Een electrische auto van 150000$ bewijst zich tegen sportwagens:
http://video.google.com/videoplay?docid=3624337653720181416
http://video.google.com/videoplay?docid=3624337653720181416
Verwijderd
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Aannames zijn fataal.
Zit een Honda iVTEC blok in idd, 220 pkharrald schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:44:
dat is toch die kar met een honda civic type R blok...
hij klinkt ook niet echt electrisch
[ Voor 61% gewijzigd door Ruben [NL] op 17-09-2006 21:56 ]
Je hebt hem ook supercharged (die van topgear) 300 pk en 50.000 pond dacht ik.G-SuPRuuB schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:52:
Nogmaals om het te bevestigen![]()
Is een gewone Ariel Atom, maar dan met elektromotor. En het is dus idd elektrisch, zoals je kunt zien en aan het eind kunt horen tijdens het driften etc
[...]
Zit een Honda iVTEC blok in idd, 220 pk
Kosten normaal nieuw iets van 30.000 pond, dus wil je een ferrari killer...hier is ie
[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 17-09-2006 22:21 ]
Dat kloptVerwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:22:
Dus conclusie, een carrera met dat gewicht zou dit ding stront in het gezicht blazen.
I don't want no cake, I want me some pie!
Het mooie van een elektromotor is dat het koppel nagenoeg constant is vanaf toerental 0 en dat ook blijft houden. (je zal altijd een ankerreactie krijgen enzo). Een verbrandingsmotor redt dat niet. Een elektromotor is superieur tov een verbrandingsmotor. Niemand neemt echter genoegen met 40kW vermogen.kraats schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:41:
En verder is er vaak veel meer koppel uit een electromotor te krijgen bij lage snelheden.. vraag me af hou 'ie zich redt op langere afstanden, of hogere snelheden..
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ach, met 40kW is een Atom nog steeds sneller dan de gemiddelde Golf. Veeeel lager gewicht. Maarja, in een Golf heb je een dak, plek voor 4, kofferbak, verwarming, airco en al dat soort shit wat hem voor dagelijks gebruik wat geschikter maakt.Chevy454 schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:11:
[...]
Het mooie van een elektromotor is dat het koppel nagenoeg constant is vanaf toerental 0 en dat ook blijft houden. (je zal altijd een ankerreactie krijgen enzo). Een verbrandingsmotor redt dat niet. Een elektromotor is superieur tov een verbrandingsmotor. Niemand neemt echter genoegen met 40kW vermogen.
Aannames zijn fataal.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Allemaal waar, maar in de test wordt uitdrukkelijk gezegd dat de electrische wagen enkel de beste is in acceleratie, verder is het waarschijnlijk ook milieuvriendelijker (hangt ook af van de productie en levensduur van de motor).ThunderNet schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:36:
Ik wil zo'n ding wel vergelijken in wie het snelste dwars door europa rijdt.Ik denk dat dan een Carrera GT of die 360Modena makkelijk winnen.
Absolute topsnelheid zullen ze wel beiden winnen al. En dan actieradius.
Oh en dan begint de snelheids winst pas. Binnen 5 minuten ben je namelijk weer weg bij het tankstation
En hoe lang zal het opladen van de accu's duren?
Hehe, dikke vlieg op zijn tand-DG- schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:19:
Jeremy Clarkson met topgear in de Ariel Atom:
[afbeelding]
LOL![]()
Hier het filmpje.
Hail to the king baby!

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Maar wie gaat er dan ook met zo'n karretje heel Europa door, ik durf te wedden vrijwel niemand dit is typisch zo'n cruise karretje die je een keer op een zondag uit je garage haalt om lekker mee te rijden, en als je ergens lekker gaat drinken of zo dat ding oplaad en weer verder scheurd.ThunderNet schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:36:
Ik wil zo'n ding wel vergelijken in wie het snelste dwars door europa rijdt.Ik denk dat dan een Carrera GT of die 360Modena makkelijk winnen.
