Toon posts:

CPU continue bijna 100%

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

ongeveer een maand geleden heb ik problemen met mijn pc gehad,
op mijn werk is de hardware getest met een hardware-test kaart en we
kwamen erachter dat het geheugen(wat overigens bijna nieuw was) fouten bevatte.
Na het vervangen van het geheugen werkte alles perfekt.
Tevens heb ik toen 2 nieuwe hardeschijven aangeschaft, waarvan ik er 1 in mijn systeem
had gebruik, en 1 backup is(deze 2 hardeschijven wilde ik eigenlijk deze week op RAID gaan laten draaien zodat de kans op data verlies erg klein wordt).

Nou kreeg ik vrijdag ochtend opnieuw problemen:
Mijn windows bleef bij de bootloader hangen, ik kon wel in veilige modus komen.
Dus heb ik mijn pc gechecked op virus, spyware en eventuele andere rotzooi.
verder heb ik alles wat opstarte aan applicaties uitgeschakeld: geen resultaat.

Dan maar een nieuwe windows install.. so far, so good: nieuwe windows geinstalleerd.
Hierna Mobo drivers installeren: reboot...
Ik kom hierna nooit meer bij windows splash screen. ik kreeg gewoon een zwart beeld op het moment dat ik de loader hoor te krijgen.
Ik windows geherinstalleerd: reboot tijdens install(bij installeren van apparaten).
Windows opnieuw geinstalleerd(partitie geformatteerd): weer het zelfde: reboot bij installeren mobo drivers.

Toen heb ik mijn andere schijf gepakt, windows geinstalleerd, drivers geinstalleerd: alles OK.
Hierna mijn oude data partitie van de andere schijf overgekopierd: systeem blijft continue hangen: CPU 100% (continue). Het systeem loopt niet vast, maar je kan soms gewoon een paar minuten niets meer doen, cursor blijft stil, loader blijft stil... alsof het hele beeld tijdelijk bevriesd.
Uiteindelijk is het overkopieren gelukt, ik install na een lange tijd Deus Ex maar weer eens:
alles gaat goed, ik stel mijn settings in: 1024x768, en weg crt monitor(rook opeens een niet al te fijne brandlucht). afijn... dat kan wel eens gebeuren: Nieuw TFT schermpje aangeschaft: alles werkt nu prima.

Ik start Photoshop op: laad mijn laasts gemaakt design in (van een kleine 7 mb): beeld bevriesd weer een gaat pas na een paar minuten weer verder.

Ach... eens wat anders proberen: Nero installeren.
Zelfde probleem als bij photoshop: systeem loopt niet vast... maar beeld bevriesd voor een of twee minuten.

systeem opnieuw gestart: laat ik eens kijken wat het probleem is:
mijn CPU loopt continue op 60-100% (tijdens IDLE!!).

SeaTools Desktop kan op de een of andere manier mijn Seagate SATA schijven niet goed checken: dus een error check lukt ook niet echt.

Wat denken jullie dat er dood is ?

hardeschijf? Mobo? geheugen? of toch iets anders?

de donderdag voor dat alles problemen met de hd's van start ging werkte alles perfect. systeem was lekker snel en alles. ik heb die dag ook maar 1 ding gedaan: Google Earth geinstalleerd, meer niet.

Graag voor morgen(maandag) antwoord zodat ik mn defecte goederen om kan ruilen :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ gelezen.
Dit is een schone windows, maar toch voor de zekerheid op spyware en virussen e.d. gecontroleerd.
niks gevonden.
DMA settings staan allemaal goed(heeft me lang gekost: kom bijna niet in apparaatbeheer).
processen die draaien zijn de normale windows processen, niets meer en niets minder.
het enige wat ik zie is:

Procesnaam Gebruikersnaam CPU Geheugen
svchost.exe SYSTEM 99 18.880 kB

maar dit heb ik alleen bekeken toen ik Apparaatbeheer in probeerde te komen.

-edit- buiten het laden van apparaatbeheer om geeft svchost ook 80 tot 99

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 18:34 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:30
Misschien is je voeding problemen aan het geven. Leen eens een andere voeding en kijk eens of dat helpt.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 05:50

smallboy

N/A

Probeer process explorer (http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html) eens, daar kan je meer zien dan alleen maar svchost.exe.

[ Voor 15% gewijzigd door smallboy op 17-09-2006 18:36 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

EricJH schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:29:
Misschien is je voeding problemen aan het geven. Leen eens een andere voeding en kijk eens of dat helpt.
Kun je dit eens onderbouwen? Ik kan namelijk totaal niet inzien hoe je tot deze conslusie bent gekomen :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:25:
Procesnaam Gebruikersnaam CPU Geheugen
svchost.exe SYSTEM 99 18.880 kB
OK, ligt dus niet aan de hardware. Kijk eens rond in Google, zoals ook gesuggereerd door diezelfde FAQ: [google=svchost.exe 100% CPU]. De Search van dit forum is hier ook duidelijk over: [search=svchost.exe 100% CPU].

Processors, Mobo's & Geheugen » Windows Clients

Daarnaast:
Ik heb de FAQ gelezen.
Zou je dit voortaan in je TS willen melden, compleet met de resultaten? Ik kan eigenlijk niet geloven dat jij de svchost.exe bewust onvermeld hebt gelaten .. Ook staat in de FAQ duidelijk dat dit soort dingen niet aan de CPU ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 17-09-2006 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik heb een verbetering:

ik heb just to know als het een voeding probleem is een ZALMAN 300 watt voeding
verder:

2x SATA hd
1x VGA nVidia 6600 256mb (stroom direct via voeding)
1x audigy 2 zs
1x dvd speler lite-on
1x dvd brander NEC
1x mobo ASUS K8N
1x cpu Athlon 3400+

ik heb nu het volgende NIET aangesloten:

1x SATA hd(de extra schijf met 200 gb aan downloads O-) )
1x dvd speler lite-on
1x dvd brander NEC

en BAM CPU naar 0-5%

even testje met Photoshop:
inladen gaat goed, geen haperingen... wel wat traag, maar dat is photoshop altijd geloof ik:p

even nog wat dingen uit mn BIOS (misschien relevant):
Mobo: 43 graden (normaal is deze 35 tot 39 graden).
CPU: 59 graden (normaal is deze 39-42 graden).

Voltage:

Vcore: 1.536v
3.3v 3.296v
5v 5.004v
12v 11.939v

-edit- Oke... probleem begint weer: systeem bevriesd tijdelijk bij het laden van websites....

-edit- check dit: Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/2yy6sqq.jpg niks aan de hand.. behalve die svchost even geleden...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
great.... ergens zit het probleem, maar waar? aangezien mn pc na het aansluiten van de hardware opeens weer goed functioneerd...

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:49:
mensen ik heb een verbetering:

-edit- check dit: [afbeelding] niks aan de hand.. behalve die svchost even geleden...
is je probleem nou opgelost ? ik heb hier
3 p-ata's
1 x brander
1 x speler
een X850xt
amd 64 3200+
en ik heb een Thermaltake 480 watt voeding.
overigens nog 6 casefans die staan te blazen.
ik zou zeggen koop is andere voeding en probeer het dan is. of een van de componenten die je hierboven losgekoppeld hebt is het probleem, ik kan me echter wel voorstellen dat als jij 'alles' eraan hangt dat je voeding dat 'helemaal niet' of 'net niet' trekt.
je moet gewoon bedenken wat kan het probleem zijn en dan een voor een de fouten nalopen en uitsluiten.
succes

[ Voor 34% gewijzigd door 3DDude op 17-09-2006 19:31 ]

Be nice, You Assholes :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh mijn god, ik heb vanacht precies hetzelfde gehad (en draai nu maar weer een verse installatie)!

Ik had een spambotje draaien (was niet mijn eigen keus ;)) en die leek er mee te maken te hebben. Ik heb niet kunnen achterhalen wat het nou was omdat elke process-analyse tool hem of niet zag, of "N/A" als naam gaf. Ook Virusscanners en Anti-Spyware tools zagen niets en meldde mij doodleuk dat ik clean was. Erg klote dus.

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik mis een nieuwe memtest want dat lijkt nadat het geheugen is vervangen niet te zijn gebeurd. Ook de testen van de HD's ontbreken waardoor er dus meerdere problemen niet zijn uit te sluiten. Daarnaast vraag ik me af of het geheugen compatible is met je MB, m.a.w. staat het op de QVL lijst van dit ASUS MB. Hangt het systeem in een netwerkomgeving? Wat als je alle netwerkaansluitingen disabled?

De voeding... ja, die zou ook spelbreker kunnen zijn alhoewel ik dat vooralsnog betwijfel maar ook hiervoor geldt dat het (al of niet tijdelijk) vervangen door een zwaardere kwaliteitsvoeding het e.e.a. misschien oplost.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Nee, na het ontkoppelen was het probleem weg, toen heb ik alles weer aangesloten en het probleem bleef weg, daarna vanaf de data schijf iets proberen te installeren.... scherm bevroor... geen reactie meer, zelfs niet na 5 minuten wachten.

Systeem gereboot: komt niet door windows splash screen heen, alles weer losgekoppeld en ik kom
er nu opeens wel doorheen (let op: ik heb voor dat ik alles het losgekoppeld de pc 7 keer opnieuw opgestart). Toen zag ik dat er reactie waren op mijn topic, ik klik op de topic, firefox gaat hem openen en BAM weer bevroren, opnieuw weer geen reactie na 5 minuten wachten, ik reboot... doet niets... na 3 x reboot lukt het wel om door windows splash heen te komen en begint CHKDSK en die verwijderd een zooitje ID#'s ofzo... afijn, het probleem zit hem dus niet in de ontkoppelde hardware... mogelijk echt een software probleem dus (rare is alleen dat de oude schijf ook problemen gaf...)

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 17 september 2006 @ 19:58:
Ik mis een nieuwe memtest want dat lijkt nadat het geheugen is vervangen niet te zijn gebeurd. Ook de testen van de HD's ontbreken waardoor er dus meerdere problemen niet zijn uit te sluiten. Daarnaast vraag ik me af of het geheugen compatible is met je MB, m.a.w. staat het op de QVL lijst van dit ASUS MB. Hangt het systeem in een netwerkomgeving? Wat als je alle netwerkaansluitingen disabled?

De voeding... ja, die zou ook spelbreker kunnen zijn alhoewel ik dat vooralsnog betwijfel maar ook hiervoor geldt dat het (al of niet tijdelijk) vervangen door een zwaardere kwaliteitsvoeding het e.e.a. misschien oplost.
Ja, mijn geheugen staat op de QVL van mijn asus mobo.
Geheugen en Hardeschijven zijn nog niet getest.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit is great... ik krijg nu na een reboot een bsod:

STOP: c0000218 {regiserbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
\SystemRoot\System32\Config\SECURITY
of het logboek bestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische
ondersteuning op voor hul

afijn... opnieuw installeren die windows... NOT systeem blijft hangen bij het formatteren van de C: partitie.

Ik andere schijf erin, partities aanmaken... deze worden echter niet aangemaakt terwijl ik dat wel invoer... GREAT. ik de schijf op de andere SATA poort... en het werkt.

of het probleem nu bij de SATA poort ligt... ik heb geen idee...
Pagina: 1