Beste leden,
ongeveer een maand geleden heb ik problemen met mijn pc gehad,
op mijn werk is de hardware getest met een hardware-test kaart en we
kwamen erachter dat het geheugen(wat overigens bijna nieuw was) fouten bevatte.
Na het vervangen van het geheugen werkte alles perfekt.
Tevens heb ik toen 2 nieuwe hardeschijven aangeschaft, waarvan ik er 1 in mijn systeem
had gebruik, en 1 backup is(deze 2 hardeschijven wilde ik eigenlijk deze week op RAID gaan laten draaien zodat de kans op data verlies erg klein wordt).
Nou kreeg ik vrijdag ochtend opnieuw problemen:
Mijn windows bleef bij de bootloader hangen, ik kon wel in veilige modus komen.
Dus heb ik mijn pc gechecked op virus, spyware en eventuele andere rotzooi.
verder heb ik alles wat opstarte aan applicaties uitgeschakeld: geen resultaat.
Dan maar een nieuwe windows install.. so far, so good: nieuwe windows geinstalleerd.
Hierna Mobo drivers installeren: reboot...
Ik kom hierna nooit meer bij windows splash screen. ik kreeg gewoon een zwart beeld op het moment dat ik de loader hoor te krijgen.
Ik windows geherinstalleerd: reboot tijdens install(bij installeren van apparaten).
Windows opnieuw geinstalleerd(partitie geformatteerd): weer het zelfde: reboot bij installeren mobo drivers.
Toen heb ik mijn andere schijf gepakt, windows geinstalleerd, drivers geinstalleerd: alles OK.
Hierna mijn oude data partitie van de andere schijf overgekopierd: systeem blijft continue hangen: CPU 100% (continue). Het systeem loopt niet vast, maar je kan soms gewoon een paar minuten niets meer doen, cursor blijft stil, loader blijft stil... alsof het hele beeld tijdelijk bevriesd.
Uiteindelijk is het overkopieren gelukt, ik install na een lange tijd Deus Ex maar weer eens:
alles gaat goed, ik stel mijn settings in: 1024x768, en weg crt monitor(rook opeens een niet al te fijne brandlucht). afijn... dat kan wel eens gebeuren: Nieuw TFT schermpje aangeschaft: alles werkt nu prima.
Ik start Photoshop op: laad mijn laasts gemaakt design in (van een kleine 7 mb): beeld bevriesd weer een gaat pas na een paar minuten weer verder.
Ach... eens wat anders proberen: Nero installeren.
Zelfde probleem als bij photoshop: systeem loopt niet vast... maar beeld bevriesd voor een of twee minuten.
systeem opnieuw gestart: laat ik eens kijken wat het probleem is:
mijn CPU loopt continue op 60-100% (tijdens IDLE!!).
SeaTools Desktop kan op de een of andere manier mijn Seagate SATA schijven niet goed checken: dus een error check lukt ook niet echt.
Wat denken jullie dat er dood is ?
hardeschijf? Mobo? geheugen? of toch iets anders?
de donderdag voor dat alles problemen met de hd's van start ging werkte alles perfect. systeem was lekker snel en alles. ik heb die dag ook maar 1 ding gedaan: Google Earth geinstalleerd, meer niet.
Graag voor morgen(maandag) antwoord zodat ik mn defecte goederen om kan ruilen
ongeveer een maand geleden heb ik problemen met mijn pc gehad,
op mijn werk is de hardware getest met een hardware-test kaart en we
kwamen erachter dat het geheugen(wat overigens bijna nieuw was) fouten bevatte.
Na het vervangen van het geheugen werkte alles perfekt.
Tevens heb ik toen 2 nieuwe hardeschijven aangeschaft, waarvan ik er 1 in mijn systeem
had gebruik, en 1 backup is(deze 2 hardeschijven wilde ik eigenlijk deze week op RAID gaan laten draaien zodat de kans op data verlies erg klein wordt).
Nou kreeg ik vrijdag ochtend opnieuw problemen:
Mijn windows bleef bij de bootloader hangen, ik kon wel in veilige modus komen.
Dus heb ik mijn pc gechecked op virus, spyware en eventuele andere rotzooi.
verder heb ik alles wat opstarte aan applicaties uitgeschakeld: geen resultaat.
Dan maar een nieuwe windows install.. so far, so good: nieuwe windows geinstalleerd.
Hierna Mobo drivers installeren: reboot...
Ik kom hierna nooit meer bij windows splash screen. ik kreeg gewoon een zwart beeld op het moment dat ik de loader hoor te krijgen.
Ik windows geherinstalleerd: reboot tijdens install(bij installeren van apparaten).
Windows opnieuw geinstalleerd(partitie geformatteerd): weer het zelfde: reboot bij installeren mobo drivers.
Toen heb ik mijn andere schijf gepakt, windows geinstalleerd, drivers geinstalleerd: alles OK.
Hierna mijn oude data partitie van de andere schijf overgekopierd: systeem blijft continue hangen: CPU 100% (continue). Het systeem loopt niet vast, maar je kan soms gewoon een paar minuten niets meer doen, cursor blijft stil, loader blijft stil... alsof het hele beeld tijdelijk bevriesd.
Uiteindelijk is het overkopieren gelukt, ik install na een lange tijd Deus Ex maar weer eens:
alles gaat goed, ik stel mijn settings in: 1024x768, en weg crt monitor(rook opeens een niet al te fijne brandlucht). afijn... dat kan wel eens gebeuren: Nieuw TFT schermpje aangeschaft: alles werkt nu prima.
Ik start Photoshop op: laad mijn laasts gemaakt design in (van een kleine 7 mb): beeld bevriesd weer een gaat pas na een paar minuten weer verder.
Ach... eens wat anders proberen: Nero installeren.
Zelfde probleem als bij photoshop: systeem loopt niet vast... maar beeld bevriesd voor een of twee minuten.
systeem opnieuw gestart: laat ik eens kijken wat het probleem is:
mijn CPU loopt continue op 60-100% (tijdens IDLE!!).
SeaTools Desktop kan op de een of andere manier mijn Seagate SATA schijven niet goed checken: dus een error check lukt ook niet echt.
Wat denken jullie dat er dood is ?
hardeschijf? Mobo? geheugen? of toch iets anders?
de donderdag voor dat alles problemen met de hd's van start ging werkte alles perfect. systeem was lekker snel en alles. ik heb die dag ook maar 1 ding gedaan: Google Earth geinstalleerd, meer niet.
Graag voor morgen(maandag) antwoord zodat ik mn defecte goederen om kan ruilen
niks aan de hand.. behalve die svchost even geleden...