Absolute topsnelheid zullen ze wel beiden winnen al. En dan actieradius.
Oh en dan begint de snelheids winst pas. Binnen 5 minuten ben je namelijk weer weg bij het tankstation
En hoe lang zal het opladen van de accu's duren?
Inderdaad. je ziet maar al te vaak dat een bedrijf pocht dat hun auto sneller is dan (insert naam sportwagen), terwijl de sportwagen 1500KG weegt en de de electro-auto een kaal chassis is met een motortje. Deze omgebouwde Ariel Atom is daar ook weer zo'n voorbeeld van.FlotterPower schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:49:
[...]
Wat mij wel een intressante vergelijking zou lijken is deze versie tegen de geblazen en de niet-geblazen versie van de normale Atom.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Dat lijkt mij juist geweldig: zo'n patser in een Golf GTi naast je, jij met je elektrische invalidenwagentje en dan van 0-100 binnen 3 seconden en zo'n GTi klein zien worden in je binnenspiegelmcdronkz schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:17:
Bah bah bah. Waar gaat de wereld heen. Effe serieus, waarmee scoor je beter op de boulevard ? Een electrische wagen die qua uitstraling veel weg heeft van een 80 km/u buggy en een kut geluid maakt, of een bloedmooie Carrera GT met het ziekste geluid ooit, en die praktisch elke straatauto voorbij rijdt ?
Wat zou jij liever hebben ? De keus is snel gemaakt.
Het lijkt me dus leuker om een patser in een Golf GTi weg te rijden met een Carrera GT, niet dat 'ie het aandurft om tegen je te sprinten, maar dat idee alleen al is geniaalGrrrrrene schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:52:
[...]
Dat lijkt mij juist geweldig: zo'n patser in een Golf GTi naast je, jij met je elektrische invalidenwagentje en dan van 0-100 binnen 3 seconden en zo'n GTi klein zien worden in je binnenspiegel
Serieus: natuurlijk is zo'n benzinewagen praktischer, misschien ook wel milieuvriendelijker, want die stroom moet ook opgewekt worden en dat gebeurt in Nederland echt niet voor 100% met schone energie
/understatement
Verwijderd
Milievriendelijker? Ik weet het niet. Stroom moet ergens vandaan komen. Vaak komt dit uit zo'n heerlijke kolencentrale, en van daar (met allerlei verliezen) naar je huis waar je de accu oplaadt.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:11:
[...]
Allemaal waar, maar in de test wordt uitdrukkelijk gezegd dat de electrische wagen enkel de beste is in acceleratie, verder is het waarschijnlijk ook milieuvriendelijker (hangt ook af van de productie en levensduur van de motor).
Nieuwe markt voor Jamba misschien ??Grrrrrene schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:02:
Ja, daar zat ik laatst al over te denken: over 50 jaar zullen we mogelijk op een ander soort brandstof rijden, iig niet meer met verbrandingsmotoren, maar iets elektrisch ofzo. Hoe zit dat met geluid? Een merk als Ferrari, Porsche, Aston Martin, Lamborghini of wat voor sportmerk dan ook, zouden die dan elektromotoren gaan gebruiken of houden die vast aan ouderwetse verbrandingsmotoren? En krijg je dan nepgeluiden die je kunt downloaden van internet ofzo?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
centrales kunnen meestal veel zuiniger energie opwekken dan de gemiddelde auto benzine verbrand.Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 01:47:
[...]
Milievriendelijker? Ik weet het niet. Stroom moet ergens vandaan komen. Vaak komt dit uit zo'n heerlijke kolencentrale, en van daar (met allerlei verliezen) naar je huis waar je de accu oplaadt.
Ik denk dus dat dat niet zoveel uit maakt. (net als auto's op watertof overigens, omdat te maken heb je weer een boel stroom nodig, of algen)
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq