Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Electrische auto sneller dan Modena en Carrera GT

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een electrische auto van 150000$ bewijst zich tegen sportwagens:
http://video.google.com/videoplay?docid=3624337653720181416

Verwijderd

leuk. ik zou ook wel eens de gewichten naast elkaar willen zien.

Verwijderd

gt weegt 1400kg, die ander niet veel minder.

en die elektrische, geen id, maar volgens mij aan die alu constructie niet veel.

Kansloos vergelijk, bouw die zooi dan in een carrera onderstel en ga het dan nog eens proberen.

En verder wie wil er nu elektrisch geluid on zn reet hebben.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:23

kraats

Ik rol

is toch een Ariel Atom body? Daar zijn vast wel wat specs van te vinden, ben je al een eind op weg.

En verder is er vaak veel meer koppel uit een electromotor te krijgen bij lage snelheden.. vraag me af hou 'ie zich redt op langere afstanden, of hogere snelheden.. (moet wel zeggen dat ik 'm zonder geluid bekeken heb, dus heb het commentaar niet gehoord)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Dat is gewoon een ariel atom.
Was bij topgear ook al bijna even snel rond de track als de ferrari enzo. ;)
Alleen dan wel een benzine versie. Die weegt 456 kg. :)
Hier zullen ze er wel gewoon een electromotor in gebouwd hebben.

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
dat is toch die kar met een honda civic type R blok...
hij klinkt ook niet echt electrisch

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hoort de andere auto's, die hoge pitch zal dat elektrische karretje zijn. ;)

Aannames zijn fataal.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
Nogmaals om het te bevestigen ;)
Is een gewone Ariel Atom, maar dan met elektromotor. En het is dus idd elektrisch, zoals je kunt zien en aan het eind kunt horen tijdens het driften etc :)
harrald schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:44:
dat is toch die kar met een honda civic type R blok...
hij klinkt ook niet echt electrisch
Zit een Honda iVTEC blok in idd, 220 pk

Kosten normaal nieuw iets van 30.000 pond, dus wil je een ferrari killer...hier is ie :P

[ Voor 61% gewijzigd door Ruben [NL] op 17-09-2006 21:56 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
G-SuPRuuB schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:52:
Nogmaals om het te bevestigen ;)
Is een gewone Ariel Atom, maar dan met elektromotor. En het is dus idd elektrisch, zoals je kunt zien en aan het eind kunt horen tijdens het driften etc :)
[...]
Zit een Honda iVTEC blok in idd, 220 pk

Kosten normaal nieuw iets van 30.000 pond, dus wil je een ferrari killer...hier is ie :P
Je hebt hem ook supercharged (die van topgear) 300 pk en 50.000 pond dacht ik. :)
Verdere specs: 500KG en 0-100 in 2.9 seconde (als je snel genoeg kan schakelen :+ )
Maar een eerlijke vergelijking is het niet echt nee, je hebt namelijk een veel lichter frame :)

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 17-09-2006 22:21 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Jeremy Clarkson met topgear in de Ariel Atom:
Afbeeldingslocatie: http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/wallpapers/store/0010/800.jpg
LOL :D

Hier het filmpje.

Verwijderd

Dus conclusie, een carrera met dat gewicht zou dit ding stront in het gezicht blazen.

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:22:
Dus conclusie, een carrera met dat gewicht zou dit ding stront in het gezicht blazen.
Dat klopt :)

Maaarrrrr, een Carrera heeft dat gewicht gewoon niet. Op die manier vergelijken kan dus ook niet.
Wat mij wel een intressante vergelijking zou lijken is deze versie tegen de geblazen en de niet-geblazen versie van de normale Atom.

I don't want no cake, I want me some pie!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
kraats schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:41:
En verder is er vaak veel meer koppel uit een electromotor te krijgen bij lage snelheden.. vraag me af hou 'ie zich redt op langere afstanden, of hogere snelheden..
Het mooie van een elektromotor is dat het koppel nagenoeg constant is vanaf toerental 0 en dat ook blijft houden. (je zal altijd een ankerreactie krijgen enzo). Een verbrandingsmotor redt dat niet. Een elektromotor is superieur tov een verbrandingsmotor. Niemand neemt echter genoegen met 40kW vermogen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Chevy454 schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:11:
[...]

Het mooie van een elektromotor is dat het koppel nagenoeg constant is vanaf toerental 0 en dat ook blijft houden. (je zal altijd een ankerreactie krijgen enzo). Een verbrandingsmotor redt dat niet. Een elektromotor is superieur tov een verbrandingsmotor. Niemand neemt echter genoegen met 40kW vermogen.
Ach, met 40kW is een Atom nog steeds sneller dan de gemiddelde Golf. Veeeel lager gewicht. Maarja, in een Golf heb je een dak, plek voor 4, kofferbak, verwarming, airco en al dat soort shit wat hem voor dagelijks gebruik wat geschikter maakt. :P

Aannames zijn fataal.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze zeggen in dat filmpje (als ik het me goed herinner) dat hij 1500 pond weegt, dus zegmaar zo'n kleine 700kg. Met zo'n 240km op een lading heb je er ook niet zo heel veel aan. Hoewel... Wie woont er nou > 120km van z'n werk? Zou opzich geen probleem zijn met zo'n snel ding, maar met zo'n lichte auto durf ik de autosnelweg niet op met vrachtwagens en SUV's enzo :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 21:39
Even terugdenkend aan mijn HTS Elektro tijd. Indien zij een serie motor zouden gebruiken dan heb je een wagen met een kwadratisch koppel toeren curve bij het optrekken. Dat is behoorlijk. Ooit wel eens in een optrekkende tram gestaan? Die accelereren sneller dan je denkt.

Iemand enig idee hoe dat zit met die ander mobielen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Ik wil zo'n ding wel vergelijken in wie het snelste dwars door europa rijdt. ;) Ik denk dat dan een Carrera GT of die 360Modena makkelijk winnen.

Absolute topsnelheid zullen ze wel beiden winnen al. En dan actieradius.
:+ Oh en dan begint de snelheids winst pas. Binnen 5 minuten ben je namelijk weer weg bij het tankstation ;) En hoe lang zal het opladen van de accu's duren? :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:36:
Ik wil zo'n ding wel vergelijken in wie het snelste dwars door europa rijdt. ;) Ik denk dat dan een Carrera GT of die 360Modena makkelijk winnen.

:+ Oh en dan begint de snelheids winst pas. Binnen 5 minuten ben je namelijk weer weg bij het tankstation ;) En hoe lang zal het opladen van de accu's duren? :P
Allemaal waar, maar in de test wordt uitdrukkelijk gezegd dat de electrische wagen enkel de beste is in acceleratie, verder is het waarschijnlijk ook milieuvriendelijker (hangt ook af van de productie en levensduur van de motor).

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
-DG- schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:19:
Jeremy Clarkson met topgear in de Ariel Atom:
[afbeelding]
LOL :D

Hier het filmpje.
Hehe, dikke vlieg op zijn tand :+

Hail to the king baby!

• Stropdas
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

http://www.teslamotors.com/index.php?js_enabled=1

Afbeeldingslocatie: http://news.hspn.com/content_images/tesladetail1.jpg

Deze vind ik toch wat praktischer en in 4sec ongeveer naar de 100 doe ik het ook wel voor :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ThunderNet schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:36:

Maar wie gaat er dan ook met zo'n karretje heel Europa door, ik durf te wedden vrijwel niemand dit is typisch zo'n cruise karretje die je een keer op een zondag uit je garage haalt om lekker mee te rijden, en als je ergens lekker gaat drinken of zo dat ding oplaad en weer verder scheurd.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

FlotterPower schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:49:
[...]

Wat mij wel een intressante vergelijking zou lijken is deze versie tegen de geblazen en de niet-geblazen versie van de normale Atom.
Inderdaad. je ziet maar al te vaak dat een bedrijf pocht dat hun auto sneller is dan (insert naam sportwagen), terwijl de sportwagen 1500KG weegt en de de electro-auto een kaal chassis is met een motortje. Deze omgebouwde Ariel Atom is daar ook weer zo'n voorbeeld van.

🖥️ | 🚗

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Bah bah bah. Waar gaat de wereld heen. Effe serieus, waarmee scoor je beter op de boulevard ? Een electrische wagen die qua uitstraling veel weg heeft van een 80 km/u buggy en een kut geluid maakt, of een bloedmooie Carrera GT met het ziekste geluid ooit, en die praktisch elke straatauto voorbij rijdt ?

Wat zou jij liever hebben ? De keus is snel gemaakt.

• justice strike
  • Laatst online: 10:42
hmm 40kw zou voor een motor toch wel geweldig zijn lijkt me :) kun je hem nog laten knijpen naar 25kw en je kunt er zelfs met je licht rijbewijs op rijden :P

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Grrrrrene
  • Niet online
mcdronkz schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:17:
Bah bah bah. Waar gaat de wereld heen. Effe serieus, waarmee scoor je beter op de boulevard ? Een electrische wagen die qua uitstraling veel weg heeft van een 80 km/u buggy en een kut geluid maakt, of een bloedmooie Carrera GT met het ziekste geluid ooit, en die praktisch elke straatauto voorbij rijdt ?

Wat zou jij liever hebben ? De keus is snel gemaakt.
Dat lijkt mij juist geweldig: zo'n patser in een Golf GTi naast je, jij met je elektrische invalidenwagentje en dan van 0-100 binnen 3 seconden en zo'n GTi klein zien worden in je binnenspiegel :D

Serieus: natuurlijk is zo'n benzinewagen praktischer, misschien ook wel milieuvriendelijker, want die stroom moet ook opgewekt worden en dat gebeurt in Nederland echt niet voor 100% met schone energie ;)

/understatement

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Grrrrrene schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:52:
[...]

Dat lijkt mij juist geweldig: zo'n patser in een Golf GTi naast je, jij met je elektrische invalidenwagentje en dan van 0-100 binnen 3 seconden en zo'n GTi klein zien worden in je binnenspiegel :D

Serieus: natuurlijk is zo'n benzinewagen praktischer, misschien ook wel milieuvriendelijker, want die stroom moet ook opgewekt worden en dat gebeurt in Nederland echt niet voor 100% met schone energie ;)

/understatement
Het lijkt me dus leuker om een patser in een Golf GTi weg te rijden met een Carrera GT, niet dat 'ie het aandurft om tegen je te sprinten, maar dat idee alleen al is geniaal :D.

Bovendien lijkt die sound me heerlijk als ik effe het gas intrap op de snelweg _/-\o_

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, daar zat ik laatst al over te denken: over 50 jaar zullen we mogelijk op een ander soort brandstof rijden, iig niet meer met verbrandingsmotoren, maar iets elektrisch ofzo. Hoe zit dat met geluid? Een merk als Ferrari, Porsche, Aston Martin, Lamborghini of wat voor sportmerk dan ook, zouden die dan elektromotoren gaan gebruiken of houden die vast aan ouderwetse verbrandingsmotoren? En krijg je dan nepgeluiden die je kunt downloaden van internet ofzo? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:11:
[...]
Allemaal waar, maar in de test wordt uitdrukkelijk gezegd dat de electrische wagen enkel de beste is in acceleratie, verder is het waarschijnlijk ook milieuvriendelijker (hangt ook af van de productie en levensduur van de motor).
Milievriendelijker? Ik weet het niet. Stroom moet ergens vandaan komen. Vaak komt dit uit zo'n heerlijke kolencentrale, en van daar (met allerlei verliezen) naar je huis waar je de accu oplaadt.

Ik denk dus dat dat niet zoveel uit maakt. (net als auto's op watertof overigens, omdat te maken heb je weer een boel stroom nodig, of algen :P)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Grrrrrene schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:02:
Ja, daar zat ik laatst al over te denken: over 50 jaar zullen we mogelijk op een ander soort brandstof rijden, iig niet meer met verbrandingsmotoren, maar iets elektrisch ofzo. Hoe zit dat met geluid? Een merk als Ferrari, Porsche, Aston Martin, Lamborghini of wat voor sportmerk dan ook, zouden die dan elektromotoren gaan gebruiken of houden die vast aan ouderwetse verbrandingsmotoren? En krijg je dan nepgeluiden die je kunt downloaden van internet ofzo? 8)7
Nieuwe markt voor Jamba misschien ?? :+

Zelf vind ik het ook een vaag iets : Moeten we dan naar de electromagneet geluiden luisteren ofzo ??
Zo'n Nikko maakt aardig wat herrie :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• justice strike
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 01:47:
[...]

Milievriendelijker? Ik weet het niet. Stroom moet ergens vandaan komen. Vaak komt dit uit zo'n heerlijke kolencentrale, en van daar (met allerlei verliezen) naar je huis waar je de accu oplaadt.

Ik denk dus dat dat niet zoveel uit maakt. (net als auto's op watertof overigens, omdat te maken heb je weer een boel stroom nodig, of algen :P)
centrales kunnen meestal veel zuiniger energie opwekken dan de gemiddelde auto benzine verbrand.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Pagina: 1