Mobo heeft sp1 nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 08:55
Goedendag,

Nadat ik zaterdag rond het eten de onderdelen van mijn computer binne kreeg, ben ik gelijk aan de slag gegaan om mijn pc'tje in elkaar te zetten. Dit allen was gelukt en gelijk xp geinstalleerd enz enz. Maar nu is het zo dat ik de xp code die ik bij mij dell pc 4 jaar geleden heb meegekregen kwijt ben en dus genoodzaakt was om het even een minder legale key gebruikt.

Alles leek goed te werken, alleen wanneer ik de chipset driver wilde intstalleren gaf die aan dat die het bestand usb.sys niet kon vinden. En ik kon de driver usb 2.0 ook niet installeren omdat die sp1 nodig had.

Wat er ook nog eens bij kwam is dat xp maar de helft van mijn schijf zag. 128gb ipv 250gb.

Nu is het zo dat Vista binnekort uit komt en nu vind ik het erg zonde om 125 euro neer te leggen en het 3 maanden later niet meer gebruiken.

Is er een oplossing voor om toch die chipset driver te installeren? en toch die usb 2.0 ? en toch xp de volledige grote van mijn schijf te laten zien?

Alvast bedankt!

dat was het dan weer voor deze post

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je ook maar even gezocht had dan had je te weten gekomen dat:

• Windows soms schijven van een bepaalde grootte niet meteen goed ziet. Dit is later op te lossen met SP1 en/of 2 of door Partition Magic te draaien en het erbij te 'plakken'
• Dat Widnows het niet installed komt omdat er USB 2.0 poorten op je PC zitten. Die worden pas goed ondersteunt meen ik vanaf SP 2. Je moet dus gewoon doorgaan met de installatie en als die klaar is de rest installen van de SP's. Dan doet meteen je USB poorten het weer.

Dus wat te doen ?

• Google doorpluizen
• GoT doorzoeken

Ben zo vriendelijk geweest:

OM FAQ / Beleid
Windows Clients - FAQ

• Windows gewoon installen met de fouten erbij.
• SP's downloaden en installen
• Kijken of de ruimte erbij is gekomen of anders met een prog als Partition Magic de nog steeds vrije ruimte formateren en erbij plakken

Tevens kan je ook wel die usb 2.0 drivers downloaden meen ik, maar die moet je zelf even zoeken ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 18-09-2006 13:41 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het zou eventueel handig kunnen zijn om even te vermelden over welk mobo je praat.
En dat je maar 128 Gb vindt, is een bekend probleem, te fixen in het registry geloof ik.
Dit zal wel ergens in de FAQ staan op dit forum.

[ Voor 10% gewijzigd door frederikske op 18-09-2006 13:38 ]

Verwijderd

kan je geen vista beta downloaden en het daar dan zolang mee doen totdat vista uitkomt

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 00:56
Dit mag trouwens sowieso niet want die licentie van Dell is OEM en mag je dus niet gebruiken bij een ander moederbord. Maar ja, je hebt je oplossing toch al :)

Edit: Zo dan :9

[ Voor 22% gewijzigd door hav0c op 18-09-2006 13:46 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Je moet dus inderdaad gewoon SP2 installeren, en dan doen al je componenten het netjes.

Dat dit niet kan met jouw illegale Windows is bekend, maar dat soort dingen horen niet op GoT thuis.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40
offtopic:
"Slotje roepen" is evenmin niet gewenst :-).

Stay safe

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

corniels schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:33:
Maar nu is het zo dat ik de xp code die ik bij mij dell pc 4 jaar geleden heb meegekregen kwijt ben en dus genoodzaakt was om het even een minder legale key gebruikt.
Bel DELL voor een nieuwe key.
Alles leek goed te werken, alleen wanneer ik de chipset driver wilde intstalleren gaf die aan dat die het bestand usb.sys niet kon vinden. En ik kon de driver usb 2.0 ook niet installeren omdat die sp1 nodig had.
Dan installeer je toch SP1/SP2?
Wat er ook nog eens bij kwam is dat xp maar de helft van mijn schijf zag. 128gb ipv 250gb.
Dit wordt opgelost met SP1, zie ook OM FAQ / Beleid.

Al met al vragen die je eenvoudig zelf had kunnen beantwoorden door logisch na te denken danwel de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te naslaan. Dit topic gaat dan ook dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.