dan op een bedrag uit van totaal € 2.264,96. Dit is nog zonder verzendkosten, wat ik later allemaal nog even moet uitzoeken.

Is dit een goede configuratie? Alle suggesties zijn welkom! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Beunhaas1 op 19-09-2006 15:20 . Reden: updaten ]

hoi

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
ik heb er niks op aan te merken _/-\o_

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 21:18
Jah zeker een mooi systeem. Nog even op jou vraag van de videokaart dan kan volgens mij gewoon

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

waar kan je die ES versie's kopen?

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 21:18
kukel360 Ik weet of je het weet maar ES staat voor engering sample Dus ik niet dat je ze kan kopen.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:37

Theo

moederbord

Ik mis eigelijk je speakers.

Je heb een geluidskaart van bijna 200 euro, en om deze goed te benutten kun je het beste ook speakers nemen die dezelfde prijs hebben of duurder zijn. Speakers die een THX cetificaat dragen zijn voor jou denk ik een goede keuze. Dit zijn speakers van 200-350 euro, maar dan heb je wel wat. Dan kun je teminste echt zware bassen verwachten (die je ook echt kan voelen, spreek uit ervaring) en je heb topkwaliteit spul.
Een mooi setje is bijvoorbeeld de Creative GigaWorks S750 (210 watt RMS subwoofer 8) ), de crative megaworks 550D of de Logitech Z-5500

Nu met WP, PV, EV en PC

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40
Hij heeft in zijn post staan dat hij de Z-5500 al bezit? ;)

Anyhow, mooi systeem, daar ben ik toch stiekem wel een beetje jaloers op! ;) Overigens lijkt overclocken en stil mij niet echt een goede combi?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Beunhaas1
Ik zat er inderdaad zelf al ook over te twisten of OC'en en stil wel goed samengingen :P.
Ik ga nog even uitzoeken hoe dat zit met de videokaart en dan bestellen!

Bedankt voor de reacties in elk geval, geeft een vertrouwd gevoel dat ik geen rommel koop :).

hoi

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ookal klinkt die kaart erg goed, je betaalt wel de hoofdpijs voor maar een paar extra fps.

Een maatje eronder is al een stuk goedkoper, kan je gaan voor 2 raptors in RAID0.

• Beunhaas1
Zit wel waarheid in, want zo heb ik er zelf ook al naar gekeken.
Maar ik wil er gewoon voor zorgen dat ik niet te weinig power heb tot aan de dx10 kaarten, en als ik me niet vergis zit er een aardig OC potentiaal in de kaart.

Voornamelijk de Asus volgens deze review:

http://www.bit-tech.net/h...e_7950_gx2_roundup/1.html

Maar uiteindelijk hoeft het niet zoveel te zeggen, aangezien ze in die review misschien een extra goed overclockbaar kaartje hebben gekregen...

hoi

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:09
Ik denk dat je met een 7900GT(X) ook wel al genoeg power hebt tot aan Dx10 :)

Ikzelf vind een 7950X2 beetje weggegooid geld voor maar een paar extra fps zoals hierboven al gezegd :)

• Beunhaas1
hmmm, en aan wat voor 7900 gtx zou ik dan moeten denken?
want er zijn dusdanig veel merken dat ik het spoor helemaal bijster raak :/
en is de 1950 overigens niet beter dan de 7900 gtx?
weet niet hoe het zit met de beschikbaarheid daarvan?

hoi

• Beunhaas1
zoals het er nu voor staat ga ik vandaag dit systeem bestellen, met de volgende verandering:

Antec TruePower 2.0 TP-II 550 Watt (€ 98,14) wordt Seasonic S12-500 Watt (€ 94,09)

aangezien de Antec niet meer leverbaar (?) is in een paar winkels.
Gezien alle verhalen met het niet kloppen van de "op voorraad" indicatoren, ga ik hem dus ook niet bij een andere winkel bestellen. Wat zul je zien dat ik dan 2 week oid wacht en dan is hij op site ook opeens niet meer leverbaar :/...

Dus maar voor de Seasonic, aangezien dit ook een A-merk is en hij erg stil schijnt te zijn.

