Ik ben net begonnen met studeren in Utrecht, en aangezien ik hem eigenlijk nodig heb voor mijn studie en ik in de trein graag zou werken, wil ik een laptop kopen.
Het zelf samenstellen van PCs gaat me goed af, maar omdat je bij laptops vaak niet zelf kan samenstellen blijkt dit toch wel een moeilijke keuze.
Er zijn zo opt eerste gezicht een stuk of 10 merken, met elk ongeveer 100 verschillende laptops, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie
Ik ben gisteren even naar de MyCom geweest om me te laten adviseren, maar toen bleek dat bij de laptops die mij wel aantrokken de specs niet overeenkwamen met wat in de folder stond, was ik ook al snel uitgekeken.
Daarom maar de vraag of mensen me hier kunnen bijstaan met advies.
Waar ik naar op zoek ben is:
- Een dual-core, ben vaak bezig met debuggen, en daarvoor is dit toch wel prettig
- Een redelijke videokaart, als ik een kamer vind in Utrecht neem ik niet mn desktop PC mee, dus zal ik dan hier af en toe op moeten gamen
- Liefst een 15" scherm, groot genoeg om in de trein op te werken, doch klein genoeg om mee te nemen
- Goede externe VGA/DVI aansluiting, zodat ik hem thuis op een grotere monitor kan hangen
- 2GB RAM, omdat ik vaak erg RAM intensieve dingen doe zoals Visual Studio (en gaan nu ook bezig met Java = RAM slurper
)
- Liefst XP Pro of MCE, Home kan ik niet uitstaan
(Maar XP home kan ook evt. kan immers via univ gratis aan XP Pro komen via MSDN AA)
Mijn budget is ongeveer 1500E, maar hier zit nog best wat rek in.
Waar mijn oog al op is gevallen:
Acer
Asus
Alienware
Zepto
Ook weet ik niet zeker hoe dit met drivers gaat als ik zelf XP moet installeren...
Lenovo
Schijnen goede laptops te zijn, maar naar mijn idee over-priced, en kan er geen vinden die een goede videokaart heeft...
Andere merken
Ik ben momenteel nog door de lijsten van HP en Toshiba aan het lezen...
Welke van bovenstaande laptops is volgens jullie de beste keus? of heb ik nog ergens een heel mooi laptoptje over het hoofd gezien?
Het zelf samenstellen van PCs gaat me goed af, maar omdat je bij laptops vaak niet zelf kan samenstellen blijkt dit toch wel een moeilijke keuze.
Er zijn zo opt eerste gezicht een stuk of 10 merken, met elk ongeveer 100 verschillende laptops, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie
Ik ben gisteren even naar de MyCom geweest om me te laten adviseren, maar toen bleek dat bij de laptops die mij wel aantrokken de specs niet overeenkwamen met wat in de folder stond, was ik ook al snel uitgekeken.
Daarom maar de vraag of mensen me hier kunnen bijstaan met advies.
Waar ik naar op zoek ben is:
- Een dual-core, ben vaak bezig met debuggen, en daarvoor is dit toch wel prettig
- Een redelijke videokaart, als ik een kamer vind in Utrecht neem ik niet mn desktop PC mee, dus zal ik dan hier af en toe op moeten gamen
- Liefst een 15" scherm, groot genoeg om in de trein op te werken, doch klein genoeg om mee te nemen
- Goede externe VGA/DVI aansluiting, zodat ik hem thuis op een grotere monitor kan hangen
- 2GB RAM, omdat ik vaak erg RAM intensieve dingen doe zoals Visual Studio (en gaan nu ook bezig met Java = RAM slurper
- Liefst XP Pro of MCE, Home kan ik niet uitstaan
Mijn budget is ongeveer 1500E, maar hier zit nog best wat rek in.
Waar mijn oog al op is gevallen:
Acer
- Acer Aspire AS5672WLMib_2048, ~ E1300 (Core Duo T2300, 2GB, 15.4", ATI X1600, MCE)
- Acer Aspire 9412WSMi_2048, ~E1300 (Core Duo T2300, 2GB, 17", NVidia GF Go 7300, MCE)
maar heeft eigenlijk een te groot scherm - Acer Travelmate 8204WLMib ~E3000(Core Duo T2500, 2GB, 15.4" met hoge res, ATI X1600, Pro SP2)
maar ver buiten mijn budget
Asus
- Asus A7Jc (Core 2 Duo, 2GB, 15.4", ATI X1600, XP Pro/MCE/Home)
- Asus W2Jc (Core Duo, 2GB, 17", ATI X1600, XP Home/Pro)
- Asus W1Jc Carbon (Core 2 Duo, 2GB, 15.4", XP Pro/Home/MCE)
- Asus W3J (Core 2 Duo, 2GB, 14", ATI X1600, XP Pro/Home)
Alienware
- Alienware Area-51 m5550 ~$1800 (Core 2 Duo T5600, 2GB, 15.4", GeForce Go 7600, XP Pro)
Heeft helaas geen bluetooth, en ik weet niet hoe dit alles met importeren te werk gaat. Not to mention dat garantie misschien gezeik geeft.
- Dell XPS M1210 ~E2261 (Core 2 Duo T7200, 2GB, 12.1", NVidia 7400, XP Home)
Wel erg klein scherm, en weet niet of 12" niet te klein is - Dell Inspiron 6400 ~E1786 (Core 2 Duo T7200, 2GB, 15.4", ATI X1400, XP MCE)
Zepto
- Zepto Znote 6615WD ~E1400 (Core 2 Duo T7200, 2GB, 15.4", NVidia GF Go 7600, geen XP preinstalled)
Ook weet ik niet zeker hoe dit met drivers gaat als ik zelf XP moet installeren...
Lenovo
Schijnen goede laptops te zijn, maar naar mijn idee over-priced, en kan er geen vinden die een goede videokaart heeft...
Andere merken
Ik ben momenteel nog door de lijsten van HP en Toshiba aan het lezen...
Welke van bovenstaande laptops is volgens jullie de beste keus? of heb ik nog ergens een heel mooi laptoptje over het hoofd gezien?
[ Voor 3% gewijzigd door TheBlasphemer op 17-09-2006 17:04 ]
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]