Nieuw high performance 1GB geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ben nu een tijd aan het kijken voor geheugen voor mijn nieuwe barebone pc:
AMD400+ s939 (fsb 240) , 620GB harddisks, x850xtpe voltmodded to 630-600Mhz.

Mijn vorige bestelling van het geheugen is door de winkel geannuleerd omdat deze niet meer leverbaar was. Dit betrof 2x1gb OCZ Gold XTC cl2 . Nu ben ik dus op zoek naar een ander setje maar moeten wel perfecte prestaties leveren.

Benchmarks op internet zijn meestel 256 of 512mb modules en die ik vond van 1gb waren allemaal op standaard clocks. En modules die mij aanspraken waren weer niet leverbaar :/

Misschien dat jullie mij advies kunnen geven bij aanschaf van een nieuw setje geheugen?

Info:
- DDR, maximaal 2.9 volt op moederbord, 2 slots, 2 stuks van 1GB
- Moeten strakke timings hebben op een FSB van 240 (maximaal 2.5-3-3-10)
- budget ongeveer 250 euro

Als jullie meer info willen, kan worden geleverd.

• Gamo
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Als je weet wat je wilt hebben, dan kijk je toch naar de pricewatch?

Ik bedoel, je wilt OC geheugen, je weet welke specs ze moeten hebben en je hebt al een budget.

Zoekse

[ Voor 44% gewijzigd door Gamo op 18-09-2006 14:18 ]

• ---RRR---
  • Laatst online: 16-12-2025
Daar ben ik ook al geweest. Staan er genoeg bij die cl2 hebben op 400mhz in een verschillende range van bedragen?

Hieruit kan ik niet opmaken welke modules er op een maximaal voltage van 2.9 volt een timing hebben van cl2.5 op een fsb van 240.

Er zullen hier vast een aantal mensen zijn die 1gb modules aan de tand hebben gevoeld en mij kunnen informeren over hun resultaten waardoor ik beter mijn keuze kan maken.

[ Voor 66% gewijzigd door ---RRR--- op 18-09-2006 16:54 ]

• Gamo
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

---rrr--- schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:37:
Daar ben ik ook al geweest. Staan er genoeg bij die cl2 hebben op 400mhz in een verschillende range van bedragen?

Hieruit kan ik niet opmaken welke modules er op een maximaal voltage van 2.9 volt een timing hebben van cl2.5 op een fsb van 240.

Er zullen hier vast een aantal mensen zijn die 1gb modules aan de tand hebben gevoeld en mij kunnen informeren over hun resultaten waardoor ik beter mijn keuze kan maken.
Ja die zijn er genoeg te vinden op reviewsites. Zoek een mooi reepje uit, gooi het door Google en zoek tot op de bodem uit wat de ins en outs zijn van de modules. Zo werkt dit forum niet echt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
---rrr--- schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:37:
[...]
Die garantie heb je in geen geval, maar er zijn natuurlijk altijd modules die de grootste kans hebben dit te behalen. In jouw geval zou ik voor modules met Samsung TCCD chips gaan.
Kijk op m'n RAM List voor een overzicht van o.a. alle modules met TCCD :)
Die heb je in no-time gevonden met de search of Google. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje in
Het DDR/DDR2 Informatie- en Overklokresultaten-topic en voorgaande delen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

^^

Valt weinig aan toe te voegen :z

Dicht wegens allemaal met redelijke inzet te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.