Thermaltake Thunderblade A1926 (€ 8,-) als ventilator. 2000 rpm en maar 21dBA. Dit is dan voor de heatsink die 120mmx120mmx25mm vereist, met 1600 rpm. Tenzij iemand nog een betere ventilator kent?

edit:
Bijna vergeten, maar ik wacht op antwoord van EVGA over het vervangen van je koeler van je graka zonder dat je garantie vervalt. Zolang je de koeler er maar weer op zet als je hem terug stuurt voor reparatie oid. Anders ga ik denk ik voor de Asus, aangezien deze goed te OC'en is.

linkje: http://www.bit-tech.net/h...e_7950_gx2_roundup/1.html

edit:
ik heb de volgende mail ontvangen van EVGA:

"Sir,
You may replace your stock cooling solution with an aftermarket cooling solution without voiding your warranty. If you do this, please keep your stock solution on hand, as our RMA department will only accept cards received in their original condition."

dus je kan er gewoon een andere koeler opzetten, zonder dat je garantie vervalt :).

[ Voor 34% gewijzigd door Beunhaas1 op 19-09-2006 15:10 ]

hoi

Verwijderd

waarom koop je het BBG september systeem niet en bouw je daarna nog waterkoeling ofzoiets in?

• Beunhaas1
Ik heb uiteraard naar de Best Buy Guide gekeken, hier ook een paar onderdelen uit gehaald, maar zoals onboard geluid :/? Ik heb toch echt liever een apart kaartje, ook al is de geluid toch zo goed van onboard, het kan frames schelen. Verder heb ik gekozen voor een uitermate goeie heatsink met erg goed overclockbaar geheugen. En een kast naar mn eigen keuze.

Maar in grove lijnen is het wel het high-end gamingsysteem van de BBG ;)

hoi

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Stil en GeForce 7950 GX2 :/

Neem gewoon een x1900XT. Is ruim voldoende voor alle moderne games en kost veel minder. En dan na een jaar ofzo weer een nieuwe. Bovendien is die tenminste te voorzien van aftermarket koelers. Gewoon een Artic Accelero X2 erop.

Die fan van thermaltake is volgens mij een beetje crappy. 21 DB op 2000rpm geloven ze het zelf. Kijk op www.silentpcreview.com voor echte stille fans. Bijvoorbeeld een Nexus of Sharkoon SilentEagle. 1000 rpm is eigenlijk de upper limit voor echt stille fans aangezien eigenlijk alleen de lagering nog kan verschillen per fan, verder is het geluid vrijwel gelijk bij zelfde rpm.

De Scythe Ninja is een betere heatsink en nog goedkoper ook. Passief (casefan op 700-800 rpm) is goed mogelijk.

OCZ is een stuk goedkoper dan G-skill en heeft geen problemen met de 975, wel met de 965.

Volgens mij voegt die fatal1ty niet echt iets toe op het gebied van geluidskwaliteit. Maar als de gadgets je aanstaan...

Verder strakke combo.

• Beunhaas1
Ik heb dus een mail gestuurd naar EVGA over de 7950 gx2 met betrekking tot het vervangen van de koeler, en dit was het antwoord:

"Sir,
You may replace your stock cooling solution with an aftermarket cooling solution without voiding your warranty. If you do this, please keep your stock solution on hand, as our RMA department will only accept cards received in their original condition."

Dus als ik de 7950 gx2 te luidruchtig vind, kan ik er gewoon een andere koeler op zetten :). Verder zat ik nog een beetje te twisten tussen de x1950 xtx en de 7950 gx2, maar de x1950 xtx is niet echt lekker beschikbaar dacht ik.

Gelezen dat het G.skill geheugen erg goed (beste) is qua overclocken? Dit zal wel enigsinds meningsgebonden zijn uiteraard, maar als echt goeie overclockers het ook gebruiken?

En de Scythe Ninja komt in deze test slechter uit de test:

Maar ik had inderdaad ook mijn twijvels bij de Thermaltake Thunderblade A1926, want waarom zouden er dan niet meer van dit soort koelers zijn? En dan ook nog zo goedkoop...
Ik zal die link even checken O-).

En achjah, ik hoor wel meer dat de Fatal1ty niet echt een toedoende toevoeging is. Maar het is meer het feit dat ik het gewoon mooi speelgoed vind denk ik :P.

hoi

• The_nv40_man
Ze zeggen alleen dat het mag ivm de garantie, of er een aftermarket koeler voor is wordt niet vermeld ;)

www.silentpcreview.com voor de "Echte" lijst van aanbevolen heatsinks, fans en voedingen op eerlijke manier gemeten met een wetenschappelijke achtergrond. (bovendien heeft die review geen nut want de Scythe ninja en de thermalright zijn beide alleen heatsinks dus prestaties zijn afhankelijk van de fan, en casefans en die zijn niet heltzelfde bij beide) De Scythe Ninja is overall een betere heatsink waarmee je bovendien een veel grotere kans hebt om de cpu passief (met casefans) te koelen.

En het zou kunnen dat G skill beter overclocked maar pc6400 is normaal gesproken dikke overkill tov de fsb. Als je de processor gaat overclocken en dus ook de fsb kan je dmv het geheugen op 800 te laten draaien ervoor zorgen dat je geheugenbandbreedte op niveau blijft. je hoeft dus niet eens te overclocken om genoeg bandbreedte te hebben tenzij je echt hoge fsb wil hebben van ruim over de 400 ofzo.

Verwijderd

Ik ben voor de X1950XTX gegaan, omdat deze stiller is dan een 1900XT en ook stiller dan de 7950GX2.
deze kaart kost ook wat minder en presteerd gewoonweg heel goed, sommige games zelfs beter dan de 7950GX2 als je sommige reviews leest. dat is ook natuurlijk afhankelijk van de rest van je systeem.

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:18
Dus dan neem je toch de nieuwe Infinity (die wint volgens dezelfde test), gaat passen in een P180 :+

Love Hardware!

Verwijderd

Ik wil even wat zeggen over je geluidskaart. Zoals als eerder gezegd voegt die Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1 geen meerwaarde aan de geluidskwaliteit toe dan een gewone X-Fi. Dit stond ook in Computer totaal. Wel was het inderdaad zo dat hij iets gegeugen had ofso waardoor hij de processor ontlaste. MAAR de processor is een stuk minder belangrijk in games dan de videokaart. Daarbij komt dat games nog steeds maar 1 core gebruiken, behalve geluidstaken dat mooi op de andere core gedaan kan worden (en geluidstaken nemen geen hele core in beslag kan ik je verzekeren). Een gewone X-fi ontlast je processor ook al behoorlijk, ofwel je zal er heel weinig to geen frames mee winnen. verder een lekker systeem

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 18:46 ]

• The_nv40_man
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 16:52:
Ik ben voor de X1950XTX gegaan, omdat deze stiller is dan een 1900XT en ook stiller dan de 7950GX2.
deze kaart kost ook wat minder en presteerd gewoonweg heel goed, sommige games zelfs beter dan de 7950GX2 als je sommige reviews leest. dat is ook natuurlijk afhankelijk van de rest van je systeem.
Zou ik toch eerder voor de x1900XT gaan. Scheelt toch nog teveel in prijs. De snelheid is ruim voldoende zoals ik al eerder heb gezegd. En de stilte van de x1950XTX is natuurlijk redelijk in vergelijking met een 7950 gx2 maar nog steeds een lachertje vergeleken bij de Accelero X2. Het is namelijk hetzelfde koelerdesign als de HiS kaarten en die waren wel een stukje stiller de de reference maar nog steeds niet echt stil. En dat is de x1900XT met Accelero gewoon wel voor een betere prijs/snelheids verhouding en meer stilte.

• Beunhaas1
Na jullie meningen en adviezen heb ik besloten dit te gaan bestellen:

Processor

Moederbord:

Koeler:
Scythe SCNJ-1000P Plus (€ 35,95)

Ventilator:
Thermaltake Thunderblade A1926 (€ 8,-)
Papst 4412 FGL 120mm, 26dB (€ 15,33)

Geheugen
2x 1 GB DDR G.Skill CL4 PC6400 (€ 278,85)

Videokaart
Sapphire Radeon X1950 XTX 512MB, DDR4 (€ 399,-)

Geluidskaart

Hardeschijven

Brander

Behuizing

Voeding
Seasonic S12-500 Watt (€ 92,05)

Muis & toetsenbord

Overig
NEC 16x48x (€ 16,54)
Microsoft Windows XP Professional OEM, NL (€ 99,-)

Totaal: € 2.088,88

Toch gekozen voor de Ati kaart, omdat je iets van € 120,- meer betaald voor die paar frames meer. En aangezien ik hiermee het gamen wel uithou tot DX10, is het niet nodig om een nóg betere kaart erin te steken.

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor de geboden hulp bij het uitzoeken van dit systeem! _/-\o_

hoi

Verwijderd

Beunhaas1 schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:55:
Ik wil dus een systeem samenstellen van rond de 2200 euro waar je gewoon goed op kan gamen.
Ik voel me de laatste tijd ook steeds meer geroepen tot de wereld van het OC'en,
Ik heb al het een en ander uitgezocht op basis van suggesties, forums, reviews etc:

Processor

Omdat ik hier al erg veel positief nieuws over gelezen heb. Het schijnt dat je deze processor (gewoon de retail versie) erg goed kunt OC'en?

Moederbord

Ook erg veel positieve dingen over gehoord, en zeker in combinatie met de e6600 schijn je er erg leuke resultaten mee te kunnen bereiken qua OC'en. Ook vanwege het feit dat het bord twee IDE aansluitingen heeft, en ik nog twee IDE 250 GB Maxtors heb liggen.

Koeler

Het schijnt de beste te zijn qua koelmogelijkheden. Maar ik had nog wel een vraag over het formaat, aangezien het een erg hoge koeler is. Krijgt je moederbord/processor geen problemen door het gewicht wat er aan "hangt"? Iemand hier (slechte) ervaringen mee?

Ik heb gekozen voor de Thermaltake Thunderblade A1926 (€ 8,-) als ventilator, aangezien deze op 2000 rpm maar 21dBA produceert. Geen ventilatoren gevonden die beter waren...

Geheugen

Voor het OC'en schijnt dit geheugen erg goed te zijn. Ik weet niet of dit geheugen een beetje overkill is, aangezien ik eerst nog niet mijn bordje ga volt-modden. Ik wil eerst wat meer ervaring opdoen op het gebied van OC'en.

Videokaart

Omdat het de beste kaart is die nu is te verkrijgen. Zelfs de nieuwe Ati 1950 schijnt niet opgewassen te zijn tegen deze kaart. Behalve natuurlijk in de bekende quad-sli opstelling, kwam de 1950 zelfs zonder crossfire (dacht ik) hoger uit. Maar dit is natuurlijk te verwijten aan de onvolwassen drivers!
Verder het merk EVGA gekozen, omdat mij ooit eens is verteld dat je de koeler van je EVGA kan vervangen zonder dat de garantie vervalt. Gaat dit ook op voor de EVGA 7950 gx2? Anders neem ik denk ik Club3d, aangezien deze simpelweg goedkoper is. Ook al wordt het niet erg duidelijk aangegeven, ondersteunt het moederbord (P5W DH Deluxe) toch wel deze kaart?
De garantie vervalt niet als je de koeler vervangt, daarom gekozen voor de EVGA.

Geluidskaart

Met deze kaart schijn je frames te winnen in games, doordat de onboard processor de "geluid berekeningen" doet? Gewoon een uitstekend kaartje. Vriend van me heeft hem ook, en klinkt echt heel erg mooi (zeker i.v.m. mijn huidige onboard geluid). Alleen kan iemand mij vertellen of het waar is dat je voor gamen analoge kanalen moet gebruiken en bij films een optische kabel? Ik meende dit ergens gelezen te hebben, maar geen flauw idee waar :D.

Hardeschijven

Die twee Maxtor's heb ik nog liggen. Die Raptor kies ik omdat ik zo mijn systeem sneller kan laten opstarten, en programma's sneller te laten werken vanwege de 10.000 rpm.

Brander

Ik kon er maar niet uit komen welke brander ik in vredesnaam moest kiezen. Had goede ervaring met NEC, maar veel mensen raadde ook Plextor en BenQ aan. Werd er al met al niet veel wijzer van, en ben maar afgegaan op het advies van de "Best Buy Guide: september 2006". Kwam zo op deze BenQ. Iemand ervaring met deze brander?

Behuizing

Ik heb de grijze variant bij iemand staan en ik was gelijk verkocht. Eindelijk een mooi en strak uiterlijk. Ook nog mooi meegenomen dat deze kast best goed aanbevolen wordt hier en daar, vanwege zijn goede airflow. Wel jammer dat het deurtje een beetje gammel is, maar daar kan ik mee leven :). (Past de Thermalright Ultra-120 wel in deze kast?)

(Hoewel de ThermalRock Eclipse uit die review er wel heel mooi uit ziet, komt hij jammer genoeg niet in de pricewatch voor. Heb hem verder ook op geen andere Nederlandse site kunnen vinden, en ik heb geen zin om nog langer te wachten.)

Voeding

Ik gebruik bij deze opstelling nog geen 550 Watt, maar met het oog op de toekomst lijkt me het niet verkeerd om 550 Watt te nemen. Voor eventuele SLI/Crossfire opstellingen.

Gekozen voor deze voeding omdat mijn vorige keus, Antec Truepower, kennelijk bij een aantal winkels niet meer leverbaar is. Bij andere winkels een erg lange levertijd, en heb geen zin om als laatste onderdeel mijn voeding te ontvangen :P. Gelezen dat deze voeding erg stil en stabiel is, wat wil je nog meer?

Muis & toetsenbord

Voor zover ik mij kan heugen de beste muis op de markt? en het toetsenbord is natuurlijk naar eigen smaak, maar ik vind een dergelijk LCD schermpje wel wat mogelijkheden bieden.

Overig

NEC 16x48x (€ 16,54)

Een Card Reader bevalt me altijd wel in een pc, aangezien ik veel gebruik maak van flashkaartjes (camera, telefoon, pda etc). Deze, net zoals de Diskette Drive voor eventuele RAID configuraties, gewoon op aanraden van de "Best Buy Guide: september 2006". De DVD speler heb ik op basis van de "Pricewatch", en dan maar gewoon kijken welke het meest populair is bij de DVD spelers :P.

Al met al kom ik dan op een bedrag uit van totaal € 2.264,96. Dit is nog zonder verzendkosten, wat ik later allemaal nog even moet uitzoeken.

Die maxtors zou ik vervangen voor samsungs SP 2504C stiller sneller en naar mijn mening betroubaarder.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Als de winkel het te koop heeft, koop een:

- Enermax Liberty Modulaire voeding of een Hiper modulaire voeding.
Die 2 voedingen leveren net wat meer amperes en zijn ook stil, de kabels zijn ook nog eens gesleeved, dat bevorderd de airflow en ziet er goed uit.
Ik heb net van iemand een zwarte Hiper 580watt overgekocht en zal ik morgen even testen op geluid (ik ga mijn oor ertegenaan en ook meten op 30 en 1meter afstand)

- Neem een Pioneer brander omdat die betere foutcorrectie heeft en goeie DVD+R brand met weinig PI/PIF errors, tenzij je lightscribe echt leuk vindt (die schijven zijn van minder kwaliteit om lang te bewaren).
- Waarom neem je niet een grote mooie 5,25inch frontbay waarmee je de temperaturen kan zien en fans kan regelen?
- Neem als DVD speler ook maar een plextor of Pioneer vanwege de goeie foutcorrectie in de speler.
- Als het kan neem een diskettestation van Sony, lijkt mij net iets beter dan Alps en zijn volgens mij ook iets stiller :)

@jan1025:
Lees eens goed, waarom vervangen als hij de Maxtor harde schijven al thuis heeft liggen? Dan zal hij moeten verkopen voor weinig en veel geld uit moeten geven aan de Samsung harde schijven

[ Voor 9% gewijzigd door Archimond op 21-09-2006 02:02 ]

Verwijderd

Beunhaas1 in "[PC] 2200 euro voor (stil) high-end game..."
:) Een gtx 7900 of een 7950 nou ik heb de laatste tis wel een heet kindje , maar rockstabel en nauwelijks duurder, en veel sneller.
Beunhaas1 schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:55:

Processor

Moederbord

Koeler

Geheugen

Videokaart

Geluidskaart

Hardeschijven

Brander

Behuizing

Voeding

Muis & toetsenbord

Overig

NEC 16x48x (€ 16,54)

:) Ik zou de voeding veranderen in een enermax 620 liberty, iets meer ruimte en het zijn insteek stekkers, wat je niet nodig hebt gebruik je gewoon niet = zeer stabiel (your choice)

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vraag me af of die raptor in zn eentje sneller is als je 2 maxtors in raid 0 en dus uberhaubt nodig is ?

Dit vraag ik me af omdat ik dus zelf ook aan het kijken ben en dit nog een kleine issue is....

Rapapa...

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 02:06:
Ik zou de voeding veranderen in een enermax 620 liberty, iets meer ruimte en het zijn insteek stekkers, wat je niet nodig hebt gebruik je gewoon niet = zeer stabiel (your choice)
Jij denkt toch niet werkelijk dat een 500 Watt voeding niet genoeg ruimte biedt ? 8)7

(heb zelf een Seasonic S12 500 Watt, inderdaad erg stil en zeer constant met mijn verdere hardware (zie sig))
Pagina: 1